Uitvallen ondersteuning elektrische fiets.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

Drekenn
Lid geworden op: 16 feb 2006, 14:58
Locatie: Aalst

09 jul 2021, 15:29

Hallo
De ondersteuning van mijn elektrische fiets valt geregeld uit.
Hij heeft met dit mankement veel bij de fietsenmaker geweest waar ik hem aangekocht had, daar hij toen nog onder de garantie viel. Nu het laatste jaar had ik er nog weinig hinder van, maar sinds een paar maand is het probleem terug. Ben er eens bij een andere fietsenmaker mee geweest, maar het probleem raakt niet opgelost.
op het schermpje verschijnt bij het uitvallen van de ondersteuning steeds de code E 20 en E10 en de lampjes van de batterij blijven branden. De motor is van Shimano.
Kan hier mij iemand bij helpen.
Alvast bedankt.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 jul 2021, 17:55

"E020 – Er is een communicatiefout tussen de accu en de aandrijfeenheid waargenomen
Beperkingen:
Geen trapondersteuning tijdens fietsen.

Oplossing:
Vraag of jouw dealer controleert of de kabel tussen de aandrijfeenheid en de accu correct is aangesloten. Als de kabel is beschadigd, moet deze worden vervangen."


"E010 – Er is een systeemfout waargenomen
Beperkingen:
Geen trapondersteuning tijdens fietsen.

Oplossing:
Schakel het systeem weer in. Als de situatie niet verbetert, maak dan verbinding met E-TUBE en volg de instructies. Neem contact op met de verkooplocatie als de foutmelding niet verdwijnt. "



https://www.shimano-steps.com/e-bikes/b ... ---errors-

louis23480
Lid geworden op: 26 nov 2009, 19:08
Locatie: kalmthout

13 okt 2022, 14:04

Ik bezit een Gazelle E-bike met een Bosch motor en had ook problemen met het uitvallen van de ondersteuning. Na vele malen errors en fouten, heb ik het beste resultaat bekomen door de contacten van de computer op de houder en de contacten van de batterij in zijn houder met contactvet in te smeren. Sindsdien geen problemen meer vastgesteld.