Buiten Lichamelijke Ervaringen (BLE)

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

25 feb 2012, 11:55

Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

25 feb 2012, 13:45

Zondervrees schreef: Sinterklaas

Kerstman

Tandenfee

:) :) :)

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

25 feb 2012, 14:17

Ik zie maar drie denk/droomvertalingen/interpretaties van de werkelijkheid?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

25 feb 2012, 14:28

Henriette 2 schreef:Ik zie maar drie denk/droomvertalingen/interpretaties van de werkelijkheid?
So What?
Het is zo dat ieder denkend wezen zijn eigen werkelijkheid creëert.
Maar wat is er anders ?
Blijven hameren dat de realiteit ànders is? wie heeft er wat aan?
We roeien met de riemen die we hebben.
Gelukkig maakten we langs taal veel overeenkomsten: we herkennen het begrip tafel, stoel, mens, dier.....
En het werkt.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

25 feb 2012, 18:49

Henriette 2 schreef:
cappa schreef: Bewustzijn erbuiten? 'k Wil het aannemen als ik er (ernstige) aanwijzingen voor zie, schreef ik al.
Dat wordt dan weer lezen Cappa.
http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html
http://www.youtube.com/watch?v=af3Vq-C1ck8
Het boek of de auteur zijn niet bekend in de bib. 'k Heb een tweetal artikelen op het net gelezen, maar het kan me niet overtuigen. Voor een groot deel nogal vanzelfsprekend wat hij zegt (niet veel nieuws).

Maar wat hij zegt over de omgeving, daar ben ik niet mee akkoord. "Bewustzijn zit niet in de mens, maar de mens in bewustzijn", dat refreintje kennen we van janx, maar ik zou er dan toch wel graag enige onderbouwing voor zien.
Niet overtuigend.
Wat ik schreef in mijn vorige post blijft voor mij geldig.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

29 feb 2012, 01:08

Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

29 feb 2012, 08:43

Niet direct nieuw. Wetenschap is met zeer boeiende zaken bezig.

Maar wat heeft dat met BLE te maken? Gelieve zelf een draad te openen als je erover wilt discussiëren.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

29 feb 2012, 11:05

In zovere dat er informatie buiten je lichaam treed en invloed geeft op.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

29 feb 2012, 11:14

janx schreef:Iets om over na te denken. [...]
De zoveelste variatie op dat zogenaamde geheugen van water.
En met BLE heeft het dus helemaal niets te maken.
Ni Dieu, Ni Maître

André_x
Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40

29 feb 2012, 20:02

Ik ben er nog niet zo zeker van dat dit niets heeft te maken met BLE. Iedereen die het werk van Masaru Emoto kent moet ook herkennen dat water een vorm van bewustzijn is. De wetenschappelijke test maken dit zeer duidelijk. Dus bewustzijn buiten ons lichaam? Zeer zeker!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

29 feb 2012, 20:21

André_x schreef:Ik ben er nog niet zo zeker van dat dit niets heeft te maken met BLE. Iedereen die het werk van Masaru Emoto kent moet ook herkennen dat water een vorm van bewustzijn is. De wetenschappelijke test maken dit zeer duidelijk. Dus bewustzijn buiten ons lichaam? Zeer zeker!
Zo kan je natuurlijk alles aan iedereen wijsmaken: je geeft er gewoon een andere draai aan en zegt dan:" zie je wel" ?

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

29 feb 2012, 20:27

Een tijdje geleden heeft die Masaru Emoto de Rijn 'gezuiverd' door ergens hoger op de stroom door hem behandeld water toe te voegen. Daardoor is de hele Rijn nu dus zuiver.
Het drinken van een litertje water uit de Rijn bij Rotterdam kan dus geen kwaad, integendeel, het is waarschijnlijk weldadig te noemen. Wie durft?
Ni Dieu, Ni Maître

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

29 feb 2012, 23:54

Wie durft ??? Er zijn duzenden en duzenden gelovige badnemers die aan de Ganges drinken, zonder iets te mankeren ? Moette gij eens proberen , zie, als westerling ... :idea:

mvg-werewoef
AMEN en AUM

André_x
Lid geworden op: 07 feb 2012, 22:40

01 mar 2012, 01:20

Zo kan je natuurlijk alles aan iedereen wijsmaken: je geeft er gewoon een andere draai aan en zegt dan:" zie je wel" ?
Nee hoor en dit kun je zelf onderzoeken door middel van bv. het rijstexperiment. Eén van de vele links die hierover te vinden zijn en waar men dit zelf heeft ondervonden door eigen onderzoek:

http://www.toverrijst.nl/nieuwsitem.asp?id=5&item=8

Masaru Emoto's onderzoek naar de wisselwerking van water en zijn omgeving heeft zeer zeker wonderlijke resultaten opgeleverd dat erop duidt dat water een vorm van bewustzijn moet hebben of hoe kan je dit anders verklaren?

Een andere test is dat hij op flessen water labels als “liefde” “ik hou van jou” maar ook “ik ga je dood maken” en “adolf hitler” heeft geplakt. Toen het water onder een microscoop werd gelegd, waren de waterkristallen met de “mooie” boodschappen te zien als prachtige symmetrische patronen en die met de nare boodschappen hadden een vormloze massa.

Wat kunnen de conclusies hieruit zijn als we dit doortrekken naar ons mensen die voor 70% uit water bestaan?


ps. ik zou niet zeggen: zie je wel dat ik gelijk heb want ik weet voor mezelf dat ik meer niet-weet dan dat ik wel weet. Ik reik gewoon aan hoe dat ik het zie op het moment en of er iemand iets in voelt en er iets mee kan of niet maakt voor mij persoonlijk niet uit. We zijn allemaal mensen hier die 'iets' weten maar laten we eerlijk zijn in hetgeen we over 'het alles' al kunnen weten...