Wetenschappelijk onderzoek naar leven na dit leven
-
Fazal
Voor mij eigenlijk wel, want ik ben geboren op 11/09/1936.Reini schreef:Hebben die twee iets met elkaar gemeen dan ?Fazal schreef:Zou niets verklaren, gezien ik dan wèl horens zou hebben!Reini schreef:Is je sterrenbeeld soms Stier ?Fazal schreef:Nee. En dat heb ik al altijd heel spijtig gevonden.
Zou veel verklaren.
Maar vertel eens, ben jij soms (nog) een maagd?
Jawel, op nine eleven, en dus een maagd! Kan ik ook niets aan doen.
Maar toen is er zowat van alles begonnen dat niet deugde, remember!
En op mijn verjaardag in 2001, hebben we zowat 'de clou' van de beginnende eeuw meegemaakt. En het zal daar niet bij blijven, zoals het er nu uitziet.
Daarom spijt het mij dat ik horens heb, want ik zou ze verdomme gebruiken.
Geloof mij maar!
-
ebenhaezer - Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
VESSELIN , om nog eens op dat " machientje ' , dat opname apparaat , terug te komen , moet ik zeggen dat dit allang bestond : waarzeggers riepen met hun ' glazen bol ' ook overledenen op om er mee te praten !
Maar welke geest zit daarachter ? Dat bedoelde ik met de duivel .
Jouw video had ik wel bekeken maar niet zo goed kunnen volgen , omdat het in het engels is , sorry hoor .
Wat het leven na de dood betreft , dat kun je in de natuur zien , een plant leeft , bloeit , sterft , laat dode correls na die het volgend jaar opnieuw gaan bloeien en dus terug leven . Die mogelijkheid is er dus , en wetenschappers weten dat ook , maar ze willen bewijs hebben dat op mensen toepasselijk is .
Wat mij betreft , er is leven na dit leven , eenvoudig omdat de Bijbel dat zegt , punt ! Gewoon geloven , vertrouwen , of er naar op zoek gaan !
Maar welke geest zit daarachter ? Dat bedoelde ik met de duivel .
Jouw video had ik wel bekeken maar niet zo goed kunnen volgen , omdat het in het engels is , sorry hoor .
Wat het leven na de dood betreft , dat kun je in de natuur zien , een plant leeft , bloeit , sterft , laat dode correls na die het volgend jaar opnieuw gaan bloeien en dus terug leven . Die mogelijkheid is er dus , en wetenschappers weten dat ook , maar ze willen bewijs hebben dat op mensen toepasselijk is .
Wat mij betreft , er is leven na dit leven , eenvoudig omdat de Bijbel dat zegt , punt ! Gewoon geloven , vertrouwen , of er naar op zoek gaan !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Als je zegt dat er nog niemand terug gekomen is, heb je het natuurlijk over zijn fysieke lichaam.Klaartje schreef:En wat weten jullie eer dan zo zeer van ????
Al iemand zien terugkomen misschien
Een lichaam kan niet terugkomen, het valt uiteen in de elementen waarvan het was opgebouwd en de vorm ervan verdwijnt spoorloos.
Dus als je je identificeert met je lichaam, als je denkt dat je je lichaam bent, heb je natuurlijk geen schijn van een kans.
Mensen die geloven in een leven na dit leven, denken meestal dat ze een 'ziele-lichaam' hebben, of een energetisch lichaam dat het fysieke lichaam bezielde en dat na de dood van het fysieke lichaam doorgaat.
Ik zie het zo niet. Wij zij allemaal, alles wat bestaat, gemaakt van dezelfde energetische 'stuff'. Je fysieke en mentale bestaan is een vorm in die energie-oceaan. Als je sterft verdwijnt de vorm. Maar de totale hoeveelheid energie verandert niet. Het is het oeroude beeld van de oceaan en de golven. Je bent een golfje in de oceaan. Dat golfje heeft een tijdje een eigen identiteit, maar is nooit los van de totaliteit van de oceaan en het drukt ook de eigenschappen van de oceaan uit.
Als een besef van te bestaan, intelligentie en het vermogen om te voelen, gewaar te zijn, in jou aanwezig zijn, moeten die in potentie al aanwezig geweest zijn in de energetische stuff waarvan je gemaakt bent.
De schrijvers van de Oepanisjaden hadden dit al door. De bron van alle dingen is 'Sat-Chit-Ananda'. De energie die Is, Intelligent is, en Vreugde ervaart.
Dat we bestaan weten we, sommigen van ons zijn zelfs intelligent, en - euh- vreugdevol is een ander paar mouwen. Misschien na een paar trappisten!
-
Wat betreft wetenschappelijk onderzoek naar zogenaamde OBE's: Out of Body Experiences, oftewel 'uittredingen':
Er wordt daar wel degelijk werk van gemaakt!
Het is ook gemakkelijk vast te stellen:
Als iemand, die beweert uit zijn lichaam te kunnen treden, dat echt kan, moet het mogelijk zijn dit, onder laboratorium omstandigheden, vast te stellen.
