De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

16 jul 2012, 16:14

Het Evangelie naar Judas (ook wel Evangelie van Judas of Evangelie volgens Judas) is een gnostische tekst over het leven van Jezus Christus en zijn apostelen, met name Judas Iskariot.
Van de oorspronkelijk waarschijnlijk Griekse tekst van het Evangelie is een versie gevonden in de Koptische taal. Het exemplaar dateert naar de mening van de weinige deskundigen die de tekst ter inzage hadden uit de 3e eeuw of 4e eeuw. Volgens de C14-datering is het papyrus waarop de tekst is geschreven te dateren tussen 230 en 330 na Christus. Paleografen hebben aangetoond dat de tekst zelf ongeveer in de tweede helft van de 4e eeuw is geschreven.
Deze codex werd in 2006 gedeeltelijk gerestaureerd en gereconstrueerd; volgens een vroege schatting zou 85% hebben overleefd, maar inmiddels staat vast dat de omvang van het oorspronkelijke document aanzienlijk groter is geweest dan aanvankelijk werd aangenomen.[1] Het evangelie spreekt voornamelijk over Judas Iskariot, maar er is geen tekst bij die door hem zèlf is geschreven. Opmerkelijk hierin is dat Judas niet wordt afgeschilderd als 'schurk' of 'verrader', maar juist als een vroom en gelovig man, die tégen zijn wil deed wat Jezus van hem verlangde: hem overleveren aan de Romeinen... DAT IS GESCHIEDENIS...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Fazal

16 jul 2012, 17:05

wayti schreef: Uw wil geschiedde op aarde als in de hemel
Volgens die zgn gelovigen, is het dus toch allemaal 'zijn' schuld!? En niet de onze, welke door onze zgn vrije wil (schijnt te worden) ingegeven! Gezien zelfs daar, volgens de gelovigen althans, die god zich nog schijnt mee te bemoeïen!? Hebben we nu eigenlijk wel een 'vrije wil' meegekregen, of is dat maar schijn??? Of komt dat de gelovigen alleen maar goed uit, om de oorzaak van o.m. diefstal en moord te verbloemen, door o.a. naar die zgn vrije wil te verwijzen??? :roll:

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

16 jul 2012, 18:19

De - in het jaar voor Jozef De Veuster geboren - Adolf DAENS, had dat blijkbaar wél begrepen. Maar in ROME speelden ze met zijn voeten.
Inderdaad als de priester niet in het gareel liep werd hij uitgesloten.. en niet alleen om politieke redenen maar ook zelfs om spirituele. Johannes Greber hield zich bezig met spiritualisme, hij werd uit de kerkgemeenschap gestoten.. Maar die zaken zijn hier allemaal al de revue gerepasseerd, zie vorige postings..

Nog voor de oorlog begon voorspelden de meesters door Jozef dat de kerken zouden verliezen en kijk naar het resultaat.. zij vertelden dat Judas zijn meester niet verrade maar Hem uitdaagde tot actie pas jaren later bevestigde het Judas evangelie dit... Ze voorspelde de eeuw van Christus waarin alle waarheid aan het licht zou komen, ik moet er geen tekening bijmaken zeker.. Ze voorspelden de eenheid van Europa, de val van Hitler, de muur enz... Allemaal uitgekomen... en nu op weg naar het koninkrijk Gods... al zal het nog een lange weg zijn...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

17 jul 2012, 09:54

Of WAYTI familie is van WOYTI-la is niet duidelijk.
Maar dat hier iemand - gebrainwashed ? - steeds dezelfde spoken en geesten blijt opvoeren, is voer voor psycho-analysten.

Wanneer er - helaas bijna wekelijks - een of ander onschuldig kind om het leven komt (door een ongeval of een andere - onvoorziene - pijnlijke gebeurtenis). Proberen zowel de ouders plus familie en ook heel wat medemensen hun verdriet te kanaliseren via bloemen, kaarsen, knuffeldiertjes enz...
Allemaal heel aangrijpend en ook begrijpelijk, dat de algemene verslagenheid zo groot is.
MAAR... welke seniele geesten blijven proberen om een sado-masochistisch vertellingske door de strot van hun medemens te duwen, waarbij een zogenaamd "liefhebbende" (God?)-de-vader, zijn vlees geworden zoon op een bestiale manier laat folteren en afmaken. Getuigt zoiets van een opperwezen of meer van een soort perverse fantasie!?
De moslims bakken het dan nog bruiner met hun 72 maagden, die hen in het paradijs opwachten. Hopelijk zitten alle ongehuwde en maagdelijk gebleven oma-moslimas dan in een aparte afdeling van dat paradijs.

