Kan een 'directe stem' apparaat bestaan?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Het is of zal mogelijk zijn een directe stem apparaat te bouwen en te communiceren met de overledenen.

Absoluut
6
30%
Zeer waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Mogelijk
0
Geen stemmen
Niet waarschijnlijk
0
Geen stemmen
Zeer onwaarschijnlijk
0
Geen stemmen
Onmogelijk
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

06 dec 2012, 17:43

Dianthus schreef:Het is om eens verder durven te kijken dan ons eigen kleine stoffelijke ego-neusje groot is want wat weet dat neusje nu al waarlijk?
Vermoedelijk de *tigste maal dat iemand onze onvolledige (waarschijnlijk beperkte) kennis maar ineens als bewijs ziet voor de grootste fantasieën als rondzwevend leven, incarnaties na de dood, sprekende geesten, parallelle universa of eeuwige akasha archieven. Let wel, ik heb niets tegen al deze zaken, maar zie graag een greintje bewijs of op zijn minst enige ernstige aanwijzing voor ik me er in ga verdiepen. Kwestie van met de voetjes op de grond te blijven. :)

Overigens, als ge door de jaren niks verandering merkt in dit forum, dan merkt ge niet veel. Waarschijnlijk de reden dat ge u dan maar toespitst op fantasieën.
Jawatte

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

06 dec 2012, 17:52

Dianthus schreef:Blijkbaar niet :D
Ik dacht: effe wakker maken die handel. :D
Dat zooitje ligt me daar te slapen of 't 'n winterslaap is!

Hè! hè! :lol:

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

06 dec 2012, 18:05

Vermoedelijk de *tigste maal dat iemand onze onvolledige (waarschijnlijk beperkte) kennis maar ineens als bewijs ziet voor de grootste fantasieën als rondzwevend leven, incarnaties na de dood, sprekende geesten, parallelle universa of eeuwige akasha archieven.
Dat is jouw zienswijze en als je je daar goed bij voelt...
ik heb niets tegen al deze zaken,
mmm, ik weet niet of je hier een (bewust/onbewust) masker op zet of niet want aan je reacties te zien...
maar zie graag een greintje bewijs of op zijn minst enige ernstige aanwijzing voor ik me er in ga verdiepen.
Durf je wel open en onpartijdig te kijken? Zelf zie ik logische bewijzen genoeg maar ieder heeft daar natuurlijk zijn/haar eigen ervaring in en zo staat dan ook ieder op zijn eigen unieke beentjes op deze aardse grond.
Overigens, als ge door de jaren niks verandering merkt in dit forum, dan merkt ge niet veel.
De woorden en zinnen veranderen wel maar het gedrag niet. Dat is en blijft nog altijd krek het eigenste. De ene reactie op de andere...ik heb gelijk, jij bent een leugenaar en weet niet wat je zegt, ik ben zo overtuigd van mijn eigen gelijk,....enz...enz...

Over fantasieën gesproken...

Hier een mooie video die niet gebaseerd is op fanta's maar op werkelijkheid:

http://www.youtube.com/watch?v=umOHxEy1 ... r_embedded

Kunnen we allemaal nog iets van leren. Vooral over de wijsheid van zo rond 15minuten is eens de moeite waard om over na te denken.

Tja, van kinderen kunnen we dan ook nog altijd van bijleren...

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

06 dec 2012, 18:20

Ik dacht: effe wakker maken die handel.
Dat zooitje ligt me daar te slapen of 't 'n winterslaap is!
Ja Henriette, we kunnen er wel eens mee lachen maar het hoeft ook niet te zot te worden. Elke reactie naar buiten lokt een tegenreactie op en de vraag is of dat iedere keer wel zo bewust is om te doen? Ik help er niemand mee om steeds op zijn/haar tenen te blijven trappen want zo blijft de cirkel gesloten en kan er onmogelijk een opening in bewustzijn tussen beide optreden. Men blijft dan ook steeds gevangen in een negatieve oorzaak en gevolg omdat de acties en reacties negatief blijven. Pas wanneer men bewust blijft in reactie, waarbij de afwezigheid van reactie ook niet onbelangrijk is, kan de reactie van buitenaf veranderen omdat er zo een opening in kan komen doordat de ruimte ervoor gecreëerd wordt. Dat gaat niet van vandaag op morgen. Niemand kan het gedag van een ander veranderen maar men kan er wel boven staan door de ruimte te laten door bewust iets maar ook eens niets te doen. Zwijgen is goud en dat is een waarheid als een koe. Zoals nu deze woorden gelezen worden ik er zeker van dat ik waarschijnlijk wordt gezien als een bedweterke maar daar gaat het mij niet om omdat mijn denken van het moment in vergelijking met het Grote Geheel nog niets voorstelt. En dat voelt ook nog eens verdomme goed want zo krijg ik vrijheid in denken want alles maar moeten weten ivm. dit aardse gedoe is de waanzin van de wereld. De werkelijkheid is niet ingewikkeld maar eenvoudig en eenvoud siert. Niet ingewikkelde intellectualiteit. BBBbbbrrrr

Nou, dit was het weer voor vandaag want we mogen ook niet gaan overdrijven alhoewel sommigen dit natuurlijk wel weer anders gaan zien dan het in feite goed bedoelt is maar leg dat nu maar eens uit...onmogelijk :wink:

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

06 dec 2012, 19:04

Ik buig diep voor jou...en voor je heldere geest Dianthus..

Afbeelding

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

06 dec 2012, 20:42

Dianthus schreef:Blijkbaar niet […]
En had je ook iets zoals een argument? Want voor de rest raaskal je maar voort zonder enige ondersteuning van je beweringen. Waarde = 0.
Ni Dieu, Ni Maître

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

07 dec 2012, 09:07

Dianthus schreef:
ik heb niets tegen al deze zaken,
mmm, ik weet niet of je hier een (bewust/onbewust) masker op zet of niet want aan je reacties te zien...
Effe verder kijken dan je neus lang is.
Ik heb er op dit forum al genoeg over geschreven.
Maar als je alleen de laatste postjes leest natuurlijk ...
Jawatte