2012 - Einde van de Wereld

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

15 dec 2012, 11:51

Reini schreef:@ Cappa: waarom zou je geen gekke dingen doen?
Met onnozel dingen bedoelde ik zaken die je misschien in paniek zou doen. Spontaan mag natuurlijk wel.
Voor de rest lijkt Socrates' benadering me wel ok. :)
Jawatte
Fazal

15 dec 2012, 12:38

Ik zou mij nog snel een gloednieuwe wagen kopen, ... op afbetaling natuurlijk. :wink:

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

15 dec 2012, 16:52

Voor mij staat het verre van vast dat de dino's uitgestorven zijn door een meteoriet. Ik heb nog andere theorieën gehoord die ook logisch lijken te zijn. Typ maar eens in google "theorie uitsterven dinosaurussen". Als het in mijn ogen werkelijk vast stond dan was er maar één en geen tientallen en dit feit is het enige wat voor mij hierin op dit moment vaststaat.

Mijn persoonlijk weten van dit moment zegt mij dat het leven ook wordt gestuwd door natuurwetten en één daarvan in mijn ogen is het feit dat het leven niet het leven volledig kan uitroeien want dat is tegen het principe van het leven. Natuurlijk is de Aarde ook onderhevig aan de wetten van evolutie en regelmatig horen en voelen we dit dan ook dit door aardbevingen, orkanen,…maar dit is nog geen algehele uitroeiing van al het leven hier op Aarde en dit zal ook nooit kunnen gebeuren. Hier ben ik zeker van maar hé ieder zijn/haar eigen overtuiging.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

15 dec 2012, 17:17

Dianthus schreef:Voor mij staat het verre van vast dat de dino's uitgestorven zijn door een meteoriet.
Kan best zijn, maar dat vroeg ik niet.
Ik vroeg wat je zou doen als zo'n meteoriet op ons afgestormd komt.
Jawatte

fonzarelli
Lid geworden op: 23 mar 2007, 11:30
Locatie: Lier

16 dec 2012, 18:50

Mannekes en Vrouwtjes, ik heb dat topic hier eens diagonaal overlopen en mijn mening is heel simpel:

als de "believers" gelijk hebben zijn ze er niet meer om zich op de borst te kloppen om te roepen dat ze gelijk hebben....

als de "nonbelievers" gelijk hebben kunnen ze hier onmiddelijk een nieuw topic openen om te triomferen...

Beide opties laten mij steenkoud maar ik kon het niet laten om toch even te reageren. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

AV,
Fonzarelli. :twisted:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

16 dec 2012, 19:39

Intressante site voor de liefhebbers.

http://hemel.waarnemen.com/astrokal/dec ... 12.html#16

een lekker nuchter berichtje voor diegenen die zich zorgen maken. :wink:



vrijdag 21 december
Vandaag vergaat de Aarde niet (voor de zoveelste keer). De Aarde vergaat niet, zowel doordat de Mayakalender niet afloopt (zie Eindigt de Mayakalender en vergaat de Aarde op 21 december 2012?) als het feit dat de Aarde niet door het vlak van de Melkweg beweegt, zoals volgens sommigen door de Maya's voorspeld zou zijn (zie Vergaat de Aarde in 2012?). Overigens is het natuurlijk best mogelijk dat de Aarde vandaag wel vergaat, net als op iedere andere dag; het is vandaag alleen even onwaarschijnlijk als op iedere andere dag. Voor zover bekend is er vandaag niet veel bijzonders aan de hand, en dus kun je beter de zonnewende vieren (zie 21/12/2012 12:12 hieronder) dan je zorgen maken zonder goede reden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

19 dec 2012, 15:53

Hoeveel keren is de wereld al dan niet vergaan? Heel vaak hebben ze er al voorspellingen gedaan en nog steeds bestaat hij : er is zelfs een liedje geschreven . Wie kent het niet, wie het zingt weet ik niet meer.
Den 30 ste mei zal de wereld vergaan
Den 30ste mei zal de wereld vergaan
dan ist met ons gedaan
dan gaan we met zen allen naar de maan
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

19 dec 2012, 17:09

De NASA heeft net bevestigd, op 21 december aan het einde van de dag wordt de hemel helemaal donker.
Het fenomeen staat bekend als 'nacht'.
Jawatte

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

20 dec 2012, 09:49

Afbeelding

OPGELET !!!!

Binnenkort... op 21/12/12

landen buitenaardse wezens

en kidnappen alle intelligente

mooie en sterke mensen.

Jij bent dus veilig!!!

Ik stuur je dit bericht alleen maar

om afscheid te nemen.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

20 dec 2012, 11:31

Allee is het einde nabij? Het is nooit zo rustig geweest als nu, hoeveel keren is de wereld al wel niet vergaan? En we leven nog steeds, bij de doemdenkers zal hij wel vergaan. Degenen die daar in geloven, doen maar, maar overmorgen zullen we er ook nog zijn, paniekzaaiers zijn van alle tijden.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

hendrikus
Lid geworden op: 24 dec 2005, 16:41

20 dec 2012, 12:49

Begint het einde van de wereld in Nieuw-Zeeland? Want daar is het een halve dag vroeger dan hier 21 december?
Dan beginnen we er direkt aan!

hendrikus
Lid geworden op: 24 dec 2005, 16:41

20 dec 2012, 12:50

Begint het einde van de wereld in Nieuw-Zeeland? Want daar is het een halve dag vroeger dan hier 21 december?
Dan beginnen we er direkt aan!

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

20 dec 2012, 17:00

Het zou voor morgen middag zijn. 12:12 om precies te zijn: het exacte tijdstip dat de zon recht boven de zuidelijke keerkring staat, het mathematische putteke winter dus.
Voor zij die nog werken: je zal nog een half dagje moeten. Ik heb mijn wekker gezet, om precies 12:12 ben ik weg van het werk, zal aan mijn baas zeggen dat dat zomaar kan want dat hij dus eigenlijk ook vergaan is.
Ni Dieu, Ni Maître