De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 jun 2012, 21:25

Een gestorvene verteld...

Zelfvertrouwen is de kracht in aller leven. Zelfvertrouwen is die heilige
kracht welke God leven noemt. Het zelfvertrouwen verbindt de mens
met God. Waarom twijfelt de mens aan een eeuwig leven? Omdat hij,
zijn eeuwig leven niet voelt, niet begrijpt; omdat hij er zich niet
van bewust is. Het is nog zijn onbewust bezit. Daarom noemen wij (de geesteswereld) hem een levende dode. (wordt ook in de bijbel zo genoemd)

Hij wordt zelfs boos, wanneer men hem de waarheid vertelt. Hoeveel schoons zouden wij hem niet van ons kunnen vertellen! Maar dat zou hij te zoetelijk, te onaards vinden. Zo is zijn geestelijk gevoel verstoffelijkt. Wanneer men kon aanvaarden dat wij achter de sluier (de hemel) met grote liefde voor de mensen werken en trachten hen met alles te helpen, dan zou men onze taak zoveel lichter kunnen maken en naar onze wensen handelen, maar daar men meent dat dood dood is, wil men met het leven niets te maken hebben. Daarom zijn wij, ik en zovele anderen naar de aarde teruggekomen om de mensheid wakker te schudden en haar ervan te overtuigen dat wij leven, omdat God Die Liefde is ons en haar een eeuwig leven heeft geschonken, dat door steeds te evolueren eenmaal volmaakt zal worden, gelijk de Vader in de hemelen volmaakt is.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 jun 2012, 23:50

Ik denk dat velen het niet begrijpen omdat er zoveel is wat men niet weet. Men vraagt zich zaken af zoals bijvoorbeeld;

- wat is leven
- waarom zijn er zoveel te leven levens benodigd
- kon de schepping niet direct volmaakt zijn
- waarom heeft de mens het vermogen om zoveel ellende voor mens, dier en het millieu te veroorzaken indien we uit dat zelfde zijn als hetgene wat al het leven heeft veroorzaakt.
- Als we de levenswerking god noemen en er wordt gezegt dat het enkel liefde is waarom dan zoveel leed?

Ik denk dat dit onder andere vragen zijn van velen en die daar niet uit komen en gewoon maar stellen dat er niets van waarde of zin kan zijn aangaande het leven van de mens en zich bewust enkel gaan focussen op de eigenschappen van de materie en hopen daar het antwoord te vinden van wat het leven is.
Ook het geknoei van dogma's en regels van religie leiders zijn ook oorzaak dat vele mensen die verder kijken dan hun neus lang is en enige onderwijs hebben genoten, alles wat riekt naar geestelijk zaken, dit stelselmatig verwerpen als zijnde onzin en fantasie.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

09 jun 2012, 09:32

Janx:
kon de schepping niet direct volmaakt zijn
Omdat er geen schepping is geweest.Anderzijds draait de horloge perfect:Venus was weer op tijd.
Wie bewaakt de bewakers.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

09 jun 2012, 10:38

Zondervrees schreef:
wayti schreef:Een gestorvene verteld...[…]
Helemaal niet joh! Jouw profetie Rulof lult uit zijn nek!
ps. wayti citeert hier letterlijk uit "Een blik in het hiernamaals Deel II" van Jozef Rulof. Hoofdstuk 1.
Zijn eigen bijdragen beperken zich tot knippen-en- plakken.Dát komt omdat hij intensief bezig is met de verdere ontwikkelingen van zijn ontvanger voor gesprekken met de doden.Probleem is dat ze aan de zenderkant nog aan de superheterodyne sukkelen.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 09 jun 2012, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 jun 2012, 12:18

Clausewitz schreef:Janx:
kon de schepping niet direct volmaakt zijn
Omdat er geen schepping is geweest.Anderzijds draait de horloge perfect:Venus was weer op tijd.
Wat is het dan wel?

In " Woorden-Boek.NL " staat voor scheppen ook ; uit het niet in het leven roepen;

Dus wat, volgens jouw, kan het dan wel geweest zijn? :roll:
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

09 jun 2012, 13:32

janx schreef:Ik denk dat velen het niet begrijpen omdat er zoveel is wat men niet weet. Men vraagt zich zaken af zoals bijvoorbeeld;

- wat is leven Je dingen afvragen, maar weigeren de informatie op te zoeken, vind ik idioot. Men kent misschien het volledig sluitende antwoord nog niet, maar er is minstens een zeer interessante richting van denken. Of lees je het niet omdat het antwoord niet in je kraam past?
- waarom zijn er zoveel te leven levens benodigd Is niet zo. Enkel in je fantasie.
- kon de schepping niet direct volmaakt zijn Er is geen schepping. Er is evolutie. Dat impliceert evolueren.
- waarom heeft de mens het vermogen om zoveel ellende voor mens, dier en het millieu te veroorzaken indien we uit dat zelfde zijn als hetgene wat al het leven heeft veroorzaakt. Omdat we gewoon zijn. En niet alleen de mens schept ellende, een dier op zijn niveau evenzeer. Of heb je nog nooit natuur-docu's gezien?.
- Als we de levenswerking god noemen en er wordt gezegd dat het enkel liefde is waarom dan zoveel leed? Er wordt zoveel gezegd. Een fantasie die je creëert met alleen zaken die jij goed vindt zal daar niets aan veranderen.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 jun 2012, 20:40

Ik schreef het volgende in aansluiting op wat Wayti schreef als vragen die men in het algemeen zou kunnen stellen. Maar dat is dan waarschijnlijk niet opgepikt wegens mijn manier van schrijven. Maar ik wil je best beantwoorden Cappa.

