Kan een 'directe stem' apparaat bestaan?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Het is of zal mogelijk zijn een directe stem apparaat te bouwen en te communiceren met de overledenen.

Absoluut
6
30%
Zeer waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Mogelijk
0
Geen stemmen
Niet waarschijnlijk
0
Geen stemmen
Zeer onwaarschijnlijk
0
Geen stemmen
Onmogelijk
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 nov 2012, 15:07

In diverse topics wordt door de Rulof-aanhang op dit forum een toekomstig bestaan van een 'directe stem' apparaat aangekondigd. Voor binnenkort.
Dit apparaat zou het mogelijk maken voor zij die heengegaan zijn, of overgegaan, zich aan gene zijde bevinden, enfin de doden dus, om met ons, de levenden, te praten, zonder tussenkomst van een medium. Ongetwijfeld zal dit een groot aantal faillisementen veroorzaken bij professionele mediums, te vergelijken met het aantal aangekondigde faillissementen in de horeca binnenkort.
Wat vinden de deelnemers aan dit forum van deze zaak?
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 18:08

Gij wilt niet leren hé man, een hopeloos geval.. Weer de zoveelste haat campagne van jou...ikzelf maak er geen woorden meer aan vuil. De voorlopers zijn er al ... voor de rest is het afwachtten... meer zeg ik niet meer....
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

08 nov 2012, 19:02

wayti schreef:[…] De voorlopers zijn er al ...
Waar? Of durf je dat weer niet zeggen?
Toch wel straf: je stelt een vraag waarop eenieder vrijuit kan antwoorden en dat heet dan een "haat campagne" te zijn. Zegt de man die mij zielig vindt…
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 nov 2012, 19:02

wayti schreef:Gij wilt niet leren hé man, een hopeloos geval.. Weer de zoveelste haat campagne van jou...ikzelf maak er geen woorden meer aan vuil. De voorlopers zijn er al ... voor de rest is het afwachtten... meer zeg ik niet meer....
Wayti, met al de onzin die je zelf voor waarheid aanneemt ben je ook nog paranoïde.
Waar zie jij een haatcampagne?
Zonder Vrees vraagt gewoon de mening van de lezers hier.
Vermits men na overlijden geen lichaam meer heeft, is er ook geen sprake meer van zich te kunnen uitdrukken. Dialoog is dus onmogelijk, ook al omdat er voor 99% kans is dat er geen leven is na de dood.
Het is toch niet zo moeilijk om dat in te zien?
Jij hoopt tegen beter weten in, waarschijnlijk door het niet kunnen aanvaarden dat geliefden uit jouw leefwereld verdwenen.
Het is erg, maar we moeten daardoor en trachten ons eigen leven te leiden zonder afhankelijk te zijn van anderen.
Wat Rulof en co schrijven is onzin, hocus pocus van zieke geesten of bedriegers.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 21:42

Jij hoopt tegen beter weten in, waarschijnlijk door het niet kunnen aanvaarden dat geliefden uit jouw leefwereld verdwenen.
Neen Reinike verkeerd gegokt moet ik nu echt gaan liegen en zeggen dat het na de dood ophoud.. terwijl er helemaal geen dood is.. dat zou pas absurd zijn...
Wat Rulof en co schrijven is onzin, hocus pocus van zieke geesten of bedriegers.
Als je morgen zijn boeken zou durven, lezen dan zal je zien dat je de bal volledig misslaat.. of denk jij dat de duizenden lezers allemaal gekken zijn?
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

08 nov 2012, 21:47

Wayti, met al de onzin die je zelf voor waarheid aanneemt ben je ook nog paranoïde. Waar zie jij een haatcampagne?
Zonder Vrees vraagt gewoon de mening van de lezers hier.
Zondervrees kent die mening al heel lang ...die hoeft dat niet meer te vragen dat weet je goed genoeg...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
Fazal

08 nov 2012, 21:56

Niet àlle lezers, wel degenen die over het lezen niet rationeel (willen of kunnen) nadenken!
Trouwens, velen beweren bij een BDE familieleden te hebben gezien.
Maar wat, indien deze laatsten al zijn gereïncarneerd!? Zijn zij nu nog daar, of zijn ze daar niet meer??? Hoe kunnen zij dan 'denken' dat zij hen hebben gezien??? Of zou het kunnen dat hun (zgn) geest verdeeld is tussen het leven in het hiernamaals en het 'nieuwe' leven hier? Heeft daar al iemand, die in reïncarnatie gelooft, zichzelf hierover al vragen gesteld? Zo te lezen, niet speciaal! Raar toch, hoe sommige mensen, bevoordeeld met een rationeel verstand zich daar geen vragen over (schijnen te) stellen!
Fazal

08 nov 2012, 22:08

wayti schreef: Als je morgen zijn boeken (van Rulof dus) zou durven (is dit om te lachen?), lezen dan zal je zien dat je de bal volledig misslaat.. of denk jij dat de duizenden lezers allemaal gekken zijn?
Er lopen nu eenmaal meer gekken dan normalen op deze wereld!
Ik denk dus van wèl! Of... het zal in ieder geval niet veel schelen!
Tenzij zijzelf, tijdens het lezen van al die onzin, erover durven nadenken! Het gaat hier bij mijns inziens, over alles slikken wat men leest, en dit zonder tégenpruttelen, voor zolang het maar met uw 'denken' overeen komt! Al wie of wat, schrijft wat de gelovigen willen lezen, wordt zonder enige scrupules door hen geloofd! Ik noem het doordrenkt van bijgeloof!
Jullie beweren dat de bijbel gelijk heeft, maar wat doe je dan met de koran, de talmoed, de koran, enzovoort ...? Hebben jullie bijbelgelovers, dan geen enkele twijfel over wat waar is (of zou kunnen zijn), en wat niet? Wel, dat hebben al die andere believers ook niet!
So what? Wie heeft gelijk?
Volgens mij, génen enkele! NIEMAND! NIEMAND weet, of 'kan' het weten met zekerheid!
Wat dan ook den enen bijbel moge geschreven hebben tégenover den andere!
Niet moeilijk te voorspellen dat daar oorlog moet van komen! Zo is het trouwens al altijd geweest! En vergeet niet, in de naam van (weeral) die god natuurlijk!

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

08 nov 2012, 22:34

Maar wat, indien deze laatsten al zijn gereïncarneerd!? Zijn zij nu nog daar, of zijn ze daar niet meer???
Vreemde stelling Fazal .... iemand die gereincarneerde is leeft in het lichaam op aarde dus zijn ze niet meer daar. Toch is het mogelijk dat levens die nog in het lichaam zijn elkaar tijdelijk, in de geest, kunnen ontmoeten. Veelal wordt dat gezien als dromen ( kunnen het ook zijn) meestal zijn het levens die zeer met elkaar verbonden zijn vanuit vorige levens opgebouwd.
Alles is Één en die Éne is Alles.
Fazal

08 nov 2012, 22:50

Jaja, droom maar verder beste janx! :wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

09 nov 2012, 00:55

janx schreef:
Maar wat, indien deze laatsten al zijn gereïncarneerd!? Zijn zij nu nog daar, of zijn ze daar niet meer???
Vreemde stelling Fazal .... iemand die gereincarneerde is leeft in het lichaam op aarde dus zijn ze niet meer daar. Toch is het mogelijk dat levens die nog in het lichaam zijn elkaar tijdelijk, in de geest, kunnen ontmoeten. Veelal wordt dat gezien als dromen ( kunnen het ook zijn) meestal zijn het levens die zeer met elkaar verbonden zijn vanuit vorige levens opgebouwd.
Het zijn dan ook dromen old boy.
Zoals Wayti ben jij ook zeker van leven na de dood terwijl je er geen enkel bewijs voor hebt.
Alles, maar dan ook alles wijst erop dat reïncarnatie niet bestaat: moest dat zo zijn werden we wijs geboren.
Wat we in realiteit zien: dat we het karakter van vader of moeder erven.
Niks buitenissigs aan.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 nov 2012, 06:00

Wie zei het nog maar weer? I have a dream.... :lol: Ik zou zeggen denk er eens over misschien dat ik tijd heb om in de loop van de avond te lezen wat jullie's dromen zijn. Drukke dag vandaag en morgen voor mij niet normaal hoor 'k heb het drukker dan in de tijd dat ik nog werkzaam was maar dat is niet verkeert hoor. 'k Ontmoet veel mensen van allerlei slag, wat reuze intressant is. See you later. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

09 nov 2012, 08:42

janx schreef:Wie zei het nog maar weer? I have a dream.... [...]
Het vraagt wijsheid te weten welke dromen fantasie zijn en zullen blijven, welke dromen realiseerbaar zijn.
Ik droom wel eens van het winnen van de Euromillions. En al is dat puur theoretisch mogelijk, ik ga er niet van uit dat dat daadwerkelijk ook eens zal gebeuren.
Probleem: een aantal mensen, o.a. wayti en janx, gaan er van uit dat hun dromen, hoe onwaarchijnlijk ook, werkelijkheid zijn of zullen worden, hoe klein de kans daarop ook moge zijn.
Ni Dieu, Ni Maître

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 nov 2012, 11:21

Zoals Wayti ben jij ook zeker van leven na de dood terwijl je er geen enkel bewijs voor hebt.
Ach Reini, van in het begin der tijden zijn er al bewijzen van een leven na de dood geweest en dat is nooit opgehouden en in deze tijd komt het steeds meer en meer op ons af. Alleen willen uw collega's op dit forum deze niet aanvaarden dus zwijgen de mensen gewoon om niet uitgelachen te worden. Alleen ikzelf en enkele andere moedige volhouders durven ondanks alle spot de strijd aan te gaan.

Toen in 1968 de eerste mensen een voet op de maan zetten en mijn grootvader dit zag waren zijn woorden: "Allemaal truckage". die mens kon dit niet aanvaarden. Zo is het ook (ondanks zij beter zouden moeten weten) met de pseudo-wetenschappers op dit forum. Daarom zal het ook hun eigen wetenschap zijn die het bewijs zal leveren, mooi toch. Dan houd eindelijk hun twijfel op en kunnen ze zich gaan bezig houden met hun vrouw of hun tuintje, of een boek over leven na de dood?.. Dit zijn de laatste woorden die ik hier aan vuil maak want discussie hierover heeft voorlopig geen enkele zin...

Dit apparaat komt er.. het is de enige manier om alle religies eindelijk te verbinden en de mensheid te overtuigen dat er geen dood is... dit mede dank zij onze vrienden van dit forum die maar niet kunnen (of willen) geloven dat er meer is. Zij zullen overtuigd worden, voor mij hoeft het niet ik WEET al heel lang dat er geen dood is. Maar om het even met de woorden van de meesters te zeggen: Deze profetie zal letterlijk in vervulling gaan, zowaar er een God van Liefde is!...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

09 nov 2012, 11:21

Twee keer geplaatst...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.