Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

06 mei 2012, 15:36

Tja, en ... hij is nog altijd niet teruggekomen.
En ... ik zie nog minder in, wat daarmee te lachen valt. Rolling Eyes
Ik lach nu, en later zien we wel. Wie eerst lacht, 'heeft' tenminste gelachen.
Wie laatst lacht, of zal lachen, duidt op enig leedvermaak. En dat is niet wat men van een dooie mag verwachten. En nog minder van een gelovige, die zgz, god en al zijn heiligen op zijn/haar handen draagt, maar zijn naaste eigenlijk niet bemint. Geloof mij maar, uw god, zal hier niet blij mee zijn. Confused
Welke God Fazal ?
Ene met een lange baard waarschijnlijk... die God ken ik ook niet, net als jij ...
Wat het spreekwoord wie laatst lacht best lacht betreft dit is door mensen uitgevonden en heeft ook helemaal niks met God uitstaans en leedvermaak heb ik helemaal niet want mijn God is geen straffende God. De mens straft zichzelf doordat hij de goddelijke wetten niet kent of zelfs geen moeite doet om ze te leren kennen maar dit alles wel in het belachelijke trekt. Ik geef dus gewoon een menselijk antwoord, meer niet..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

06 mei 2012, 15:41

wayti schreef:"allemaal flauwekel dood is dood er is er nog geen ene terug gekomen" zei Gerard de koetsier al lachend .... tot hij een aantal weken daarna stierf..
En, is hij dan toch terug gekomen?
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

06 mei 2012, 15:46

wayti schreef:[...] De mens straft zichzelf doordat hij de goddelijke wetten niet kent of zelfs geen moeite doet om ze te leren kennen maar dit alles wel in het belachelijke trekt. Ik geef dus gewoon een menselijk antwoord, meer niet..
Gelukkig is er wayti die, dankzij de nitwit Jozef Rulof, wel op de hoogte is van de goddelijke wetten. Enne, hoe zit het met het al even goddelijke machine?
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

06 mei 2012, 23:46

Er zijn ook andere meningen dan die van jouw Zondervrees, aangaande leven na dit leven, en niet van de eerste de beste.

http://www.youtube.com/watch?v=rlwyU0_M ... re=related

Weet je, ik snap best dat je het nog niet kan bevatten maar om te zeggen dat het allemaal onzin is en verklaarbaar , dat neigd toch wel een beetje naar zelf overschatting van je kennis. Het zou je beter passen om te zeggen " ik kan het niet aanvaarden en ik gelooff er niet in tot dat het wordt bewezen."
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

07 mei 2012, 05:42

OK, ik kan het bestaan van kaboutertjes niet niet aanvaarden en ik geloof er niet in tot het wordt bewezen. Goed zo? Je mag kaboutertjes ook vervangen door Vliegende Spaghetti Monsters of het onbreekbare kippenei.
Voor de rest is hier al uitentreuren aangetoond dat een BDE geen bewijs is voor een leven na de dood. Geen enkele BDE'r is namelijk dood geweest.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 mei 2012, 08:34

Zondervrees schreef:Voor de rest is hier al uitentreuren aangetoond dat een BDE geen bewijs is voor een leven na de dood. Geen enkele BDE'r is namelijk dood geweest.
Ik denk dat je iets ontgaat in je strijd tegen alles wat je niet aanstaat.

Een BDE is een Bijna Dood Ervaring. Lichamen die dood ( ontzielt) zijn zullen ook niet meer tot leven komen. Dus wat dat betreft geheel met je eens. Dus zij die een BDE hebben ervaren, hebben, een persoonlijke niet overdraagbare ervaring naar derden gehad, die deze heeft overtuigt dat er leven na dit lichamelijke aardse is. En natuurlijk is het voor personen die dit niet hebben mee gemaakt een onverklaarbare zaak. Ik denk dat jouw verweer tegen dit soort zaken voortkomen uit je antipathie tegen religies die de mensen misleiden door hun voorstelling van zaken te geven, en terecht naar mijn oordeel, maar daarmee is niet alles direct naar het land der fabelen te verwijzen en je daar angstvallig aan blijven vasthouden. En trouwens ik schreef;
Er zijn ook andere meningen dan die van jouw Zondervrees, aangaande leven na dit leven, en niet van de eerste de beste.
en niet dat het een algemeen voor een ieder te aanvaarden bewijs is.
Jammer dat je niet los kan komen van je kabouters, Vliegende Spaghetti Monsters of het onbreekbare kippenei.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

