Buiten Lichamelijke Ervaringen (BLE)

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

André_x
Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40

01 mar 2012, 17:21

Belachelijk. Ken jij persoonlijk iemand die dat experiment heeft uitgevoerd? En dan niet met 1 of 2 potjes maar met een statistisch significant aantal potjes? Neen. Dit experiment is nooit uitgevoerd.
Ken jij buiten onze wonderdokter, iemand die dat experiment met die kristallen heeft uitgevoerd? Een onafhankelijk onderzoeker? Neen.
Deze 'eenvoudige' experimenten zijn waardeloos.
ZV als je toch zo zeker van jezelf bent, test het dan eens zelf uit hé. Als je waarlijk een open onpartijdig onderzoek had uitgevoerd zou je dit nog eens niet kunnen zeggen want duizenden hebben het rijstexperiment uitgevoerd. Dus ja, deze zijn op grote schaal uitgevoerd!

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

01 mar 2012, 17:27

André,

Leven laat zich merken (waarnemen) door twee schijnbare tegenstellingen, toch? (dualiteit)
Één medaille met twee kanten.

Zie het zo: Z.V. vertegenwoordigt de ándere kant van de medaille. :D
Dat zal altijd zo blijven.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 mar 2012, 17:32

Zondervrees schreef:
Henriette 2 schreef:Wat doet 't dan werken?
Als 't slaapt?
Wat doet de zon schijnen? Ook 's nachts?
Voor de zon is er geen 'nacht'.
Voor het brein is er wel 'slaap'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

André_x
Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40

01 mar 2012, 17:34

Leven laat zich merken (waarnemen) door twee schijnbare tegenstellingen, toch? (dualiteit)
Doch samen vormen ze een éénheid, niet?
Één medaille met twee kanten.
Ik zie er drie :wink:

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

01 mar 2012, 19:33

Andre X:
Een andere test is dat hij op flessen water labels als “liefde” “ik hou van jou” maar ook “ik ga je dood maken” en “adolf hitler” heeft geplakt. Toen het water onder een microscoop werd gelegd, waren de waterkristallen met de “mooie” boodschappen te zien als prachtige symmetrische patronen en die met de nare boodschappen hadden een vormloze massa
Reini:
Water kent dus Adolf Hitler. Zonder woorden. Geloof je dat nu zelf, die totale onzin?
Als een onderwerp op sterven na dood is, kan men vaststellen op alle fora,als de naam Hitler verschijnt.Dat water uit kristallen zou bestaan, is weer een nieuw wetenschappelijk feit.:lol: Zulke groteske beweringen zeggen heel veel over het intellectueel peil van de would-be profeten van Rulof en Co.
Wie bewaakt de bewakers.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

01 mar 2012, 19:43

WW:
Wie durft ??? Er zijn duzenden en duzenden gelovige badnemers die aan de Ganges drinken, zonder iets te mankeren ? Moette gij eens proberen , zie, als westerling
Het fenomeen kan eenvoudig worden uitgelegd door de kiemdodende werking van de harde iultraviolette straling van de zon in die contreien.Ik raad het ten stelligste af.Een amoeba-dysenterie is dikwijls dodelijk Vraag het maar aan de Vlaamse UNO-waarnemers die er lang gestationeerd waren.(oa.in Bangladesh).
Wie bewaakt de bewakers.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

01 mar 2012, 22:29

André_x schreef:[…] ZV als je toch zo zeker van jezelf bent, test het dan eens zelf uit hé. Als je waarlijk een open onpartijdig onderzoek had uitgevoerd zou je dit nog eens niet kunnen zeggen want duizenden hebben het rijstexperiment uitgevoerd. Dus ja, deze zijn op grote schaal uitgevoerd!
Nou, ik ga geen Rijnwater drinken hoor.
En weet je wat, jij levert mij 1000 steriele weckpotjes en 100kg rijst die van een en hetzelfde veldje komt en volledig getest is op de afwezigheid van kiemen en sporen. Jij zorgt er voor dat ik kan beschikken over een lab voor het koken en verpakken van de rijst. Je levert ook 1000 etiketjes die bedrukt zijn met een lief dan wel een kwaad woordje maar wel zo dat dat enkel door de rijst kan 'gezien' worden. Je zorgt voor een verzegelde opslagruimte voor die potjes en na een maand gaan we kijken of er een correlatie is tussen slechte potjes en de woordjes op het etiket.
Want weet je, jij claimt dat water een geheugen heeft, aan jou om het bewijs te leveren Anders kan elke idioot met een claim komen aanzetten die dan door anderen zou moeten bewezen worden.
En die enkele huis-, tuin- en keukenexperimentjes hebben totaal geen waarde. Wie zou er immers durven melden dat het met zijn potje fout is gegaan?
Ni Dieu, Ni Maître