@janx
Men vraagt zich zaken af zoals bijvoorbeeld;
- wat is leven

@Cappa
Je dingen afvragen, maar weigeren de informatie op te zoeken, vind ik idioot. Men kent misschien het volledig sluitende antwoord nog niet, maar er is minstens een zeer interessante richting van denken. Of lees je het niet omdat het antwoord niet in je kraam past?


@janx
Waar haal je het vandaan dat ik geen interesse heb in andere richtingen? Moet ik dat perse dan gaan aanhangen ... als ik zo je antwoord leest, zeg ik nu iets wat niet in jouw kraam past? Wie heeft je verteld dat ik geen informatie op zoek? En als ik informatie heb die anders is dan de jouwe, ben ik daarom nu idioot? Ik heb nog steeds grote achting voor je ondanks je stelligheid in zaken die nog geen stelligheid hebben maar enkel aanwijzingen en vermoedens zijn.


@janx
- waarom zijn er zoveel te leven levens benodigd?

@Cappa
Is niet zo. Enkel in je fantasie.


@janx
Waarop is die stelling als zekerheid gestoeld?


@janx
- kon de schepping niet direct volmaakt zijn?

@Cappa
Er is geen schepping. Er is evolutie. Dat impliceert evolueren.


@janx
En, evolutie is dat het waaruit alles is opgebouwd en ontstaan? Er is een ontstaan, en dat kun je best als 'schepping' benoemen, en dat is een evolutieweg ( voortgaande verandering ) op gegaan. Als je denkt dat ik schepping bedoel zoals in de bijbel dan heb je het volledig mis. De Bijbel kan gerust in de vuilnisbak.


@janx
- waarom heeft de mens het vermogen om zoveel ellende voor mens, dier en het milieu te veroorzaken indien we uit dat zelfde zijn als hetgene wat al het leven heeft veroorzaakt.

@Cappa
Omdat we gewoon zijn. En niet alleen de mens schept ellende, een dier op zijn niveau evenzeer. Of heb je nog nooit natuur-docu's gezien?.


@janx
Oh, juist ja ... we zijn gewoon. En dat is de motor tot het creëren van ellende?
Geloof je het zelf? Hebben verlangens en gevoelens daar helemaal niets mee te maken ?


@jan
- Als we de levenswerking god noemen en er wordt gezegd dat het enkel liefde is waarom dan zoveel leed?

@Cappa
Er wordt zoveel gezegd. Een fantasie die je creëert met alleen zaken die jij goed vindt zal daar niets aan veranderen.


@janx
wat creëer ik nu weer? Ik schreef het in aansluiting op hetgeen Wayti schreef in een vragende vorm. Dan mag je van mij best zeggen dat er zoveel gezegd wordt en dat het fantasie is maar is dat dan jouw antwoord op, waarom er dan zoveel leed is?
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 jun 2012, 21:29

Helemaal niet joh! Jouw profetie Rulof lult uit zijn nek!
ps. wayti citeert hier letterlijk uit "Een blik in het hiernamaals Deel II" van Jozef Rulof. Hoofdstuk 1.
En daar hebben wij onze Anti-Rulof lezer terug met de meest voor de handen zijnde" commentaar: (ik zat er al op te wachtten) Ik lul uit mijn nek.. toch fantastisch als er steeds iemand is die mij met mijn voetjes op de grond probeert te zetten. Ook moet ik bij de door mij gebruikte teksten geen verwijzingen meer zetten, Zondervrees doet dat wel.. tof toch..

Bedankt...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 jun 2012, 21:35

Natuurlijk citeer ik uit een boek van Rulof, hij heeft ook het meeste over dit onderwerp geschreven en alles zelf meegemaakt net als anderen hier Skepp als bron gebruiken of andere wetenschappers of de Bijbel. Trouwens de Bijbel en vooral het nieuwe testament is één van de eerste boeken die over eeuwig leven spreekt. Alle uitspraken van de Christus wijzen reeds in die richting dat de mens verder leeft en er geen dood is... Ik ga dus daar mee beginnen..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

09 jun 2012, 21:46

Wayti....mag ik vragen wat je bedoelt met de mens LEEFT eeuwig na zijn dood :roll: :? :roll:
>Wat is voor u "leven" dan ?????
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 jun 2012, 22:10

Oude Bijbelse tekst uit het evangelie van Johannes over weder geboren worden..


