90 minuten in de hemel..

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Fazal

07 nov 2012, 20:13

Is toch simpel!? Omdat zij het ook niet wist! :wink:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

07 nov 2012, 20:31

Fazal schreef:Is toch simpel!? Omdat zij het ook niet wist! :wink:
Fazal veronderstel even dat jij Wayti bent en je hebt een medium gevonden die de vraag van Zondervrees kan beantwoorden maar die U ook zegt dat ze van Zondervrees iets schokkend weet en dat liever niet verteld. Dan ben ik zeker dat U zou zeggen "geef maar gewoon het antwoord op de vraag van Zondervrees (en misschien nog wat meer) zodat U die kloothommel van een Zondervrees daar eens danig voor joker kunt zetten!

Doet de "echte Wayti" dat....neen...waarom niet....moet toch een makkie zijn... ???

Mvg,
P.Siemons
Fazal

07 nov 2012, 20:45

Zgn waarzeggers(sters), (noem die ook maar mediums) zeggen meestal hetzelfde, namelijk en bvb: "pas op van een vriendin met zwart haar." En een paar seconden later: "pas op, het kan ook die blonde zijn"! En als het die niet is, dan zal het uw zus, of uw schoonmoeder wel zijn.
Klant: "haja, daar zeg je zowat". "Zou kunnen, inderdaad!?"
Allé, voor 5 of 6 euro, kan men toch niet (blijven) sukkelen nietwaar!?

Als dat niet belachelijk is allemaal, dan weet ik het ook niet meer! :roll:

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

07 nov 2012, 21:49

Doet de "echte Wayti" dat....neen...waarom niet....moet toch een makkie zijn... ???
Is inderdaad een makkie maar ik ben zo niet opgevoed.. Ik heb zelfs respect voor mijn tegenstander.. zei Jezus niet "Bemin zelfs uw ergste vijand" en wat zijn woorden zonder daden..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

07 nov 2012, 21:53

Zgn waarzeggers(sters), (noem die ook maar mediums) zeggen meestal hetzelfde, namelijk en bvb: "pas op van een vriendin met zwart haar." En een paar seconden later: "pas op, het kan ook die blonde zijn"! En als het die niet is, dan zal het uw zus, of uw schoonmoeder wel zijn.
Klant: "haja, daar zeg je zowat". "Zou kunnen, inderdaad!?"
Allé, voor 5 of 6 euro, kan men toch niet (blijven) sukkelen nietwaar!?
Zeer interesante communicatie ... blijkbaar een man die er alles van weet...

Ps: ter info: Een waarzegger = geen medium, maar dat wist je waarschijnlijk wel al gezien uw bovenstaande conversatie..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

07 nov 2012, 22:01

Trouwens dit topic gaat niet over zondervrees maar over een man die 90 min in de hemel is geweest ...wel niet vergelijkbaar met het leven van Rulof die honderden keren in de hemel is geweest.. Maar tot hier toe heeft nog niemand gevraagd wat er gedurende die 90 min gebeurd is...? het enige wat jullie reeds gegeven hebben is zogenaamde intelligente (?) commentaar, zonder zelfs te weten waarop...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

07 nov 2012, 22:20

Wat is er gebeurd tijdens die 90 minuten in de hemel???

En misschien is het zinvol om alle afbrekende, negatieve commentaar eens te negeren? Handig als je niet steeds off topic wil gaan. Dus we concentreren ons op die 90 minuten. Vertel aub?

lieve groetjes,
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 00:45

En misschien is het zinvol om alle afbrekende, negatieve commentaar eens te negeren? Handig als je niet steeds off topic wil gaan. Dus we concentreren ons op die 90 minuten. Vertel aub?
Je hebt volkomen gelijk meiske.. laat ons die negatieve commentaar en mensen negeren en terug naar het onderwerp gaan want daar gaat het om. Een scepticus is en blijft een scepticus tot hij zelf een ervaring beleefd en overtuigd geraakt...en de rest ziet het wel hierna zoals Don...

