Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 mei 2012, 19:13

Rulofianen zijn enge mensjes met een verwrongen superioriteitsgevoel.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 mei 2012, 19:41

wayti schreef:
Rulofianen zijn enge mensjes met een verwrongen superioriteitsgevoel.
Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
Ach, ik ben tenminste niet zo hoogmoedig te denken dat een nog uit te vinden machine mij gelijk zal geven. Hoe zit het met dat apparaat?
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 mei 2012, 21:17

zondervrees schreef:Geen commentaar.
En vervolgens gaan we verder met;
zondervrees schreef:
Toont wel duidelijk aan wat een opgeblazen superioriteitsgevoel sommige gelovigen hebben. Enerzijds dichten zij de mens allerlei beperkingen toe, tegelijkertijd claimen zij als enigen die beperkingen te hebben doorbroken. Kenmerkend voor eng sektarisch gedachtegoed. Rulofianen zijn enge mensjes met een verwrongen superioriteitsgevoel.
'Tja Zondervrees, ik zie dat je het moeilijk hebt gooi frustratie er maar uit..
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 mei 2012, 21:29

janx schreef:
zondervrees schreef:Geen commentaar.
En vervolgens gaan we verder met;
zondervrees schreef:Toont wel duidelijk aan wat een opgeblazen superioriteitsgevoel sommige gelovigen hebben. Enerzijds dichten zij de mens allerlei beperkingen toe, tegelijkertijd claimen zij als enigen die beperkingen te hebben doorbroken. Kenmerkend voor eng sektarisch gedachtegoed. Rulofianen zijn enge mensjes met een verwrongen superioriteitsgevoel.
'Tja Zondervrees, ik zie dat je het moeilijk hebt gooi frustratie er maar uit..
Frustraties? Nee hoor. Ik heb geen probleem, ik heb geen minderwaardigheidscomplex dat mij er toe noopt mijzelf als een soort uitverkorene te zien. Jij wel. Dat is duidelijk. Jij ziet spoken en ziet dat als een bewijs dat jij wat meer kan dan de gewone mens. Het gekkenhuis zit vol met mensen die dat denken.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 mei 2012, 11:51

Zondervrees schreef:Frustraties? Nee hoor. Ik heb geen probleem, ik heb geen minderwaardigheidscomplex dat mij er toe noopt mijzelf als een soort uitverkorene te zien. Jij wel. Dat is duidelijk. Jij ziet spoken en ziet dat als een bewijs dat jij wat meer kan dan de gewone mens. Het gekkenhuis zit vol met mensen die dat denken.
Ik heb toch de indruk dat jij je zelf als een soort helderziender beschouwd die op afstand de mensen kunnen lezen. Waar heb ik gezegt dat ik een uitverkoren ben of dat ik iets opvoer als zijnde bewijs? Jij ziet jouw mening enkel als waarheid. Voel jij je zelf nu verheven of zo? :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

09 mei 2012, 14:39

janx schreef:
Zondervrees schreef:Frustraties? Nee hoor. Ik heb geen probleem, ik heb geen minderwaardigheidscomplex dat mij er toe noopt mijzelf als een soort uitverkorene te zien. Jij wel. Dat is duidelijk. Jij ziet spoken en ziet dat als een bewijs dat jij wat meer kan dan de gewone mens. Het gekkenhuis zit vol met mensen die dat denken.
Ik heb toch de indruk dat jij je zelf als een soort helderziender beschouwd die op afstand de mensen kunnen lezen.
Integendeel, jij denkt te weten dat anderen 'beperkt' zouden zijn.
janx schreef:Waar heb ik gezegt dat ik een uitverkoren ben of dat ik iets opvoer als zijnde bewijs?
Jij en je maatje wayti doen niets anders. Of ontken jij dat jij je van meer bewust denkt te zijn dan een ongelovige? Ontken jij dat je meer denkt te weten over het mogelijke bestaan van een god dan een ongelovige? Ontken jij dat je meer denkt te weten over zogenaamd onkenbare dingen als een leven na de dood?
En dat durft dan anderen te beschuldigen dat zij zeggen de waarheid in pacht te hebben. Bah!
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

10 mei 2012, 00:31

Of ontken jij dat jij je van meer bewust denkt te zijn dan een ongelovige? Ontken jij dat je meer denkt te weten over het mogelijke bestaan van een god dan een ongelovige? Ontken jij dat je meer denkt te weten over zogenaamd onkenbare dingen als een leven na de dood?
En dat durft dan anderen te beschuldigen dat zij zeggen de waarheid in pacht te hebben. Bah!
Oh ... dus als iemand iets zelf beleeft dan ben je meer bewust dan een ongelovige? En beste man ik geloof niet in een god zoals jij die misschien bedoeld. Ik weet dat er leven is ook na de lichamelijke dood. En nu ga ik anderen beschuldigen dat ze een waarheid in bezit hebben? Hm ... welke waarheid dan? Heb je dan meer waarheid dan bijvoorbeeld ik? Jij mag gerust je eigen waarheid hebben hoor geen probleem voor mij. Alleen vind ik het raar dat je mijn waarheid wil bestrijden van waar die aktie?
Alles is Één en die Éne is Alles.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