Nu, ja...wie echt wat verder kijkt dan de neus lang is, kan heel vlot nagaan hoe het boedhisme enkele verhaaltjes ging lenen bij de hindoes. Terwijl zowat 500 jaar later de christenen opdoken - als afsplitsing van de joden - en ook enkel passages uit de leer van boedha meepikten. De moslims (nog eens een 500 jaar later) kopieerden in hun koran passages uit de bijbel.
Ps.: De Romeinen, die eerst de christenen vervolgden spanden nadien die religieuze nonsens voor hun eigen kar, omdat hun rijk begon in te storten. En zo zetelt nu nog altijd een opvolger van een reeks gewetenloze leugenaars (in een vrouwenkleed gehuld) in het vaticaan.
Misschien wordt het tijd om op basis van runetekens de riten van de druïden in ere te herstellen. Want heel wat kerkelijke feesten zijn duidelijk geënt op wat zij dan heidense rituelen noemen.

Ps.: Dat we nu onze kinderen (en kleinkinderen) als zoethoudertje een verhaaltje over sinterklaas & zwarte piet opdissen en/of iets over een paasklok of paashaas, blijft nog begrijpelijk.
Het zijn tenslotte kleine kinderen en ook kabouters en feeën passen in hun denkwereld. Maar mogen we a.u.b. verwachten, dat op seniorennet doorwinterde en gerijpte mensen actief zijn, die men toch niet als debielen zou mogen beschouwen.

SW

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

17 jul 2012, 11:41

Wanneer er - helaas bijna wekelijks - een of ander onschuldig kind om het leven komt (door een ongeval of een andere - onvoorziene - pijnlijke gebeurtenis). Proberen zowel de ouders plus familie en ook heel wat medemensen hun verdriet te kanaliseren via bloemen, kaarsen, knuffeldiertjes enz...
Allemaal heel aangrijpend en ook begrijpelijk, dat de algemene verslagenheid zo groot is.
MAAR... welke seniele geesten blijven proberen om een sado-masochistisch vertellingske door de strot van hun medemens te duwen, waarbij een zogenaamd "liefhebbende" (God?)-de-vader, zijn vlees geworden zoon op een bestiale manier laat folteren en afmaken. Getuigt zoiets van een opperwezen of meer van een soort perverse fantasie!?
Volgens iemand de nagel op de kop, wat heeft de dood van een kind te maken met het geloven in de kruisigiging van Jezus ??? Hier wordt van alles door elkaar geslagen.. Ik wil deze vraag omdraaien wat vertellen jullie de moeder van het kind, hoe troosten jullie haar... ?

Maar mogen we a.u.b. verwachten, dat op seniorennet doorwinterde en gerijpte mensen actief zijn, die men toch niet als debielen zou mogen beschouwen.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

17 jul 2012, 13:23

wayti schreef:[...] Ik wil deze vraag omdraaien wat vertellen jullie de moeder van het kind, hoe troosten jullie haar... ?[...]
Door haar te vertellen dat haar kind waarschijnlijk de reincarnatie was van een misdadiger die zijn zonden moest goedmaken door het leiden van een veel te kort leven? Door haar te vertellen dat er binnenkort een machientje zal zijn waardoor ze met haar kind zal kunnen praten? Hoe troost je de moeder van een Down-patient? Door haar te vertellen dat haar kind de reincarnatie van een massamoordenaar is die nu moet boeten (en zij dus ook)?
Je troost mensen niet door ze sprookjes en onzin wijs te maken.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

17 jul 2012, 14:20

Door haar te vertellen dat haar kind waarschijnlijk de reincarnatie was van een misdadiger die zijn zonden moest goedmaken door het leiden van een veel te kort leven? Door haar te vertellen dat er binnenkort een machientje zal zijn waardoor ze met haar kind zal kunnen praten? Hoe troost je de moeder van een Down-patient? Door haar te vertellen dat haar kind de reincarnatie van een massamoordenaar is die nu moet boeten (en zij dus ook)? Je troost mensen niet door ze sprookjes en onzin wijs te maken.
Ten eerste is die vraag niet aan jou gesteld, ten tweede ontwijk je de vraag volledig, door ze terug te spoelen, nu moet jezelf geen antwoord geven, zo doorzichtig.. Trouwens het is niet de eerste keer dat kinderen aan hun ouders verschijnen in een droom of zelfs tijdens een BDE en dit zonder machientje..en zonder jouw frustaties...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