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

02 mar 2012, 09:47

Henriette 2 schreef:
cappa schreef: Gewoon weg, samen met degene die bewust is, nl IK.
Dat kan natuurlijk nooit.
Want dan zou je niet wakker worden.
Wat voor onzin vertel je nu weer?
Waarom zou een virtueel proces, het IK, niet uit- en terug ingeschakeld kunnen worden? Samen met de zaken die het veroorzaakt, het bewustzijn o.a.
Het brein blijft 's nachts gewoon werken (anders ben je dood), de processen die het stuurt worden geactiveerd en gedeactiveerd naargelang de noodwendigheden.
Gebeurt zelfs in een gewone computer.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

02 mar 2012, 09:53

Moeilijk hè?
Hetzelfde herkennen in een andere 'taal.'

Daar is geen bewustzijn voor nodig maar VERSTAND (denken!)

Aiiijjjj!! Nu wordt 't nog moeilijker.. 8O

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

02 mar 2012, 09:58

Probeer nu ook eens iets te zeggen als je antwoordt.
(Maar dan loop je natuurlijk het risico dat de anderen je verstaan).

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

02 mar 2012, 10:07

Maar neen!

Ik heb naar aanleiding van Z.V. e.a. ontdekt dat 't veel vermakelijker is om voortdurend enkel en alleen maar TEGEN te zijn!

Je kunt je nl. heerlijk laten gelden.
En belangrijk zijn.
Een gewichtig iemand zijndie iets te zeggen heeft.

Dat is leuk en toch veilig want ik hoef verder niks te bewijzen dan wat wetenschappers aan te halen.

HEERLIJK toch?

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

02 mar 2012, 12:16

Henriette 2 schreef:[...] Ik heb naar aanleiding van Z.V. e.a. ontdekt dat 't veel vermakelijker is om voortdurend enkel en alleen maar TEGEN te zijn! [...]
Vandaar dat jij alleen maar reageert en de laatste jaren nooit zelf een topic hebt opgestart? Hoef je niets bloot te geven, kan je wel lekker elk topic, of het er iets mee te maken heeft of niet, vervuilen met je denken-mantra.
En ja hoor ik kan deze uitspraken onderbouwen, bewijzen en hard maken.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

02 mar 2012, 14:00

Maar wil je je nu a.u.b. beperken tot het topic, mensen.
Zet gewijd water e.a. op een andere draad.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

21 jul 2012, 08:37

Treed buiten uw lichaam

Denk eens terug aan de laatste keer dat u liggend een boek las, op het strand, in het park, of misschien gewoon in bed. Probeer uzelf er zo goed mogelijk een beeld van te vormen. Herinnert u zich de gebeurtenis vanuit de derde persoon, dus ziet u uzelf liggen, of vanuit de eerste persoon, alsof u weer door uw eigen ogen naar buiten kijkt naar uw boek?
De meeste mensen blijken zich gebeurtenissen te herinneren vanuit de derde persoon: als ze eraan terugdenken, zien mensen zichzelf in de scène, meestal van schuin boven, terwijl ze dat in werkelijkheid nooit zo hebben meegemaakt. Onze herinneringen zijn dan ook veel meer een reconstructie dan een herbeleving. Het is de temporopariëtale kruising (tpj) die dat mogelijk maakt: een hersengebied dat regelt dat we ons een voorstelling kunnen maken van hoe de wereld eruitziet vanuit een ander gezichtspunt, zoals wanneer we proberen uit te vogelen waar we het beste zicht hebben op een podium bijv.
Stimulatie van de tpj met behulp van een elektrode veroorzaakt ter plekke echte out-of-body experiences. Zo voelde een proefpersoon zich ineens twee meter boven het bed zweven - dicht bij het plafond - waarbij ze op zichzelf en de hoofden van de doktoren neerkeek. Zo'n 15 procent van alle mensen maakt ten minste één keer in zijn leven zo'n uittredingservaring mee. Dat zijn vooral mensen die mentaal goed kunnen switchen tussen gezichtspunten en die zichzelf in dromen vaak van boven zien.
(Naar Reynoud De Jongh)