Ik heb problemen met mijn ziel

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

19 dec 2011, 18:27

:lol: :lol:

Volgens mij zijn 't toch enkel maar rare aannames wat hij schrijft.
Zie maar 't vraagteken.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

19 dec 2011, 19:06

Henriette 2 schreef:[…] Volgens mij zijn 't toch enkel maar rare aannames wat hij schrijft. […]
Volgens jou wel ja. Jij denkt hele boodschappen af te kunnen leiden uit een vraagteken. 't Is maar wat je 'raar' vindt.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

19 dec 2011, 19:15

Henriette 2 schreef::lol: :lol:

Volgens mij zijn 't toch enkel maar rare aannames wat hij schrijft.
Zie maar 't vraagteken.
Probeer uw ' denken ' eens uit te schakelen, dan wordt alles duidelijker.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

19 dec 2011, 19:34

Agnete tikte:
Omdat ze in het oosten meer wijsheid hebben misschien en de 'westerlingen' te verblind zijn door materialisme...

Ik zie meisje, dat je elk antwoord weer uiteenrafelt in aparte zinnetjes en ze dan zelfs niet quote, zeer verwarrend. Moet je niet doen.
Laat ons even aannemen dat je gelijk hebt met bovenstaande cursief.
Je kan je dan afvragen waar die wijsheid vandaan komt.
Misschien is het veeleer fatalisme, ingegeven door armoede, je kan niks aan je situatie veranderen en daarmee maar best je lot aanvaarden.
Geef dat volk wat materialisme, en die gaan direct veranderen van opinie.
Ik geef je dat op een briefje.
Bovendien woon jij niet in het oosten; maar in die westerse wereld, die inderdaad dikwijls te materialistisch is ingesteld. Maar daar doe je zelf toch mee wat je wil ? Ik althans wel: ik laat me niks opdringen en ben niet jaloers op mensen die koste wat kost anderen willen overtroeven; dat zijn pas de ongelukkigen.
Ik heb daar dat fatalisme niet voor nodig, enkel wat kruimels gezond nadenken.
Blijf je ongelukkig, ga dan in het oosten bij de armoezaaiers leven.
Want een geest (brein) die in twee werelden moet leven; niet te doen.
Laatst gewijzigd door Reini op 19 dec 2011, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

19 dec 2011, 19:51

Reini schreef:Agnete tikte:
Omdat ze in het oosten meer wijsheid hebben misschien en de 'westerlingen' te verblind zijn door materialisme...

Ik zie meisje, dat je elk antwoord weer uiteenrafelt in aparte zinnetjes en ze dan zelfs niet quote, zeer verwarrend. Moet je niet doen.
Laat ons even aannemen dat je gelijk hebt met bovenstaande cursief.
Je kan je dan afvragen waar die wijsheid vandaan komt.
Misschien is het veeleer fatalisme, ingegeven door armoede, je kan niks aan je situatie veranderen en daarmee maar best je lot aanvaarden.
Geef dat volk wat materialisme, en die gaan direct veranderen van opinie.
Ik geef je dat op een briefje.
Bovendien woon jij niet in het oosten; maar in die westerse wereld, die inderdaad dikwijls te materialistisch is ingesteld. Maar daar doe je zelf toch mee wat je wil ? Ik althans wel: ik laat me niks opdringen en ben niet jaloers op mensen die koste wat kost anderen willen overtroeven; dat zijn pas de ongelukkigen.
Ik heb daar dat fatalisme niet voor nodig, enkel wat kruimels gezond nadenken.
Blijf je ongelukkig, ga dan in het oosten bij de armoezaaiers leven.
Want een geest (brein) die in twee werelden moet leven; niet te doen.
100% mee eens !!! Kon het niet beter verwoorden.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 dec 2011, 22:44

En wat gezegd over paralelle universums, die als luchtbellen tegen mekaar geklit zijn met daarboven links en rechts en onder nog grotere luchtbullen als universums ??? Gezien en uitgelegd op Nat Geo door die oosters uitziende astronoom .( noot van de redactie °°° )

DWZeggen dat :


Terwijl ik dit lig te tikken ben ik misschien op het zelfde moment vuur aan het maken in een grot, of krijg ik onderwijs over tijdreizen .

Tis maar hoe dat ge het bekijkt ! In het perspectief , bedoel ik . Of moet het zijn perceptie ?

En wat gezegd over de vedas ??

Worden die niet in de hindoe-wereld beschouwd als blauwdruk van de schepping ?

Groentjes van werewoef
AMEN en AUM
Gast

19 dec 2011, 22:49

werewoef schreef:En wat gezegd over paralelle universums, die als luchtbellen tegen mekaar geklit zijn met daarboven links en rechts en onder nog grotere luchtbullen als universums ??? Gezien en uitgelegd op Nat Geo door die oosters uitziende astronoom .( noot van de redactie °°° )
Is wel een NewYorker hoor WW.
DWZeggen dat :


Terwijl ik dit lig te tikken ben ik misschien op het zelfde moment vuur aan het maken in een grot, of krijg ik onderwijs over tijdreizen .

