Esotherie - magie - spiritisme

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

22 jun 2012, 19:01

Je vergist je.

Ramuntxo
Lid geworden op: 21 feb 2006, 10:13
Locatie: Vlaanderen

22 jun 2012, 22:32

" RAMUNTXO , als ik u een raad mag geven , wees dan toch voorzichtig met deze dingen ! Het is gevaarlijker dan je denkt , want geestelijke beïnvloeding ligt veelal nog in het onbekende . Je hebt de positieve ( die van God afkomstig zijn ) en die zijn niet gevaarlijk , maar heilig terein ; maar je hebt ook de negatieve ( die van de Boze Macht komt , de vijand van God ) . En wie kan deze duidelijk onderscheiden ? De Bijbel zegt : er vér vandaan te blijven ! Je moet zelf al een sterke geest hebben om het goed aan te kunnen , velen gingen er aan ten onder . Toch wens ik jou het beste toe , met vriendelijke groet , EB. "

Beste EB. Mijn welgemeende dank voor je goede raad.
Ik beoefen al meer dan dertig jaar spiritisme - zwarte én witte magie - en denk heel goed te weten tot waar ik mag gaan.
Desalniettemin nogmaals mijn dank !

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

23 jun 2012, 00:05

wees dan toch voorzichtig met deze dingen ! Het is gevaarlijker dan je denkt , want geestelijke beïnvloeding ligt veelal nog in het onbekende . Je hebt de positieve ( die van God afkomstig zijn ) en die zijn niet gevaarlijk , maar heilig terein ; maar je hebt ook de negatieve ( die van de Boze Macht komt , de vijand van God ) . En wie kan deze duidelijk onderscheiden ? De Bijbel zegt : er vér vandaan te blijven ! Je moet zelf al een sterke geest hebben om het goed aan te kunnen , velen gingen er aan ten onder . Toch wens ik jou het beste toe , met vriendelijke groet , EB. "
Lieve Ebenhaezer,

Gans de bijbel is ontstaan vanuit het spiritisme... en je hebt inderdaad negatieve en positieve geesten en witte en zwarte magie. toch bestaat er maar één soort spiritisme en magie, alleen waarvoor je het gebruikt kan verschillend zijn. De Bijbel waarschuwt om daarin onderscheid te maken. Als de boodschappen uit het licht komen zullen zij ook in vervulling gaan en omgedraaid. Johannes Greber een katholiek priester had dit ook reeds ontdekt en wist dat spiritualisme de enige maniet is om met engelen te converseren. De engelen (lichtmeesters) waar jozef mee sprak komen uit het licht. Zij kennen alleen liefde. Christus zei duidelijk: " Nog vele dingen heb ik u te zeggen maar gij kunt ze nu nog niet dragen, maar de geest der waarheid zal komen en hij zal alles uit het mijne nemen". Door Jozef Rulof hebben de hemelen geschreven en gesproken en dit dank zij het spiritualisme..

Mvg: Wayti
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

23 jun 2012, 10:59

EB:
Je hebt de positieve ( die van God afkomstig zijn ) en die zijn niet gevaarlijk , maar heilig terein ; maar je hebt ook de negatieve ( die van de Boze Macht komt , de vijand van God )
Jij gelooft dus écht in boze geesten.In dat geval moet je je dringend laten behandelen door de lokale tovenaar.
Laatst gewijzigd door Clausewitz op 24 jun 2012, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaakt de bewakers.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 jun 2012, 11:46

Afbeelding


Deze zal misschien de oplossing brengen :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

24 jun 2012, 00:35

Come on hé Rax. ... :roll: Ik denk dat jij hier precies een ballonnetje of balletje wil opgooien . Om contact te maken met groepen die zich daarmee bezighouden ? Hoe moeilijk kan dit nu nou wezen ?

In de index van dit forum, index die men hier soms helemaal vergeet, staan er postings genoeg over dit onderwerp met bijbehorende links ...

Come on, hé sèg ...,

Als je het over esotherie "" pur sang "" wil hebben en losstaand van het spiritisme kan ik je het adres van Mevr . Blavatski en haar leerlinge graag en warm aanbevelen .

Maar check toch maar even onderstaande index van dit forum, hoor . Zekers doen, joh .

mvg-werefoef
AMEN en AUM

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 jul 2012, 17:00

RAMUNTXO en WAYTI , ik ben blij dat jullie goed weten wat deze machten inhouden . Persoonlijk wil ik daar niets mee te maken hebben , daar ik enkele vrienden heb , die daar nare gevolgen van hadden : het horen van stemmen - onrust en slapeloze nachten . Eén goeie vriendin van mij , heeft zich daardoor helemaal van haar geloof afgekeerd en moet van de Bijbel niets meer weten ! Maar vooral blijf ik daarvan af , omdat ik in Gods Woord daar waarschuwingen over lees , het niet te doen . Eén ding weet ik wel , Gods Heilige Geest woont in mij , en dat is de goede Geest die ik vertrouwen kan .

Veel liefs , EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

01 jul 2012, 17:11

Clausewitz schreef:EB:
Je hebt de positieve ( die van God afkomstig zijn ) en die zijn niet gevaarlijk , maar heilig terein ; maar je hebt ook de negatieve ( die van de Boze Macht komt , de vijand van God )
Jij gelooft dus écht in boze geesten.In dat geval moet je je dringend laten behandelen door de lokale tovenaar.

