Wetenschappers bewijzen leven na de dood

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

23 jan 2012, 23:33

Wetenschappers bewijzen leven na de dood!

Het bericht is uit 2005 maar erg actueel. Op TV kunnen we veel programma's zien over mediums die communiceren met overledenen. Hierover wordt zeer uiteenlopend gedacht. De een vindt het niets, de ander geloofd het. Aan de skepsis kan een eind komen door dit soort stukken.

Niburu.nl kwam met dit stuk over een wetenschappelijk onderzoek in Amerika waarbij mediums die communiceren met genezijde wel heel erg verbazingwekkend goed scoren! Kijk en dat horen we graag natuurlijk toch? Vandaar dat het stuk hier dan ook prima past.

Cleveland – Wat gebeurt na de dood – eindigt het daar of is er meer?

Veel van ons hopen op een leven na de dood en nu beweren enkele wetenschappers dat ze het bewijs daarvoor hebben gevonden. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze, na klinisch dood te zijn bevonden, weer tot leven kwamen en in die korte periode een leven-na-de-dood ervaring hebben gehad. Wetenschappers van de universiteit van Arizona hebben uitgebreid onderzoek gedaan en zeggen nu dat ze bewijs hebben voor een leven na de dood. Een voortbestaan van een bewustzijn nadat onze fysieke lichamen het hebben begeven. "Bijna iedereen die de data die we hebben verzameld bekijkt, gelooft dat er meer is", zegt een van de wetenschappers.

Allison Dubois is een spiritueel medium; iemand die zou kunnen communiceren met 'gene zijde'. Christine Vettore heeft bij Dubois een reading gehad. Dubois heeft getracht contact te zoeken met de overleden bekenden van Christine. "Ik hoop dat er zoiets is als leven na de dood, want dan kan ik iedereen weer ontmoeten die ik nu al heb verloren", zei Vettore.

Het duurt niet lang. Enkele seconden later meldt Dubois dat de dochter van Vettore 'contact probeert te maken'. Het is een gave. Dubois zegt dat ze het haar hele leven al kan, maar er bestaat veel kritiek op haar vermogen. "Ik denk dat er sommige charlatans bestaan die ervoor zorgen dat mijn gave belachelijk wordt gemaakt. Er zullen altijd rotte appels zijn. Diegene die werkelijk de gave bezit moet zichzelf echt bewijzen", zei Dubois.

Deze reading is een gedeelte van een wetenschappelijk experiment. Dr. Gary Schwarz, van de universiteit van Arizona, observeerde tijdens het onderzoek. De in Harvard afgestudeerde doctor, kijkt naar wat hij noemt 'hits' en 'misses' of nauwkeurigheid van de reading (methode van meten). Hij werkt aan zijn hypothese dat leven-na-de-dood bestaat en dat mediums in staat zijn contact te maken met 'gene zijde'.

Nadat de dochter van Vettore is opgeroepen, contacteert Dubois de broer en de moeder van Vettore. Ze is in staat om details te vermelden die ze vooraf niet had kunnen weten. Dubois vertelt Vettore bijvoorbeeld dat haar moeder weet dat ze worteltaart en een schaaltje pinda's in huis heeft. "Geen van deze twee dingen heb ik ooit in huis. Deze maand toevallig wel", zei Vettore. De nauwkeurigheid is verbazingwekkend omdat Vettore voor de reading geen contact met heeft gehad met Dubois. Vettore zei dat Dubois 80 tot 90 procent klopte van haar verhaal. Sceptici beweren dat Dubois gewoon aan het raden is, maar Schwartz zei dat zoiets onmogelijk is bij zo'n hoge nauwkeurigheid.

De laatste zeven jaar heeft Schwartz geprobeerd met behulp van de wetenschap te verklaren wat er met ons gebeurt na de dood. "Dat dit idee tegen de huidige opvattingen van de wetenschap indruist, is subtiel uitgedrukt", zei Schwartz. Schwartz heeft meerdere experimenten gedaan onder zeer strenge en gecontroleerde voorwaarden. Bij een van de meest intrigerende studies zijn vijf van de meest gerespecteerde mediums van de wereld betrokken, allen verbonden met monitoren en computers. In het experiment kregen 10 mensen een reading van 5 mediums.

Het medium en degene die een reading zou krijgen, werden van elkaar gescheiden door een wand. Als het medium klaar was, dan zou het volgende medium plaatsnemen net zolang totdat alle mediums een lezing van het individu hadden gegeven. Schwartz en zijn medewerkers zouden daarna de readings vergelijken. Ze waren verbaasd over het feit dat in de meeste gevallen de mediums bij hetzelfde individu, dezelfde informatie verstrekten en met een nauwkeurigheid van maar liefst 80 tot 90 procent.

