Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

20 okt 2012, 01:35

Al die ongelovige thomassen moeten toch maar een triest leven hebben als ze niet in staat zijn dingen te ervaren die niet aantoonbaar/bewijsbaar zijn... ze zitten dan maar gewoon te wachten tot iemand materiële bewijzen kan aanreiken, terwijl er zo veel wonderlijke ervaringen mogelijk zijn op spiritueel vlak, een beetje zielig vind ik

Volkomen mee eens Agnete, veel van de mensen op dit forum zijn erg verzuurd.. ze weten gewoon niet wat ze missen.. Zoveel moois wordt hen ontzegd..

Ik heb bijvoorbeeld in mijn familie nog redelijk veel katholieken, alhoewel ik dat zelf niet meer ben, toch verwonderd het mij steeds hoe deze mensen op een foto gewoon stralen.. HUN GELOOF GEEFT HEN KRACHT, STERKTE EN VREUGDE...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

20 okt 2012, 09:45

Godsdienstige mensen stralen (althans sommigen toch)..... ze leven in een quasi droomwereld, want alles komt goed en voelen zich bijgevolg gesterkt in moeilijke tijden, het zijn gelukkige mensen zeg maar :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

20 okt 2012, 10:18

Agnete schreef:Precies als we kunnen loskomen van het materiële of het fysische, als we onze gedachten verder kunnen laten gaan dan wat we zintuiglijk kunnen waarnemen, komen we in een ander gebied waar we in contact kunnen komen met niet-fysische gewaarwordingen/ervaringen, maar blijkbaar zijn daar enkele kwaliteiten voor nodig...
Als we onze gedachten verder laten gaan dan wat we zintuiglijk kunnen waarnemen, dan zijn we gewoon aan het nadenken. Als we er niet-fysische ervaringen bij betrekken dan werken we met onze gevoelens. Heel normaal allemaal.
Wordt nu toch eens wakker en stop met die dromerijen.
Jawatte

Agnete
Lid geworden op: 31 mar 2010, 11:37
Locatie: Antwerpse

20 okt 2012, 11:57

Agnete schreef:
Naar mijn 'weten' vinden onze ervaringen plaats NIET in het brein of de hersencellen maar in de ZIEL die we zijn en die een lichaam gebruikt. [...]

Zondervrees schreef :
En hier ga je de mist in.......
Overigens, als die ziel zou intrekken in een vrucht in de moederschoot,


Dat heb je dan toch al achterhaald !

Vraag het aan een aanstaande moeder, die weet precies wanneer ze autonoom leven voelt, nl als de foeutus zelf bewegingen gaat maken, ergens in de vierde of vijfde maand van de zwangerschap !

Je vraag :
wanneer gebeurt dat dan precies?
Zo gauw sperma- en eicel fusioneren? Bij de eerste celdeling, bij het ontstaan van het zenuwstelsel, bij het ontwikkelen van de geslachtsdelen?

is dat dan wat belangrijk is voor jou ? Daar toon je aan dat je niet anders dan fysische gedachten creëert....

En de ziel is niet fysisch, niet stoffelijk maar onstoffelijk, kan niet gezien worden met onze fysische ogen. De ziel is energie, het leven(de) dat het fysische gebruikt.

Mvg
Agnete[/i][/b]
Het leven is vol verrassingen.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

20 okt 2012, 12:05

Wordt nu toch eens wakker en stop met die dromerijen.
Wij zijn reeds lang wakker geworden Cappa...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Agnete
Lid geworden op: 31 mar 2010, 11:37
Locatie: Antwerpse

20 okt 2012, 12:12

Cappa schreef :
Als we onze gedachten verder laten gaan dan wat we zintuiglijk kunnen waarnemen, dan zijn we gewoon aan het nadenken.

En WIE is dan aan het nadenken ? De ziel natuurlijk.
Of ben jij je zintuigen ? Zintuigen nemen enkel fysische dingen waar maar je gaat toch niet beweren dat er niets is buiten het fysische of doe je dat wel ?

Je zegt :
Als we er niet-fysische ervaringen bij betrekken dan werken we met onze gevoelens. Heel normaal allemaal.