Ik moet het verhaal wel inkorten anders wordt het te lang voor hier...
Hij verteld: Op het moment van mijn laatste herinnering aan de brug werd ik omhuld door een onbeschrijfelijke lichtglans die ieder aards begrip te boven ging en het volgende moment besefte ik dat ik in de hemel was. Ik werd overspoeld door blijdschap en zag een grote menigte mensen. Terwijl de menigte naar mij toesnelde zag ik mensen die ik gekend had en tijdens mijn leven overleden waren. De eerste die ik zag was mijn grootvader, hij omhelsde me. Toen hij mij losliet werd ik overweldigd door een extatische gelukzaligheid. Ik dacht niet aan zijn noch mijn dood omdat ik niet genoeg kon krijgen van de vreugde van onze hereniging. Sommigen omhelsde me, andere schudden mij de hand. ik had nog nooit zoveel liefde ontvangen. Eén van hen was een oude vriend Mike Wood die op 19 jaar verongelukte . Ik had hem nog nooit zo stralend zien lachen, ik weet niet waarom maar de vrede van die plek wist alle vragen uit. Tijd had geen betekenis. Ik zag Barry Wilson die verdronken was in een meer enz.. Het hemelse licht en structuur zijn niet uit te bevatten of uit te leggen met aardse begrippen, ook de kleuren waren nauwelijks te bevatten. Het leek of ik in een andere dimensie verkeerde. Ik was niet bewust van wat ik achter had gelaten alle negatieve dingen leken verwijderd te zijn. Mijn overgrootmoeder die tijdens haar leven gebocheld was en een kunstgebit droeg straalde nu. Hun gelaatstrekken waren perfect. Woorden schieten te kort om alles te beschrijven. Een heilig ontzag overviel mij toen ik opeens hemelse muziek hoorde (zo beschrijft ook jozef Rulof tijdens zijn uittredingen zijn eerste binnentreden in de lichtsferen), ik hoorde niet alleen die muziek ik maakte er zelfs deel van uit. Het begrip tijd was weggevallen... (tot zover)...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 nov 2012, 05:28

Wat daar beschreven wordt lijkt sterk op ervaringen van anderen (ook op eigen ervaringen), tijdens een spirituele (mystieke) ervaring.
Zuiver, helder gezang, mooie muziek.
het gevoel deel uit te maken van deze muziek (denk aan de ervaring van samadhi (verlichting) van een yogi, die zich een voelde met alles wat is in de kosmos, met elk deeltje, hoe klein ook)
het licht : denk aan dat licht in mijn eigen ervaringen, ook het innerlijke licht, en ook de verhalen van sommigen over dat licht.
Ik weet niet zeker, maar naar wat ik al heb mogen ervaren, en ook vernemen van anderen, kun je dit soort toestanden ook ervaren tijdens een mystieke toestand, (kan het niet beter omschrijven) en niet enkel tijdens een bde.
Ik geloof dat zelfs in het boek van Pim Van Lommel dit ook vermeld wordt, dat mystieke (spirituele) ervaringen overeenkomen met de ervaringen van een bde.
Ook dat gevoel van liefde, van geluk, is me bekend. Het lijkt wel een onuitputtelijke bron van een ongelooflijk krachtige liefde. Die liefde is zo krachtig, zo overweldigend, dat je het gevoel kunt krijgen dat je zoveel liefde nog nooit hebt meegemaakt in je leven.
Al die ervaringen die hier beschreven worden zijn me bekend, en naar gelang ik verder op mijn zoektocht kwam, veel anderen ook.
Het is zo mooi.
De liefde die wij hier kennen, is maar een flauw afkooksel in vergelijking met de liefde die je te voelen krijgt tijdens een ervaring of een bde .
Het helderste licht, dat wij hier op aarde kennen, lijkt eerder een troebele verschijning met het onbeschrijflijk heldere licht dat ik gezien heb (zowel bij anderen als in mezelf). Wij zijn zelf een ongelooflijk helder schitterend licht.
Zelfs de meest zuivere tonen, zijn niet half zo helder en zuiver als diegenen diegenen die men horen kan aan de andere zijde.
Alles hier op deze aarde, lijkt wel eerder een flauwe,troebele kopie te zijn van wat er ons te wachten staat. In de geestelijke wereld, is alles veel intenser, zo lijkt het me.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

