90 minuten in de hemel..

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

08 nov 2012, 11:32

wayti schreef:Dus alle BDE's zijn vanaf nu opgelost met de verklaring van Zondervrees...
[...]
U maakt gewoon een verhaaltje om uzelf goed te praten omdat u niet kan accepteren dat er meer is,.. simpel niet... tussendoor zet u verschillende mensen op een verkeerd been en hoopt dat ze u gelijk geven.. wat uw groot ego dan weer een duw geeft...
BDE's zijn al lang opgelost. Net als mystieke ervaringen, verschijningen, uittredingen, en zeker band- en beeldruis.
Het werd hier reeds verschillende malen in detail uitgelegd, maar je bent blijkbaar niet in staat het te begrijpen.

En overigens vind je een veranderde instelling niet alleen bij mensen die z.g. een BDE meemaakten, maar ook bij mensen die een zwaar trauma meemaakten, een ongeval, een burn-out, enz. Een doodgewone psychologische en/of neurologische reactie.

U maakt gewoon een verhaaltje om uzelf goed te praten omdat u niet kan accepteren dat er niet meer is,.. simpel niet... tussendoor zet u verschillende mensen op een verkeerd been en hoopt dat ze u gelijk geven.. wat uw groot ego dan weer een duw geeft...
Jawatte

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 11:37

U maakt gewoon een verhaaltje om uzelf goed te praten omdat u niet kan accepteren dat er niet meer is,.. simpel niet... tussendoor zet u verschillende mensen op een verkeerd been en hoopt dat ze u gelijk geven.. wat uw groot ego dan weer een duw geeft...
Bedankt Cappa voor uw eerlijke mening...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 nov 2012, 11:43

wayti schreef:
Dat is wat anders dan jouw gezwets over directe stem apparaten, veelbetekenende uitspraken van helderziendenn die je hier niet durft weer te geven etc. Niets van wat jij beweert heeft ook maar enig aantoonbaar waarheidsgehalte. Niets.
Wat ben jij toch een zielige persoon, als je denkt dat ik daardoor ga praten dan heb je het mis man.. en uit jouw reactie komt dus duidelijk naar voor dat je het niet weet, dus niks waarheidsgehalte.. Niets..
Wie noemt mij zielig? Jij die iets zegt te weten maar lullige excuses zoekt om het niet te zeggen? Jij die zegt enkel over die 90 minuten te willen praten maar er direct allerlei andere onderwerpen bij betrekt? Jij die elke discussie ontwijkt met smoesjes maar wel koppig, tegen elk argument in, steeds maar met dezelfde beuzelarijen komt aanzetten?
Komaan, durf te vertellen wat die waarzegster over mij te vertellen had.
Ni Dieu, Ni Maître

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 nov 2012, 11:45

Wat mij hier vooral intrigeert, is de motivatie van mensen die blijkbaar proberen andere mensen te overtuigen van "waarheden" die boven het wetenschappelijk- bekende uitstijgen. Proberen zij zichzelf te overtuigen ? Zoeken zij medestanders om hun "geloof" bevestigd te zien ? Willen zij bekeren ? Willen zij enkel aandacht ? Willen zij.... ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 11:53

Wat mij hier vooral intrigeert, is de motivatie van mensen die blijkbaar proberen andere mensen te overtuigen van "waarheden" die boven het wetenschappelijk- bekende uitstijgen. Proberen zij zichzelf te overtuigen ? Zoeken zij medestanders om hun "geloof" bevestigd te zien ? Willen zij bekeren ? Willen zij enkel aandacht ? Willen zij.... ?
Al ooit eens bij stil gestaan dat zij hun ervaringen wel eens zouden willen delen met andere mensen...maar hun dat hier onmogelijk wordt gemaakt..
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 nov 2012, 12:10

Hm Socrates, naar mijn mening willen mensen niet direct iemand overtuigen,, maar wel hun visie/geloof/ervaring delen met anderen, en doen ze tegelijk een poging om anderen iets mee te geven. Er zijn altijd mensen die openstaan voor het paranormale, spiritualiteit, en het is die groep die men tracht te bereiken. Weerstand mag, is zelfs nodig om het de spanning er wat in te houden, anders zou het maar een saaie boel zijn, de vraag is echter, op welke manier bieden we die weerstand? Het is een discussieforum, ok, maar er zijn altijd verschillende manieren om iemand te woord te staan, denk ik zo.