En zijn gevoelens volgens jou ook fysisch ?

Zowel gedachten als gevoelens zijn toch een creatie van de psyche... die helemaal niet fysisch is....

"Wordt nu toch eens wakker en stop met die dromerijen."

Zou jij niet beter stoppen met weerstand te creëren tegen wat gewoon normaal is, denken en voelen doen we zolang we leven, je kan dat zelfs niet stoppen.
Door te denken en te zeggen dat alles enkel fysisch is, beperk je jezelf in de fantastische mogelijkheden die het leven zelf ons biedt. Is het geen tijd wakker te worden tot de onbeperkte realiteit.

Mvg
Agnete
Het leven is vol verrassingen.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

20 okt 2012, 12:49

Agnete schreef:En WIE is dan aan het nadenken ? De ziel natuurlijk.
Grapjas.
Agnete schreef:Of ben jij je zintuigen ?
Zijt gij uw lever?
Agnete schreef: Zintuigen nemen enkel fysische dingen waar maar je gaat toch niet beweren dat er niets is buiten het fysische
Tot waar gaat voor u het fysische?
Is denken fysisch? Gevoelens? Energie?

Agnete schreef:Zowel gedachten als gevoelens zijn toch een creatie van de psyche... die helemaal niet fysisch is....
Gevoelens treden op in het lichaam-brein. Zijn ze dan fysisch?
Jawatte

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

20 okt 2012, 18:02

Agnete schreef:[…] Zintuigen nemen enkel fysische dingen waar maar je gaat toch niet beweren dat er niets is buiten het fysische of doe je dat wel ?[…]
En hoe kan jij dan weten dat er wél iets buiten het fysische bestaat? Heb jij dan wél zintuigen die niet-fysische dingen waarnemen?
Je zegt ook dat de ziel bezit neemt van het lichaam op het ogenblik dat de baby in de moederbuik begint te bewegen. Tot op dat moment is het dus geen probleem om abortus te plegen. Zonder ziel kan je toch niet van een mens spreken?
Ni Dieu, Ni Maître
Fazal

20 okt 2012, 19:24

Het verschil tussen dieren en beesten is de mens!
Die heeft van allebei 'iets' mee, maar helaas, meer van het tweede.
Dat moet te maken hebben met de volmaaktheid der dingen!?
Tenslotte zijn ze alle drie aan elkaar gelinkt! :wink:

belgil
Lid geworden op: 28 jun 2009, 14:23
Locatie: langdorp

03 nov 2012, 08:06

Komen wij dan allen terug, na de dood?
8O moeten wij het hier dan nog allemaal eens mee maken? :?
en ik ben nochtans niet een verzuurd iemand, maar....... zo mooi en plezant is het hier toch ook niet. Maar ik sta wel open als iemand kan bewijzen dat ik ga terug komen.
wees vandaag gelukkig want morgen bestaat niet

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 nov 2012, 09:17

belgil schreef:Komen wij dan allen terug, na de dood?
8O moeten wij het hier dan nog allemaal eens mee maken? :?
en ik ben nochtans niet een verzuurd iemand, maar....... zo mooi en plezant is het hier toch ook niet. Maar ik sta wel open als iemand kan bewijzen dat ik ga terug komen.
:lol: vrees niet.... als het doek hier valt, ben je er "geweest" en dat is het eindpunt, niettegenstaande velen dit niet kunnen accepteren; gewoon nuchter blijven, het is de harde werkelijkheid en voor velen vaak een verlossing; voor vele anderen komt ze te vroeg :(
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

belgil
Lid geworden op: 28 jun 2009, 14:23
Locatie: langdorp

03 nov 2012, 19:25

je stelt me gerust Klaartje, maar eigenlijk was ik al van dit oordeel, wij zijn hier een fractie van tijd in het heelal, en daarna is het voorbij, vandaar dat ik steeds zeg hemel en hel, dat is nu niet later, als je een beetje normaal doet leven wij goed(hemel) leef je verkeerd ja dan heb je veel last en ambras(hel). Stel u even voor moesten wij altijd maar weer komen, en telkens weten wat en hoe het moet, zou toch ook niet plezant zijn he.
wees vandaag gelukkig want morgen bestaat niet
Fazal