De wetenschappers noemen het 'overleven van bewustzijn', wat betekent dat het fyieke lichaam sterft, maar het bewustzijn voortleeft. Het onderzoek wordt voortgezet met studies naar mensen die bijna-dood ervaringen hebben gehad. Schwartz zegt dat onderzoek in bijna-dood ervaringen de gave van de mediums kan ondersteunen. Schwartz zegt dat hij het onderzoek zal voortzetten en dat de uitkomsten van het onderzoek zoals het er nu ligt, niet liegen. "Als je kijkt naar de totale bevindingen van het laboratorium, dan is de meest eenvoudige verklaring dat het overleven van het bewustzijn na de dood een realiteit is", zie Schwartz.

Bron: Newsnet5
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 jan 2012, 00:14

Beste Wayti, zoals ik je al eerder heb gemeld , kan ik me goed vinden bij je uitleg .Maarre... ik persoonlijk wacht er mij voor om contact of specifiek contact te gaan zoeken met de personen, entiteiten van de geestenwereld .

Ik twijfel niet aan het bestaan van een geesteswereld . Een oud famillielid ze me eens dat de geesten je kunnen zien . Een wiize oude man zeide me ook eens heel simpel, maar direct dat, als je overlijdt ( overlijden, over het lijden heen ?) je ""dood""-gewoon een geest wordt . Er zou ook zo iets kunnen bestaan als paralelle universums . En ook daar kan ik ook goed bij leven .


De zaak eigenlijk is dat een geesteswereld waarschijnlijk ook haar natuurwetten heeft, juist zoals bij de levende en ademende wereld . En zelf het contact maken is voor mij een beetje riskant . Je weet nooit wie of wat probeert en tussenin te glippen bij je contact .

Wat bestaat is , dat JIJZELF nillens willens, OOK een medium kan zijn , zonder het zelf te beseffen of te willen . En als je er dan niet op voorbereidt zijt, is het wel effe schrikken .

Ik begrijp vaneigens dat de lijdende overblijvenden absoluut willen contact hebben met hun diergeliefde overledenen, maar dan vraag ik me soms af of je er wel goed aan doet . Want is het niet zo, dat men in de tussenliggende of volgende wereld ook moet evolueren en je eigen weg moet verderzetten met of zonder nieuwe partners ?

Als gelovigen plegen te zeggen ; deze wereld is een brug , bouw er geen huis op, of ; we leven als ballingen in een tranendal , wil dat zeggen voor hun dat ze door hun geloof ook hopen op een betere wereld .Een wereld met misschien andere geplogendheden .

Wat mij onlangs opviel bij het herlezen van de verschijningen van de H. Maagd aan de H. Bernadette dat Zij, de Onbevlekte Ontvangenis en Moeder van de Heer Jezus aan de zieneres zeide:

"" Ik beloof U NIET gelukkig te maken in deze wereld, maar wel in de andere "" . De H. Maria had het hier dus niet speciaal over de hemel, maar wel over een ANDERE wereld .
En als de Heer Jezus ergens in een evangelie zeide :"" Het huis van mijn Vader heeft vele kamers "" Bedoelde hij dan eigenlijk niet die andere werelden of noem het bewustzijns-sferen ?

Nog verder een goeie nacht,

werewoef
AMEN en AUM
Gast

24 jan 2012, 06:57

Ik beloof U NIET gelukkig te maken in deze wereld, maar wel in de andere "" . De H. Maria had het hier dus niet speciaal over de hemel, maar wel over een ANDERE wereld .
VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN, DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN.
En als de Heer Jezus ergens in een evangelie zeide :"" Het huis van mijn Vader heeft vele kamers "" Bedoelde hij dan eigenlijk niet die andere werelden of noem het bewustzijns-sferen ?
En gij hebt maar één kamertje, he WW ? ... en 't is dan nog leeg ook. Maar ge weet het he ?

VEEL BELOVEN EN WEINIG GEVEN, DOET DE ZOTTEN IN VREUGDE LEVEN.

Is den hemel dan hiermee afgeschreven of komt dat er nog achter achter achter ??

