Christus volgens Vermeersch

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2012, 16:13

janx:
Ik ben geen bijbel volger hoor maar ik kan er vele overeen komsten uithalen die stroken met mijn verhaaltje.
cappa:
Geen mens die daaraan twijfelt, beste janx. Verhaaltjes vergelijken met verhaaltjes.
janx:
Trouwens die kleinduimpje won het toch maar van de reus Reini hij was z'n laarzen kwijt die had kleinduimpje zich al toegeëigend.
cappa;
Op basis daarvan zou ik toch mijn boontjes niet te weken leggen.
janx schreef:
Ook nog twee eeuwen na het sterven van Jezus stond de belangrijkheid van een persoon borg voor waarheid of gezag.
Zondervrees:
Duidelijk dat janx hier het historische bestaan van ene Jezus verwart met de mythe die er later rond die figuur ontstaan is. M.a.w. een bevestiging van de stelling van Vermeersch.
janx
Duidelik dat je niet begreep wat ik hier mee bedoel. Die zin heeft niets met Jezus te maken het ging enkel om die twee eeuwen na.... dus enkel als tijdspanne bedoeld. In de huidige tijd speelt de belangrijkheid van een persoon (status) niet meer zo enkel wat deze doet.
Zondervrees:
Probleem is natuurlijk dat men rond deze mythische versie eigen spinsels is gaan ophangen en nu ook dreigen in te storten. En dan moeten ze dat van een ex-jezuïet vernemen... er zijn geen zekerheden meer.
Janx:
Natuurlijk is dit mijn inzicht als tegenhang van die meneer Vermeersch.
Clausewitz;
Probleem is dat je hoogstens tot aan zijn hielen reikt.Man,man wat een pretentie hebt gij.
janx:
Hoe zo? Mag ik niet zeggen wat ik denk? Ik zeg toch ook niet dat jij, tot zover ik het gezien heb, enkel een volger ben van andere meningen die naar jouw oordeel en gevoel juister zijn? Wat heb je zelf als mening? niet meer dan alleen je afzetten tegen iets wat je niet bevalt?
Reini:
Daarom sprak en schreef ik ook over "klein duimpje en de reus"
Waarop Janneman reageerde met de grote schoenen van de reus gepikt te hebben; tja.
janx:
het was kleinduimpje beste Reini. Ik pik niets. En welke maat schoenen zou ik dan gepik hbben van die meneer Vermeersch?
Ik geloof niet dat ik overeenkomstig zijn visie iets gescheven heb.
Clausewitz:
Hij gelooft nog vast in sprookjes.
janx:
Ben je die dan nog aan het onderzoeken?

Als ik dit zo eens bekijk dan zijn de reactie niet van enige waarde mijn inziens. Het is niet meer dan enkel zich er tegen afzetten. Misschien terecht hoor.
Ik heb daar geen probleem mee dat het gedaan wordt. k'Ben maar een dom mens die gewoon schrijft waar deze aan denkt. Velen doen dat niet meer die ztten bastens vol met wijsheden en kennis van anderen. Wat heb je zelf nog?
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 apr 2012, 17:05

Voor mijn part omdat men ze nogal wat kan wijsmaken...
Dat doet men hier ook en dan met OUDE mensen..
De meeste "verschijningen" gebeuren aan kinderen. Men kan zich afvragen waar het nut zit, welk kind kan zich een oordeel vormen over wereldproblemen.
Zij mogen juist geen oordeel vormen... Een medium is de geestelijke radio tussen hemel en aarde, dienend.. Iedere vorm van wijsheid kan een belemmering zijn voor het doorkrijgen ervan.
Fantasie en bedrog, dat is het.


Bewijzen Reini.. bewijs mij dat het NIET bestaat.. Ik heb het u reeds gezegd: Overtuig uzelf. Ga zelfs eens naar een kaartlegster of kijk naar gelijksoortige programma's. Maar je hebt de moed niet en speelt gewoon met de anderen mee. Durf ook eens tegen de meerderheid in te gaan dan pas ontwikkel je respect. In wereldoorlog II waren maar 25% echte aanhangers van Hitler.. 40 % was onbewust en volgden gewoon de anderen.. met alle gevolgen van dien.. Durf zelf te denken...
In Medjugorje bv., daar zitten de paters van het nabije klooster er voor iets tussen, omdat de jeugdige zieners met een en ander konden gechanteerd worden. Is er in tussentijd iets wezenlijks veranderd, na al die heisa daarrond?
Er is VEEL meer dan Medjugorge en Lourdes hoor...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Gast

09 apr 2012, 17:12

wayti schreef: Bewijzen Reini.. bewijs mij dat het NIET bestaat.. .
Bewijs mij maar eens dat het Vliegend Saghettimonster NIET bestaat.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 apr 2012, 19:03

Bewijs mij maar eens dat het Vliegend Saghettimonster NIET bestaat
Het Saghetti-monster bestaat niet, wel het Spaghettimonster :wink:
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Gast

09 apr 2012, 19:45

wayti schreef:
Bewijs mij maar eens dat het Vliegend Saghettimonster NIET bestaat
Het Saghetti-monster bestaat niet, wel het Spaghettimonster :wink:
Dacht ik al dat je daar ook al in gelooft. Jou kunnen ze toch alles wijsmaken he ?

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

09 apr 2012, 19:46

Wayti:
Er is VEEL meer dan Medjugorge en Lourdes hoor...
In België is er ook nog Beauraing en Banneux.In Portugal is het Fatima.Het zijn altijd kinderen waaraan de verschijningen zware geheimen toevertrouwen.Ondertussen draait de geldcarroussel op volle toeren.Op dit forum komen een paar volwassen charlatans ook nog hun duit in het zakje doen en proberen de goegemeente nog wat humbug op te solferen.
Wie bewaakt de bewakers.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2012, 19:51

Er zijn vele monsters o.a.
bloedmonster
bodemmonster
watermonster
oliemonster

meestal vind je dezen terug in het laboratorium waar het onderzoek wordt uitgevoerd.

Dus waarom geen Saghettimonster? het lab is dan meestal de keuken Het zou je dan om de oren kunnen vliegen indien er een verschil van mening is over de smaak.:lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 apr 2012, 13:15

wayti schreef:
Bewijs mij maar eens dat het Vliegend Saghettimonster NIET bestaat
Het Saghetti-monster bestaat niet, [...]
Bewijs maar eerst even.
Je geeft aan dat de ongelovigen maar eens naar een kaartenlegster zouden moeten gaan. Heb ik al vele malen gedaan: ze vallen allen door de mand. Maar waarschijnlijk ben ik dus niet naar een echte geweest. Geef eens naam en adres van een volgens jou echte, authentieke kaartleg(st/g)er, waarzeg(st/g)er, helderziende of wat dan ook?
Ik beloof je, ik zal hem of haar met een bezoekje vereren. En er hier verslag van uit brengen.
En, hoe zit het met het Wonderbaarlijk Machien?
Ni Dieu, Ni Maître