Beste CLAUS , jij bent te gek om te helpen donderen ! Natuurlijk ga ik niet naar een lokale tovenaar , waar haal je dat uit ?
Ik geloof idd. dat boze geesten bestaan , maar dat wil niet zeggen dat ik ze aanhang , integendeel , want ze zijn Gods vijanden en dus ook mijn vijand . Maar ik weet wel , dat ze machtig zijn , alleen als God dat toelaat en daar Zijn reden voor heeft , zoals dat nodig was om Eva en Adam te beproeven , wie ze zouden gehoorzamen ; jammer dat ze de verkeerde keuze maakten ! Vr. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

01 jul 2012, 17:42

Opgelet mensen, als je soms denkt dat god (of de duivel) 'in' u woont, kan het evengoed een lintworm zijn die 'in' u parasiteert. Al verschillende zulke gevallen gekend. Sommige lintwormen groeien soms tot in de hersenen. En die, zijn dan nog heel moeilijk te verwijderen. :?

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 jul 2012, 18:39

ebenhaezer schreef:[Ik geloof idd. dat boze geesten bestaan , maar dat wil niet zeggen dat ik ze aanhang , integendeel , want ze zijn Gods vijanden en dus ook mijn vijand . Maar ik weet wel , dat ze machtig zijn , alleen als God dat toelaat en daar Zijn reden voor heeft , zoals dat nodig was om Eva en Adam te beproeven , wie ze zouden gehoorzamen ; jammer dat ze de verkeerde keuze maakten ! Vr. gr. EB.
Eb, is het nog altijd niet tot je doorgedrongen dat Adam en Eva slechts symbolen zijn ?
Als je dat inziet ben je vertrokken om alles beter in zijn context te zien.
In plaats van anderen gek te verklaren zou je beter eens nadenken hoe kinderachtig je zelf redeneert.
Alsof je nog in het bijgeloof van 100 jaar geleden gelooft.
Hoe is het mogelijk.
Werd jou ook wijsgemaakt dat je aan NIETS mocht twijfelen wat men je wijsmaakte?

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

01 jul 2012, 19:26

Enne Raxmuntxto ..? Heb je al eens wisten gaan kijken bij Mevr . Blavatski en Anne Besant ??

Moet er eerlijk aan toevoegen dat bij het lezen van de boeken van beider dames , je eerst toch wat geintroduceert moet wezen . In het bijzonder bij het boek - Isis ontsluierd - :idea:

Werewoef
AMEN en AUM

Clausewitz
Lid geworden op: 15 mei 2009, 18:22
Locatie: Vlaams Brabant

01 jul 2012, 21:32

EB
Beste CLAUS , jij bent te gek om te helpen donderen ! Natuurlijk ga ik niet naar een lokale tovenaar , waar haal je dat uit ?
Wie van ons twee gek is,laat ik beleefdheidshalve in het midden.Maar als je in boze geesten gelooft,doet je ons twijfelen.In dat geval niks beters als de lokale tovenaar om de duivels uit te drijven.In Rome zitten er een paar met zelfs een écht diploma.
Wie bewaakt de bewakers.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 jul 2012, 22:49

Afbeelding

Vraag aan de ervaringsdeskundigen.
"Ik sukkel al jaren met een niet aflatende pijn aan mijn ovaria. Zou ik mij - via magische interventie - door deze als positief bekend staande voodoo-man, kunnen laten genezen ?"
Laat het middel nooit het doel vervangen !

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

05 jul 2012, 09:58

Reini schreef:
ebenhaezer schreef:[Ik geloof idd. dat boze geesten bestaan , maar dat wil niet zeggen dat ik ze aanhang , integendeel , want ze zijn Gods vijanden en dus ook mijn vijand . Maar ik weet wel , dat ze machtig zijn , alleen als God dat toelaat en daar Zijn reden voor heeft , zoals dat nodig was om Eva en Adam te beproeven , wie ze zouden gehoorzamen ; jammer dat ze de verkeerde keuze maakten ! Vr. gr. EB.
Eb, is het nog altijd niet tot je doorgedrongen dat Adam en Eva slechts symbolen zijn ?
Als je dat inziet ben je vertrokken om alles beter in zijn context te zien.
In plaats van anderen gek te verklaren zou je beter eens nadenken hoe kinderachtig je zelf redeneert.
Alsof je nog in het bijgeloof van 100 jaar geleden gelooft.
Hoe is het mogelijk.
Werd jou ook wijsgemaakt dat je aan NIETS mocht twijfelen wat men je wijsmaakte?

REINI , voor jou zijn die eerste mensen dan symbolen , maar voor milliarden mensen hier op aarde is dat zéker niet zo , dat is jou dan blijkbaar nog niet opgevallen ? Er moet toch ééns de eerste mens zijn ontstaan , hoe die dan ook heten ; en voor mij zijn ze ' geschapen ' , voor anderen dan op een andere manier . Maar we zijn écht wel ' mensen " en geen ' symbolen ' ! Nu niet en toen ook niet . M.l. gr. EB.
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 jul 2012, 10:14

Ebenhaezer schreef:

i] REINI , voor jou zijn die eerste mensen dan symbolen , maar voor milliarden mensen hier op aarde is dat zéker niet zo , dat is jou dan blijkbaar nog niet opgevallen ? Er moet toch ééns de eerste mens zijn ontstaan , hoe die dan ook heten ; en voor mij zijn ze ' geschapen ' , voor anderen dan op een andere manier . Maar we zijn écht wel ' mensen " en geen ' symbolen ' ! Nu niet en toen ook niet . M.l. gr. EB. [/i]

Ik merk dat de evolutie volledig aan jou voorbij ging Eb.
Lees misschien dat topic eens door. Al een tijdje geleden hoor; dan ga je perfect begrijpen waar het zoogdier mens vandaan komt.
Eigen schuld dikke bult : wat minder in het sprookjesboek lezen. :wink: