2012 - Einde van de Wereld

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Fazal

17 mei 2012, 18:16

Socrates schreef:Bestond het Engels toen al als taal ?

Die taal spreken ze zelfs op de verst afgelegen planeten. :wink:

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

17 mei 2012, 20:44

Fazal schreef:
Socrates schreef:Bestond het Engels toen al als taal ?

Die taal spreken ze zelfs op de verst afgelegen planeten. :wink:
Weer een illusie minder, ik dacht dat dat het Antwerps was. :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

24 jun 2012, 12:02

Nog 6 maanden. 8O

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

24 jun 2012, 15:35

cappa schreef:Nog 6 maanden. 8O
Op de kalender van de Jehovah's is de wereld al een paar maal vergaan.Te zien aan de miljoenen- jaren- oude fossielen van dieren,planten en ganse bossen heeft onze kleine planeet al een bewogen geschiedenis achter de rug met o.a vorming van steenkool, petroleum en gas.Eén grote vulkaanuitbarsting met bijpassende zonsverduistering, is voldoende om ons naar een ijstijd terug te catapulteren.Anderzijds is de huidige massale overbevolking én de klimaatwijziging de échte kalender.
Wie bewaakt de bewakers.
Fazal

24 jun 2012, 17:18

Zou de Grote Geest, dan toch eindelijk hebben ingezien, dat zijn schepping niet deugde!?
Goed, laat de wereld dan maar vergaan in 2012.
Ik mag enkel hopen, dat hij het dan niet meer opnieuw probeert! :roll:

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

06 jul 2012, 11:20

Maar staat 2012 dan niet in de bijbel?
Daar staat toch alles in?

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

21 nov 2012, 08:29

Nog één maand. 8O
Jawatte

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 nov 2012, 16:19

cappa schreef:Maar staat 2012 dan niet in de bijbel?
Daar staat toch alles in?

Ja CAPPA , de Bijbel is volledig , maar 2012 staat daar niet in vermeld . Er staat wel in , dat alles eenmaal zal vergaan , en er dan een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zal zijn ; en er staat ook , wat er nog allemaal gaat gebeuren vóór het zover is . Veel er van , maken we nu al mee , maar dat lijkt nog maar een begin te zijn , alhoewel ! die dingen gebeuren zo snel achter mekaar , dat ook ik denk : het komt toch snel heel dichtbij !
21 Dec. is gewoon één van de zovele dingen die ons aangereikt worden , maar zonder grote betekenis , anders zou de Bijbel dat wel gemeld hebben .
Als God werkelijk de Schepper is , wat ik absoluut geloof , dan moeten wij er alleen voor zorgen dat alles in orde is tussen Hem en ons , dan hebben we niets te vrezen . M. vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

22 nov 2012, 16:36

Daar voor moet ge toch wel goed zot zijn om te zeggen " anders zou de Bijbel dat wel gemeld hebben " :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

22 nov 2012, 21:44

ebenhaezer schreef:... moeten wij er alleen voor zorgen dat alles in orde is tussen Hem en ons , dan hebben we niets te vrezen.
Gewoon uit schrik dus dat ge al die fantasieën in uw hoofd haalt.
Zielig.
Jawatte

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 nov 2012, 22:24

ebenhaezer schreef: Als God werkelijk de Schepper is , wat ik absoluut geloof , dan moeten wij er alleen voor zorgen dat alles in orde is tussen Hem en ons , dan hebben we niets te vrezen . M. vr. gr. EB.

In vet gedrukte tekst van mij.

Klinkt hieruit dan enige twijfel of god inderdaad de schepper is. Of is dat een lapsus ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 nov 2012, 10:19

socrates schreef:
ebenhaezer schreef: Als God werkelijk de Schepper is , wat ik absoluut geloof , dan moeten wij er alleen voor zorgen dat alles in orde is tussen Hem en ons , dan hebben we niets te vrezen . M. vr. gr. EB.

In vet gedrukte tekst van mij.

Klinkt hieruit dan enige twijfel of god inderdaad de schepper is. Of is dat een lapsus ?

Goed lezen Socrates , er staat : WAT IK ABSOLUUT GELOOF ! Geen twijfel aan , dat is mijn overtuiging , dus toch geen lapsus !
Dat woordje ' werkelijk ' , was voor jullie bedoeld die dat niet geloven , in die zin : als Hij dan toch eens de Schepper zou zijn , waar staan jullie dan ? Ik denk dat ik toch wel duidelijk genoeg was , maar ja , jij vond dan toch nog een stok om te kunnen slaan , jammer toch zo'n ingesteldheid . Begrip tonen is blijkbaar toch wel moeilijk ! Toch veel liefs hoor , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

23 nov 2012, 10:38

cappa schreef:
ebenhaezer schreef:... moeten wij er alleen voor zorgen dat alles in orde is tussen Hem en ons , dan hebben we niets te vrezen.
Gewoon uit schrik dus dat ge al die fantasieën in uw hoofd haalt.
Zielig.

Nee , gewoon een vaststelling , dat er niets te vrezen valt als je doet wat goed is , nl. ere geven wie ere toekomt ! Als onze Schepper is Hij het waard om geloofd en geëerd te worden . Dat is niet ' zielig ' , maar realiteit !
Lieve groetjes , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 nov 2012, 10:40

ebenhaezer schreef:
cappa schreef:
ebenhaezer schreef:... moeten wij er alleen voor zorgen dat alles in orde is tussen Hem en ons , dan hebben we niets te vrezen.
Gewoon uit schrik dus dat ge al die fantasieën in uw hoofd haalt.
Zielig.

Nee , gewoon een vaststelling , dat er niets te vrezen valt als je doet wat goed is , nl. ere geven wie ere toekomt ! Als onze Schepper is Hij het waard om geloofd en geëerd te worden . Dat is niet ' zielig ' , maar realiteit !
Lieve groetjes , EB.
En dit zegt EB zonder " blikken of blozen " :roll: :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

23 nov 2012, 10:59

ebenhaezer schreef:dat er niets te vrezen valt als je doet wat goed is , nl. ere geven wie ere toekomt !
Wat dus wil zeggen, als je niet doet wat volgens jou 'goed' is, heb je wel te vrezen.
Je doet dus 'goed' uit schrik.
Triestige mentaliteit.
Jawatte