Het bestaan der dingen

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Iets bestaat enkel en alleen als het wordt waargenomen

Inderdaad
4
25%
Nonsens, dingen bestaan ook zonder waarnemer
11
69%
Wie kan het wat schelen?
1
6%
 
Totaal aantal stemmen: 16
Gast

02 mei 2012, 12:54

Clausewitz schreef:Talisman
Hier wordt ontzettend goed om de vraag heengefietst. Van stromannen gesproken.
De stromannen, die zich vastklampen aan de theorie van de onvermijdelijke buitenaardse bezoekers.Wel jammer dat ze niet lang genoeg zijn gebleven om de Egyptenaren een dam leren te bouwen op de Nijl ten einde de regelmatige hongersnoden uit te roeien zodat hele volkstammen niet moesten emigreren.
Zo'n bewering heb ik nooit gedaan he Clausewitz. Laat anders maar eens zien waar dat staat. En weet jij me nu al te vetellen met wat men graniet, porfier en bressie kapten. Over zagen heb ik het niet, die zitten hier al genoeg.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

02 mei 2012, 13:02

Clausewitz schreef:Talisman
Hier wordt ontzettend goed om de vraag heengefietst. Van stromannen gesproken.
De stromannen, die zich vastklampen aan de theorie van de onvermijdelijke buitenaardse bezoekers.Wel jammer dat ze niet lang genoeg zijn gebleven om de Egyptenaren een dam leren te bouwen op de Nijl ten einde de regelmatige hongersnoden uit te roeien zodat hele volkstammen niet moesten emigreren.
Dàt kan natuurlijk niet Claus.
Ze kwamen naar hier om te leren hoe Egyptenaren granieten beelden moesten maken.
De rest moesten de slaven maar doen !
Nu ZV de perfecte verklaring geeft hoe men met zand +koperzaag , weliswaar ietwat primitief volgens onze normen , graniet kon bewerken, zal het beelden-vraagstuk ook wel een aardse oplossing hebben.
Alles is mensenwerk. U was er, kan het weten.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

02 mei 2012, 13:50

talisman schreef:[...] In schreeuwen kom je daar wel met kop en schouder boven hoor, zeker als ze je tegenspreken. Ik durf te verwedden dat je zelfs nooit één van zijn onderzoeken gelezen hebt. Je moet dan toch iets weten te vertellen over kolomboren, wat men ook voor een raadsel stelde. Laat maar eens horen hoe hard jij kan roepen.
Kijk, die Dunn doet niets anders dan dingen beweren, heeft nog nooit iets zelf uitgeprobeert. De links die ik aangeef gaan over een man die de dingen proefondervindelijk heeft nagegaan. Maar daar ben jij blind voor. Anders had je gelezen hoe hij ook die boren heeft nagebouwd. Met succes.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

02 mei 2012, 15:03

Reini schreef:
Clausewitz schreef:Talisman
Hier wordt ontzettend goed om de vraag heengefietst. Van stromannen gesproken.
De stromannen, die zich vastklampen aan de theorie van de onvermijdelijke buitenaardse bezoekers.Wel jammer dat ze niet lang genoeg zijn gebleven om de Egyptenaren een dam leren te bouwen op de Nijl ten einde de regelmatige hongersnoden uit te roeien zodat hele volkstammen niet moesten emigreren.
Dàt kan natuurlijk niet Claus.
Ze kwamen naar hier om te leren hoe Egyptenaren granieten beelden moesten maken.
De rest moesten de slaven maar doen !
Nu ZV de perfecte verklaring geeft hoe men met zand +koperzaag , weliswaar ietwat primitief volgens onze normen , graniet kon bewerken, zal het beelden-vraagstuk ook wel een aardse oplossing hebben.
Alles is mensenwerk. U was er, kan het weten.
En niet vergeten, hij heeft ook nog een bel op z'n fiets. Maar dit geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Hoe konden ze graniet kappen met een ijzeren bijtel ?

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

02 mei 2012, 15:43

http://www.scribd.com/Filipe17/d/662058 ... rchaeology: een uitgebreide beschrijving van de technieken die door de egyptenaars gekend waren. Stuk voor stuk getest en geprobeerd. Helemaal niets verassends of onmogelijks. En zeker geen nood aan buitenaardse bezoekers of geheimzinnige, vergeten of verloren technologie.
Maar ja, de roepers hebben altijd meer succes bij naievelingen.
Ni Dieu, Ni Maître

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

02 mei 2012, 16:35

Talisman
En niet vergeten, hij heeft ook nog een bel op z'n fiets. Maar dit geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Hoe konden ze graniet kappen met een ijzeren bijtel?
Ga je weer terug beginnen met andere posters proberen belachelijk te maken bij gebrek aan echte argumenten?Jouw jarenlange obsessie met buitenaardsen en je gesar wordt stilaan vervelend.Er is geen enkel bewijs voor je koppige beweringen, wel integendeel.Het is niet omdat sommige prachtige bouwwerken uit de Oudheid nog niet kunnen verklaard worden, dat men ze automatisch aan hypothetische ruimtereizigers mag toeschrijven en er dan allerlei argumenten bijschrapen, die kant nog wal raken.Zijn de Griekse tempels van het Parthenon in Athene of de tempels in Baalbek dan ook het werk van buitenaardsen ?
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

02 mei 2012, 19:32

Groetjes aan iedereen. Weer een bezoeker minder.
Fazal

02 mei 2012, 19:47

Wacht even Talisman! Ik ga mee! :P

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

02 mei 2012, 19:50

talisman schreef:Groetjes aan iedereen. Weer een bezoeker minder.
Als je niet tegen correcte kritiek kan,wat kom je dan op een controversieel forum doen?Zelf neem je het nochtans niet te nauw met respect voor andere posters.Voorbeelden te over.Jammer dat je zo koppig blijft vasthouden aan die utopische buitenaardsen.Je kennis van het Oud-en Nieuwtestament is nochtans merkwaardig.
Wie bewaakt de bewakers.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

02 mei 2012, 20:09

Het aannemen zonder echte bewijzen van buitenaardsen is OOK een geloof. Net zo erg als religieën en stemmen van doden.
Als hij de link van ZV eens grondig had bestudeerd, wat wel wat tijd vergt, want hij is immens groot, en had toegegeven : "dit zijn serieuze verklaringen over hetgeen mij bezighoudt", was hij een stuk in mijn achting gestegen.
En nu : gekrompen als een wollen sok die je te heet gewassen hebt.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

03 mei 2012, 03:30

talisman schreef:Groetjes aan iedereen. Weer een bezoeker minder.
Voorspelling: binnenkort 'verdwijnt' de naam talisman zodat elk gesprek onleesbaar wordt. Binnen een week of zes duikt er een nieuwe 'talisman' op. Kinderachtig gedrag.
Ni Dieu, Ni Maître