De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

13 jul 2012, 10:26

Jij kan dat toch op eenvoudige wijze rechtzetten? Zorg gewoon dat je machien er is. Je hebt de bouwplannen, rechtstreeks van Rulof gekregen. Makkie toch?
Je wordt oud zondervrees, je valt altijd maar in herhaling... waarom zo ongeduldig.. de mens leeft eeuwig.. Als je het niet tijdens jouw leven in het nu zal meemaken zal je het wel in het leven hierna meemaken.. en terwijl je er nu naar verlangt zal je het dan waarschijnlijk nog zelf kunnen gebruiken en blij zijn dat het er is.. vergeet niet beste man dat dit apparaat het ganse wereldbeeld om ver zal gooien.. miljoenen mensen zullen niet langer twijfelen aan een verder leven maar zeker weten.. ook zullen er uitvindingen doorgegeven worden waarmee niet alleen de stem maar ook de geesteslichamen kunnen gematerialiseerd worden.. zelfs ziektes zullen mettertijd oplossen.. En dit is eiugenlijk al 2000 jaar geleden voorspelt in het ONZE VADER. Uw koninkrijk kome uw wil geschiedde op aarde zoals in de hemel.. Pas in deze tijd zal dit verwezenlijkt worden en onze kleinkinderen zullen er de vruchten reeds van plukken bij wijze van spreken.. Ongelofelijk..???? Dat was een TV en een GSM ook meer 100 jaar geleden...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

13 jul 2012, 12:23

Wat meteen ook de vraag doet rijzen: waarom wil dat apparaat stemmen weergeven? Kan men aan gene zijde niet gewoon teksten laten verschijnen op het scherm van mijn PC? Of kennen die meesters van Rulof niks van computers? Zou toch wel heel vreemd zijn.
Natuurlijk beste man met al jouw studies van het paranormale moet je toch weten dat er regelmatig boodschappen ontvangen worden op PC, TV, telefoon e.a.. Eén voorwaarde je moet afgestemd zijn.. jouw ongeloof en spot is jouw struikelblok.. Je hebt de deur vastgedaan...


Trouwens het verschil tussen PC en radio is dat je de stem nu ook hoort en kunt herkennen..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

13 jul 2012, 17:32

Beste Wayti , is het U ook opgevallen dat men hier het onomstotelijk feit van - de dood - probeert te omzeilen en te vermijden met wat kolderrepliek ?

Komt ongeveer overeen met ; als je kanker hebt en je probeert daarover te vertellen aan iemand die nog geen kanker heeft meegemaakt, dan gaat die ene ook weglopen, want hij is nog niet eventjes aangeraakt door de klamme hand van de Dood .

Hier even een citaat van de H.Cyprianus :

Wat is het zoet , de ogen voor de hemel te openen, na ze gesloten te hebben voor de wereld .

mvg- Werewoef
AMEN en AUM

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

13 jul 2012, 17:48

Wat is het zoet , de ogen voor de hemel te openen, na ze gesloten te hebben voor de wereld .
Prachtig Werewoef.. hier doet men juist het tegenovergestelde...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

13 jul 2012, 17:55

is het U ook opgevallen dat men hier het onomstotelijk feit van - de dood - probeert te omzeilen en te vermijden met wat kolderrepliek ?
Waarschijnlijk uit angst voor het onbekende.. noem het de ver van mijn bed show.. Pas wanneer de man met zijn zeis zich aandient zal men wakker worden.. alhoewel er zelfs zullen zijn die dan nog niet zullen geloven dat ze op aarde gestorven zijn.. Maar juist om dat te proberen vermijden praat ik er nu al over, dat ze er toch al iets over gehoord hebben kan alleen in hun voordeel zijn of ze er nu mee spotten of niet.. dat gaat er aan gene zijde wel uit.. ( het verhaal van Gerard de koetsier, is een mooi voorbeeld)...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

13 jul 2012, 17:58

wayti schreef:
is het U ook opgevallen dat men hier het onomstotelijk feit van - de dood - probeert te omzeilen en te vermijden met wat kolderrepliek ?
Waarschijnlijk uit angst voor het onbekende.. noem het de ver van mijn bed show.. Pas wanneer de man met zijn zeis zich aandient zal men wakker worden.. alhoewel er zelfs zullen zijn die dan nog niet zullen geloven dat ze op aarde gestorven zijn.. Maar juist om dat te proberen vermijden praat ik er nu al over, dat ze er toch al iets over gehoord hebben kan alleen in hun voordeel zijn of ze er nu mee spotten of niet.. dat gaat er aan gene zijde wel uit.. ( het verhaal van Gerard de koetsier, is een mooi voorbeeld)...