Tis maar hoe dat ge het bekijkt ! In het perspectief , bedoel ik . Of moet het zijn perceptie ?

En wat gezegd over de vedas ??

Worden die niet in de hindoe-wereld beschouwd als blauwdruk van de schepping ?

Groentjes van werewoef
En wat wil ge nu hier eigenlijk mee zeggen ????

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

20 dec 2011, 06:42

Duidelijk dat werewoef -en ongetwijfeld vele anderen- niet begrijpt wat 'paralelle universa' zijn. Wel grappig dat-ie denkt dat hij ook aanwezig zou zijn in elk van die universa. Hoe zou zijn god het immers in het hoofd halen een universum te maken zonder werewoef?
Vraag: hebben die paralelle werewoefen allemaal dezelfde ziel of zijn die zielen verschillend?
Ni Dieu, Ni Maître

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

20 dec 2011, 09:11

Reini:
Blijf je ongelukkig, ga dan in het oosten bij de armoezaaiers leven.
Ze kan naar Sri Lanka (vroeger Ceylon) gaan en daar de tempel gaan bezoeken in Kandy waar de tand van Boedha wordt bewaard.Ze zijn er nog armer als in India en zeggen: 'Ga niet naar India want daar is het nog vuiler als hier.'
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 dec 2011, 09:48

Clausewitz schreef:Reini:
Blijf je ongelukkig, ga dan in het oosten bij de armoezaaiers leven.
Ze kan naar Sri Lanka (vroeger Ceylon) gaan en daar de tempel gaan bezoeken in Kandy waar de tand van Boedha wordt bewaard.Ze zijn er nog armer als in India en zeggen: 'Ga niet naar India want daar is het nog vuiler als hier.'
:) :) Ik denk dat ze hier vlug terugkomt, in haar verfoeide materialistische wereldje. En blij gaat zijn dat er proper water uit de kraan komt. Dat heb je in een beschaafde omgeving.
Maar die ziel van haar ....

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

20 dec 2011, 10:01

Er worden nu al postenlang reacties geschreven alsof gezegd werd dat de materie slecht is en de geest goed??? (Cappa's eerste insinuering)

Waar staat dat?
Wie zei dat?
En anders; waaruit maken jullie dat in 's hemelsnaam op???

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

20 dec 2011, 10:13

Ik dacht dat we het over materialisme hadden H2 .
Toch een lichte nuance denk ik. Oei, ik denk weer.
Het is natuurlijk heel makkelijk om vanuit een luxueuze situatie die we hier, ondanks alles, toch hebben, grote theoriën te verkondigen hoe het wèl zou moeten.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

20 dec 2011, 10:27

Nee Reini, er zit weer heel veel (voor)oordeel in de hoofden.
Henriette 2 schreef:
Het Oosten heeft ALTIJD al de licht/bewuste kant vertegenwoordigd.
En het Westen de donkere/onbewuste.
Maar gelukkig zit in elke kant ook nog 'n klein tegenovergesteld puntje.


..It is what makes the world turn..
En toen schreef Cappa:
cappa schreef:Jaja, en materie is slecht en geest is goed, zeker?

Ter info: de middeleeuwen zijn al eventjes passé, hoor.
Ondanks dat door mij werd opgemerkt dat cappa "weer rare gedachten had" ging dat verder op ongewijzigd vol gas loos!

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

20 dec 2011, 18:45

Henriette 2 schreef:Nee Reini, er zit weer heel veel (voor)oordeel in de hoofden.
Henriette 2 schreef:Het Oosten heeft ALTIJD al de licht/bewuste kant vertegenwoordigd.
En het Westen de donkere/onbewuste.[…]
[…]
Je beschuldigt anderen ervan vol met vooroordeel te zitten in het hoofd. Gelukkig dat je dat illustreert met een knoert van een vooroordeel. Van jezelf. Raar dat je dat niet ziet.
Ni Dieu, Ni Maître

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

20 dec 2011, 19:04

Zonderling zonder vrees, niet verschillende zielen maar nog steeds één ziel in verschillende stadia van ontwikkeling in die paralelle universa . Heel Soms en af en toe wordt me dat bewust gemaakt in mijn dromen alhoewel dit bewustzijn me niet lang bijklijft . Ik heb dus maar een glimpje mogen zien .

En wat mijn God en Heer aangaat : ze zeggen dat O.L.Heer zijn getal moet hebben en vermits Hij nog zo geen kwispenbiebbel had van een werefoef , heeft Hij dus mij in het leven geroepen . 8) 8) 8)

Groetjes - Werewoef
AMEN en AUM