Dat gebeurt dan ook:
Naast de kamer, waar het bed staat, waarop de mens - die beweert te kunnen uittreden - ligt, is er bvb in het zelfde gebouw een kamer, die de proefpersoon niet gezien heeft - er wordt voor gezorgd dat hij die niet kan gezien hebben - waar voorwerpen liggen, die de proefpersoon zou moeten kunnen zien, als hij met zijn 'astraal' lichaam door de muur wandelt (zoals die mensen beweren te kunnen doen).
Een aantal 'uittreders' heeft zich inderdaad aan zo'n experiment onderworpen. Maar het resultaat is nihil. Niemand, die beweert te kunnen uittreden, heeft tot nu toe de voorwerpen in de andere kamer kunnen beschrijven.
Een ander experiment, wat ik hierboven al aangaf, is dat rond BDE's: Bijna Dood Ervaringen.
In operatie-zalen, over gans de wereld, zijn bordjes opgesteld, met een eenvoudige duidelijke tekst, die alleen maar kunnen gezien worden vanaf een positie aan het plafond.
Heel veel mensen die een BDE gehad hebben, beweren dat ze uitgetreden zijn, en hun lichaam vanaf het plafond op de operatietafel konden zien liggen.
Tot nu toe is het resultaat van dit experiment ook nihil.
Er wordt daar wel degelijk werk van gemaakt!
Het is ook gemakkelijk vast te stellen:
Als iemand, die beweert uit zijn lichaam te kunnen treden, dat echt kan, moet het mogelijk zijn dit, onder laboratorium omstandigheden, vast te stellen.
Dat gebeurt dan ook:
Naast de kamer, waar het bed staat, waarop de mens - die beweert te kunnen uittreden - ligt, is er bvb in het zelfde gebouw een kamer, die de proefpersoon niet gezien heeft - er wordt voor gezorgd dat hij die niet kan gezien hebben - waar voorwerpen liggen, die de proefpersoon zou moeten kunnen zien, als hij met zijn 'astraal' lichaam door de muur wandelt (zoals die mensen beweren te kunnen doen).
Een aantal 'uittreders' heeft zich inderdaad aan zo'n experiment onderworpen. Maar het resultaat is nihil. Niemand, die beweert te kunnen uittreden, heeft tot nu toe de voorwerpen in de andere kamer kunnen beschrijven.
Een ander experiment, wat ik hierboven al aangaf, is dat rond BDE's: Bijna Dood Ervaringen.
In operatie-zalen, over gans de wereld, zijn bordjes opgesteld, met een eenvoudige duidelijke tekst, die alleen maar kunnen gezien worden vanaf een positie aan het plafond.
Heel veel mensen die een BDE gehad hebben, beweren dat ze uitgetreden zijn, en hun lichaam vanaf het plafond op de operatietafel konden zien liggen.
Tot nu toe is het resultaat van dit experiment ook nihil.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Zeker Rolija, dat heb je goed bekeken, maar de meesten snappen het plaatje niet hérolija schreef:Laat het ons zo kort mogelijk samen vatten wat B D E is....
Een hallucinatie van de hersenen vanwege een zuurstof tekort, meer is het niet.
Mvg,
Rolija
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
Daar denkt de wetenschap wel anders over.... maar goed.rolija schreef:Laat het ons zo kort mogelijk samen vatten wat B D E is....
Mvg,
Rolija
Men heeft meningen... onderbouwd of niet. Zoals aan de toog!
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Het is juist die wetenschap die tot deze conclusie komt.Vesselin schreef:Daar denkt de wetenschap wel anders over.... maar goed.rolija schreef:Laat het ons zo kort mogelijk samen vatten wat B D E is....
Mvg,
Rolija
Men heeft meningen... onderbouwd of niet. Zoals aan de toog!
-
Helemaal niet! Dat is één hypothese die steeds moeilijker te verdedigen valt.Reini schreef:Het is juist die wetenschap die tot deze conclusie komt.
Laat mij beginnen met te vermelden dat ik geen BDE-gelovige ben!
Maar ik volg het debat en durf zeggen dat ik zeer goed geïnformeerd ben. Hoe goed zijt gij geïnformeerd?
Het hele debat samenvatten in één zinnetje, zoals Rolija doet is niet serieus!
Ernstige academische onderzoekers in universiteiten over heel de wereld zitten met onopgeloste vragen.
Maar een doorsnee forum-lid hier heeft natuurlijk het 'absolute' antwoord klaar.
Dat is café-praat-niveau en daar ga ik niet op in! Drink nog maar wat trappisten!
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Vesselin,Vesselin schreef:Helemaal niet! Dat is één hypothese die steeds moeilijker te verdedigen valt.Reini schreef:Het is juist die wetenschap die tot deze conclusie komt.
Maar ik volg het debat en durf zeggen dat ik zeer goed geïnformeerd ben. Hoe goed zijt gij geïnformeerd?
Het hele debat samenvatten in één zinnetje, zoals Rolija doet is niet serieus!
