wij zijn God.

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Gast

12 mar 2012, 08:50

angelica schreef:Ja Talisman, een goed idee van je om eens een topic te openen over "ons zelf" en het "beladen" woordje god erbuiten te laten.
Wat dacht je van : ' WIJ ZIJN '.... ( god dan maar even weggelaten ) ?
Heb je een betere suggestie ?

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

12 mar 2012, 10:08

angelica schreef:Ja Talisman, een goed idee van je om eens een topic te openen over "ons zelf" en het "beladen" woordje god erbuiten te laten.
We kunnen allemaal eens wat dieper in ons zelf gaan kijken, hoe we zelf reageren, denken, voelen, wat onze plus en onze minpuntjes zijn, kortom, welke etiketjes we ons zelf wel niet opplakken.
Dus wil je toch weer navelstaarderij? Leef nu toch eens, mens.
(Als je je nog steeds moest afvragen wat er nà die symbolische fase komt, waar je het over had).

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

12 mar 2012, 12:22

cappa schreef:
Dus wil je toch weer navelstaarderij? Leef nu toch eens, mens.
Hoe komt 't dat jij niet toestaat dat iedereen leeft zoals hij leeft?
Ik zeg hier moet opzet niét: 'wil' leven want dat is niet van toepassing.
Jij leeft immers (ook) gewoon zoals je leeft?
Hoe komt 't nu dat jij dat soort van leven dat jij leeft als het enige ware (de moeite waard) leven ziet?

Vind je dat zelf niet vreemd?

Nou ja, jij leeft niet eens het leven dat je leeft.
Het leeft jou.
De vraag is nu, om preciezer te zijn, hoe het komt dat je niet ziet dat het leven alle wezens verschillend leeft?
Dat dit simpelweg zo IS?

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

12 mar 2012, 12:24

talisman schreef:

Wat dacht je van : ' WIJ ZIJN '.... ( god dan maar even weggelaten ) ?
Heel goed idee Talisman!

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

12 mar 2012, 12:26

cappa schreef:
Ik kwam gisteren nog volgend statement tegen:

The “Time of Reckoning” is fast approaching. It is the realization that there are no magical or miraculous solutions, only practical decisions and sacrifices, which of course will be disappointing to them whose messages are always based upon promises of the magical and miraculous.
Cappa,

Ik ben helemaal mee met dit statement!
Vind je dat niet ook vreemd? 8O

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

12 mar 2012, 12:36

talisman schreef:
Ahaa.. Hier kan men haast uit opmaken dat H2 de voze bezitster is van veelkleurige geitewollesokken, een gitaar met.... juist, idem dito veelkleurige lintjesbundel met het bijhorend liederenboekje van Bond Zonder Naam. 't Heeft niet mogen baten. De kerken blijven leeg lopen.. of net daardoor? :roll:
Henriette 2 schreef:
.....Het kleuren van de werkelijkheid met je persoonlijke kleurdoos in je hoofd.
Wanneer deze kleuring heeft plaatsgevonden is er geen enkele sprake meer van werkelijkheid maar heb je enkel jezelf getoond aan de wereld. (jouw eigen kleur bekend)
Het zegt nl. niets over de werkelijkheid maar alles over jouw inkleuring....
By the way: het is niet 'new wave' maar 'new age.' :lol:
Gast

12 mar 2012, 12:42

Henriette 2 schreef:
By the way: het is niet 'new wave' maar 'new age.' :lol:
Ook juist. Was een post vóór de koffie, en dat heeft zo zijn gevolgen. :roll: :lol:

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

12 mar 2012, 13:46

talisman schreef:
Ook juist. Was een post vóór de koffie, en dat heeft zo zijn gevolgen. :roll: :lol:
O.K. lieverd, kan ik begrijpen. :D

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

12 mar 2012, 13:49

Super idee Talisman, ik wacht tot je het topic opent.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

12 mar 2012, 15:44

Henriette 2 schreef:
cappa schreef:Ik kwam gisteren nog volgend statement tegen:
The “Time of Reckoning” is fast approaching. It is the realization that there are no magical or miraculous solutions, only practical decisions and sacrifices, which of course will be disappointing to them whose messages are always based upon promises of the magical and miraculous.
Ik ben helemaal mee met dit statement!
Vind je dat niet ook vreemd? 8O
Nu je het zegt, men spreekt van practical decisions, dat impliceert denken.
En jij gaat helemaal mee?
Da's wel een hele bocht.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

12 mar 2012, 15:48

Henriette 2 schreef:
cappa schreef: Dus wil je toch weer navelstaarderij? Leef nu toch eens, mens.
Hoe komt 't dat jij niet toestaat dat iedereen leeft zoals hij leeft?
Denk je dat?

Je moet de flow van de draad eens mee proberen te nemen, i.p.v. je vingertje bij telkens op te steken bij elk woordje dat je niet zint.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

12 mar 2012, 17:04

cappa schreef:
Je moet de flow van de draad eens mee proberen te nemen, i.p.v. je vingertje bij telkens op te steken bij elk woordje dat je niet zint.
cappa schreef: Leef nu toch eens, mens.
Jazeker Cappa.... :roll:

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

12 mar 2012, 17:09

cappa schreef:
Henriette 2 schreef:
cappa schreef:Ik kwam gisteren nog volgend statement tegen:
The “Time of Reckoning” is fast approaching. It is the realization that there are no magical or miraculous solutions, only practical decisions and sacrifices, which of course will be disappointing to them whose messages are always based upon promises of the magical and miraculous.
Ik ben helemaal mee met dit statement!
Vind je dat niet ook vreemd? 8O
Nu je het zegt, men spreekt van practical decisions, dat impliceert denken.
En jij gaat helemaal mee?
Da's wel een hele bocht.
Dit is idd waar het bij jou alsmaar om blijft draaien.

Ik heb nou al zó vaak verteld waar het precies om gaat en je getuigt hier nu voor de zoveelste keer dat je plaat blijft hangen in je eigen denken over wat ik daaronder zou verstaan.
Het blijkt dat je gewoonweg niet weet of onthoudt wat ik daarover al zó vaak heb gezegd.
Het heeft m.i. dan ook totaal geen zin om het nu voor de tigtigste keer uit te leggen.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

12 mar 2012, 18:27

Henriette 2 schreef:Ik heb nou al zó vaak verteld waar het precies om gaat en je getuigt hier nu voor de zoveelste keer dat je plaat blijft hangen in je eigen denken over wat ik daaronder zou verstaan.
Het blijkt dat je gewoonweg niet weet of onthoudt wat ik daarover al zó vaak heb gezegd.
Het heeft m.i. dan ook totaal geen zin om het nu voor de tigtigste keer uit te leggen.
Sorry, maar ik beschouw jou nu eenmaal niet als mijn goeroe.
Ik heb het niet zo op goeroes begrepen. Ik doe liever mijn eigen goesting. :)
En dan hoef ik ook niet zo te navelstaren.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

12 mar 2012, 18:33

Ja Cappa, iedereen leeft op zijn manier hé. De ene vindt baat bij navelstaarderij (zoals jij het noemt), de andere doet zijn goesting, weer een andere brandt kaarskes en loopt mee in de processie, en er zijn er die een eigen altaar hebben dat vol staat met heiligenbeeldjes, enz. Iedereen zijn ding hé. Maar als ik naar mijn naveltje zit te staren, doe ik ook mijn goesting. Ik ga het niet bepaald laten omdat iemand anders het zo zegt.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer