Christus volgens Vermeersch

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Fox
Lid geworden op: 18 mei 2005, 12:47

08 apr 2012, 18:04

Vermeersch heeft ook een optrekje in de ardennen dat hij met premies heeft gerenoveerd op kosten van de staat,ondanks hij genoeg verdiend om dit zelf te betalen.
Zo is de Kerk ook steenrijk geworden met die miete van Jezus.
Of het nu de waarheid is geweest of niet er zijn er een aantal die van de onwetendheid en de armoede van de mensen profiteren.
Nu nog als men de foto van Janx bekijkt ! daar zijn geen woorden voor.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

08 apr 2012, 18:04

talisman schreef:
Clausewitz schreef:
talisman schreef:
Clausewitz schreef: (Celtus, genaamd Celse/ IIe eeuw n.C / Authentieke toespraak)[/i]
Kan het zijn dat er een tikfout in zit en je Celsus bedoeld ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Celsus_%28filosoof%29
Mijn bron spreekt van Celtus genaamd Celse.( IIe eeuw na Christus )Veel namen worden door het veelvuldig overschrijven verbasterd.Belangrijk is wat hij zegt.In het oudgrieks wordt het inderdaad als Kelsos geschreven.
Mag ik daarvan de bron ? De enige schrijfwijze die ik ooit ben tegengekomen is Celsus ( Griekse naam )
Ik schrijf toch Celtus genaamd Celse.Er is absoluut geen twijfel mogelijk dat het over dezelfde auteur gaat.Belangrijk is alleen wat hij gezegd heeft.Ga hier maar eens kijken naar andere schrijfwijzen van dezelfde naam als het zoveel belang heeft.
http://atheisme.free.fr/Citations/Resurrection.htm
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

08 apr 2012, 18:51

Fox schreef:Vermeersch heeft ook een optrekje in de ardennen dat hij met premies heeft gerenoveerd op kosten van de staat,ondanks hij genoeg verdiend om dit zelf te betalen.
Wat heeft dát nu te maken met het onderwerp. Iedereen kan een subsidie krijgen voor renovatie. Wat voor ouwelullenpraat is me dat nu weer.
Zo is de Kerk ook steenrijk geworden met die miete van Jezus.
En dank zij atheïsten zoals Vermeersch kan deze vetpot gebroken worden.
Of het nu de waarheid is geweest of niet er zijn er een aantal die van de onwetendheid en de armoede van de mensen profiteren.
Niemand houd je tegen om uit de onwetendheid te komen.
Gast

08 apr 2012, 18:55

Clausewitz schreef: Ik schrijf toch Celtus genaamd Celse.Er is absoluut geen twijfel mogelijk dat het over dezelfde auteur gaat.Belangrijk is alleen wat hij gezegd heeft.Ga hier maar eens kijken naar andere schrijfwijzen van dezelfde naam als het zoveel belang heeft.
http://atheisme.free.fr/Citations/Resurrection.htm
Van geen belang Clausewitz. Ik wou enkel zekerheid dat het om dezelfde persoon ging. Ik val niet zo over schrijfwijzen, zolang er geen misverstanden uit ontstaan.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

08 apr 2012, 19:06

Fox
Vermeersch heeft ook een optrekje in de ardennen dat hij met premies heeft gerenoveerd op kosten van de staat,ondanks hij genoeg verdiend om dit zelf te betalen
.
Iedereen kent er wel een paar,die subsidies krijgen om optrekjes te renoveren in Toscane.Verhofstadt is er één van maar ook onze Coburgse miljardairs hebben er een oude kapel gerestaureerd.Waren ze maar allemaal zo correct en bekwaam als Vermeersch.
Wie bewaakt de bewakers.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 apr 2012, 20:13

wayti schreef:[…] Waarom moet ik verantwoording afleggen over wat ik schrijf, niemand verplicht zich er toe mijn postings te lezen, nietwaar.. noch het er mee eens te zijn.. […]
Doe dat dan wel in een eigen topic. Mogelijke onderwerpen: "Kletsen met wayti", "Loos gezwets" en "Het ruikt hier naar onzin".
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

08 apr 2012, 20:30

Zondervrees schreef:
wayti schreef:[…] Waarom moet ik verantwoording afleggen over wat ik schrijf, niemand verplicht zich er toe mijn postings te lezen, nietwaar.. noch het er mee eens te zijn.. […]
Doe dat dan wel in een eigen topic. Mogelijke onderwerpen: "Kletsen met wayti", "Loos gezwets" en "Het ruikt hier naar onzin".
Of " Welkom aan de on-doden ", " TopicZombie part I ", of zoiets.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