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

24 jan 2012, 12:05

Schwarz is al jaren ontmaskerd als -op zijn minst- hopeloos naief. En Dubois heeft nog geen enkele reading of channeling of wat dan ook geproduceert niet te verklaren viel met cold of hot reading.
Zie o.a. hier.
Ni Dieu, Ni Maître

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

24 jan 2012, 12:16

Zondervrees schreef:Schwarz is al jaren ontmaskerd als -op zijn minst- hopeloos naief. En Dubois heeft nog geen enkele reading of channeling of wat dan ook geproduceert niet te verklaren viel met cold of hot reading.
Zie o.a. hier.
Helaas noch Wayti noch Werewoef beheersen voldoende de engelse taal om dit te lezen.Ze willen ook helemaal niet inzien, dat men hen voor de gek houdt, met fantastische verhalen van gewiekste charlatans. Beide beyond rescue.
Wie bewaakt de bewakers.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

24 jan 2012, 13:30

Schwarz is al jaren ontmaskerd als -op zijn minst- hopeloos naief. En Dubois heeft nog geen enkele reading of channeling of wat dan ook geproduceert niet te verklaren viel met cold of hot reading.
Zie o.a. hier.
Cold reading bestaat wel degelijk en werkt en dit vooral bij bedriegers..
Mijn ervaringen en studies hebben niks uitstaans met cold reading maar met echte helderziendheid die steeds meer en meer te bewijzen is. Jouw link is weeral de zoveelste pagina van SKEP... wat moeten ze anders schrijven.. Als ze morgen moeten toegeven dat het toch bestaat is er geen skepp meer. Laat ze maar rustig voort doen.. de bewijzen zullen steeds overvloediger worden...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

24 jan 2012, 13:36

Toch geen verre familie van de Fab 4 hier, mag ik hopen ?
Inderdaad Werewoef, ze weten weer niet wat doen. We mogen ze hun hobby niet afnemen dan hebben ze niks meer om zich aan vast te houden hé..

Ps: Zal vanavond op uw vragen ingaan...

groetjes: Wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

24 jan 2012, 13:48

wayti schreef:[...] Laat ze maar rustig voort doen.. de bewijzen zullen steeds overvloediger worden...
Zoals dat machientje van jou. Voor de rest scherm jij alleen maar met zogenaamde bewijzen die binnenkort zullen gegeven worden. Wel een heel langdurig binnenkort niet.
En uiteraard werkt cold reading vooral bij bedriegers, elke van die paranormalen is namelijk een bedrieger. Verzachtende omstandigheid: sommigen beseffen het zelf niet eens en anderen (bv. kinderen) belazeren de boel onder druk van een ouder.
Ni Dieu, Ni Maître

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

24 jan 2012, 13:54

Mijn conclusie met deze fenomenen : ITS ALL IN THE MIND ofte .... het zit allemaal in het hoofd van de mens, of niet soms :roll: :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Gast

24 jan 2012, 13:55

Zondervrees schreef:[quote="wayti"Zoals dat machientje van jou. Voor de rest scherm jij alleen maar met zogenaamde bewijzen die binnenkort zullen gegeven worden. Wel een heel langdurig binnenkort niet.
Hela, een beetje geduld he Zondervrees. We achten al 2000 jaar op het laatste oordeel.
Hij kan nog altijd doen zoals de Guitigen; regelmatig de datum verleggen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

24 jan 2012, 14:46

Als er een "leven na de dood" bestaat, bestaat er dan ook een leven "vóór de geboorte" ? Of is leven niet een breed natuurlijk fenomeen maar een eigenschap die, in een bepaalde dosis, aan een bepaald individu is gegeven ? Graag enige toelichting vanwege de kenners.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 jan 2012, 20:10

Droom ik nog ? Wacht even, ik knijp in mijn armen ..of spookt het hier ?
Waar is de response van Tagoen naar toe die ons , Wayti en ikzelf, ons omstreeks 0200 kwam verslijten voor "" rijp voor het gesticht "" .??

Weird or what ? Spooky.... The Twilightzone ....Beyond the grave ..., :idea: :?

werewoef
AMEN en AUM

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

24 jan 2012, 22:54

Droom ik nog ? Wacht even, ik knijp in mijn armen ..of spookt het hier ? Waar is de response van Tagoen naar toe die ons , Wayti en ikzelf, ons omstreeks 0200 kwam verslijten voor "" rijp voor het gesticht "" .??
Zit misschien zelf in het gest.... :wink:
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