Ik weet niet, maar volgens mij kan je niemand overtuigen, iedereen beleeft het naar gelang zijn eigen persoonlijkheid/conditionering, niet waar?

maar de manier waarop men Wayti hier te woord staat, doet mijn nekharen overeind staan. Zo verander ik pardoes weer in madame vinaigre :wink:

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 12:18

Geloof het of niet...maar het allermoeilijkste in het leven hierna is het overtuigen dat mensen op aarde gestorven zijn.. zij die dat proberen worden soms op gevloek en getier ontvangen want de gestorvene is toch niet dood.. hij leeft.. Van zodra de mens weet dat er geen dood is houden ook deze toestanden op.. daarom vertel ik wat ik te zeggen heb (ondanks alle tegenstand).. Van zodra wetenschap en spiritualiteit zullen samenwerken zal zal alles ten goede veranderen. Maar dit heeft tijd nodig.. Momenteel vecht ik tegen de bierkaai omdat alle mensen met ervaringen hier worden weggewerkt door een kleine kern van ongelovige pseudo-wetenschappers die alleen durven aannemen wat ze zien... trouwens als ik zou zwijgen hebben ze niks meer om hun gal over uit te spuwen... Pijnigen kunnen ze mij maar breken nooit...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

08 nov 2012, 12:33

wayti schreef:
socrates schreef:Wat mij hier vooral intrigeert, is de motivatie van mensen die blijkbaar proberen andere mensen te overtuigen van "waarheden" die boven het wetenschappelijk- bekende uitstijgen. Proberen zij zichzelf te overtuigen ? Zoeken zij medestanders om hun "geloof" bevestigd te zien ? Willen zij bekeren ? Willen zij enkel aandacht ? Willen zij.... ?
Al ooit eens bij stil gestaan dat zij hun ervaringen wel eens zouden willen delen met andere mensen...maar hun dat hier onmogelijk wordt gemaakt..
Hmm, weinig waarschijnlijk. Het internet krioelt namelijk van de sites, in vele talen, waar mensen dag in dag uit elkaar dat soort verhaaltjes vertellen. Er zijn zelfs sites, o.a. de lulof-site, waar je onmiddellijk af gegooid wordt als je niet akkoord gaat.
Waarom gaan onze dromers daar dan niet met hun soortgenoten verhaaltjes uitwisselen. Ze weten heel goed dat ze hier kritische mensen gaan ontmoeten en dus tegenstand, zelfs gelach als ze op geen enkele kritische vraag een antwoord blijken te hebben.

Blijft dus inderdaad de vraag van socrates.
Jawatte

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 nov 2012, 12:35

Maar Wayti toch, laat het niet zo aan je hart komen. Is niet alles evolutie? Herinner je, wie heeft dat ooit nog gezegd, tegen J. Rulof? Alles is evolutie. Ze zijn er nog niet aan toe. Alles geschiedt op zijn tijd.
Mensen die voor bepaalde visies/overtuigingen niet klaar zijn, kun je gewoonweg niet overtuigen. het is inderdaad vechten tegen de bierkaai. Alles komt op zijn tijd, echt wel.
Maar mensen overtuigen van iets waar ze niet in kunnen geloven, is naar mijn mening onmogelijk. overtuigen kan niet, maar iets meegeven wel. Je moet het kunnen zeggen, en dan loslaten, ongeacht wat het resultaat is. Je hebt dan je plicht vervuld, je hebt het meegedeeld, aangeboden, en wat mensen ermee doen is eigenlijk niet jouw (ook mijn) zaak meer. Loslaten, wayti, gewoon loslaten, jongen.
Wat inderdaad wel spijtig is, is dat er mensen die hier wel voor openstaan gewoonweg niet durven reageren , gezien de tegenwind die ze onmiddellijk en overduidelijk zullen krijgen.
Alles is evolutie, alles is in een proces, je hebt het niet in de hand. Probeer dit te aanvaarden?


lieve groetjes
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

08 nov 2012, 16:53

socrates schreef:Wat mij hier vooral intrigeert, is de motivatie van mensen die blijkbaar proberen andere mensen te overtuigen van "waarheden" die boven het wetenschappelijk- bekende uitstijgen. Proberen zij zichzelf te overtuigen ? Zoeken zij medestanders om hun "geloof" bevestigd te zien ? Willen zij bekeren ? Willen zij enkel aandacht ? Willen zij.... ?
Hoe kom je eigenlijk aan die denkbeelden?
En dan volgt de vraag: ben je werkelijk geïnteresseerd?
Of wil je eigenlijk alleen je ei kwijt in hoe jij erover denkt?

Hoe kom je eigenlijk bij het woord: blijkbaar?
Wat blijkt er dan?
Dat jij denkt dat iemand, iemand anders wil overtuigen?
Is 't dat wat blijkt?

Zo niet wil je dan eens uitleggen wat er blijkt?

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

08 nov 2012, 16:58

wayti schreef:

Tja Henriette... hun verdomde ego hé ...
Maar stoer is 't wel hè?

Nou, daar gaat 't ook om. :lol: Heerlijk toch zo'n stoerigheid! :lol:

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

08 nov 2012, 17:28

Zielig, op die manier iets te betekenen willen hebben, hun ego opkrikken door middel van vernederingen en beledigingen. Alsof het niet op een beschaafde manier kan.

Is allemaal evolutie. Een proces van bewustwording.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 nov 2012, 19:10

wayti schreef:Geloof het of niet...maar het allermoeilijkste in het leven hierna is het overtuigen dat mensen op aarde gestorven zijn.. zij die dat proberen worden soms op gevloek en getier ontvangen want de gestorvene is toch niet dood.. hij leeft.. […]
Dat die zielen aan de andere zijde nog zo driftig kunnen reageren zeg. Nou moe. En dat wayti dat allemaal weet! Alsof hij er zelf bij was toen ze begonnen vloeken en tieren. Of was het dat wat hij hoorde op dat bandje?
Ik hoop maar dat de Bond tegen Vloeken dat niet weet, dat ze in het hiernamaals zo te keer kunnen gaan. Sjonge!
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 nov 2012, 22:12

cappa schreef:]BDE's zijn al lang opgelost. Net als mystieke ervaringen, verschijningen, uittredingen, en zeker band- en beeldruis.
Is het niet zo cappa dat het enkel voor een groep is maar niet in het algemeen? Er zijn nog genoeg zeer ontwikkelde mensen daar mee bezig omdat het nog niet onomstotelijk is vast te stellen enkel de bijkomende verschijnselen. Men zegt het ligt aan het zuurstof gebrek in de hersenen. In feite zou dat betekenen dat alle lichamelijke functies, inclusief de hersenen, naar een minimum gaan. Je weet, er zijn een aantal graden qua dieptes zijn van de slaapniveau ‘s. Bij een BDE is dat meestal het diepste punt wat mogelijk is. ( nog verder betekend het de lichamelijke dood.) Dat maakt dat je wezenlijke levens kern zich kan los maken van het lichaam en vrijelijk kan schouwen in een gebied die niet meer enkel die zware wereldse materie is. Enkel gebonden aan de wereldse materie is dat niet mogelijk daarom is er geen houvast van het waarom en hoe van BDE voor velen en daarom schrijft men de verschijnselen toe aan de hand van aannames die voortkomen uit de bevindingen die niet verder kunnen gaan dan wat mogelijk is in de materie. Wat ook het basis denken is van mensen die niet voorbij de materie durven en kunnen denken. Wat overigens heel normaal is, omreden dat het evolutie proces qua gevoel vermogen, c.q. levensgraad, niet voor iedereen aan elkaar gelijk is.
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

08 nov 2012, 22:36

Wat sommigen hier voor anderen lijken willen toegankelijk te maken, is inzicht in paranormale ervaringen. Misschien zou dat vlotter verlopen in een topic met als hoofding bv. "De toegangsweg naar het bovennatuurlijke weten" . Maar paragnose is een discipline op zich en hoort noch bij religie, noch bij filosofie noch bij psychologie.
Mogelijk heb ik mij dan in mijn vraag naar motivatie van topic vergist.
Laat het middel nooit het doel vervangen !