17 jul 2012, 14:29

wayti schreef:
Door haar te vertellen dat haar kind waarschijnlijk de reincarnatie was van een misdadiger die zijn zonden moest goedmaken door het leiden van een veel te kort leven? Door haar te vertellen dat er binnenkort een machientje zal zijn waardoor ze met haar kind zal kunnen praten? Hoe troost je de moeder van een Down-patient? Door haar te vertellen dat haar kind de reincarnatie van een massamoordenaar is die nu moet boeten (en zij dus ook)? Je troost mensen niet door ze sprookjes en onzin wijs te maken.
Ten eerste is die vraag niet aan jou gesteld, ten tweede ontwijk je de vraag volledig, door ze terug te spoelen, nu moet jezelf geen antwoord geven, zo doorzichtig.. Trouwens het is niet de eerste keer dat kinderen aan hun ouders verschijnen in een droom of zelfs tijdens een BDE en dit zonder machientje..en zonder jouw frustaties...
Dit is een discussieforum, het staat eenieder vrij antwoord te geven of niet op een andere post. Live with it.
Bovendien beantwoord ik de vraag wel: je geeft geen troost door sprookjes te vertellen. Je geeft troost door goede, vrolijke, prettige herinneringen op te roepen, te laten inzien dat de overledene(n) iets aan het leven gehad heeft. Je helpt mensen met het afscheid nemen.
Ze voorhouden dat ze die overledene niet echt kwijt zijn, dat ze hem gaan terug zien is die mensen blij maken mat een dooie mus. Letterlijk.
Ni Dieu, Ni Maître

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

17 jul 2012, 15:37

TROOST is niet iemand beliegen of bedriegen.
Het is wél, gewoon aanreiken dat,
de tijd geen wonden heelt,
maar ons leert hoe ermee om te gaan
.

Uiteindelijk is de liefde, die we met iemand willen délen, gegroeid in ons eigen hart. Wij zélf, hebben die uitverkorene daarin toegelaten en haar/hem aanvaard zoals zij/hij is. En als het lot twee mensen samen naar de horizon doet stappen, waarbij voor één van beiden die lijn aan de einder niet meer wil wijken, tot zij/hij er definitief achter verdwijnt, zal de achtergebleven persoon alle zin voor oriëntatie kwijt zijn.
Omdat aanhankelijkheid nu eenmaal leidt tot afhankelijkheid.
Wie zichzelf (volledig) wegcijfert om voor die ander - dag en nacht - in de bres te springen, valt dan terug in een leegte. Omdat men die geliefde ook als een spiegel van zichzelf heeft beschouwd en daarbij heeft vergeten, de eigen "ik" beter te verkennen.
(Dat deed die ander wel voor ons. Tenminste zo heeft men dat dan ervaren.)
Wanneer de directe omgeving niet staat te roepen, boven aan de rand van de put waarin men is weggezakt, maar ook even afdaalt en naast ons komt zitten, dan is er die schouder, die heel tastbaar aanwezig is.
Zodat men zonder sprookjes of leugens, zal durven op zoek gaan naar wat nog altijd is gebleven.
N.l. de liefde, die we zelf in ons hart lieten openbloeien en groeien. Al dan niet bezegeld door kinderen.
Die schoonheid gaat nooit verloren en zal enkel met onszelf verdwijnen.
Hoewel, we natuurlijk al die liefde en genegenheid, ook aan anderen kunnen doorgeven.
En wie slechts één enkel ander mens heeft gelukkig gemaakt heeft niet voor niks geleefd.
Daar hebben we geen gezwets over fictieve goden voor nodig.
Maar alleen een beetje eigen inzicht. En empathie, die steunt op de bereidheid om voor anderen iets goed te doen, zodat we ook wat meer inhoud geven aan het eigen bestaan.

SW

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

17 jul 2012, 19:35

.
En wie slechts één enkel ander mens heeft gelukkig gemaakt heeft niet voor niks geleefd. Daar hebben we geen gezwets over fictieve goden voor nodig.
En wat als sommige mensen zich nu gelukkig voelen met deze fictieve goden... ga je hen dan gelukkig maken door hun hun God af te proberen nemen?

Heeft één van deze (zogenaamde) fictieve Goden trouwens niet gezegd: bemin uw naaste zoals uzelf en vergeef zelfs uw ergste vijand.. ?...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

17 jul 2012, 21:14

1. De meeste pasages die je aanhaalt heb je niet eens zelf opgezocht..
2. Twee derde komt uit het oude testament (de God van wraak)
3. De vertalingen spreken elkaar regelmatig tegen..