Wayti,

Je zit nog steeds in een rouw proces, dat is het probleem.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

13 jul 2012, 19:39

werewoef schreef:Beste Wayti , is het U ook opgevallen dat men hier het onomstotelijk feit van - de dood - probeert te omzeilen en te vermijden met wat kolderrepliek ?

Komt ongeveer overeen met ; als je kanker hebt en je probeert daarover te vertellen aan iemand die nog geen kanker heeft meegemaakt, dan gaat die ene ook weglopen, want hij is nog niet eventjes aangeraakt door de klamme hand van de Dood .

Hier even een citaat van de H.Cyprianus :

Wat is het zoet , de ogen voor de hemel te openen, na ze gesloten te hebben voor de wereld .

mvg- Werewoef
Maar enfin WW. Wat zeg je nu: dood omzeilen.
Het zijn juist jullie, de gelovigen, die weigeren aan te nemen dat het na het aardse leven amen en uit is. Jullie plaatsen kolder om je gerust te voelen.
Mensen die niet geloven in een after-live of hemel met rijstebrij en gouden lepelkes, zijn de moedigen: wij moeten voort met het inzicht dat alles wat we waren en konden en weten, samen met ons verdwijnt.
Alleen onze genen die we doorgaven aan onze kroost, blijven nog een tijdje hier, maar zelfs daarover maalt niemand.
Heb je de zeer interessante en logische bijdragen van Cappa over het leven al gelezen?
Het verwoordt perfect de immense tijd van de evolutie die alles mogelijk maakte.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

14 jul 2012, 00:21

Och Klets maar, roddel maar, lach maar, ik ga verder! Ook aan uw leven komt hier een einde en dán? Dán sta je voor je eigen afbraak! Voor mij is het ’n éér! Ik ga begrijpen, dat mijn leven iets te betekenen heeft en dát krijgen jullie nooit kapot.. daar komen jullie nog wel achter.. Wat jullie doodgaan noemen, is het verdergaan in de geest en betekent evolutie!
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

14 jul 2012, 01:20

Het zal niet alleen voor de ongelovige moeilijk zijn de oversteek te maken. Aan gene zijde zijn niet alleen bewuste sferen maar ook onbewuste. Eén daarvan noemt men het schemerland.. zij die op aarde in een God die verdoemd geloven hun bewustzijn moet ook nog ontwaken, zij moeten leren dat God alleen liefde is.. zij willen zelfs Christus zien maar vinden Hem niet, een enorme teleurstelling is het gevolg. Katholieken zoeken hun pastoor, protestanten hun dominee.. Die aardse onwetendheid remt de mens.. Er leven miljoenen zielen die niet eens weten dat ze op aarde gestorven zijn, ze denken dat ze ziek zijn. De pogingen om hen te overtuigen dat ze op aarde gestorven zijn worden op gescheld onthaalt (net als hier op dit forum). Sommigen zijn zo verstard in hun dogma's dat ze het duivelsgedoe noemen. Anderen denken dat het allemaal fantasie was (komt bekend voor) daar hebben de kerken grote schuld aan doordat zij de echte waarheden verdraaid hebben. De enigste manier om hen te proberen overtuigen is hen verbinden met hun familieleden die gestorven zijn en dan pas schreien ze zich leeg.. dan moeten ze hoofdbuigen..

Daarom is men door Jozef gaan schrijven, spreken, genezen, schilderen enz.. Om de mens die er nu reeds voor open staat te waarschuwen en te helpen.. er is GEEN eeuwige verdoemenis alleen een eeuwig verdergaan. Hoe moeilijk dit voor velen hier ook te geloven is, ik kan of mag niet liegen of ik sluit de sferen voor mijelf af en dan staat ook mijn leven stil.. Er kan alleen maar echte vrede op aarde komen als de mens zijn lagere-ik overwint en de mens het leven hierna durft aanvaarden. Zij die dit nu reeds doen zijn de anderen een hele stap voor... laat u niet vangen door de spotters op dit forum, durf ZELF te denken en ga uw eigen weg..

Mvg: Wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

14 jul 2012, 10:26

wayti schreef:
Wie te veel heeft gezweefd, heeft veel te weinig geleefd!
Klopt... met de voeten op de grond blijven.. want van zodra ge zweeft zijt ge aan het overgaan... :wink:
Ook stillekes vergeten te lezen wat ik een tijdje geleden schreef i.v.m. BLE's? Misschien best, zo kun je ongestoord in je sprookjes blijven geloven.
Fazal

14 jul 2012, 13:35

Laat maar Cappa! Wayti is duidelijk al een tijdje geleden overgegaan, maar zelf beseft hij het nog niet! O.a. hij, schrijft hier met een stem uit de schemering. Misschien probeert hij hiermee te bewijzen, dat hij al zwevend tussen het hiernamaals en deze wereld, ons idd (bvb) via het Seniorennet kan bereiken!? :roll:
Laatst gewijzigd door Fazal op 14 jul 2012, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

14 jul 2012, 23:36

Wie dus NA DE STOFFELIJKE DOOD niet aanvaarden kan, en halsstarrig blijft weigeren, (zoals op dit forum) laten zij aan gene zijde volkomen los en aan het eigen denken en voelen over, want deze zielen zijn té onbewust voor de wetten van de hogere sferen. Christus kon daardoor zeggen: ‘Ik en Mijn Vader zijn één!’. Wie zich niet kan openen, het hoofd niet wil buigen, kan dit astrale en geestelijke éénzijn met het leven van God ook niet beleven. Die sluit zichzelf voor het ontwaken en al deze heiligheid af. Velen voelen zich nog op Aarde en leven toch aan gene zijde; de enorme kloof tussen leven en dood wordt door hen eerst na eeuwen overbrugd, want zij willen niet ontwaken.

Aan gene zijde volgt men deze zielen, zij zijn met hun levens één en weten precies wat zij elkaar te zeggen hebben. Is het levenswijsheid? Straalt hier op Aarde ook maar iets Goddelijks uit hun geleerde opvattingen? Aan deze zijde is dat evenmin het geval, ze blijven levend dood! Als ge deze zielen in het schemerland kent, kent ge tevens de hele mensheid, want de mensheid heeft afstemming op het schemerland.

Hoe meer u op aarde thans beseft, dat er een leven na dit leven is en dat u als ziel voortgaat en eens de hellen of de hemelen zult betreden, des te schoner kan uw leven daar en in onze wereld worden, want dit weten geeft u de ontwaking...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

15 jul 2012, 02:17

Ja Wayti, het lagere zelf afleggen (het ego), het ik wil, ik doe, ik ... steeds voor eigenbelang, en leren leven vanuit het hart. Afleggen, afstand nemen, het leven aanvaarden zoals het zich aan je voordoet, want... alles is evolutie. Gemakkelijk als alles goed gaat, maar des te moeilijker als je je in een moeilijke periode bevindt. Mensen, dieren, omstandigheden, situaties aanvaarden zoals ze zijn en niet zoals je wil dat ze zijn. Jij kan niets veranderen, niet anderen maar ook jezelf niet. Alles is zoals het is, en alles gebeurt in de juiste omstandigheden, op de juiste momenten.

Vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 jul 2012, 12:07

Afbeelding
Als dé MENS eeuwig leeft, zal 't "daar" :roll: wel vollen bak zijn!?
Op ons bolleken lopen en kruipen momenteel al 7 miljard mensen rond.
En dan mag men hopen, dat er nergens anders menselijk leven kan zijn in dit heelal!?

Ps. het eindeloze gekibbel, ruzie, oorlog enz...
alhier, geeft al een vooruitblik op dat eeuwige in elkaars weg lopen.

SW

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 jul 2012, 16:02

De dood is een overgang....:!: :?:
AfbeeldingDe enige overgang, die ik wekelijks zie :roll: - (in een R.V.T. waar demente bejaarden hun uitgebluste dagen slijten) - is een soort wachtkamer naar de dood.
Voor hen zal die allerlaatste stap - voorbij de finale horizon - alleszins een verlossing betekenen, uit de ketens waaruit ze zich nu helaas niet zelfstandig kunnen of mogen bevrijden.
Soms blijkt er t.o.v. een banaal huisdier meer mededogen te bestaan, dan tegenover onze naaste medemensen.

S.W.