Ernstige academische onderzoekers in universiteiten over heel de wereld zitten met onopgeloste vragen.
Maar een doorsnee forum-lid hier heeft natuurlijk het 'absolute' antwoord klaar.
Dat is café-praat-niveau en daar ga ik niet op in! Drink nog maar wat trappisten!
Liever alle dagen mijne trappist, dan wat pilletjes te moeten nemen tegen waanideeën
Mvg,
Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Helemaal niet! Dat is één hypothese die steeds moeilijker te verdedigen valt.
Het is prachtig dat je goed geïnformeerd bent, Vesselin. Laat dat vooral binnenstromen.
En denk er dan eens goed over na, hoever mensen iets kunnen bewijzen wat zij zich voorstellen.
Er zijn altijd een hoop charlatans die de goegemeente kunnen bedriegen.
Boeken verkopen is winstgevend. En hoe geheimzinniger de inhoud, hoe bekender en hoe beter het verkoopt.
En het gevaar loert steeds om de hoek dat je door dat soort lectuur stilaan gebrainwashed wordt. Allemaal zeer menselijk hoor.
Gezond verstand hebben en behouden is dan zeer wenselijk.
Het is prachtig dat je goed geïnformeerd bent, Vesselin. Laat dat vooral binnenstromen.
En denk er dan eens goed over na, hoever mensen iets kunnen bewijzen wat zij zich voorstellen.
Er zijn altijd een hoop charlatans die de goegemeente kunnen bedriegen.
Boeken verkopen is winstgevend. En hoe geheimzinniger de inhoud, hoe bekender en hoe beter het verkoopt.
En het gevaar loert steeds om de hoek dat je door dat soort lectuur stilaan gebrainwashed wordt. Allemaal zeer menselijk hoor.
Gezond verstand hebben en behouden is dan zeer wenselijk.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
het lichaam in die toestand dat men een zgn BDE ervaring heeft verkregen, is per definitie (bijna dood) zodanig dat er weinig bloed wordt rondgepompt dat zegt niets over het verschijnsel zelf mijn in ziens.rolija schreef:Laat het ons zo kort mogelijk samen vatten wat B D E is....
Mvg,
Rolija
Wat interessant is om te weten hoeveel personen, waar een te tekort aan zuurstof in de hersenen is opgetreden, absoluut geen BDE ervaring hebben ervaren.
Als men die aantallen weet dan kun je dat vergelijken met de aantallen BDE gevallen, waaruit misschien kan blijken dat een zuurstof tekort veelal niets oplevert.
Hoe zou men dan het BDE verschijnsel kunnen verklaren?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Je kunt er, volgens mij, zeker van zijn dat er bij de mensen, die dit forum lezen, personen zijn die een BDE gehad hebben.
Maar ze zullen, gezien het soort reacties dat je hier mag verwachten (sic), wel uitkijken om daarover te komen getuigen!
Zelf heb ik in mijn kennissenkring maar één iemand ontmoet die er wou over praten.
Een nuchtere, kalme vrouw, moeder en echtgenote en bediende bij een groot bedrijf. Het is al een behoorlijk aantal jaar geleden en ik ben haar uit het oog verloren.
In een discussie over BDE's vroeg ik of een van de aanwezigen iemand kende die dat had meegemaakt. Toen zei die dame, enigszins aarzelend: "Wel, ik heb het zelf meegemaakt, maar ik spreek er niet graag over, je wordt toch niet aux sérieux genomen." Ik vroeg haar om er toch iets meer over te vertellen. Ze had het meegemaakt tijdens een operatie. Het enige wat ze erover kwijt wou was, dat het een zeer mooie ervaring was en dat haar verteld werd dat ze terug moest omdat haar man en kinderen haar nodig hadden. Ze zei dat ze absoluut geen angst meer had om te sterven. En dat was het. Helemaal niks hysterisch of wereldvreemd.
Maar ze zullen, gezien het soort reacties dat je hier mag verwachten (sic), wel uitkijken om daarover te komen getuigen!
Zelf heb ik in mijn kennissenkring maar één iemand ontmoet die er wou over praten.
Een nuchtere, kalme vrouw, moeder en echtgenote en bediende bij een groot bedrijf. Het is al een behoorlijk aantal jaar geleden en ik ben haar uit het oog verloren.
In een discussie over BDE's vroeg ik of een van de aanwezigen iemand kende die dat had meegemaakt. Toen zei die dame, enigszins aarzelend: "Wel, ik heb het zelf meegemaakt, maar ik spreek er niet graag over, je wordt toch niet aux sérieux genomen." Ik vroeg haar om er toch iets meer over te vertellen. Ze had het meegemaakt tijdens een operatie. Het enige wat ze erover kwijt wou was, dat het een zeer mooie ervaring was en dat haar verteld werd dat ze terug moest omdat haar man en kinderen haar nodig hadden. Ze zei dat ze absoluut geen angst meer had om te sterven. En dat was het. Helemaal niks hysterisch of wereldvreemd.