Een voorbeeld:Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.

In Lukas 26 staat : ‘Wie mij volgt, maar niet breekt met zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broers en zusters, ja zelfs met zijn eigen leven, kan niet mijn leerling zijn.

(totaal andere interpretatie uit de NB dan jij hier aanhaalt)...

maar het is niet mijn bedoeling dat ik de Bijbel ga verdedigen.. ik weet ook dat tegenstijdige passages instaan... verkeerde vertalingen... aangepaste vertalingen enz.. De Jeh Getuigen zijn daar de krak in, zij passen de pasages aan hun leerstellingen aan.. dus daarin geef ik u volkomen gelijk.. alsook met de god van haat uit de Bijbel.. dit beeld was nodig toen om de mens in het gareel te houden...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

18 jul 2012, 00:25

uit het boek van Meindert Reus

Religie

Over religie heb ik een theorie. Zelf ben ik niet gelovig opgevoed. Mijn moeder was en is nogal anti God. Ik heb zelf ook heel lang niet geloofd maar hoe meer levenservaring ik opdoe en hoe meer ik lees, hoe geloviger ik word. Ik ben van mening dat het niet zo kan zijn dat alles zomaar toeval is. Er moet een plan zijn. Hoe God er volgens mij uit moet zien is niet relevant. Wat wel relevant is, is dat er een enorme verscheidenheid aan religies is ontstaan inde loop van millennia. Wereldwijd hebben we inmiddels meer dan 3000 religies. De meeste van deze religies zijn natuurlijk afsplitsingen van andere, oudere religies. Centraal staat een zekere God en elke religie heeft haar eigen tradities en rituelen. Maar als er zoveel religies zijn dan is het merendeel van deze religies dus vals. Heel veel religies hangen nauw samen met andere religies maar door de kleine verschillen is geen geloof precies hetzelfde. Dit betekent dus dat het grootste deel van de mensheid een religie aanhangt die onder valse voorwendselen is gesticht. Menig nieuwe religie is ontstaan doordat de een of andere sekteleider volgelingen heeft weten te maken die zijn of haar denkbeelden gelooft. Als er al een God bestaat is dat mijn inziens geen God die allerlei regels en wetten heeft bedacht een ook geen God die wij zouden moeten vrezen, zoals vele godsdiensten bepleiten. Dat is natuurlijk slechts mijn onderbuikgevoel en de waarheid hieromtrent zullen we pas vinden als we het tijdige met het eeuwige verwisselen. Feit is dat menig religie op list en bedrog is gebaseerd en dat miljoenen mensen voorgelogen worden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

18 jul 2012, 10:04

WAYTI schreef (o.a.)En wat als sommige mensen zich nu gelukkig voelen met deze fictieve goden... ga je hen dan gelukkig maken door hun hun God af te proberen nemen? (sic)

Neen, iedereen mag geloven wat hij/zij wil. Maar oplichterij is bij wet verboden!
Kleine kinderen mag men nog wel sprookjes aansmeren, maar volwassen beliegen en bedriegen is nogal laag bij de gronds. En meestal misbruiken de religie-leurders de miserie van - op dat ogenblik - zwakkere mensen, waardoor die al tot de makkelijker beïnvloedbare categorie behoren.
MISDADIG is en blijft ook, dat gehaaide beunhazen deze fictieve goden hanteren, om alle onzin die zij uitkramen en ook de aftroggelarij van geld, te vergoelijken door zich achter iemand te verbergen, die in hun eigen zieke brein is ontstaan.
Afbeelding Gott mit uns
Niet enkel in WO I én WO II werd onder deze leuze :roll: gemoord en geplunderd. Zelfs de kruistochten, waren een excuus om te moorden, plunderen en verkrachten. Het uitschot, dat onder leiding van Christoffel Columbus Latijns Amerika ging plunderen, deed dat onder bescherming van hun zogenaamde god. En onder heel wat pauselijke banieren werd in Europa zelf, veel geroofd en gemoord.
Iemand iets willen afpakken is één zaak. Maar wie vandaag o.a. de OLV-kathedraal van A'pen binnenstapt, merkt meteen dat er grafstenen liggen in dat gebouw. Dat was enkel voor de RIJKEN. (Op de Groenplaats was een kerkhof voor de andere minderwaardige burgers). In de St. Jacobskerk eenzelfde beeld. Trouwens al die beelden zijn symbolen van verafgoding, die tot doel had én heeft, om de kas te spijzen.
Dus, mijn ergernis is niet enkel de hardnekkige verderzetting van grove leugens. Maar vooral het gebruik (misbruik) van religie om zichzelf boven anderen te verheffen. Het uitverkoren volk van Israël mag men dat niet (meer) verwijten, want dat heet dan antisemitsme. Maar het streefdoel van het Zionisme is niet zo erg koosjer te noemen.
Ik weiger nog deel te nemen aan welke vorm van religie dan ook, gewoon omdat ik me zou schamen voor de lafheid, waarmee die sekten allerlei naiëve mensen blijven manipuleren, met als enig doel zichzelf op een slinkse wijze macht toe te eigenen én te verrijken.