08 apr 2012, 21:57

Wayti
1. Als er iemand is die weet wat dood is dan is het Sigius wel... maar daar komen jullie nog wel achter.. 2. Mijn machientje is nog niet klaar, die vraag kan dus achterwege blijven.
Ik zag vanmiddag op de RTBF toevallig een discussie met een panel van experten:neurologen,psychologen,anesthesisten en pathologen.Het ging over de BDE,leven na de dood enz.Ze kwamen samen tot de slotsom dat het verschijnsel veelal gebaseerd is op inbeelding of een malfunctie van de hersenen.De verrijzenis van Lazarus weten ze aan opwarming van het lichaam na onderkoeling.Unaniem kwamen ze ook tot het besluit dat niemand uit de dood kan opstaan.Dood is men als er geen electrische pulsen in de hersenen meer zijn.Spreken met de doden werd op schaterlachen onthaald.
Wie bewaakt de bewakers.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

08 apr 2012, 22:07

BDE is gewoon een zuurstofgebrek in de hersenen, al de rest is ingebeeld. En dood is dood, en al de rest is voor de boekjes te vullen en te doen verkopen :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2012, 00:09

Indien Jesus echt zijn goddelijke natuur wou doen schitteren, dan had hij zich moeten tonen aan zijn vijanden ( na zijn opstanding ) aan de rechter, die hem had veroordeeld en aan iedereen.Inderdaad hij was dood geweest en bovendien was hij God zoals de gelovigen beweren.Hij had dus
van niemand iets te vrezen en het was blijkbaar niet om zijn ware identiteit te verstoppen dat hij werd gestuurd.
(Celtus, genaamd Celse/ IIe eeuw n.C /

Authentieke toespraak)
De staat van de mens op aarde is veelal zodanig dat men verwacht dat, als iemand een hogere staat van leven heeft, deze moet doen schitteren. Waarom eigenlijk? Omdat er geen twijfel meer kan zijn?

Ook nog twee eeuwen na het sterven van Jezus stond de belangrijkheid van een persoon borg voor waarheid of gezag.
Nu heden ten dage is het nog niet vee anders en naar het leven zelf kijkend, is dat nodig?
Geeft het een meer waarde (buiten het eigen ego)?
Ik denk het niet. De mens Jezus, is net zoveel god als jij en ik.
De mens Jezus komt voort uit het leven zoals elk leven en alles wat is.
En wat is leven? Ik denk dat je dat het beste kan omschrijven als werking. Dus leven is werking. Wel blijft de vraag wat is dat dan en waarom is die werking ontstaan.
Als ik het zou moeten omschrijven dan zou ik het zo doen. Leven is 'bewuste energie'.
Die energie is gaan werken en manifesteert zich in vele vormen.
Het grootste, voor ons zichtbaar, de kosmos, en voor het kleinste daar is men nog steeds naar op zoek om het kleinste van het kleinste te vinden in de hoop dat men dan de basis en oorsprong van het leven vindt.
Maar of je het wil geloven of niet, de mens zelf is het.
Dat gene wat je bent is een deeltje van, die oorspronkelijke, werkende geworden bewustzijns energie. Dan vraag je natuurlijk, deze mensheid, die zoals we die nu kennen, is dat alles van die energie? Neen, bij lange na niet.
Vele energiedeeltjes zijn ons al voorgegaan. Wij, de huidige mensheid,
zijn bezig ons een persoonlijk bewustzijn te ontwikkelen dat is het doel van dit verblijf op deze aardbol. En er zullen nog velen na ons komen.
Nu de belangrijke vraag waarom komen die levensdeeltjes die ons voor zijn niet even terug in ons bestaan om ons duidelijk te maken wie en wat we zijn en hoe we ons moeten gedragen , of liever, alle ellende, narigheid en ziektes te doen verdwijnen? Immers, alle ons vooruit zijnde levens zullen, logische wijs, beter weten en hogere kennis bezitten dan wij die dat nog moeten vergaren?
Nu, dan vraag ik je, als je iets zelf onderneemt en dus gaat ervaren, is het dan geheel van jouw zelf? Of heb je het van horen zeggen? Ik denk dat je dan moet zeggen, die ervaring van het doen en de gevolgen daar van die behoren mij toe en komen geheel voort uit de door mij gemaakte keuze van verlangen, willen of niet willen doen of niet doen, in die bepaalde omstandigheden en tijd van dat moment.
En daar gaat het om. Je zelf ontwikkelen tot het verkrijgen van gevoelens die je vooruit kunnen helpen naar meer begrip en kunnen.
Niemand kan dat voor je doen dat moet geheel zelf ontwikkelen. Dat is je evolutie weg als mens, van niks naar een totale bewustzijn.
Nu, ik zie die Jezus van twee duizend jaren terug, als een levensdeeltje die een zeer groot Al bewustzijn heeft ontwikkeld als één van de velen met hem. Levend in die ruimten (anders dan het stoffelijke van de aarde) passend bij dat bewustzijns maar hij heeft zich terug laten reïncarneren om de mensheid uit een doodlopende spoor van geweld te halen waarin dezen miljoenen en miljoenen aardse jaren in zouden blijven hangen als daar geen verandering in zou komen.
Hij ging terug naar de stoffelijke wetmatigheden om wedergeboren te kunnen worden, wat inhoud, dat hij geboren werd evenals welk ander kind dan ook. Zonder taal en spreekvermogen, dit allemaal weer lerend om als aardse mens te kunnen functioneren wat dan ook gebeurde.
Zijn bewustzijn en kennis was weer ten volle rond ongeveer de 30 jarige leeftijd en hij ging de mensen onderrichten zonder deze te beperken in hun keuze mogelijkheid wat hij makkelijk ad kunnen doen maar wist dat dit niet kon omdat de mens geheel zichzelf moet verruimen in bewustzijn en dat dat niet opgelegd kon worden omreden dat het dan niet van de mens zelf is. Daarom liet hij de mens altijd zelf de keuze om hem te willen aanvaarden in zijn woorden of niet.
Niemand wist, en weet beter dan hij, dat het doden van de andere mens enorme gevolgen voor de dader en slachtoffer geeft daarom wilde hij zich nooit anders verweren dan met woorden.
Zijn meedogen voor de zieke mens was groot en kon velen helpen wegens zijn kracht en het vermogen om de mens innerlijk te kunnen schouwen. Zijn boodschap was om elkaar dienstbaar te willen zijn in het goede omdat dat de snelste manier is om voortgang in je bewustzijnsvergroting te verkrijgen en je het snelst door je benodigde aardse levens laat gaan en het stoffelijk te verlaten, op weg naar betere mogelijkheden en verruiming van kennis en bewustzijn.
Natuurlijk is dit mijn inzicht als tegenhang van die meneer Vermeersch.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