03 nov 2012, 20:41

Klaartje schreef: Vrees niet.... als het doek hier valt, ben je er "geweest" en dat is het eindpunt, niettegenstaande velen dit niet kunnen accepteren; gewoon nuchter blijven, het is de harde werkelijkheid en voor velen vaak een verlossing; voor vele anderen komt ze te vroeg :(
Zo is dat Klaartje, en niet anders!
Gelovigen maken zichzelf iets wijs, dat niet kan, en dus ook niet kan bestaan!
Dood IS dood! Of men dat nu gelooft of niet! Er is geen verder leven, en al zeker niet na de dood! Maar goed, als zij zichzelf met het tegendeel kunnen troosten, dat is dan hun zaak. In ieder geval, we leven 'hier' en 'nu'! En dat is het enige wat in het huidige leven telt! 'Beleef' het leven, en maak je tijdens 'dit' leven, geen zorgen over een leven nà 'dit' leven! Dat heeft geen enkel nut! Het leven is niet gemaakt om zich zorgen over te maken 'nà' 'dit' leven 'hier' ! Alleen 'dit' leven 'hier' is van tel! Maak er dan ook het beste van!!! Want je hebt maar één leven! Al de rest is onzin van de ergste soort, en haalt niets uit! Diegenen die de niet-gelovigen uitdagen met o.a. de woorden: "let maar op, jullie zullen wel anders praten op het (zgn) laatste oordeel", die weten niet wat het echte leven 'hier' hen kan bieden! Ze laten alles verloren gaan! Dat is natuurlijk 'hun' zaak, maar dat zij a.u.b. anderen niet trachten te overtuigen dat het leven in het hiernamaals beter 'zou' zijn dan het 'werkelijke' leven 'hier' op aarde! Al zijn zij daar nog zo zéker van ..., zij weten het ook niet! Zij leven enkel in hoop!
Gedenk het spreekwoord: "moeder, wààrom leven wij?"!
En gezien niemand daar een aanvaardbaar antwoord kan op verzinnen, laat het dan voor wat het is! Het leven beleeft men"hier" en "nu" (tenminste toch, voor wie het aanvaardt), en NIET LATER, als het kalf verdronken is!!!

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 nov 2012, 22:42

Komen wij dan allen terug, na de dood?
moeten wij het hier dan nog allemaal eens mee maken?
en ik ben nochtans niet een verzuurd iemand, maar....... zo mooi en plezant is het hier toch ook niet. Maar ik sta wel open als iemand kan bewijzen dat ik ga terug komen.
Niet iedereen komt terug...
Dit is volledig afhankelijk van wat je op aarde hebt uitgespookt of denk je dat een Hitler zomaar miljoenen mensen kan doden terwijl de 10 geboden spreken over "gij zult niet doden"... Voor iedere mens of ze dit nu geloven of niet spreekt de wet van oorzaak en gevolg.. vergelijk het op aarde ...als je door het rood rijd loop je veel meer kans op een botsing...

De goddelijke wetten zijn er om nageleefd te worden en daar hebben de meesten op dit forum schrik van dus negeren ze een leven hierna.. maar negeren of niet IEDEREEN zal er mee te maken krijgen. Het werkelijke leven van de mens is geestelijk, daar kom je vandaan en daar keer je nar terug. Net zoals Christus e.v.a wijsgeren ons reeds vertelden. Ook reincarnatie wordt ooit op de scholen geleerd net als de evolutietheorie.. maar pas als de tijd rijp is...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

03 nov 2012, 22:46

Dat is natuurlijk 'hun' zaak, maar dat zij a.u.b. anderen niet trachten te overtuigen dat het leven in het hiernamaals beter 'zou' zijn dan het 'werkelijke' leven 'hier' op aarde! Al zijn zij daar nog zo zéker van ..., zij weten het ook niet! Zij leven enkel in hoop!
Verkeerde gedachte beste man het leven hierna is niet voor iedereen, beter... wees daar maar gerust van.. En wat mij persoonlijk betreft ik weet wel zeker...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.