Ik heb problemen met mijn ziel

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 dec 2011, 19:13

Ahoy there min beste Strever, - long time , no see ...

Wat vindt Gij zelf nu van al die mogelijke gedachtengangen over de ziel . ? Welke mening was voor jou het meest bevredigend en is geneigd naar jou gedachte goed aan te leunen ? :?: :idea:

mvg. werewoef
AMEN en AUM

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

20 dec 2011, 19:16

Zondervrees schreef: Je beschuldigt anderen ervan vol met vooroordeel te zitten in het hoofd. Gelukkig dat je dat illustreert met een knoert van een vooroordeel. Van jezelf. Raar dat je dat niet ziet.
Waar zie jij dat vooroordeel?

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

20 dec 2011, 19:36

Henriette 2 schreef:Het Oosten heeft ALTIJD al de licht/bewuste kant vertegenwoordigd.
En het Westen de donkere/onbewuste.[…]
Kan jij bovenstaande uitspraak met (statistische) bewijzen onderbouwen? Zo niet is dit een vooroordeel. En nogal dom ook.
Ni Dieu, Ni Maître

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

20 dec 2011, 20:20

Agnete schreef:EB schrijft :

" Ik ben een Bijbelgelovige , ook al begrijp ik nog lang niet alles . Gods gedachten zijn immers veel hoger dan de onze . Hartelijke groetjes , EB."
_________________

EB dat je gelooft wat in de Bijbel geschreven is en je daar gelukkig mee bent, is heel fijn voor jou...

Maar de Bijbel is door mensen geschreven en heeft al voor veel discussies en verwarring gezorgd, is het niet ?
En mensen hebben niet alleen de Bijbel geschreven, maar vele andere vergelijkbare boeken, zoals de Gita, de Tora en de Koran bvb !?
zeg je dat wat daarin staat fout is en wat in de Bijbel staat juist ?

Ik ben het met je eens dat alleen God zelf de waarheid kan openbaren en dat doet Hij nog wel in onze tijd, voor degenen die willen luisteren...

Hartelijke groetjes
Agnete

AGNETE , nee , ik zeg niet dat andere boeken fout zijn , maar ik heb persoonlijk gekozen voor de Bijbel , omdat mij dat het best ligt en ik er vertrouwen in heb . Het is een kwestie van eerst alles nagaan , en dan een keuze maken , òf alles aan de kant gooien . Dat is de reden waarom ik een Bijbelgelovige ben , en mij daar gelukkig bij voel . Het is ook een kwestie van vertrouwen in iets hebben , dat moet ieder voor zichzelf uitmaken , in vrede met elkaar ! Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

20 dec 2011, 22:31

Lieve EB, een mens moet maar doen waar hij zich goed bij voelt, niet waar?

Wat is dat indiaanse spreekwoord nu weer? "Met religie is het zoals met een huid. Elke sterveling heeft zijn eigen exemplaar." Of, m.a.w. ieder gelooft/of gelooft niet zoals het best bij zijn persoonlijkheid past.

Het zal allemaal wel evolutie zijn.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

21 dec 2011, 08:29

ebenhaezer schreef:

AGNETE , nee , ik zeg niet dat andere boeken fout zijn , maar ik heb persoonlijk gekozen voor de Bijbel , omdat mij dat het best ligt en ik er vertrouwen in heb . Het is een kwestie van eerst alles nagaan , en dan een keuze maken , òf alles aan de kant gooien . Dat is de reden waarom ik een Bijbelgelovige ben , en mij daar gelukkig bij voel . Het is ook een kwestie van vertrouwen in iets hebben , dat moet ieder voor zichzelf uitmaken , in vrede met elkaar ! Lieve groetjes , EB.
Zeer juist E.B.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

21 dec 2011, 08:32

Zondervrees schreef:
Henriette 2 schreef:Het Oosten heeft ALTIJD al de licht/bewuste kant vertegenwoordigd.
En het Westen de donkere/onbewuste.[…]
Kan jij bovenstaande uitspraak met (statistische) bewijzen onderbouwen? Zo niet is dit een vooroordeel. En nogal dom ook.
Onderbouw jouw bestaan eens met (statistische) bewijzen.
Zo niet dan is dat 'n vooroordeel en nogal dom.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

21 dec 2011, 10:04

H2:
Onderbouw jouw bestaan eens met (statistische) bewijzen.
Zijn 7 miljard voldoende?
Wie bewaakt de bewakers.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

21 dec 2011, 11:05

Eens te meer is het duidelijk dat Henriette 2 vastloopt in de eigen cirkelredeneringen. Zij denkt denken te moeten veroordelen, zij heeft het vooroordeel dat anderen vol vooroordelen zitten. Ondertussen de hele tijd denkend, ondertussen het ene vooroordeel na het andere spuiend.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

21 dec 2011, 12:07

Zondervrees schreef:Eens te meer is het duidelijk dat Henriette 2 vastloopt in de eigen cirkelredeneringen. Zij denkt denken te moeten veroordelen, zij heeft het vooroordeel dat anderen vol vooroordelen zitten. Ondertussen de hele tijd denkend, ondertussen het ene vooroordeel na het andere spuiend.
Daar is een woord voor: Lallen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

21 dec 2011, 20:43

In mijn oud verfommeld gebedenboekje staan er enkele overwegingen in ledige ogenblikken van de dag en eentje daarvan is :

Wat baat het de mens, zo hij de gehele wereld wint en schade lijdt aan zijn ziel !

mvg-werewoef
AMEN en AUM

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

21 dec 2011, 20:58

Ik heb hier ook nog een mooie :

"Het geluk woont niet in bezittingen en niet in goud,
het geluksgevoel is thuis in de ziel."
(uit China)

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

21 dec 2011, 21:11

Happiness is a warm gun

Zo. Denk daar maar eens over na.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

21 dec 2011, 21:14

angelica schreef:Ik heb hier ook nog een mooie :

"Het geluk woont niet in bezittingen en niet in goud,
het geluksgevoel is thuis in de ziel."
(uit China)

vriendelijke groet
Ik ken ook nog een goeie:
Welk ongeluk of tegenslag je ook hebt, blijf glimlachen ( Etias )

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

21 dec 2011, 22:39

Het geluk verkrijg je door je mede mens. Dat het niet altijd zo het geval is heeft opzich niet met dat geluk te maken. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.