Zo was er een farizeeër, een van de Joodse leiders, met de naam Nikodemus. 2 Hij kwam in de nacht naar Jezus toe. ‘Rabbi,’ zei hij, ‘wij weten dat u een leraar bent die van God gekomen is, want alleen met Gods hulp kan iemand de wondertekenen doen die u verricht.’ 3 Jezus zei: ‘Waarachtig, ik verzeker u: alleen wie opnieuw wordt geboren, kan het koninkrijk van God zien.’ 4 ‘Hoe kan iemand geboren worden als hij al oud is?’ vroeg Nikodemus. ‘Hij kan toch niet voor de tweede keer de moederschoot ingaan en weer geboren worden?’ 5 Jezus antwoordde: ‘Waarachtig, ik verzeker u: niemand kan het koninkrijk van God binnengaan, tenzij hij geboren wordt uit water en geest. 6 Wat geboren is uit een mens is menselijk, en wat geboren is uit de Geest is geestelijk.

7 Wees niet verbaasd dat ik zei dat jullie allemaal opnieuw geboren moeten worden.

8 De wind waait waarheen hij wil; je hoort zijn geluid, maar je weet niet waar hij vandaan komt en waar hij heen gaat. Zo is het ook met iedereen die uit de Geest geboren is.’ 9 ‘Maar hoe kan dat?’ vroeg Nikodemus. 10 ‘Begrijpt u dit niet,’ zei Jezus, ‘terwijl u een leraar van Israël bent? 11 Waarachtig, ik verzeker u: wij spreken over wat we weten en we getuigen van wat we gezien hebben, maar jullie accepteren ons getuigenis niet.

12 Wanneer jullie me niet geloven als ik over aardse dingen spreek, hoe zouden jullie me dan geloven als ik over hemelse dingen spreek?



Vooral hfst 7 zegt duidelijk dat IEDEREEN opnieuw geboren moet worden en dit is ook letterlijk. De mens als ziel of geest leeft eeuwig maar niet het lichaam. Daarvoor dient de reïncarnatie.. Ook kon Jezus nog niet alles vertellen wat Hij in hfdst 12 beaamd: met de woorden hoe zouden jullie geloven als ik over hemelse dingen spreek als jullie de aardse nog niet geloven.. Jozef Rulof die in zijn naam in deze tijd sprak wordt ook nog steeds niet geloofd. Enkelen hebben de boodschap begrepen en dragen zijn wijsheid verder uit maar velen staan er nog niet voor open. Dit kan, zijn uit angst, uit ongeloof of zelfs uit kwaaie wil.

Onze aarde is er een van licht en duisternis kijk maar naar het nieuws alle dagen of zelfs op dit forum zie je dadelijk wie er van goede of kwade wil is. Het ego speelt daar natuurlijk een grote rol in en hoe ouder wij worden hoe meer wij ook hebben meegemaakt, maar dat veranderde niks aan de waarheid dat er geen dood is en hoe meer mensen dit weten hoe makkelijker hun overgang zal zijn als het ooit zo ver komt, want aan die dag ontsnapt niemand... Hoe je die overgang zal beleven hangt volkomen van jezelf af. Paulus zei ooit: Onderzoek ALLES maar behoud het goede..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 jun 2012, 22:24

Wayti....mag ik vragen wat je bedoelt met de mens LEEFT eeuwig na zijn dood Rolling Eyes Confused Rolling Eyes
>Wat is voor u "leven" dan ?????
De vorige posting maakt al wat meer duidelijk denk ik maar u hebt het waarschijnlijk verkeerd begrepen. Ik zeg niet de mens leeft eeuwig NA zijn dood. HIJ LEEFT ALTIJD EEUWIG. Zowel voor en tijdens het leven als na de dood. De schepping of evolutie of hoe je het ook wil noemen is ontstaan doordat het Goddelijke (het leven) zich in de mens nestelde. En nu heb ik het niet over de door mensen gemaakte God van de kerken. God is voor ons het leven zelf. Wij hebben dit volkomen zelf in handen. Daarom zei Jezus ook: wilt gij het koninkrijk Gods zien zult gij "weder"geboren moeten worden. Het koninkrijk Gods waar wij in het onze vader als kind om baden kan er alleen komen als de mens de 10 geboden eindelijk gaat naleven zowel in zijn leven als in de maatschappij, te beginnen met... gij zult niet doden... hoe vlugger de mens beseft dat hijzelf God vertegenwoordigd hoe vlugger onze wereld een paradijs zal worden.. ook daarvoor baden wij reeds als kind: Uw wil geschiedde op aarde als in de hemel
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 jun 2012, 22:28

In feite zijn wij allen geestelijke wezens die leven in een stoffelijk lichaam..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

10 jun 2012, 08:31

Als er nu één ernstige aanwijzing was voor jullie beweringen, dan was het de moeite er verder over na te denken. Alleen vertellingskes, fantasieën, van horen zeggen, waanvoorstellingen, en veel wensdromen, ...

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

10 jun 2012, 08:38

Ja, Cappa, als alles afhankelijk is van breinwerking is dan is jouw 'werkelijkheid' niets meer of minder waard dan de andere fantasieën.