24 jan 2012, 23:26

Beste Wayti, zoals ik je al eerder heb gemeld , kan ik me goed vinden bij je uitleg .Maarre... ik persoonlijk wacht er mij voor om contact of specifiek contact te gaan zoeken met de personen, entiteiten van de geestenwereld .
Het wordt ook ten stelligste afgeraden om zelf contact te zoeken.. Ik heb het ooit uitgeprobeerd (bij wijze van experiment) en dat is mij niet goed bevallen. Maar de meesten willen zelf contact met ons.. Hoe zou je zelf zijn als je overlijd en je ontdekt dat je infeite niet echt dood bent dan wil je dat aan de achterblijvenden mededelen of je wou nog iets kwijt wat niet meer gelukt is toen je leefde....
Ik twijfel niet aan het bestaan van een geesteswereld . Een oud famillielid ze me eens dat de geesten je kunnen zien . Een wiize oude man zeide me ook eens heel simpel, maar direct dat, als je overlijdt ( overlijden, over het lijden heen ?) je ""dood""-gewoon een geest wordt . Er zou ook zo iets kunnen bestaan als paralelle universums . En ook daar kan ik ook goed bij leven .
Dat is weer een hoofdstuk appart... maar nog ongeschikt voor dit forum...
De zaak eigenlijk is dat een geesteswereld waarschijnlijk ook haar natuurwetten heeft, juist zoals bij de levende en ademende wereld . En zelf het contact maken is voor mij een beetje riskant . Je weet nooit wie of wat probeert en tussenin te glippen bij je contact .
Zie boven..
Bij glaasje draaien of kruis en bord zijn het meestal aardsgebonden geesten die antwoorden. Overledenen die niet los komen van hun huis of piano of andere voorwerpen of mensen die halsstarrig weigeren te aanvaarden dat ze gestorven zijn en daardoor aan hun lichaam blijven hangen... Voor bijna iedereen is er hulp hierna, maar men moet ze aanvaarden en het hoofd leren buigen iets wat vooral voor sceptici niet gemakkelijk is..
Wat bestaat is , dat JIJZELF nillens willens, OOK een medium kan zijn , zonder het zelf te beseffen of te willen . En als je er dan niet op voorbereidt zijt, is het wel effe schrikken .
Dat kan je goed zien in de afleveringen van Paranormale kinderen.. die kinderen worden uitgelachen in de school ook soms door hun eigen vaders. Tot zij HET bewijs krijgen... De meeste moeders staan blijkbaar meer open voor deze dingen, zij zijn ook in gevoel meer verbonden met de schepping..
Ik begrijp vaneigens dat de lijdende overblijvenden absoluut willen contact hebben met hun diergeliefde overledenen, maar dan vraag ik me soms af of je er wel goed aan doet . Want is het niet zo, dat men in de tussenliggende of volgende wereld ook moet evolueren en je eigen weg moet verderzetten met of zonder nieuwe partners ?
Men moet ze inderdaad gerust laten want zij moeten verder evolueren ofwel in de sferen ofwel door werdergeboorte afhankelijk van hun leven hier op aarde. Vanaf de vierde sfeer gaat dit samen met de tweelingziel..
Als gelovigen plegen te zeggen ; deze wereld is een brug , bouw er geen huis op, of ; we leven als ballingen in een tranendal , wil dat zeggen voor hun dat ze door hun geloof ook hopen op een betere wereld .Een wereld met misschien andere geplogendheden .
Een Bijbelse voorspelling zegt: Ik zal elke traan uit hun ogen wegwissen en de dood zal niet meer zijn noch rouw noch geschreeuw noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan...
Zal de dood letterlijk ophouden, neen, maar de mens zal er anders tegen aankijken omdat hij eindelijk begrepen zal hebben dat er geen dood is en de mens net als Jezus reeds zei: "Eeuwig leven" heeft... en als er dan eindelijk contact is met de overledenen zal ook die pijn verdwijnen en zullen de vroegere dingen van nu voorbij zijn gegaan...
Wat mij onlangs opviel bij het herlezen van de verschijningen van de H. Maagd aan de H. Bernadette dat Zij, de Onbevlekte Ontvangenis en Moeder van de Heer Jezus aan de zieneres zeide:
"" Ik beloof U NIET gelukkig te maken in deze wereld, maar wel in de andere "" . De H. Maria had het hier dus niet speciaal over de hemel, maar wel over een ANDERE wereld .
De sferen of hemelen zijn ook werelden maar op geestelijk niveau.
En als de Heer Jezus ergens in een evangelie zeide :"" Het huis van mijn Vader heeft vele kamers "" Bedoelde hij dan eigenlijk niet die andere werelden of noem het bewustzijns-sferen ?
Hij bedoelde de 7 sferen waar ook de apocrieven en zelfs de Koran over spreekt en dan zijn er ook nog werelden buiten ons universum..maar dat gaat hier te ver...

groetjes: Wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

25 jan 2012, 08:36

socrates schreef:Als er een "leven na de dood" bestaat, bestaat er dan ook een leven "vóór de geboorte" ? Of is leven niet een breed natuurlijk fenomeen maar een eigenschap die, in een bepaalde dosis, aan een bepaald individu is gegeven ? Graag enige toelichting vanwege de kenners.
Je ziet Socrates, daar is geen belangstelling voor.
'Kenners' kennen maar één toestand; die van simpelweg: 'TEGEN.'
PUNT.