Het bestaan der dingen

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Iets bestaat enkel en alleen als het wordt waargenomen

Inderdaad
4
25%
Nonsens, dingen bestaan ook zonder waarnemer
11
69%
Wie kan het wat schelen?
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

29 apr 2012, 19:52

"Ancients mysteries" langs google.
Daar vraagt men zich vanalles af.
Gast

29 apr 2012, 20:01

Zondervrees schreef:
talisman schreef:
Zondervrees schreef:Maar voor mijn part mogen UFO's als sociologisch en psychologisch verschijnsel best onderzocht worden. Ik ken al vast geen enkel voldoend gedocumenteerd geval dat niet verklaarbaar is.
Ik wel.
Vertel!
Youtube-link al bekeken van 9 ; 43 u. ?
en de link wat Reini heeft opgegeven zitten er ook een paar tussen. Let wel, niet allemaal he !
http://www.ancientmysteries.eu/mysteries.html
En heb je al eens geprobeerd met een bronzen beitel, het mag zelfs een ijzeren beitel zijn, een granietplaat zo vlak te kappen en te polijsten dat het vlak zelfs geen licht doorlaat als je er een meetlat op plaatst ? Vertel me dat eens.
Laatst gewijzigd door Gast op 29 apr 2012, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

29 apr 2012, 20:07

Ik hoop dat je bedoelt Talis: 9 minuten 43 sec.
9 uur is wat te lang voor de meesten denk ik . :wink:
Gast

29 apr 2012, 20:10

Reini schreef:Ik hoop dat je bedoelt Talis: 9 minuten 43 sec.
9 uur is wat te lang voor de meesten denk ik . :wink:
Nee, van wat ik op 9:43 u. deze morgen heb opgeplaatst.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

29 apr 2012, 20:17

Talisman
En heb je al eens geprobeerd met een bronzen beitel, het mag zelfs een ijzeren beitel zijn, een granietplaat zo vlak te kappen en te polijsten dat het vlak zelfs geen licht doorlaat als je er een meetlat op plaatst ?
Ik heb in Sakkarah in 1997 steen zien polijsten met steen van de trappiramide.
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

29 apr 2012, 20:21

Clausewitz schreef:Talisman
En heb je al eens geprobeerd met een bronzen beitel, het mag zelfs een ijzeren beitel zijn, een granietplaat zo vlak te kappen en te polijsten dat het vlak zelfs geen licht doorlaat als je er een meetlat op plaatst ?
Ik heb in Sakkarah in 1997 steen zien polijsten met steen van de trappiramide.
Wat voor soort steen ? Graniet, porfier of zandsteen ?

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

29 apr 2012, 20:41

talisman schreef:
Clausewitz schreef:Talisman
En heb je al eens geprobeerd met een bronzen beitel, het mag zelfs een ijzeren beitel zijn, een granietplaat zo vlak te kappen en te polijsten dat het vlak zelfs geen licht doorlaat als je er een meetlat op plaatst ?
Ik heb in Sakkarah in 1997 steen zien polijsten met steen van de trappiramide.
Wat voor soort steen ?Graniet, porfier of zandsteen ?
Geen belang.De piramide van Cheops bestaat uit kalksteen gewonnen uit het nabije plateau.En ook de veel oudere trappiramide van Djoser is gebouwd met dezelfde witte kalksteen van Tourah.
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

30 apr 2012, 07:37

Clausewitz schreef:
talisman schreef:
Clausewitz schreef:Talisman
En heb je al eens geprobeerd met een bronzen beitel, het mag zelfs een ijzeren beitel zijn, een granietplaat zo vlak te kappen en te polijsten dat het vlak zelfs geen licht doorlaat als je er een meetlat op plaatst ?
Ik heb in Sakkarah in 1997 steen zien polijsten met steen van de trappiramide.
Wat voor soort steen ?Graniet, porfier of zandsteen ?
Geen belang.De piramide van Cheops bestaat uit kalksteen gewonnen uit het nabije plateau.En ook de veel oudere trappiramide van Djoser is gebouwd met dezelfde witte kalksteen van Tourah.
Wél van belang ! Calciumsilicaatsteen is zowat het zachtste gesteente. Ik had het over granietsoorten.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

30 apr 2012, 09:43

talisman schreef:
Clausewitz schreef:
talisman schreef:
Clausewitz schreef:Talisman
En heb je al eens geprobeerd met een bronzen beitel, het mag zelfs een ijzeren beitel zijn, een granietplaat zo vlak te kappen en te polijsten dat het vlak zelfs geen licht doorlaat als je er een meetlat op plaatst ?
Ik heb in Sakkarah in 1997 steen zien polijsten met steen van de trappiramide.
Wat voor soort steen ?Graniet, porfier of zandsteen ?
Geen belang.De piramide van Cheops bestaat uit kalksteen gewonnen uit het nabije plateau.En ook de veel oudere trappiramide van Djoser is gebouwd met dezelfde witte kalksteen van Tourah.
Wél van belang ! Calciumsilicaatsteen is zowat het zachtste gesteente. Ik had het over granietsoorten.
Aan de piramide van Cheops zijn alleen de 4 hoekstenen in graniet samen met het dak van de grafkamer en de zoldering van de trap er naartoe.De rest is in kalksteen uit de nabije steengroeven die wonderwel de eeuwen heeft doorstaan.
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