08 nov 2012, 09:16

En ik zou uiteindelijk nu wel eens willen weten WAT men nu bedoelt met DE HEMEL :?:
Is me tot op mijn Oma- leeftijd nog altijd een raadsel :roll: :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 nov 2012, 09:39

Jullie willen de netelige vragen uit de weg gaan? OK. Jullie willen weten wat er tijdens die 90 minuten gebeurde? OK.
Onze dominee zit in de wagen en raakt betrokken in een ernstig ongeval met onmiddelijke zware verwondingen tot gevolg, mogelijk zelfs een -tijdelijke- hartstilstand.
Het gedeelte van het brein dat ingrijpt bij dit soort plotselinge gebeurtenissen, de breinstam, ook gekend als het 'reptielenbrein', treed in actie. In eerste instantie wordt er een stoot adrenaline vrijgegeven, een stoot die eventueel het hart terug op gang brengt.
Als de gevaarlijke toestand aanhoudt begint het brein de voor onmiddelijke overleving overbodige functies uit te schakelen: ogen, delen van de cortex (o.a. de parietale lob) etc. Onze dominee raakt in een toestand vergelijkbaar met de REM-slaap. Hij droomt. Tijdsbesef en de ervaring van tijdsverloop gaat een eigen leven leiden, plaatsbesef gaat weg en veroorzaakt het gevoel het lichaam te ontstijgen.
Ondertussen zijn de hulpdiensten aangekomen, een ambulancier (een verpleegkundige, er is geen dokter aanwezig geweest) ziet het verhakkelde lichaam, kan geen pols vinden en besluit dat geen hulp kan baten.
De dominee is echter nog steeds bij leven, zij het met een sterk verzwakte, mogelijk haperende pols.
Een collega dominee komt langs en vraagt te mogen bidden voor het slachtoffers. Die man zingt o.a. een lied dat zeer bekend is bij het slachtoffer die a.h.w. automatisch begint mee te zingen. Deze activiteit veroorzaakt een vernieuwde toevoer van bloed naar de uitgeschakelde hersendelen en de man wordt wakker.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 10:49

Dank u wel dokter Zondervrees..

Dus alle BDE's zijn vanaf nu opgelost met de verklaring van Zondervrees...

OK (uw?) visie, dan ook graag een wetenschappelijk antwoord op de vraag over de mystieke ervaringen die Angelica aanhaalt en de 1000 den uittredingen van Jozef Rulof, Dante, Swedenborg die allen nog leven of leefden toen ze hun ervaringen hadden en dan zijn we er weer met de nog steeds niet beantwoorde vraag: van waar komen de duidelijk hoorbare stemmen van overledenen op band, beelden op foto's en TV..? Dan heb ik ook nog de vraag voor Dr Zondervrees waarom zij die sterven en zij die leven dezelfde geestelijke ervaringen meemaken. Het licht, die liefde, dat prachtig gezang, die onaardse kleuren, de overleden personen die tegen hen praten enz... Om dan nog maar te zwijgen van het veranderende bewustzijn van de mensen die een BDE meemaken, en de meestal daaraan gekoppelde helderziendheid of andere geestelijke gaven...

U maakt gewoon een verhaaltje om uzelf goed te praten omdat u niet kan accepteren dat er meer is,.. simpel niet... tussendoor zet u verschillende mensen op een verkeerd been en hoopt dat ze u gelijk geven.. wat uw groot ego dan weer een duw geeft...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 nov 2012, 11:03

wayti schreef:Dank u wel dokter Zondervrees..

Dus alle BDE's zijn vanaf nu opgelost met de verklaring van Zondervrees...

