Ik heb problemen met mijn ziel

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

22 dec 2011, 00:01

Ik heb er nog eentje uit die overwegingen in ledige ogenblikken van de dag .

Tis off topic , maar toch hoop ik dat EB of een andere dame van dit forum mij kan helpen met de beeldspraak, want deze begrijp in niet goed .
Namelijk de deze :


""" Het rijk Gods nadert : de bijl is reeds aan de wortel van de boom gezet en daar, waar hij zal vallen, zal hij blijven liggen ."""



Deze " allegorie "" met de boom en de bijl en dat neerkomen van die boom en het rijk Gods , snap ik niet goed . :? :? :?

Hopelijk kan er iemand mij dit diets maken ?

Op voorhand bedankt van werewoef .
AMEN en AUM

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

22 dec 2011, 01:09

""" Het rijk Gods nadert : de bijl is reeds aan de wortel van de boom gezet en daar, waar hij zal vallen, zal hij blijven liggen ."""
het eerste wat je moet doen is er achter zien te komen waar het vandaan komt. Dus wie heeft dit geschreven en vanuit welk oogmerk.

maar het lijkt mij meer op een soort dreigement, van de bedenker, en dus een bangmaker die nergens op slaat.
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

22 dec 2011, 07:24

werewoef schreef:Ik heb er nog eentje uit die overwegingen in ledige ogenblikken van de dag .

Tis off topic , maar toch hoop ik dat EB of een andere dame van dit forum mij kan helpen met de beeldspraak, want deze begrijp in niet goed .
Namelijk de deze :

""" Het rijk Gods nadert : de bijl is reeds aan de wortel van de boom gezet en daar, waar hij zal vallen, zal hij blijven liggen ."""

Deze " allegorie "" met de boom en de bijl en dat neerkomen van die boom en het rijk Gods , snap ik niet goed . :? :? :?

Hopelijk kan er iemand mij dit diets maken ?

Op voorhand bedankt van werewoef .
Vree simpel : Het Rijk Gods = Israël ( Palestina voor de Romeinen )
De boom die moet vallen = Het Romeins Imperium. En als dit ten val komt zal het niet meer herrijzen. De eerste onlusten in de buurlanden waren de reden tot deze uitspraak.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

22 dec 2011, 12:21

wow!! 8O

Talisman is 'n dame!....

WIE had dát nu gedacht???
Gast

22 dec 2011, 12:31

Henriette 2 schreef:wow!! 8O

Talisman is 'n dame!....

WIE had dát nu gedacht???
Medicatie vergeten nemen ?

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

22 dec 2011, 12:49

werewoef schreef:Ik heb er nog eentje uit die overwegingen in ledige ogenblikken van de dag .

Tis off topic , maar toch hoop ik dat EB of een andere dame van dit forum mij kan helpen met de beeldspraak, want deze begrijp in niet goed .
Namelijk de deze :


""" Het rijk Gods nadert : de bijl is reeds aan de wortel van de boom gezet en daar, waar hij zal vallen, zal hij blijven liggen ."""



Deze " allegorie "" met de boom en de bijl en dat neerkomen van die boom en het rijk Gods , snap ik niet goed . :? :? :?

Hopelijk kan er iemand mij dit diets maken ?

Op voorhand bedankt van werewoef .



Ahum... :roll: Leesbrilletje... misschien?? :roll: Of wat sterker toch alweer?? :roll:
Gast

22 dec 2011, 14:24

Henriette 2 schreef:
werewoef schreef:Ik heb er nog eentje uit die overwegingen in ledige ogenblikken van de dag .

Tis off topic , maar toch hoop ik dat EB of een andere dame van dit forum mij kan helpen met de beeldspraak, want deze begrijp in niet goed .
Namelijk de deze :


""" Het rijk Gods nadert : de bijl is reeds aan de wortel van de boom gezet en daar, waar hij zal vallen, zal hij blijven liggen ."""



Deze " allegorie "" met de boom en de bijl en dat neerkomen van die boom en het rijk Gods , snap ik niet goed . :? :? :?

Hopelijk kan er iemand mij dit diets maken ?

Op voorhand bedankt van werewoef .



Ahum... :roll: Leesbrilletje... misschien?? :roll: Of wat sterker toch alweer?? :roll:
Echt niks beters te verzinnen dan gewoon wat LALLEN ?

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

22 dec 2011, 15:02

Jammer hè Talisman? :lol:

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

22 dec 2011, 15:06

werewoef schreef: """ Het rijk Gods nadert : de bijl is reeds aan de wortel van de boom gezet en daar, waar hij zal vallen, zal hij blijven liggen ."""
De tijd nadert dat de mens(heid) zal ontdekken wie hij werkelijk IS.
De vernietiging van het afgescheiden ego-denken is al in gang gezet.
En wanneer dat eenmaal is vernietigd (geveld) zal het nooit meer opstaan (terugkomen)

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

22 dec 2011, 16:09

H2:
De vernietiging van het afgescheiden ego-denken is al in gang gezet
Dát blijkt inderdaad al een hele tijd bij sommige posters.Ze hebben hun gezond verstand helemaal uitgeschakeld en schrijven nu oosters-geïnspireerde wartaal (een soort H2-mantra's) veroorzaakt door bedwelmende wierook. :wink:
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 22 dec 2011, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

22 dec 2011, 16:14

For IN-SIDERS only, Clausewitz.

Daar ga jij ook nog wel 's bijhoren hoor.
Zij 't niet meer in dit leven. :lol:
Gast

22 dec 2011, 16:48

Henriette 2 schreef:
werewoef schreef: """ Het rijk Gods nadert : de bijl is reeds aan de wortel van de boom gezet en daar, waar hij zal vallen, zal hij blijven liggen ."""
De tijd nadert dat de mens(heid) zal ontdekken wie hij werkelijk IS.
De vernietiging van het afgescheiden ego-denken is al in gang gezet.
En wanneer dat eenmaal is vernietigd (geveld) zal het nooit meer opstaan (terugkomen)
Daar ga jij ook nog wel 's bijhoren hoor.
Zij 't niet meer in dit leven.
O, was Jezus dan een Boeddhist ???