07 mei 2012, 10:24

janx schreef:
Zondervrees schreef:Voor de rest is hier al uitentreuren aangetoond dat een BDE geen bewijs is voor een leven na de dood. Geen enkele BDE'r is namelijk dood geweest.
Ik denk dat je iets ontgaat in je strijd tegen alles wat je niet aanstaat.
Met wat mij aanstaat of niet heeft dit niets te maken. Het gaat over wat is een sprookje en wat is de realiteit.
janx schreef:Een BDE is een Bijna Dood Ervaring. Lichamen die dood ( ontzielt) zijn zullen ook niet meer tot leven komen. Dus wat dat betreft geheel met je eens.
Maar ik niet met jou. Een ziel bestaat niet, een lichaam kan dus ook niet 'ontzield' zijn. Dood betekent hersenstilstand. Niks meer, niks minder.
janx schreef:Dus zij die een BDE hebben ervaren, hebben, een persoonlijke niet overdraagbare ervaring naar derden gehad, die deze heeft overtuigt dat er leven na dit lichamelijke aardse is.
Maar zij zijn niet dood geweest. Kunnen dus niets weten van iets na de dood.
janx schreef:[...] Jammer dat je niet los kan komen van je kabouters, Vliegende Spaghetti Monsters of het onbreekbare kippenei.
Ik kan daar perfect van loskomen, ben daar al van los. Alleen schijn jij niet te beseffen dat jij gelooft dat dat onbreekbare ei bestaat en dat ondanks al het proefondervindelijk bewijs. Ondanks aantoonbare feiten, herhaalbare waarnemingen blijf jij koppig vasthouden aan een irrationeel geloof, gebaseerd op hoogst persoonlijke ervaringen van een zeer beperkt aantal mensen.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 mei 2012, 12:20

Zondervrees schreef:Maar ik niet met jou. Een ziel bestaat niet, een lichaam kan dus ook niet 'ontzield' zijn. Dood betekent hersenstilstand. Niks meer, niks minder.
Prima als dat jouw persoonlijke mening is.
Zondervrees schreef: Maar zij zijn niet dood geweest. Kunnen dus niets weten van iets na de dood.
Inderdaad de ziel ( het eigen bewustzijn met de ontwikkelde persoonlijkheid) is niet verbroken met het lichaam waardoor het weer terug kon in het lichaam. Echter indien de ziel uit het lichaam is en daarbij bewust blijft, zal het een andere ruimte ervaren naast het bekende aardse. Vanuit die ervaring met mogelijke kontact met andere wezens gelijkend op de mens, maakt dat je beseft dat dit leven niet het enigste is.

Zondervrees schreef: Ondanks aantoonbare feiten, herhaalbare waarnemingen blijf jij koppig vasthouden aan een irrationeel geloof, gebaseerd op hoogst persoonlijke ervaringen van een zeer beperkt aantal mensen.
Beste man ik geloof het niet, ik weet het zelf door ervaring. Het is enkel dat jij blijft hangen in de zichtbare wereldse waarneming en er vanuit gaat dat daarnaast niets anders kan zijn. Begrijpelijk, maar toch wel beperkend denk ik zelf. En van mij hoef je echt niet iets aanmemen maar je verweer is wel wat krampachtig en kortzichtig.
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

07 mei 2012, 12:32

Gelukkig is er wayti die, dankzij de nitwit Jozef Rulof, wel op de hoogte is van de goddelijke wetten. Enne, hoe zit het met het al even goddelijke machine?
Geduld jongen, geduld brengt alles terecht... maar dat heb je blijkbaar niet..
Alles komt op uur en tijd en zeker uw goddelijke machine..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