30 apr 2012, 11:55

Clausewitz schreef: Aan de piramide van Cheops zijn alleen de 4 hoekstenen in graniet samen met het dak van de grafkamer en de zoldering van de trap er naartoe.De rest is in kalksteen uit de nabije steengroeven die wonderwel de eeuwen heeft doorstaan.
Dat weet ik ook wel, maar de vraag was met welk gereedschap men graniet kon bewerken en dan nog zo nauwkeurig dat deze resultaten evenaren aan de huidige zaag-en polijstmachines. Dát was mijn vraag !

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

30 apr 2012, 13:10

Wat is er harder dan graniet?
Diamant. Dit laatste wordt doorgezaagd met zijn eigen stof: diamantpoeder dat aan ronde zaagjes wordt gestreken en zo op de machine gezet.
Wie zegt dat de Egyptenaren dit niet tot hunner beschikking hadden om harde gesteenten te polijsten.
Dan wel niet met machines maar handmatig.
En veel mankracht die ze ongetwijfeld ter hunner beschikking hadden.
Nauwelijks voor ons nog voor te stellen hoe simpele technieken toch tot hetzelfde resultaat kunnen leiden.
Om te besluiten dat deze kennis buitenaards zou zijn is voor mij vergezocht.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

30 apr 2012, 17:00

talisman schreef:
Clausewitz schreef: Aan de piramide van Cheops zijn alleen de 4 hoekstenen in graniet samen met het dak van de grafkamer en de zoldering van de trap er naartoe.De rest is in kalksteen uit de nabije steengroeven die wonderwel de eeuwen heeft doorstaan.
Dat weet ik ook wel, maar de vraag was met welk gereedschap men graniet kon bewerken en dan nog zo nauwkeurig dat deze resultaten evenaren aan de huidige zaag-en polijstmachines. Dát was mijn vraag !
Het waren geniale bouwers.Als ze konden reusachtige obelisken uithakken uit de groeve van Assouan en splijten met natte houten wiggen én de zon, dan konden ze ook de ethiopische steen polijsten of daar laten polijsten voor zover dat nodig was.De blokken van de piramides zijn ook maar heel grof bewerkt.De buitenaardsen hebben onze piepkleine planeet nog altijd niet ontdekt.
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

01 mei 2012, 07:12

Reini schreef:Wat is er harder dan graniet?
Diamant. Dit laatste wordt doorgezaagd met zijn eigen stof: diamantpoeder dat aan ronde zaagjes wordt gestreken en zo op de machine gezet.
Wie zegt dat de Egyptenaren dit niet tot hunner beschikking hadden om harde gesteenten te polijsten.
Dan wel niet met machines maar handmatig.
En veel mankracht die ze ongetwijfeld ter hunner beschikking hadden.
Nauwelijks voor ons nog voor te stellen hoe simpele technieken toch tot hetzelfde resultaat kunnen leiden.
Om te besluiten dat deze kennis buitenaards zou zijn is voor mij vergezocht.
:lol: :lol: :lol: Ken je het liedje over ' Er is een gat in m'n emmer ? '
- :lol: :lol: :lol: En hoe maakten ze van diamanten poeder, dear Lisa, dear Lisa,... poeder?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 mei 2012, 10:44

Talisman lachte zich krom:
En hoe maakten ze van diamanten poeder, dear Lisa, dear Lisa,... poeder?

Ze vlogen er mee naar Mars. Daar hadden ze de juiste technieken.
Daarom duurde het ook zo lang eer en eindelijk een pyramide àf was.
Weeral een mysterie ontrafeld ! :)
Misschien lieten ze er wel een granieten blok op vallen héél hoog.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

01 mei 2012, 11:05

Talisman:
Ken je het liedje over ' Er is een gat in m'n emmer ? '
En hoe maakten ze van diamanten poeder, dear Lisa, dear Lisa,... poeder?
Je refreintje van buitenaardsen is al jaren afgezaagd en het is niet door andere deelnemers proberen belachelijk te maken dat je ook maar iets van je utopieën gaat bewijzen.Er was destijds al handelsscheepvaart op de Middellandse Zee met mogelijke invoer van ijzer.Getuige de ijzeren dolk gevonden in de sarcofaag van Toetankamon.Om te polijsten heb je trouwens geen ijzer nodig, gaat ook prima met de steen zelf of met hardere zoals de andere eruptieve gesteenten gneiss en porfier.
Wie bewaakt de bewakers.