Verwarming in elektrische auto's

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

09 jan 2010, 19:18

Als men maar diep genoeg in moeder aarde boort vindt men energie in overvloed.Zou het niet mogelijk zijn om deze hitte te gebruiken om via stoom,turbines aan te drijven.Vulkanen laten af en toe zien wat hier beneden aanwezig is.Ieder natie zijn eigen gat boren en van hetzelfde vat tappen. :D
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

50+-
Lid geworden op: 30 okt 2007, 16:58

09 jan 2010, 20:17

50+- schreef:
Ik denk nog steeds dat, zolang men geen grote kwantiteit energie zal kunnen opslaan in een heel klein "bakske", men verder zal moeten blijven zoeken.
Dat is de grootste uitdaging. In de huidige stand van de batterij techniek is de lithiumbatterij ( zoals je die tegenwoordig in je uurwerk vindt ) het beste dat er bestaat. Het domme is dat een heel pak van die celletjes in serie en parallel schakelt om tot een batterij voor een electrsiche wagen te komen.
En als ge iets wilt weten hoe men de "batterij" bij de Tesla ( www.teslamotors.com ) heeft samengesteld , lees dan dit : http://www.teslamotors.com/display_data ... System.pdf

Als je leest hoe rudimentair ( een met een beetje wat electronica ) men zo'n pack in elkaar heeft geflanst , dan is er nog hééél vééél voor verbetering vatbaar.

50+-
Lid geworden op: 30 okt 2007, 16:58

09 jan 2010, 20:22

Fadre schreef:Als men maar diep genoeg in moeder aarde boort vindt men energie in overvloed.Zou het niet mogelijk zijn om deze hitte te gebruiken om via stoom,turbines aan te drijven.Vulkanen laten af en toe zien wat hier beneden aanwezig is.Ieder natie zijn eigen gat boren...
'k Ga mijn spade uit het kot halen en er morgen aan beginnen , zie. :D

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 jan 2010, 20:25

50+- koud ga je het daar niet van krijgen!


Mvg,
P.Siemons

lucca
Lid geworden op: 20 apr 2009, 01:48
Locatie: kortessem

12 jan 2010, 01:13

He goede avond
Eventjeds andwoord op U vragen mh Siemons.
Die woorden gebruik ik dikwels word niets mee bedoeld.
Wat betreft die verliezen, die hebje kan je niet zonder en onder
een wagen staan 4 wielen en bij een elektromotor nog eens 2 lagers
waneer je rijd komt daarbij trilling banden en als laast het remmen.
Deze warmte dient konstant avgevoerd ,waarom dan niet benutten?
Wat bedoeld is met goed afgestelde baterij lader wil zeggen dat er
datgene word bijgeladen wat verbruikt is en dan de lader overgaat
naar druppellading om deze op niveau te houden wat een minimale
energie vraagd.
Datzelfde kan toegepast bij acumelatie lading .
In hasselt en brussel zijn er van deze wagens al indienst en bij mijn
weten zijn er al een aantal stadsbussen in de run.
Hopelijk was het dat wat je bedoelde ?
Met vriendelijke groeten Luc.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 jan 2010, 22:38

Binnenkort komt de Volt op de markt (herfst van 2010). Dat werd door grote baas Bob Lutz bekendgemaakt. Van de website van Autoweek heb ik het volgende bericht geplukt:

“Na de plug in-hybride is een volledig elektrisch model een volgende logische stap,” zegt Lutz. “Je hoeft alleen maar een paar onderdelen weg te laten.” Lutz heeft wel zijn twijfels bij elektrische auto’s. “De actieradius is nogal afhankelijk van de rijstijl, het weer, en de ondergrond waarop je rijdt. Bij een verbrandingsmotor is dat beduidend minder.”
De Volt kan volgens gegevens van GM zo’n 65 kilometer rijden op zijn elektromotor voordat de verbrandingsmotor moet bijspringen. Lutz bekent dat hij tijdens extreem koud weer slechts 45 kilometer ver kwam op elektrokracht.

Bob Lutz is vice-president bij GM.