is bekwaamheid aangeboren of kan je evolueren naar meer ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

23 okt 2012, 13:34

Henriette 2 schreef:
Albert Van den Bosch schreef: Waar het om gaat is: kun je van elkaar respecteren hoe de ander het ervaart?
- respect is in feite een werkwoord : respect tonen, repect ervaren enz... heeft niks te maken met hoe een ander ervaart of wat je zelf ervaart.
Het is alleen beleefd blijven, vriendelijk en correct

gelieve anders te fromuleren
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf
Fazal

23 okt 2012, 13:36

Wanneer is het examen a.u.b.? :roll:

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

23 okt 2012, 13:43

ik ga nu voor een weekje weg
en zie het antwoord van socrates met belangstelling tegemoet
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

23 okt 2012, 16:33

Albert Van den Bosch schreef:[...] respect is in feite een werkwoord [...]
Respect is geen werkwoord, ook niet in feite. Gelieve anders te formuleren.
Ni Dieu, Ni Maître

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

23 okt 2012, 17:21

Zondervrees schreef:
Albert Van den Bosch schreef:[...] respect is in feite een werkwoord [...]
Respect is geen werkwoord, ook niet in feite. Gelieve anders te formuleren.
het hulpwerkwoord werd in de oorspronkelijke zin weggelaten ( respect hebben of tonen ) ... dus kan ik dat er niet bij "toveren", want quoteren met toevoegingen of weglatingen mag niet in Seniorennet ... het was dus een werkwoord "in feite" en natuurlijk kan je dat gebruiken als zelfstandig naamwoord ook, maar dat was hier niet het geval.

ik vind het trouwens weer muggezifterij, off-topic ... een de-orde-verstorende opmerking van U ... weerwraak, lik-op stuk of zoiets waarschijnlijk
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

23 okt 2012, 17:59

Ik dacht dat ge weg ging.
Allee, kss, kss.
Jawatte

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

23 okt 2012, 19:35

Albert Van den Bosch schreef:
Zondervrees schreef:
Albert Van den Bosch schreef:[...] respect is in feite een werkwoord [...]
Respect is geen werkwoord, ook niet in feite. Gelieve anders te formuleren.
het hulpwerkwoord werd in de oorspronkelijke zin weggelaten […]
Neen. Henriette 2 gebruikt het werkwoord respecteren. Dat is een correct gebruik van dat woord. Jij wil verbeteren terwijl er niks te verbeteren is.
Op een rijtje:
1) Albert Van den Bosche opent een topic met een onzin-titel.
2) Albert Van den Bosche plaats een lange openingspost die niets met het onderwerp te maken heeft.
3) Albert Van den Bosche zegt niet na te denken voor het schrijven van een post maar na te denken tijdens het schrijven.
4) Albert Van den Bosche plaatst chaotische posts die over verschillende onderwerpen gaan, maar eist van gesprekspartners dat ze in korte posts antwoorden.
5) Albert Van den Bosche eist dat een andere forumdeelnemer een post verwijdert???
6) Albert Van den Bosche gaat elke vraag uit de weg, ziet elke kritische opmerking als 'negatief'.
7) Albert Van den Bosche gaat nooit inhoudelijk in op opmerkingen.
Conclusie: …
Ni Dieu, Ni Maître

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

23 okt 2012, 20:09

Zondervrees schreef:
Albert Van den Bosch schreef:
Zondervrees schreef:
Albert Van den Bosch schreef:[...] respect is in feite een werkwoord [...]
Respect is geen werkwoord, ook niet in feite. Gelieve anders te formuleren.
het hulpwerkwoord werd in de oorspronkelijke zin weggelaten […]
Neen. Henriette 2 gebruikt het werkwoord respecteren. Dat is een correct gebruik van dat woord. Jij wil verbeteren terwijl er niks te verbeteren is.
ik reageer nog even voordat ik vertrek, want een week ertusseenuit is veel te lang om op alles te gaan reageren.
Om henriette niet te kort te doen :
1)ik begreep niet wat zij wou zeggen
2)en vroeg haar om te herformuleren
3)in haar zinnen gebruikte zij INDERDAAD het juiste werkwoord
4)in mijn repliek liet ik het hulpwoord weg
5)het is hier heel moeilijke oefening geweest voor mij, ik vind dat jullie het moeilijk maken door ongepast te reageren "niet op de inhoud" maar door te schieten op de pianist" ... maar dat vinden jullie dus van mij ook ... een les voor de toekomst om gepaster te reageren.
Zondervrees schreef:[nu op uw 7 punten
1) Albert Van den Bosche opent een topic met een onzin-titel.
ik vond die goed gevonden
Zondervrees schreef:[2) Albert Van den Bosche plaats een lange openingspost die niets met het onderwerp te maken heeft.
Zondervrees schreef:
Zondervrees schreef:t;][3) Albert Van den Bosche zegt niet na te denken voor het schrijven van een post maar na te denken tijdens het schrijven
tja, dat vind ik erg tijdbesparend en ik voel me daar best bij
Zondervrees schreef:[4) Albert Van den Bosche plaatst chaotische posts die over verschillende onderwerpen gaan, maar eist van gesprekspartners dat ze in korte posts antwoorden.
tja , ik voelde aan dat het me te ingewikkeld werd, ik begin nu maar eerst met die quotes overweg te kunnen en probeer dit nu uit ... misschien is het een zootje ... maar ik moet wel experimenteren en bijleren "al doende leren"
Zondervrees schreef:[5) Albert Van den Bosche eist dat een andere forumdeelnemer een post verwijdert???
tja ik dacht dat ik grappig was, want je kunt niks verwijderen ... ik maak al eens fouten, ik ben maar een mens
Zondervrees schreef:[6) Albert Van den Bosche gaat elke vraag uit de weg, ziet elke kritische opmerking als 'negatief'.
Alleen als het onbeleefd was !
Zondervrees schreef:[7) Albert Van den Bosche gaat nooit inhoudelijk in op opmerkingen.
daarin komen we niet overeen, ik vind dat ik dat wel doe en dat U + Siemons en FAZAL dat niet doen ... maar tja , ik zal mijn uiterste best doen om te vermijden dat ik dat doe ... ik leer bij
Conclusie: …
hopelijk ziet het er goed uit met al die quotes ... ik vertrek morgenvroeg en moet er vroeg uit

nog veel plezier !
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf