Christus volgens Vermeersch

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

08 apr 2012, 10:02

Janx:
Mijn gedachten daarover zijn, die Jezus heeft, afgezien van het wel of niet door invloed van Johannes de doper, een bijzondere invloed gehad op de toenmalige levende mens wegens zijn charisma zodanig dat deze een hoofdrol verkreeg in een aantal geschriften tientallen jaren na zijn lichamelijk sterven aan het kruishout
Indien Jesus echt zijn goddelijke natuur wou doen schitteren, dan had hij zich moeten tonen aan zijn vijanden ( na zijn opstanding ) aan de rechter, die hem had veroordeeld en aan iedereen.Inderdaad hij was dood geweest en bovendien was hij God zoals de gelovigen beweren.Hij had dus van niemand iets te vrezen en het was blijkbaar niet om zijn ware identiteit te verstoppen dat hij werd gestuurd.
(Celtus, genaamd Celse/ IIe eeuw n.C / Authentieke toespraak)
Wie bewaakt de bewakers.
Gast

08 apr 2012, 10:15

Clausewitz schreef: (Celtus, genaamd Celse/ IIe eeuw n.C / Authentieke toespraak)[/i]
Kan het zijn dat er een tikfout in zit en je Celsus bedoeld ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Celsus_%28filosoof%29

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

08 apr 2012, 10:25

talisman schreef:
Clausewitz schreef: (Celtus, genaamd Celse/ IIe eeuw n.C / Authentieke toespraak)[/i]
Kan het zijn dat er een tikfout in zit en je Celsus bedoeld ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Celsus_%28filosoof%29
Mijn bron spreekt van Celtus genaamd Celse.( IIe eeuw na Christus )Veel namen worden door het veelvuldig overschrijven verbasterd.Belangrijk is wat hij zegt.In het oudgrieks wordt het inderdaad als Kelsos geschreven.
Wie bewaakt de bewakers.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

08 apr 2012, 11:12

Deze tekst kwam ik tegen......


De christelijke gemeenschap herdenkt vandaag de marteldood van een mens waarvan zij denken dat hij God was. Er wordt op dit moment in minstens 150 landen gemarteld (laatste cijfers dateren uit 2003). Aan al die martelaren wil ik graag denken op deze Pasen waarvan ik niet weet wat er zo 'goed' aan is.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Gast

08 apr 2012, 12:32

Clausewitz schreef:
talisman schreef:
Clausewitz schreef: (Celtus, genaamd Celse/ IIe eeuw n.C / Authentieke toespraak)[/i]
Kan het zijn dat er een tikfout in zit en je Celsus bedoeld ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Celsus_%28filosoof%29
Mijn bron spreekt van Celtus genaamd Celse.( IIe eeuw na Christus )Veel namen worden door het veelvuldig overschrijven verbasterd.Belangrijk is wat hij zegt.In het oudgrieks wordt het inderdaad als Kelsos geschreven.
Mag ik daarvan de bron ? De enige schrijfwijze die ik ooit ben tegengekomen is Celsus ( Griekse naam )

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 apr 2012, 12:36

rolija schreef:Deze tekst kwam ik tegen......


De christelijke gemeenschap herdenkt vandaag de marteldood van een mens waarvan zij denken dat hij God was. Er wordt op dit moment in minstens 150 landen gemarteld (laatste cijfers dateren uit 2003). Aan al die martelaren wil ik graag denken op deze Pasen waarvan ik niet weet wat er zo 'goed' aan is.
Er zijn veel die door het kapitaal gemarteld worden rolija.

Afbeelding
vrolijk pasen meneer de paus!
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 apr 2012, 13:25

Wat Sigius betreft; dat is één van die doden die het nog niet weten dat ze dood zijn. ( enkel doden kunnen niks meer bijleren ).
1. Als er iemand is die weet wat dood is dan is het Sigius wel... maar daar komen jullie nog wel achter..
2. Mijn machientje is nog niet klaar, die vraag kan dus achterwege blijven.
Ik kan je ook verzekeren dat Vermeersch zich hier nog gematigd heeft uitgelaten, wat ik natuurlijk best kan begrijpen, maar de vaste klanten kunnen dit ook wel al tussen de regels door lezen.
3. Vermeersch heeft nooit gevonden waar hij achter zocht vandaar zijn uitlatingen. Ik heb hem al een paar keer persoonlijk ontmoet (zelfs horen prediken) en kan alleen maar zeggen dat die man ondanks men hem professor noemt zijn lading niet dekt.. Al bij al is die man het zoeken gestopt en heeft zijn gading gevonden in skepp en daar blijft het bij.. Men noemt dat stilstand.. Zij zullen hun horen laten kittelen met leringen die leringen van mensen zijn..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

08 apr 2012, 13:29

Hoe zit het met je machientje?

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 apr 2012, 13:32

Nou, en dan? Als jij er over bent uitgepraat hoef je echt niet meer mee te doen hoor. Niemand verplicht je dit topic te lezen, niemand verplicht je hier iets te posten. Doei!
Deze mooie posting van Zondervrees heeft mij doen besluiten van de stilte te verbreken. Dit is nu eens echt mooi gezegd van hem.. Waarom moet ik verantwoording afleggen over wat ik schrijf, niemand verplicht zich er toe mijn postings te lezen, nietwaar.. noch het er mee eens te zijn.. en wat het stemaparaat betreft, alles op zijn tijd... God komt nooit te vroeg noch te laat..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

08 apr 2012, 13:33

cappa schreef:Hoe zit het met je machientje?

Ik ben ook benieuwd... :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 apr 2012, 13:36

Ik ben ook benieuwd...
Hebt ge zoveel vragen aan uw vader te stellen Rolija :wink:
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Gast

08 apr 2012, 13:45

wayti schreef: Vermeersch heeft nooit gevonden waar hij achter zocht vandaar zijn uitlatingen.
Hij wacht nu misschien op dat machientje...
Ik heb hem al een paar keer persoonlijk ontmoet (zelfs horen prediken) en kan alleen maar zeggen dat die man ondanks men hem professor noemt zijn lading niet dekt..
Dat moet een naamgenoot geweest zijn, gezien de Vermeersch waar hiervan sprake een atheïst is en niet de gewoonte heeft om te ' preken '.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

08 apr 2012, 14:02

talisman schreef:
wayti schreef: Vermeersch heeft nooit gevonden waar hij achter zocht vandaar zijn uitlatingen.
Hij wacht nu misschien op dat machientje...
Ik heb hem al een paar keer persoonlijk ontmoet (zelfs horen prediken) en kan alleen maar zeggen dat die man ondanks men hem professor noemt zijn lading niet dekt..
Dat moet een naamgenoot geweest zijn, gezien de Vermeersch waar hiervan sprake een atheïst is en niet de gewoonte heeft om te ' preken '.
Hij was destijds toch "Jezuiet" :?:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Gast

08 apr 2012, 14:05

Klaartje schreef: Hij was destijds toch "Jezuiet" :?:
Ik denk dat er tussen de Jezuieten nog meer zijn van Vermeersch' mening. Laten we wel wezen, dit is geen vinding van hem he ? Dat is de huidige mening van de godsdienstwetenschappers.
Gast

08 apr 2012, 14:06

talisman schreef:
Klaartje schreef: Hij was destijds toch "Jezuiet" :?:
Ik denk dat er tussen de Jezuieten nog meer zijn met Vermeersch' mening. Laten we wel wezen, dit is geen vinding van hem he ? Dat is de huidige mening van de godsdienstwetenschappers.