De mens leeft eeuwig, de dood is gewoon een overgang

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

15 jul 2012, 16:17

Afbeelding Er bestaat ook op sen.net VRIJHEID van MENING.

Maar mij zal het een raadsel blijven, hoe een erg wansmakelijk en wreedaardig, sadistisch verhaaltje, de mensen hun kop kan blijven zot maken.
En wie zijn die seniele, ziekelijke geesten, die een pasgeboren onschuldig wichtje al direct opzadelen met een erfzonde, zodat die ouders naar de doopvont rennen en alweer in die aloude val trappen.
Soms denk ik dat tovenaarskunsten en heksenverbrandingen tot het duistere verleden behoren. Maar onze oudere senoritas moeten echt oppassen want voor ze 't weten belanden ze morgen op de markt, met een stapel hout onder hun voeten.
Afbeelding

SW :?

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 jul 2012, 18:17

Het is wel enigzins vreemd dat mensen, die een BDE hebben meegemaakt, zie andere topics op dit forum, geen schrik meer hebben om te sterven .

Een wijze oudere man heeft me eens verteld dat als je doodgaat, je gewoon, puur en doodsimpel een geest wordt . En als ik hier op dit forum dan lees dat er zoals op aarde er verschillende geestes-gebieden zijn, moet je dan ook nog geluk hebben . Geluk dat je waarschijnlijk zelf moet bewerkstelligen of verdienen ....

:?: :idea:

werewoef
AMEN en AUM

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

15 jul 2012, 18:45

Lief van jou Wayti, maar je krijgt gewoon mijn reactie.... meer niet !
Ik ben nog niet rijp voor deze voorstellingen zeg maar Wink
OK Klaartje een eerlijk antwoord...

Ter info: De universiteit van Christus is gewoon de voortzetting van de leerstellingen die Christus op aarde gebracht heeft.. (geen kerk, geen sekte) Voor hij stierf zei Hij..

Vele dingen kunt gij nu nog niet dragen... maar alles zal weder op gericht moeten worden, er zal een nieuwe profeet opstaan uw broeders gelijk en hij zal het uit Mij nemen

Net zoals Silver Wolf hier schrijft en ik ook probeer duidelijk te maken met mijn teksten over het schemerrijk.. Alle kerken en sekten zullen mettertijd van de aarde verdwijnen (zij hebben de mens leugens wijs gemaakt) en daar tegenover zal de goddelijke waarheid onder de mensen gebracht worden zodat de mens zal weten...
Laatst gewijzigd door wayti op 15 jul 2012, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

15 jul 2012, 18:46

Een wijze oudere man heeft me eens verteld dat als je doodgaat, je gewoon, puur en doodsimpel een geest wordt . En als ik hier op dit forum dan lees dat er zoals op aarde er verschillende geestes-gebieden zijn, moet je dan ook nog geluk hebben . Geluk dat je waarschijnlijk zelf moet bewerkstelligen of verdienen ....
Inderdaad Werewoef.. niks wordt u geschonken, je moet het zelf verdienen..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

15 jul 2012, 18:52

En wie zijn die seniele, ziekelijke geesten, die een pasgeboren onschuldig wichtje al direct opzadelen met een erfzonde, zodat die ouders naar de doopvont rennen en alweer in die aloude val trappen.
De grote misvatting van de kerken is dat Christus niet VOOR maar DOOR onze zonden is gestorven. De mensheid begreep hem niet, net als de Farizeeërs en de Schriftgeleerden. (nu nog niet..) Men kruisigde hem.. in deze tijd zou dit vervangen geweest zijn door de kogel... zie Ghandi en Martin Luther King..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

16 jul 2012, 00:28

Het moeilijkste aan gene zijde is het ordenen van de" gedachten, vooral in de eerste sfeer. Gedachten zijn krachten aldaar. Velen dachten dat God hen op dat
ogenblik alles afgenomen had en zij uit hun hemel werden verbannen!
Die mensen denken aards en terwijl ze tot de geestelijke wereld behoren, trok de Aarde dat leven aan en de eerste sfeer waarin ze verblijven verwaasde. Zij moeten dus anders leren denken. Zij moeten denken aan alles wat zij op Aarde hebben gekend, maar dan niet hun geestelijke persoonlijkheid afleggen, omdat zij zich daardoor weer met de stoffelijke wereld verbinden. Wij leren hierdoor
ons te splitsen. Het is het beleven van twee werelden. Hierdoor kunnen wij vergelijkingen maken met de Aarde en ons nieuwe leven. Zijn aan gene zijde (ghet hiernamaals) ons denken en voelen verkeerd, dan komen onmiddellijk de wetten in werking en zien wij later hoe wij hebben gedacht. Zijn er in ons grofstoffelijke (vb: moord doodslag jaloezie sex) gedachten, dan sluiten wij ons voor deze sfeer af, want die gedachten behoren tot de stoffelijke wereld. Bloemen vouwen ras hun kelken toe en het is alsof ze zich door ons bezoedeld voelen. In wezen is dat ook zo, want wij zielen zijn in botsing gekomen met de astrale wetten. De eerste schrik heeft velen doen neerknielen om God vergiffenis te vragen. Maar dat waren lessen,waaruit zij leerden, net zolang tot zij deze bestaanssfeer in eigen handen kregen. Eerst nu kunnen zij zich voor een studie bekwamen,want de wetten voor ons leven zijn thans geleerd.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

16 jul 2012, 11:47

Zaterdag ll. aflevering 2 gezien (op NED 2) van De BORGIA's. En hoe moord, diefstal en andere misdaden mee aan de basis liggen van het zootje, dat een machtsimperium in het vaticaan heeft uitgebouwd.
Ik wil hier geen opsomming geven van alle soorten godsdiensten én het onschuldige bloed dat aan hun handen kleeft.
Maar het zou pas een verlichting zijn voor heel onze maatschappij, indien die leugens en fabels naar de privé-sfeer werden verbannen. Laat eenieder vredig op zijn zolder - of in de kelder - via hocus-pocus, wat wijn in bloed veranderen en dat opdrinken. Of ongedesemd brood nuttigen en denken dat men iemand zijn vlees opeet (kannibalisme?).
Doch haal heel die zever uit het onderwijs, (de agenda van de leerlingen is al overbelast genoeg.) En schaf alle subsidies en andere uigaven af, waarmee men een stelletje luiaards overeind houdt, die zich verschuilen achter hun godsdienst en zich dan nog vergrijpen aan minderjarige kinderen.

En wie echt enig soelaas hoopt te vinden, kan altijd als vrijwillig(st)er - in enkele rusthuizen - de dagen van de bejaarden aldaar wat gaan opvrolijken met nuttiger werk, dan het uitbazuinen van leugenachtige volksverlakkerij.

SW

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

16 jul 2012, 13:34

En dit vind ik nu gesproken Silver Wolf :) maar hélaas het blijft er bij velen ingekapseld en die hysterie wordt steeds maar aan generaties doorgegeven, gelukkig zijn er nog die na-denken !!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

16 jul 2012, 13:40

Afbeelding


Als ze het met hun eigen ogen gezien hebben van leven na de dood zou ik het aannemen maar nu......Dikke vette zever, en daarom die mooie foto met uitleg :!:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

16 jul 2012, 13:59

Silverwolf schreef:Als dé MENS eeuwig leeft, zal 't "daar" wel vollen bak zijn!?
Volkomen onzin deze gedachte. Hoe groot is het heelal denk je? We hebben nog maar 4% wetenschap over dat alles is de inschatting van de Wetenschap zelf. Mijn inziens zal het "' daar" bij lange na niet vol te krijgen zijn. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

16 jul 2012, 14:12

Rolija schreef:Als ze het met hun eigen ogen gezien hebben van leven na de dood zou ik het aannemen maar nu......Dikke vette zever, en daarom die mooie foto met uitleg
Vreemde uitspraak doe je.

Je zegt;"

Als ze het met hun eigen ogen gezien hebben van leven na de dood zou ik het aannemen

Er zijn verschillende mensen die dat hebben gezien en het zeggen maar dan zeg je "Dikke vette zever" .

Wat bedoel je nu eigenlijk? :roll:
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

