Het taalgebruik van het Sciëntisme

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

01 okt 2012, 08:03

Eerst en vooral is het hier een discussieforum. Allerlei doorwrochte stukken tekst plaatsen die niet je eigen mening maar die van een ander vertolken, daar wordt hier -terecht- niet goed op gereageerd. Als de poster van deze stukken dan ook nog eens de discussie weigert aan te gaan en elke kritiek als belachelijk afdoet, dan zit die persoon dukdelijk op het verkeerde forum.
Ni Dieu, Ni Maître

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

01 okt 2012, 18:12

Zondervrees schreef:Eerst en vooral is het hier een discussieforum. Allerlei doorwrochte stukken tekst plaatsen die niet je eigen mening maar die van een ander vertolken, daar wordt hier -terecht- niet goed op gereageerd. Als de poster van deze stukken dan ook nog eens de discussie weigert aan te gaan en elke kritiek als belachelijk afdoet, dan zit die persoon dukdelijk op het verkeerde forum.
Beuzakske van mijn kl"""n! :lol: :lol: :lol:

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

01 okt 2012, 18:45

Zondervrees schreef:Eerst en vooral is het hier een discussieforum. Allerlei doorwrochte stukken tekst plaatsen die niet je eigen mening maar die van een ander vertolken, daar wordt hier -terecht- niet goed op gereageerd
Ja Cappa! Nou hoor je 't eens van een ander! :lol:
Als de poster van deze stukken dan ook nog eens de discussie weigert aan te gaan en elke kritiek als belachelijk afdoet, dan zit die persoon dukdelijk op het verkeerde forum.
:lol: hahahaha! hahaha! :lol:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 okt 2012, 19:51

Nu zit ik al een tijdje te peinzen wie dit tikte zeker ?

Het is belachelijk en ik hou de eer aan mezelf!

Om voor eeuwig afscheid te nemen van dit vermaledijde forum wil ik opmerken dat het belachelijk maken van mensen, die zin proberen te geven aan hun leven door te geloven in 'een leven na dit leven', niets te maken heeft met een discussie rond religie, niets te maken heeft met filosofie, niets te maken heeft met psychologie, maar alleen te maken heeft met domme beuzakkerij, bedreven door een paar halvegare beuzakskes, die zich 'onsterfelijk' belachelijk proberen te maken.

Ik groet u met 'waren trots'!

Laten we er daarom maar mee ophouden... allez... ik toch.

Wat kan ik hier komen doen?

Het amuseerde mij om een beetje tegen te wringen. Maar het amuseert mij niet meer... Ik studeer en heb besloten de anderen gerust te laten...

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

01 okt 2012, 22:56

Tja... als het bier is in de man
Is de wijsheid inde kan! :oops:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

01 okt 2012, 23:13

Ik ben een leerling van Krishnamurti, Richard Weaver en Thomas Szasz en ik ben slim genoeg om te zien hoe de mensen in het huidige sciëntistische debat schaamteloos bij de neus genomen worden.
De meesten zijn jammer genoeg niet slim genoeg en hen daar op wijzen is een gevecht tegen windmolens!

Afbeelding

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

02 okt 2012, 05:55

Vesselin schreef:Ik ben een leerling van Krishnamurti, Richard Weaver en Thomas Szasz en ik ben slim genoeg om te zien hoe de mensen in het huidige sciëntistische debat schaamteloos bij de neus genomen worden.
De meesten zijn jammer genoeg niet slim genoeg en hen daar op wijzen is een gevecht tegen windmolens! […]
Blijkbaar ben je niet slim genoeg om te zien dat dit standpunt van jouw elke discussie onmogelijk maakt. Ik stel voor dat je je terugtrekt op je veilige blog, daar heb je geen last van dommeriken die je durven tegen te spreken.
Maar ja, er is nauwelijks iemand die dat blog leest…
Ni Dieu, Ni Maître

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

02 okt 2012, 07:25

Het is heel verklaarbaar dat je zegt dat ik niet wil discussiëren.
Ik doe namelijk niets anders dan telkens weer zeggen dat het onderuit halen van de metafysische dromen van mensen een vorm van kwaadaardigheid is.
Ik beschuldig je dus van slecht gedrag. :lol:
De mens heeft volgens mij een nobele transcendente dimensie nodig anders is hij niets anders dan een krankzinnige aap.
En dat is de mensheid trouwens aan het bewijzen: we gaan in snelle vaart onze ondergang tegemoet! Het ziet er niet goed uit.
En laten we maar hopen dat, als eind december ons zonnestelsel door de evenaar van de Melkweg gaat, er niets verkeerd loopt!
Ook dat nog!!!

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

02 okt 2012, 09:33

Vesselin schreef:[...] En laten we maar hopen dat, als eind december ons zonnestelsel door de evenaar van de Melkweg gaat, er niets verkeerd loopt! [...]
Het wordt wel duidelijk nu: enkel een complete kluns op wetenschappelijk vlak zit hier mee in de maag. Maar wel roepen hoe slim je bent en hoe dom de anderen, zitten te ketteren op de wetenschap maar er dus eigenlijk niks van snappen. En nooit inhoudelijk ingaan op gegronde argumenten.
Laat je grote licht toch ergens anders schijnen, deze varkens lusten je paarlen niet.
Ni Dieu, Ni Maître

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

02 okt 2012, 18:45

Wij leven in een periode van spirituele duisternis.
Er moet tegen in gegaan worden door de kinderen van het licht!

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

02 okt 2012, 19:08

En laten we maar hopen dat, als eind december ons zonnestelsel door de evenaar van de Melkweg gaat, er niets verkeerd loopt!
Ook dat nog!!!
Ik kon het niet laten je nog eens uit te dagen uit nieuwsgierigheid naar wat je zou antwoorden.
Het zogenaamd 'door de evenaar van de Melkweg gaan' is goed beschreven in een artikel van de Nasa: http://www.nasa.gov/topics/earth/featur ... nment.html. Of aanschouwelijker: http://earthsky.org/astronomy-essential ... ne-in-2012
Voor wie geen Engels kent: er wordt ons verzekerd dat er niets verkeerd zal gaan!
(En ik ga het potverdorie nondedju deze keer niet vertalen! :lol: )

Het is off-topic, maar enige jaren geleden las ik het boek 'Apocalyps 2012' van ene Lawrence E. Joseph - een wetenschapsjournalist. Hij leek vooraanstaande wetenschappers te citeren en het was zeer angstaanjagend.
Zoeken op het internet bracht mij bij Nasa-wetenschapper David Morrison, die heel veel moeite genomen heeft om de onzin te weerleggen en vele mensen van hun angst te bevrijden en ook bij de internet-site http://www.2012hoax.org/ die door alle mensen zou moeten geconsulteerd worden die bang zijn om nu eind december ten onder te gaan.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

11 dec 2012, 04:06

Het lijkt mij passend om af te ronden binnen het topic dat ikzelf begonnen ben.

Iets anders dan deelnemen aan ruziestokerij en het uitvechten van persoonlijke vetes blijkt hier niet mogelijk...
En daar bedank ik uiteindelijk feestelijk voor.

Pogingen om daar boven uit te stijgen worden weggepest...
Ja... zelfs de opvatting, dat met het toenemen der jaren ook de wijsheid toeneemt, wordt door sommige leden, met wat zij schrijven, letterlijk weggehoond.

Het is jammer. Het is tragisch... en er is al zo veel pestgedrag op het web.

Ondanks alles: het ga u allen goed!