10 mei 2012, 10:11

Janx:
Ik weet dat er leven is ook na de lichamelijke dood
Je angst om voor eeuwig te verdwijnen overheerst je nu al volkomen.Vreselijk lot.
Wie bewaakt de bewakers.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 mei 2012, 11:32

janx schreef:[...] een waarheid ... welke waarheid dan? ... meer waarheid dan ... je eigen waarheid ... mijn waarheid [...]
Waarheid is niet relatief. Of is de aarde dan enkel rond voor een beperkt aantal mensen? Nonsens natuurlijk, de aarde is rond, of je dat nu gelooft of niet.
De waarheid is dat jij dat niet kan weten of er leven na de dood is, jij bent immers nooit 'na de dood' geweest. Hoogstens kan je dus zeggen dat je dat gelooft. Maar jij zegt dat te weten, en daardoor stel jij je boven anderen die volgens jou, en ik kan je letterlijk citeren uit verschillende posts, beperkt zouden zijn. En wil je dat geloof opdringen als zijnde een waarheid van hetzelfde kaliber als de waarheid dat de aarde rond is.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

10 mei 2012, 14:19

Jij en je maatje wayti doen niets anders.
Zonder vrees zou liever hebben dat mensen liegen omdat hij gelijk zou krijgen... het is toch normaal als mensen ervaringen hebben dat ze daar over praten. Als wij tot het besef zijn gekomen dat er zoiets als leven na de dood bestaat dan gaan wij dat later niet ontkennen omdat sommigen dit niet kunnen (of willen) aanvaarden. Als jullie willen wachtten tot de wetenschap zelf het bewijs levert dan moet je gewoon geduld hebben. Een auto is ook niet van vandaag op morgen uitgevonden. Ik hoef niet te wachtten tot het zo ver is, alles in mijn leven draait rond leven na de dood. Voor mij is dit dus niet langer een geloof meer maar een zeker weten... Als ik met die wetenschap mensen kan beschermen tegen zelfmoord of de pijn kan verzachten voor mensen die een familielid of kind verloren hebben dan zal ik het niet nalaten om daar over te praten trouwens IEDEREEN op dit forum zal ooit met het leven hierna geconfronteerd worden, en daar hoef je niet gek voor te zijn.. dat is geen hoogmoed alleen een weten en waar het hart van vol is daar loopt de mond van over.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 mei 2012, 15:21

wayti schreef:[...] het is toch normaal als mensen ervaringen hebben dat ze daar over praten. [...]
Geen probleem mee. Maar wat gelovigen gedurig doen is hun eigen, hoogst persoonlijke, subjectie ervaring opvoeren en opdringen als een universele waarheid. Als dat geen hooghartig gedrag is.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

10 mei 2012, 16:23

Clausewitz schreef:Janx:
Ik weet dat er leven is ook na de lichamelijke dood
Je angst om voor eeuwig te verdwijnen overheerst je nu al volkomen.Vreselijk lot.
Volgens mij ben je bezig om jouw angsten te projecteren op anderen. Ik heb geen angst voor de lichamelijke dood. Eigenlijk zou ik er meer tegen opzien om met al mijn gemaakte fouten geconfronteert te worden. Maar ook dat is een proces waar we allen doorheen zullen en moeten gaan. En wat is makkelijker dan dood is dood? Als je slaapt weet je toch ook van niets?
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

10 mei 2012, 16:26

Zondervrees schreef:
wayti schreef:[...] het is toch normaal als mensen ervaringen hebben dat ze daar over praten. [...]
Geen probleem mee. Maar wat gelovigen gedurig doen is hun eigen, hoogst persoonlijke, subjectie ervaring opvoeren en opdringen als een universele waarheid. Als dat geen hooghartig gedrag is.
Wat een onzin verkoop je nu. Dring ik iets op als vertel hoe ik er tegen aan kijk? Jij bent zelf bezig iets op te dringen en wel dat mensen hun gedachten en ervaringen niet mogen vertellen als het niet strookt met jouw gedachten.
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

10 mei 2012, 18:10

Maar wat gelovigen gedurig doen is hun eigen, hoogst persoonlijke, subjectie ervaring opvoeren en opdringen als een universele waarheid. Als dat geen hooghartig gedrag is.
Wat is er hooghatig aan waarheid... ???
Het leven na de dood is universeel en voor iedereen of je nu gelooft of niet.. dus er over praten daar is niks verkeerd aan integendeel... Skepp beweerd ook de waarheid te hebben en verdedigd die met hand en tand (hooghartig?) ..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

10 mei 2012, 18:16

Leer dan tijdens je leven, zowel janx als Wayti, zonder fouten te schrijven, dan heb je tenminste één positief ding gedaan.