16 jul 2012, 15:17

Zaterdag ll. aflevering 2 gezien (op NED 2) van De BORGIA's. En hoe moord, diefstal en andere misdaden mee aan de basis liggen van het zootje, dat een machtsimperium in het vaticaan heeft uitgebouwd.
Ik wil hier geen opsomming geven van alle soorten godsdiensten én het onschuldige bloed dat aan hun handen kleeft.
Maar het zou pas een verlichting zijn voor heel onze maatschappij, indien die leugens en fabels naar de privé-sfeer werden verbannen. Laat eenieder vredig op zijn zolder - of in de kelder - via hocus-pocus, wat wijn in bloed veranderen en dat opdrinken. Of ongedesemd brood nuttigen en denken dat men iemand zijn vlees opeet (kannibalisme?).
Doch haal heel die zever uit het onderwijs, (de agenda van de leerlingen is al overbelast genoeg.) En schaf alle subsidies en andere uigaven af, waarmee men een stelletje luiaards overeind houdt, die zich verschuilen achter hun godsdienst en zich dan nog vergrijpen aan minderjarige kinderen.
Heb ook de Borgia's gezien en heb de boeken (stadhouders van Christus e.a) gelezen... christus had het al voorspeld dat er na zijn heengaan wolven zouden komen die de kudde niet teder zouden behandelen
Zelfs dat ze in zijn naam bloed zouden vergieten.. maar wat hebben de protestanten beter gedaan.. In IERLAND vechten ze nog steeds onder elkaar terwijl de 10 geboden zeggen: "Gij zult niet doden"...

Die zever is trouwens al lang uit het onderwijs gehaald.. met als gevolg dat er meer mensen nu toetreden tot de Islam.. (zij zetten dus een stap achteruit) Ik ben het op veel punten met u eens maar gooi nooit het kind met het badwater weg.. want er waren ook goede katholieken die geen kindjes lastig vielen en zichzelf opofferden voor de mens denk maar aan Pater Damiaan, monsieur Vincent, pater Pio, e.a... Een nadenkertje...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

16 jul 2012, 15:22

Wayti:
De grote misvatting van de kerken is dat Christus niet VOOR maar DOOR onze zonden is gestorven
De Jood Joshua is geëxecuteerd als rebel tegen de Romeinen.Hij werd aan hen verraden door betaalde collaborateurs.Dát is geschiedenis.De rest is flauwe kinderpraat.Wie tijdens de oorlog bij het Verzet werd gepakt door de Duitsers werd gefusilleerd of vergast.In Spanje werd Federico García Lorca door het regime van ultra-katholieke dictator Franco gewoon doodgeschoten.Wie nu tegen Assad ageert in Syrië wordt samen met zijn familie uit de weggeruimd.
Wie bewaakt de bewakers.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

16 jul 2012, 15:54

Tja, (ook) in de U.S.A. laait een hernieuwd godsdienst-fanatisme op.
Terwijl ze daar al de Mormonen, Amish, Quakers en andere sektes hebben.
(En hier zit er nog een linker-schoen = maat 47, tussen de deur van een Jehova-getuige, die vorig weekeinde de bel kwam testen.)
Al ettelijke keren hebben neurologen op TV komen uitleggen, dat zogenaamde "bijna-dood-ervaringen" niks met een wit licht en/of tunnel te maken hebben, maar enkel met een reactie van de hersenen.
Wie een klein beetje verder heeft gestudeerd, weet wel iets af van de tientallen miljarden neuronen in het menselijk brein en wat er zoal gebeurt in de hersenen.
Nu, ja ons koppeken zou bijna met een computer kunnen vergeleken worden.
Maar als ge - zelfs met hulp van Microsoft of Apple - niks eigenhandig op uw harde schijf zet, komt er ook weinig uit.
DARWIN heeft voldoende harde bewijzen voor zijn evolutie-leer aangevoerd.
Dat de menselijke hersenen allicht wat buitensporig zijn gaan groeien lijkt ook zo'n gril van de natuur.
Soms bezorgt ons dat wel meer na- dan voor-deel.
Daarom verkopen de farma-producenten zoveel "feel-good"-pillekens.
En de dealers doen gouden zaken met andere drugs.
Een derde catergorie probeert ons te benevelen met hun praat voor de vaak = religieuze onzin en/of fanatisme. En men zou er best eens willen mee lachen, ware het niet dat de aanstokers daarvan een eigen agenda hebben, die er vooral in bestaat om macht te verwerven en een zekere terreur uit te oefenen, die het vrije denken aan banden moet leggen.
Afbeelding
Dus we moeten wel waakzaam blijven :roll: , alvorens de beulen van de inquisitie :twisted: opnieuw hun foltertuigen gaan opstellen.

SW

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

16 jul 2012, 15:59

Al ettelijke keren hebben neurologen op TV komen uitleggen, dat zogenaamde "bijna-dood-ervaringen" niks met een wit licht en/of tunnel te maken hebben, maar enkel met een reactie van de hersenen.

Zeer juist een BDE wordt veroorzaak door een zuurstof gebrek in de hersenen. Zie ook www.skepp.be
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."