regelveer gasklep

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

10 dec 2021, 17:44

Zijn er mensen op dit forum die enige kennis hebben van briggs end stratton motor
het betreft hier een motor van een grasmachine, motor start op maar valt direct af
wanneer men opstart met vol gas moet de gasklep normaal open staan dit is niet zo
gasklep word bedient met een regelveer of( gouverneur veer) en moet bij vol gas gespannen staan
motor is van een vriend en denk dat er iemand dit veertje niet correct heeft gemonteerd .zie bijlage
iemand een idee hoe dit correct moet.vind geen duidelijk voorbeeld op internet
IMG_20211210_114708.jpg
IMG_20211210_114708.jpg (33.58 KiB) 2345 keer bekeken
Frans

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 dec 2021, 18:20

Wanneer de grasmaaier wel start maar daarna afslaat, is de kans groot dat er iets mis is met de carburateur en de motor dus te weinig benzine krijgt. Om dit probleem op te lossen, haal je de carburateur zo ver mogelijk uit elkaar.
goed kuisen en terug samen steken en proberen. Lijkt erop dat hij het vlotterbakje leeg trekt en hem niet snel genoeg weer gevuld krijgt.

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

10 dec 2021, 18:39

is gebeurd zonder resultaat
voor het starten word er wel een beetje benzine gepompt via het rode pompje
het probl is volgens mij dat de gasklep ook bij vol gas blijft dicht staan
word normaal aangestuurd via het veertje

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

10 dec 2021, 20:16

Op de foto te zien kan je toch aan dat veertje niet verkeerd monteren, is mij niet duidelijk of er verschillende gaatjes zijn waarmee je spanning kan regelen meer of minder spanning, als dat niet het geval is en de veer is niet uitgerokken is het een ander probleem.
Is de naald die in de sproeier zit niet wat verbogen zodat de benzine afloopt? het moet niet veel zijn.
Laat hem eens lopen zonder dop op de brandstoftank. Het kan zijn dat de ontluchting van de tank niet goed verloopt. Dan krijgt de motor na enkele minuten draaien door de onderdruk in de tank te weinig brandstof.
Als het er één is met een choke ga dan na of de choke na het starten uitschakelt.
En meer kan ik echt ook niet bedenken , of wat ik betwijfel als de benzine al meer dan een jaar oud verliest hij aan kracht kan ook.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

11 dec 2021, 09:13

De huidige benzines die loodvrij zijn mogen geen jaar stil staan.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

11 dec 2021, 09:46

Afbeelding

Als je het gas openzet (gas geeft), dan moet dat veertje aangespannen worden ,zo is het bij mij toch .

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

11 dec 2021, 15:16

Afbeelding
Wardje bedankt voor je reactie
Daar zit hem het probl bij vol gas is de veer niet aangespannen
er bevind zich nog een 2de gaatje in het plaatje waar de gasklep is op gemonteerd in een ander positie
hoewel deze aansluiting niet voorzien is van een rubber ring zoals bij de gebruikte aansluiting
ga het maandag eens uitproberen

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

13 dec 2021, 16:18

probleem opgelost
Regelstang was fout bevestig
hoorde aangesloten te zijn in tegenstelling wat men logisch dacht in de uitsparing zonder rubber bescherming

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

13 dec 2021, 18:58

suske2 schreef:
13 dec 2021, 16:18
probleem opgelost
Regelstang was fout bevestig
hoorde aangesloten te zijn in tegenstelling wat men logisch denkt in de uitsparing zonder rubber bescherming