09 apr 2012, 00:22

Natuurlijk is dit mijn inzicht als tegenhang van die meneer Vermeersch.

Klein duimke tegen de reus. Hij blaast je zó omver beste Janx. :)
Noem eens een paar feiten die je theorie staven.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 apr 2012, 00:48

ken jij de bijbel Reini? Niet het bladzijde nummer of de schrijver er van maar zo globaal de inhoud. Ik ben geen bijbel volger hoor maar ik kan er vele overeen komsten uithalen die stroken met mijn verhaaltje. Maar daar los van, misschien ben ik wel een reincarnatie vanuit die tijd ... hi.
Trouwens die kleinduimpje won het toch maar van de reus Reini hij was z'n laarzen kwijt die had kleinduimpje zich al toegeëigend. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

09 apr 2012, 09:39

janx schreef: Ik ben geen bijbel volger hoor maar ik kan er vele overeen komsten uithalen die stroken met mijn verhaaltje.
Geen mens die daaraan twijfelt, beste janx. Verhaaltjes vergelijken met verhaaltjes.
janx schreef: Trouwens die kleinduimpje won het toch maar van de reus Reini hij was z'n laarzen kwijt die had kleinduimpje zich al toegeëigend. :wink:
Op basis daarvan zou ik toch mijn boontjes niet te weken leggen.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

09 apr 2012, 09:56

janx schreef:[…] Ook nog twee eeuwen na het sterven van Jezus stond de belangrijkheid van een persoon borg voor waarheid of gezag. […]
Duidelijk dat janx hier het historische bestaan van ene Jezus verwart met de mythe die er later rond die figuur ontstaan is. M.a.w. een bevestiging van de stelling van Vermeersch.
Ni Dieu, Ni Maître
Gast

09 apr 2012, 10:02

Zondervrees schreef:
janx schreef:[…] Ook nog twee eeuwen na het sterven van Jezus stond de belangrijkheid van een persoon borg voor waarheid of gezag. […]
Duidelijk dat janx hier het historische bestaan van ene Jezus verwart met de mythe die er later rond die figuur ontstaan is. M.a.w. een bevestiging van de stelling van Vermeersch.
Probleem is natuurlijk dat men rond deze mythische versie eigen spinsels is gaan ophangen en nu ook dreigen in te storten. En dan moeten ze dat van een ex-jezuïet vernemen... er zijn geen zekerheden meer. :roll: :lol: