Er worden steeds meer Paranormale kinderen geboren.

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

26 jan 2012, 15:51

Even terzijde: de titel van dit topic is natuurlijk helemaal fout. Er worden in verhouding helemaal niet meer zogenaamde paranormale kinderen geboren. Er komen er alleen maar veel meer op tv.
Dus "Er worden steeds meer Paranormale kinderen geboren.", moet eigenlijk zijn: "Er komen steeds meer Paranormale kinderen op TV."
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

28 jan 2012, 22:36

Dus "Er worden steeds meer Paranormale kinderen geboren.", moet eigenlijk zijn: "Er komen steeds meer Paranormale kinderen op TV."
Ook fijn Zondervrees, het bewijst dat er eindelijk terug meer aandacht aan "het paranormale" wordt geschonken en ook die mensen nu eens kans krijgen om ondanks alle tegenkantingen hun verhaal te doen...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

29 jan 2012, 11:18

wayti schreef:
Dus "Er worden steeds meer Paranormale kinderen geboren.", moet eigenlijk zijn: "Er komen steeds meer Paranormale kinderen op TV."
Ook fijn Zondervrees, het bewijst dat er eindelijk terug meer aandacht aan "het paranormale" wordt geschonken en ook die mensen nu eens kans krijgen om ondanks alle tegenkantingen hun verhaal te doen...
Of dat er gewoon een paar programmamakers geld hebben geroken.
Ni Dieu, Ni Maître

Verstokte Vlaming in Wall
Lid geworden op: 22 sep 2006, 18:53
Locatie: luik

29 jan 2012, 16:19

Ik bewonder Zondervrees,die gevolg geeft aan jou debiele reaktie,en ik heb hierbij een uitzonderlijke inspanning gedaan. :twisted:
destijds de rozenkrans.Laat ons bidden,zei de pastoor,en ik sliep meteen in.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

29 jan 2012, 23:30

Ik bewonder Zondervrees,die gevolg geeft aan jou debiele reaktie,en ik heb hierbij een uitzonderlijke inspanning gedaan.
Dan eens goed uitrusten nu...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

07 feb 2012, 02:16

Deze nacht dat ik opeens terug aan Akiane die zeker thuis hoort onder de paranormale kinderen. Als kind reeds voelde zij iemands ware aard snel aan en zei dan bv: die vrouw is slecht (net als Jeus) zelfs al voelde haar ouders het helemaal anders aan. Haar ouders waren atheist dus helemaal niet gelovig, de 3 (later 4) kinderen keken nooit televisie en werden thuis opgevoed. Toch beschreef Akiane (oceaan) reeds als kind visioenen van een onzichtbaar rijk en God als licht warm en goed. Soms leek ze op een oudere vrouw door haar indringende opmerkingen. Ongeveer tegelijk met haar visioenen (4 jaar) begon ze te tekenen op alles waar ze kon, soms met haar ogen dicht. God leert mij hoe ik moet tekenen zei ze (vergelijk Jozef). Ze beschreef een huis van licht, bolvormig, met muren die op glas leken, heerlijke vruchten, planten die zingen enz..(vergelijk Een blik in het hiernamaals). Bij gewone muziek moest ze huilen omdat deze niet vergelijkbaar was met de hemelse muziek die ze hoorde. Prachtige schilderijen van hemelse taferelen ontstonden door haar hand.. (zie voorbeeld)

Afbeelding

Meer uitleg vind u op haar website: http://www.artakiane.com/
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

07 feb 2012, 05:58

wayti schreef:Deze nacht dat ik opeens terug aan Akiane die zeker thuis hoort onder de paranormale kinderen. […]
Conclusies trek je aan het einde van een betoog. Dit is een postulaat waar je dan nog weigert aan te twijfelen.
Afgezien van het feit dat die schilderijen allemaal wel een zeer hoog 'wenend zigeunerjongetje'-gehalte hebben: pure kitsch. En die site is gewoon een commerciële opzet.
Gek dat enkel kunstenaars van het zevende knoopsgat reïncarneren.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

07 feb 2012, 09:09

wayti schreef:Ongeveer tegelijk met haar visioenen (4 jaar) begon ze te tekenen op alles waar ze kon, soms met haar ogen dicht.
Dergelijke verschijnselen zijn bekend in de neurologie. Bepaalde gebeurtenissen in het brein, al dan niet tijdelijk, kunnen zulke dingen veroorzaken.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

07 feb 2012, 09:17

De vraag is dan:
Hoe/wie/wat veroorzaakt die bepaalde 'gebeurtenissen' in het brein?
Ofwel: hoe komt dat?

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

07 feb 2012, 10:03

Henriette 2 schreef:De vraag is dan:
Hoe/wie/wat veroorzaakt die bepaalde 'gebeurtenissen' in het brein?
Ofwel: hoe komt dat?
Je stelt twee compleet verschillende vragen. Op welke wil je antwoord? Op de vraag 'wie' dat veroorzaakt kan ik kort zijn: er is geen entiteit die dat veroorzaakt. Net zomin als er een entiteit is die de zon doet branden.
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 feb 2012, 10:03

Henriette 2 schreef:De vraag is dan:
Hoe/wie/wat veroorzaakt die bepaalde 'gebeurtenissen' in het brein?
Ofwel: hoe komt dat?
Afwijkend van het normale misschien?
Hoe komt het dat Einstein een genie was en ik niet ?

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

07 feb 2012, 10:10

Zondervrees schreef:
Henriette 2 schreef:De vraag is dan:
Hoe/wie/wat veroorzaakt die bepaalde 'gebeurtenissen' in het brein?
Ofwel: hoe komt dat?
Je stelt twee compleet verschillende vragen. Op welke wil je antwoord? Op de vraag 'wie' dat veroorzaakt kan ik kort zijn: er is geen entiteit die dat veroorzaakt. Net zomin als er een entiteit is die de zon doet branden.
Helemaal mee eens.
De vraag blijft.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

07 feb 2012, 10:12

Reini schreef:
Henriette 2 schreef:De vraag is dan:
Hoe/wie/wat veroorzaakt die bepaalde 'gebeurtenissen' in het brein?
Ofwel: hoe komt dat?
Afwijkend van het normale misschien?
Hoe komt het dat Einstein een genie was en ik niet ?
Reini,

Wat mij betreft is dit de meest cruciale vraag die er maar gesteld kan worden.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

07 feb 2012, 10:37

Reini schreef:[...] Hoe komt het dat Einstein een genie was en ik niet?
Genetica en een flinke scheut toeval: net dat ene zaadje en net dat ene eitje.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

07 feb 2012, 10:51

Henriette 2 schreef:De vraag is dan:
Hoe/wie/wat veroorzaakt die bepaalde 'gebeurtenissen' in het brein?
Ofwel: hoe komt dat?
De juiste toedracht zou ik terug op moeten zoeken; ik ben nu eenmaal geen encyclopedie.
Maar het kan bijvoorbeeld te maken hebben met een wegvallen van een bepaalde functie, die een evenwicht vormde met een andere.
Ik sprak reeds over een bekend geval van een klein meisje dat plots prachtig begon te tekenen à la Da Vinci.

Wat veroorzaakt zulke gebeurtenis in het brein? Kan bijvoorbeeld een minuscuul bloedklontertje zijn.
En neen, ik geloof niet dat dat klontertje gestuurd wordt door god. :D