OK (uw?) visie, dan ook graag een wetenschappelijk antwoord op de vraag over de mystieke ervaringen die Angelica aanhaalt en de 1000 den uittredingen van Jozef Rulof, Dante, Swedenborg die allen nog leven of leefden toen ze hun ervaringen hadden en dan zijn we er weer met de nog steeds niet beantwoorde vraag: van waar komen de duidelijk hoorbare stemmen van overledenen op band, beelden op foto's en TV..? Dan heb ik ook nog de vraag voor Dr Zondervrees waarom zij die sterven en zij die leven dezelfde geestelijke ervaringen meemaken. Het licht, die liefde, dat prachtig gezang, die onaardse kleuren, de overleden personen die tegen hen praten enz... Om dan nog maar te zwijgen van het veranderende bewustzijn van de mensen die een BDE meemaken, en de meestal daaraan gekoppelde helderziendheid of andere geestelijke gaven...

U maakt gewoon een verhaaltje om uzelf goed te praten omdat u niet kan accepteren dat er meer is,.. simpel niet... tussendoor zet u verschillende mensen op een verkeerd been en hoopt dat ze u gelijk geven.. wat uw groot ego dan weer een duw geeft...
Ach zo, ik dacht dat je het enkel over die 90 minuten wou hebben? Of past dat nu in enen niet meer in je kraam? Ga je bde, hallucinaties en ruis op oude bandopnemers nu op een hoopje gooien?
Wat ik zeg is aantoonbaar, wetenschappelijk vastgesteld, ondersteunbaar door proefnemingen.
Dat is wat anders dan jouw gezwets over directe stem apparaten, veelbetekenende uitspraken van helderziendenn die je hier niet durft weer te geven etc. Niets van wat jij beweert heeft ook maar enig aantoonbaar waarheidsgehalte. Niets.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 11:07

En ik zou uiteindelijk nu wel eens willen weten WAT men nu bedoelt met DE HEMEL Is me tot op mijn Oma- leeftijd nog altijd een raadsel
Met het woord hemel wordt een gelukzalige plaats bedoeld aan gene zijde waar de mens na de dood heengaat, vergelijkbaar met de aarde maar VEEL mooier. toen Jezus heenging zei Hij: "In het huis van mijn vader zijn vele woningen"... De Koran spreekt net als de esotherische geschriften over 7 hemelen. (het goddelijk getal). Dit is bevestigd door jozef Rulof die ze alle 7 bezocht heeft in uitgetreden toestand. (de geest verlaat het lichaam). De eerste 3 hebben afstemming op de aarde en zijn ermee in vergelijking vanaf de vierde spreken wij van het zomerland (zie foto). Vergeet de verhalen van de zilveren lepeltjes en engelen met vleugelen of duivels met bokkepoten deze moet men mythologisch opvatten.

De mens is een geest in een aards lichaam en na de dood keert de geest terug van waar hij kwam. Wij noemen die plaats het hiernamaals of ook wel gene zijde. Met dit verschil.. terwijl op aarde goed en kwaad samen leven is het daar gescheiden, vandaar 7 licht en 7 duistere sferen. Uw innerlijk hier is uw uiterlijk daar, je kan je dus niet verbergen achter een masker zoals op aarde wel gebeurd. De mate van liefde die je op aarde gehad hebt bepaald de plaats waar ge heen zult gaan... de BDE ers zien maar een glimp ervan in tegenstelling tot de BLE ers...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 11:10

Dat is wat anders dan jouw gezwets over directe stem apparaten, veelbetekenende uitspraken van helderziendenn die je hier niet durft weer te geven etc. Niets van wat jij beweert heeft ook maar enig aantoonbaar waarheidsgehalte. Niets.
Wat ben jij toch een zielige persoon, als je denkt dat ik daardoor ga praten dan heb je het mis man.. en uit jouw reactie komt dus duidelijk naar voor dat je het niet weet, dus niks waarheidsgehalte.. Niets..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.