07 mei 2012, 12:35

Beste man ik geloof het niet, ik weet het zelf door ervaring. Het is enkel dat jij blijft hangen in de zichtbare wereldse waarneming en er vanuit gaat dat daarnaast niets anders kan zijn. Begrijpelijk, maar toch wel beperkend denk ik zelf. En van mij hoef je echt niet iets aanmemen maar je verweer is wel wat krampachtig en kortzichtig.
Het wordt steeds beter Zondervrees heeft nu zelfs al paranormale ervaringen gehad, vertel..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

07 mei 2012, 12:37

En, is hij dan toch terug gekomen?
Jij hebt toch de boeken gelezen.... dan ken je ook het antwoord...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Fazal

07 mei 2012, 12:39

janx schreef: Beste man ik geloof het niet, ik weet het zelf door ervaring. Het is enkel dat jij blijft hangen in de zichtbare wereldse waarneming en er vanuit gaat dat daarnaast niets anders kan zijn. Begrijpelijk, maar toch wel beperkend denk ik zelf. En van mij hoef je echt niet iets aanmemen maar je verweer is wel wat krampachtig en kortzichtig.
Als ik mij niet vergis, was die Quote van Janx, niet van Zondervrees.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

07 mei 2012, 13:00

janx schreef:
Zondervrees schreef:Maar ik niet met jou. Een ziel bestaat niet, een lichaam kan dus ook niet 'ontzield' zijn. Dood betekent hersenstilstand. Niks meer, niks minder.
Prima als dat jouw persoonlijke mening is. [...]
Oh maar het is veel meer dan een persoonlijk meninkje. Het is nl. gestaafd door objectieve waarnemingen. Wat van jouw hersenspinsels niet kan gezegd worden.
En stel ik mij nu hooghartig op? Enkel en alleen als je denkt dat het ook een persoonlijke mening is als ik zeg dat de aarde rond is.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 mei 2012, 19:12

Zondervrees schreef:
janx schreef:
Zondervrees schreef:Maar ik niet met jou. Een ziel bestaat niet, een lichaam kan dus ook niet 'ontzield' zijn. Dood betekent hersenstilstand. Niks meer, niks minder.
Prima als dat jouw persoonlijke mening is. [...]
Oh maar het is veel meer dan een persoonlijk meninkje. Het is nl. gestaafd door objectieve waarnemingen. Wat van jouw hersenspinsels niet kan gezegd worden.
En stel ik mij nu hooghartig op? Enkel en alleen als je denkt dat het ook een persoonlijke mening is als ik zeg dat de aarde rond is.
Zo als ik het ook al heb gezegt, dat als jij enkel de dingen werelds kan bekijken dus enkel vanuit de materie ziende, dan is het zoals je dat beschrijft.
Ik kan voorbij de wereldse materie denken en heb gezien. Dus ik heb daar een andere mening over. JIj de jouwe, ik de mijne. We kunnen dat natuurlijk overloos naar elkaar blijven schrijven maar ik acht de kans klein dat we een overeenstemming kunnen bereiken. En dat is ook nergens voor nodig denk ik we zullen onze levens toch zelf moeten leven omreden dat het daarom gaat. Of is dit ook onzin?
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 mei 2012, 11:27

janx schreef:[...] dat [] jij enkel de dingen werelds kan bekijken [...] Ik kan voorbij de wereldse materie denken [...]
Geen commentaar. Toont wel duidelijk aan wat een opgeblazen superioriteitsgevoel sommige gelovigen hebben. Enerzijds dichten zij de mens allerlei beperkingen toe, tegelijkertijd claimen zij als enigen die beperkingen te hebben doorbroken. Kenmerkend voor eng sektarisch gedachtegoed. Rulofianen zijn enge mensjes met een verwrongen superioriteitsgevoel.
Ni Dieu, Ni Maître