SW
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 18 jul 2012, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 jul 2012, 10:30

Silver Wolf schreef:
Dus, mijn ergernis is niet enkel de hardnekkige verderzetting van grove leugens. Maar vooral het gebruik (misbruik) van religie om zichzelf boven anderen te verheffen. (...)

Ik weiger nog deel te nemen aan welke vorm van religie dan ook, gewoon omdat ik me zou schamen voor de lafheid, waarmee die sekten allerlei naiëve mensen blijven manipuleren, met als enig doel zichzelf op een slinkse wijze macht toe te eigenen én te verrijken
.
Je kunt in je tekst religie vervangen door politiek. Mag ik dan aannemen dat je evengoed 'weigert nog deel te nemen aan welke vorm van politiek dan ook omdat je je zou schamen voor de lafheid waarmee de politieke partijen allerlei naïeve mensen blijven manipuleren, met als enig doel zichzelf op een slinkse wijze macht toe te eigenen én te verrijken.' ?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

18 jul 2012, 15:23

Dag Wil. ,
Erg fijn, om u hier nog eens te mogen lezen.

Helemaal verder borduren op uw posting, zou mij (of "ons") al te veel OFF-topic voeren.
POLITIEK staat op sen.net onder een andere hoofding.
Maar toch even dit. Behoudens dictatoriale regimes waar moord, diefstal, verkrachting, folteringen en ander fraais tot de dagelijkse routine behoren, mag men in een democratisch bestel toch niet gaan vrezen voor dreigementen met straffen zoals de hel én de duivel. (Eeuwig branden in het hellevuur).
In 1958 is wel vanaf de kansel gepredikt, dat stemmen voor de toenmalige V.U. Van Frans Van der Elst, doodzonde was. (cfr.: het Brugse orakel en "Pisch-kop" De Smedt ).
Nu hebben door de geschiedenis heen zowat alle wereldlijke en geestelijke leiders een of ander soort monsterverbond gesloten. (Niet enkel Richelieu in Frankrijk en/of Wolsey in Engeland.) Die religeiuze slippendragers hebben via de staatskas ook hun eigen rijkdom en dat van de kerk uitgebouwd en veilig gesteld.
Intussen zou er een scheiding van kerk en staat moéten zijn, maar als hier in België de (on-?)gestelde lichamen op het paleis verschijnen staan de kerkelijke gezagsdragers er ook altijd tussen. De dag van de dynastie = een Te Deum. En één van de stevigste reeks zuilen onder de Tsjeven hun Tsjé-Dée-én-Vée, zijn wel die van de kerk.

Toen ikzelf als 10-jarige knaap op straat speelde riep de moeder van enkele kinderen heel luid, dat zij niet mochten spelen met "die Joden". Daarmee doelde ze op de kinderen van het enige gezin uit de straat, dat zondags niet ter kerke ging. En daarvoor scheef bekeken werd.
Op school (een koninklijk atheneum) was er in het lager onderwijs géén alternatief voor de godsdienstles. De enkele atheïsten moesten maar in de gang gaan zitten (waar ook de gestraften zaten).
Ikzelf heb vanaf mijn 12de voor moraal (zedenleer) gekozen, zodat ik tenminste vanuit mijn eigen geweten probeer om goed en kwaad van elkaar te onderscheiden. En hiervoor geen dreigementen nodig heb, of een ingehamerde vrees voor een zogenaamd superwezen, dat blijkbaar toch heel wat fouten maakt, als ge de resulaten van zijn schepping even bekijkt.
Hij schiep de mens naar zijn evenbeeld heet het dan.
Naar wiens evenbeeld dan kwade bacterieën, dodelijke virussen en andere mens-belagende wezens werden geschapen, is mij niet zo duidelijk.

SW