Waren de goden kosmonauten?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

01 feb 2012, 12:56

talisman schreef:On topic :

http://www.ancientmysteries.eu/mysteries/Ezechiel.html

Kan het nog duidelijker ?
Een iets rationeler verklaring vind je hier. Geen buitenaardsen nodig: Ezekiel gebruikte gewoon de voor die tijd gebruikelijke iconografie om zijn god te beschrijven.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

01 feb 2012, 14:24

Zondervrees schreef:
talisman schreef:On topic :

http://www.ancientmysteries.eu/mysteries/Ezechiel.html

Kan het nog duidelijker ?
Een iets rationeler verklaring vind je hier. Geen buitenaardsen nodig: Ezekiel gebruikte gewoon de voor die tijd gebruikelijke iconografie om zijn god te beschrijven.
Dit is een zeer aannemelijke verklaring ! Ik heb nog niet alle kritieken onderaan gelezen, maar wil hier toch al meegeven:
- ' El , Baäl, Elohim ( heren ) zijn wel degelijk aanspreektitels gelijk aan Heer.
- Deze Ezekaël geschiedenis bestond reeds in Akkadische versie en is in de 6de eeuw door de bannelingen ( joden ) vertaald in het Hebreeuws en nadien opgenomen in de Tenach. Noord hebben ze in het Hebreeuws vertaald als ' verborgene ', maar kan ook in het Akkadisch als Noord betekend hebben. De bewering van de auteur dat men de windstreken toen nog niet kenden is een misvatting. Men stond al mijlen verder dan dat. Maar goed, dit terzijde.
- De Assyrische god Ninurta wordt afgebeeld met 4 vleugels, maar Innana ( Sumerisch mythologie )wordt ook reeds zo afgebeeld, en dit is reeds ouder.
- Voor het meeste geeft men wel een gefundeerde verklaring, maar toch zijn er detaïls die hier tussen de plooien vallen.
Deze site heb ik alvast in mijn bladwijzer gestoken.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

01 feb 2012, 21:38

Wat nu, als die wezens nu eens uit die omgeving vandaan komen waar de innerlijke mens na het beeindigen van z'n aardse ontwikkeling heen gaat?
Gezien hun fijnstof ( geestelijk/) lichaam zou deze behoefte hebben aan een bescherming. Maar als je even verder denkt., dan zie je dat die voertuigen toen al bestonden en waarom zouden die dan niet door geven zijn aan geleerden van de laatste 100 jaren? Alles geleidelijk aan naar de stand van bewustzijn van de massa? ja ... ik weet het ik heb fantasie. :lol:
Maar het zou kunnen passen in al de aangebrachte stellingen en veronderstellingen. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

02 feb 2012, 06:39

janx schreef:Wat nu, als die wezens nu eens uit die omgeving vandaan komen waar de innerlijke mens na het beeindigen van z'n aardse ontwikkeling heen gaat?
Gezien hun fijnstof ( geestelijk/) lichaam zou deze behoefte hebben aan een bescherming.
Logisch, en in Vlaanderen komen ze graag met héél veel, gezien hier regelmatige de grens van fijnstof -concentraties overschreden wordt. In plaats van ze E.T. kunnen we ze dan beter CO² noemen.

Wat voor nonsens verzinnen ze hier nog, om toch maar leven na de dood mogelijk te maken.
Laatst gewijzigd door Gast op 02 feb 2012, 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

02 feb 2012, 08:24

janx schreef:[...] ja ... ik weet het ik heb fantasie. [...]
Op zich geen probleem, integendeel. Wat het jou ontbreekt is een beetje gezond verstand.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

03 feb 2012, 00:28

Wat voor nonsens verzinnen ze hier nog, om toch maar leven na de dood mogelijk te maken.
Ik hoef niets aannemelijk te maken ... ik schrijf gewoon wat ik denk en voel .... ook wat satire en domheden. Voor elk wat wils... :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

03 feb 2012, 05:44

janx schreef:[…] ook wat satire en domheden. […]
Vooral domheden dan.
Ni Dieu, Ni Maître

Mysterie Man
Lid geworden op: 30 sep 2009, 09:56

03 feb 2012, 08:13

In de jaren '60 van de vorige eeuw brak Robert Charroux door als auteur van onder meer archeologische raadsels. Zijn boek ''Histoire Inconnu des Hommes depuis Cent Mille Ans' uit 1963 werd een echte bestseller. Laat ons zien wat Edgar Simons hierover zegt:

"Zoals altijd bij een succesverhaal, liggen er kapers op de kust. De grootste kaper is ene Erich von Däniken, een Zwitserse hotelier die wegens fraude enige tijd in de cel belandt en daar tijd heeft om Charroux' werk wat 'bij te schaven'. Zijn 'Waren de Goden Kosmonauten' overstijgt het succes van Charroux. Het boek wordt in Frankrijk lange tijd verboden wegens een aanklacht voor plagiaat. Uiteindelijk wint Von Däniken gedeeltelijk het pleit. Zijn boek mag in het Frans verschijnen, echter zonder fotomateriaal."
Uit: Simons, Edgar, 'Achter de Schermen van de Da Vinci Code - De definitieve ontmaskering van de Priorij van Sion, Uitgeverij C.De Vries-Brouwers, Antwerpen-Rotterdam, p. 12.

Charroux overleed in 1978. Wat ik met deze posting wil aantonen is dat Erich von Däniken zeker niet de bedenker is van het genre.
Het leven is één groot feest, maar we moeten wel ZELF de slingers ophangen.