Waren de goden kosmonauten?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

30 jan 2012, 20:03

Om de zoveel maanden komt het onderwerp wel ergens de kop opsteken: de goden waren kosmonauten, vertegenwoordigers van buitenaardse beschavingen die onze wereld in het verleden bezocht hebben en daar dan allerlei wonderlijke dingen hebben gedaan. En waar er hier en daar in oude geschriften zelfs nog een spoor zou terug te vinden zijn.
Maar voor de rest: allerlei bouwsels, van piramides tot heel grote stenen die als fundament voor een tempel gebruikt zijn, kristallen schedeltjes, tekeningen van mannetjes die een helmpje lijken te dragen etc. etc.
Over al deze sporen is er dan wel een boek of een website te vinden die al direct begint met dat alles als zeer mysterieus te beschrijven, niet te verklaren met onze huidige kennis.
Vraag ik mij altijd af: als zo'n superieur wezen van zo'n vergevorderde buitenwereldse beschaving de aarde bezoekt en hier iets wil achterlaten, waarom dan gewoon een hoop stenen verplaatsen? Niet eens iets onmogelijks met de technologie die we toen hadden, maar gewoon iets heel moeilijks.
Waarom die piramides niet opgebouwd uit gewapend beton bijvoorbeeld?
Dan ben je zeker dat die Egyptenaren dat niet op eigen houtje konden.
Maar dat doen die buitenaardsen niet: die werken blijkbaar met gewone materialen die toen voor iedereen beschikbaar waren.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

30 jan 2012, 21:24

Die Piranide van Cheops is misschien wel gebouwd voor o.a. mensen zoals jij Zondervrees. Je bent een zeer rationeel denkend mens en sluit reincarnatie uit als een mogelijkheid waardoor het voor jouw ondenkbaar is dat het overleven van een persoonlijke geest wel eens een waarheid kan zijn na de lichamelijke dood.

De Piramide zet mensen aan het denken omdat deze zien dat het iets is wat men niet kan verklaren door enkel rationeel te denken in en met wereldse kennis alleen als bezit.

Maar ook dit je zal gevoegelijk af doen als volkomen onzin. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

30 jan 2012, 21:52

janx schreef:Die Piranide van Cheops is misschien wel gebouwd voor o.a. mensen zoals jij Zondervrees. […] De Piramide zet mensen aan het denken omdat deze zien dat het iets is wat men niet kan verklaren door enkel rationeel te denken in en met wereldse kennis alleen als bezit. […]
Dus je bedoelt dat die kosmonauten (of geesten van gene zijde in jouw geval) gewoon iets onzinnigs hebben gebouwd. Want dat doet de rationele geest wel twijfelen natuurlijk.
Leuk: de goden als een stelletje clowns. Al zit daar een zekere poëtische logica achter. Ooit de film 'Idioten' van Lars von Trier gezien? Doen!
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

30 jan 2012, 23:50

Toch leuk dat je reageert zoals ik verwachte. :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

31 jan 2012, 05:02

Dag Jan, zijt ge nu nog maar pas beginnen vertrouwd te geraken met de boeken van Erick von Daniken ? Die heeft eens een boek geschreven met dezelfde titel als je topic .
Wat de pyramides aangaan . Ik dacht nog altijd dat die werden gebouwd voor de reis van de farao naar het hiernamaals . De pyramiden vormen dezelfde spiegelfiguur van het sterrenbeeld Orion aan het firnament . Indertijd werd er ook een nat.Geo filmpje getoond van een robot in de zogenaamde "" kleine "tunnelgangen " van de pyramide . Deze waren onder een hoek gebouwd richting Sirius of de Poolster .

Dus diegenen hier die denken dat de pyramiden voor iets anders dienden hebben ze iettenwatte in het oor gefluisterd of geblazen . Wie weet zelfs een oor aangenaaid .

Werewoef
AMEN en AUM
Gast

31 jan 2012, 08:55

werewoef schreef:Dag Jan, zijt ge nu nog maar pas beginnen vertrouwd te geraken met de boeken van Erick von Daniken ? Die heeft eens een boek geschreven met dezelfde titel als je topic .
En heb jij enkel en alleen maar vonDäniken gelezen WW? En wat denk je van de bevindingen van Robert Bauval of Graham Hancock, om er enkele te noemen ? Ooit daar iets over gelezen ? Doe joh , en niet enkel je hoofd in het ( woestijn )-zand steken.
Wat de pyramides aangaan . Ik dacht nog altijd dat die werden gebouwd voor de reis van de farao naar het hiernamaals .
Tja, dat leert men nog steeds op de lagere school, net zoals de uittocht uit Egypte met ene Mozes op kop.
De pyramiden vormen dezelfde spiegelfiguur van het sterrenbeeld Orion aan het firnament .
Dat komt niet van vonDäniken hoor, maar van R.Bauval.
Indertijd werd er ook een nat.Geo filmpje getoond van een robot in de zogenaamde "" kleine "tunnelgangen " van de pyramide . Deze waren onder een hoek gebouwd richting Sirius of de Poolster .
En toen zag men dat er een deurtje in de weg zat, en dat die tunnel net niet zo exact naar Sirius wees. Wel als je de stand van de sterren erbij haalt van 9600 v.C. Toch wel straffe astronomen, die Egyptenaren, niet ?
Dus diegenen hier die denken dat de pyramiden voor iets anders dienden hebben ze iettenwatte in het oor gefluisterd of geblazen . Wie weet zelfs een oor aangenaaid .
Een piramide bouwen en er de mummi in vergeten is ook wel stom. En in al die gangen en kamers zelfs geen overlijdensberichtje achterlaten. Ook stom he ? Howard Vyse heeft wel een poging gedaan om er wat grafitti in aan te brengen, maar was snel ontmaskerd.
Die nog steeds denken dat de piramides als graftombe gebouwd zijn hebben ze al van jongsafaan een oor ( groot genoeg om op beiden te kunnen slapen ) aangenaaid. Zelfde ezelsoren die nog geloven in de lievraa-verschijningen.

http://www.seriewoordenaar.nl/seriewoor ... dingKey=54
Gast

31 jan 2012, 09:14

Zondervrees schreef: Vraag ik mij altijd af: als zo'n superieur wezen van zo'n vergevorderde buitenwereldse beschaving de aarde bezoekt en hier iets wil achterlaten, waarom dan gewoon een hoop stenen verplaatsen?
Goeie vraag. Ik vraag me ook af waarom zo'n grote stenen kappen en verplaatsen als het met kleinere maten ook gaat. En niet te begrijpen dat ze graniet konden kappen met een bronzen beitel en een stenen hamer. Zeker is dat zulke gigantische blokken de tijd konden trotseren.
Niet eens iets onmogelijks met de technologie die ze toen hadden, maar gewoon iets heel moeilijks.
Moet je me dan maar eens uit leggen hoe ze dat toen klaarspeelden. Op dit ogenblik kan men nog steeds niet die gigantische blok graniet bij Baalbak uit de groeve lichten. Laat maar iets weten als je een haalbaar systeem kent.
Waarom die piramides niet opgebouwd uit gewapend beton bijvoorbeeld?
Tja,dat zou een stuk eenvoudiger geweest zijn als men bedenkt dat men beton reeds kende.
Dan ben je zeker dat die Egyptenaren dat niet op eigen houtje konden.
Misschien wel, maar dan wel met technieken die we nu nog niet kennen. Cilinderboren kenden ze reeds, dat staat vast. Maar de boorkolommen roepen dan weer vragen op.. Hoe komt het dat deze boren sneller door een kwartslaag gingen dan door een kalklaag.
Maar dat doen die buitenaardsen niet: die werken blijkbaar met gewone materialen die toen voor iedereen beschikbaar waren.
Constructeurs-zonder-grenzen ? :-)

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

31 jan 2012, 12:52

Zondervrees schreef:Om de zoveel maanden komt het onderwerp wel ergens de kop opsteken: de goden waren kosmonauten, vertegenwoordigers van buitenaardse beschavingen die onze wereld in het verleden bezocht hebben en daar dan allerlei wonderlijke dingen hebben gedaan. En waar er hier en daar in oude geschriften zelfs nog een spoor zou terug te vinden zijn.
Maar voor de rest: allerlei bouwsels, van piramides tot heel grote stenen die als fundament voor een tempel gebruikt zijn, kristallen schedeltjes, tekeningen van mannetjes die een helmpje lijken te dragen etc. etc.
Over al deze sporen is er dan wel een boek of een website te vinden die al direct begint met dat alles als zeer mysterieus te beschrijven, niet te verklaren met onze huidige kennis.
Vraag ik mij altijd af: als zo'n superieur wezen van zo'n vergevorderde buitenwereldse beschaving de aarde bezoekt en hier iets wil achterlaten, waarom dan gewoon een hoop stenen verplaatsen? Niet eens iets onmogelijks met de technologie die we toen hadden, maar gewoon iets heel moeilijks.
Waarom die piramides niet opgebouwd uit gewapend beton bijvoorbeeld?
Dan ben je zeker dat die Egyptenaren dat niet op eigen houtje konden.
Maar dat doen die buitenaardsen niet: die werken blijkbaar met gewone materialen die toen voor iedereen beschikbaar waren.
In het citaat schrijft zondervrees :

"...tekeningen van mannetjes die een helmpje lijken te dragen..." ? ? ?

Zoals deze :roll:

Afbeelding


........ in het vroegere woongebied van de Olmeken liggen reusachtige koppen waarvan sommige een omvang hebben van 5.5 meter. Deze liggen verspreid in een groot gebied rond La Venta. Tot dusver is niemand erin geslaagd de grootste exemplaren van hun plaats te krijgen, laat staan te vervoeren. De makers van deze koppen hadden kennelijk geen enkel probleem met het gewicht ervan want men heeft ontdekt dat ze uit een steengroeve komen in de buurt van Tuxla, op honderd kilometer afstand waarbij ook nog een destijds bestaand meer overgestoken moest worden. Niemand weet hoe het transport heeft plaatsgevonden, maar het gebeurde ongetwijfeld met behulp van een techniek die ons volledig vreemd is en die helemaal niet past bij de voorstelling die sommige archeologen hebben van de technische middelen van de ouden. De koppen vertonen gelaatstrekken van een volkomen onbekend ras. De huidige bewoners beschrijven de koppen als voorstellingen van vreemde "krijgers "uit de wereldruimte....."
http://home.kpn.nl/fm-ter-horst/reuzen.html

Het gaat ook niet om ".... een hoop stenen verplaatsen......"
De bouwsels hadden een zeker doel.

We kunnen niet ontkennen dat in de oude tijden de volkeren niet alleen een hoogstaande cultuur bezaten maar ook de techniek en de wetenschap stonden op een bijzonder hoog peil.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

31 jan 2012, 12:57

werewoef schreef:Dag Jan,
Eerst eventje off-topic: zou je zo vriendelijk willen zijn mij aan te spreken met mijn nick? De mythische figuur uit het Antwerpse Krabbenstraatje heeft namelijk slechts zijdelings te maken met mijn nicknaam op dit forum.
werewoef schreef:zijt ge nu nog maar pas beginnen vertrouwd te geraken met de boeken van Erick von Daniken ? Die heeft eens een boek geschreven met dezelfde titel als je topic .
Waarom denk je dat die titel gekozen heb voor dit topic?
werewoef schreef:Wat de pyramides aangaan . Ik dacht nog altijd dat die werden gebouwd voor de reis van de farao naar het hiernamaals .
Lijkt mij de meest waarschijnlijke theorie. Maar ik begrijp dat er ook anders over kan gedacht worden.
werewoef schreef:De pyramiden vormen dezelfde spiegelfiguur van het sterrenbeeld Orion aan het firnament .
Dat is dus een verzinsel. De 'configuratie' van de drie punten van de piramides kan je duizenden keren terugvinden in de sterrehemel.
werewoef schreef: Indertijd werd er ook een nat.Geo filmpje getoond van een robot in de zogenaamde "" kleine "tunnelgangen " van de pyramide . Deze waren onder een hoek gebouwd richting Sirius of de Poolster .
Dus diegenen hier die denken dat de pyramiden voor iets anders dienden hebben ze iettenwatte in het oor gefluisterd of geblazen . Wie weet zelfs een oor aangenaaid .
Waarom de orientatie of de configuratie iets zou aantonen over het doel van de piramides? Als er al een doel was behalve indruk maken op het gewone volk en toevallige passanten.
talisman schreef:
Zondervrees schreef:Waarom die piramides niet opgebouwd uit gewapend beton bijvoorbeeld?
Tja,dat zou een stuk eenvoudiger geweest zijn als men bedenkt dat men beton reeds kende.
Vreemd, waarom allerlei veronderstellingen over ver vooruitstrevende technieken om grote stenen te verplaatsen, maar er vanuit gaan dat het gebruik van beton toen onbekend was?
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

31 jan 2012, 13:05

bluevelvet schreef:[...] in het vroegere woongebied van de Olmeken liggen reusachtige koppen waarvan sommige een omvang hebben van 5.5 meter. [...]
Of die stenen nu een bedoeling hadden of niet, die zogenaamde buitenaardse bezoekers hebben echt wel een manische aandrang om grote gewichten te verplaatsen. Beetje gekke sport toch: laten we wat grote stenen oppakken en vele kilometers verder gaan wegleggen, zit de wetenschap zich daar over een paar duizend jaar de kop over te breken. Of zou het intergalactisch gevoel voor humor, het idee over wat een goede practical joke is, van zo'n laag niveau zijn.

ps. Misschien was het een vorm van ontspanning zoals de Highland games: 's kijken wie van ons de zwaarste steen het verste kan werpen. Met extra punten als die stenen dan ook nog in piramide vorm terecht komen. Perfect afgelijnd en in de vorm van de configuratie kreeft of zo.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

31 jan 2012, 13:17

Zondervrees:
Vreemd, waarom allerlei veronderstellingen over ver vooruitstrevende technieken om grote stenen te verplaatsen, maar er vanuit gaan dat het gebruik van beton toen onbekend was?
Ik maak geen veronderstellingen van ver vooruitstrevende technieken. Ik zeg alleen dat men tot op heden dit blok ( bij Baalbek ) niet kan verplaatsen waar het zich nu bevindt en dat het onmogelijk is met bronzen werktuigen graniet kan bewerken. Men kan zich dan ook de vraag stellen waarom men zulke onmogelijke blokken wou en kon vervaardigen. En gebruik van beton was wel reeds bekend ( zie vorige posting ).

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

31 jan 2012, 13:21

talisman schreef:En gebruik van beton was wel reeds bekend ( zie vorige posting ).
Sorry, mislezen.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

31 jan 2012, 13:35

Op al jullie vragen zou je een antwoord krijgen als je het leven hierna en de reincarnatie zou kunnen of durven aanvaarden.. Maar aangezien dat te moeilijk is om te aanvaarden kan ik jullie alleen maar veel succes met jullie speurtocht wensen...

Iedere eeuw heeft haar eigen betekenis. In iedere eeuw leven er
wezens op aarde die dieper dit kosmische raadsel zullen binnendringen.
Ook dat ligt vast, op tijd zullen al deze mensen worden geboren.
Volgens de bijbel kan men de piramide ontsluieren, doch ook in de bijbel
zijn diepe waarheden en werkelijkheden vervalst, omdat de natuur
en de kosmische betekenis niet zijn begrepen. Iedere geleerde dus, die
hiervan zijn studie maakt, kan en zal niet verder en dieper kunnen gaan
dan hij zelf aan gevoel bezit. Wanneer zij straks een eeuwig en kosmisch
voortleven aanvaarden, je voelt het zeker reeds, is de geleerde veel en veel verder, gaat hij dieper en dieper om dit Goddelijke raadsel te ontsluieren dan zij die zich op dit ogenblik daarmee bezighouden. Een geleerde, die van een kosmisch leven niets af weet, geen wedergeboorte kan aanvaarden, dringt nimmer tot de diepste betekenis door, want opnieuw roept hem de dood een halt toe en hij komt niet verder dan zijn eigen leven aan diepte bezit.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

31 jan 2012, 14:43

Ik denk, al lezende de diverse de diverse reactie's en veronderstellingen, dat de titel van dit topic volkomen misplaatst is.

het moet niet zijn, Waren de goden kosmonauten?

maar, De Goden zijn kosmonauten!

Als we dat nu eens als uitgangs punt nemen, ongeacht of het via de geest of raketten gaat, dan zijn we al een stukje verder. :lol:
Laatst gewijzigd door janx op 31 jan 2012, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
Gast

31 jan 2012, 15:38

Zondervrees schreef:
talisman schreef:En gebruik van beton was wel reeds bekend ( zie vorige posting ).
Sorry, mislezen.
No problema.