Kan een 'directe stem' apparaat bestaan?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Het is of zal mogelijk zijn een directe stem apparaat te bouwen en te communiceren met de overledenen.

Absoluut
6
30%
Zeer waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Mogelijk
0
Geen stemmen
Niet waarschijnlijk
0
Geen stemmen
Zeer onwaarschijnlijk
0
Geen stemmen
Onmogelijk
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

17 nov 2012, 09:15

Proficiat Dianthus.

Sigius
Lid geworden op: 17 jun 2009, 19:03

17 nov 2012, 21:17

En hoe lang en breed men het ook uitlegt aan die gelovers in helderziendheid; ze zijn gewoonlijk al zo ver heen dat realiteit voor hen iets heel anders betekent.... Want die mensen, bedriegers dat ze zijn, geloven vast in hun eigen kunnen. Ik heb soms echt compassie met die mensen. Ze maken zich onsterfelijk belachelijk maar zijn zich daar niet van bewust.
Wetenschappers bewijzen zesde zintuig

Wetenschappers aan de Universiteit van Glasgow zeggen wetenschappelijk bewijs te hebben geleverd voor het bestaan van een "zesde zintuig" nadat ze wetenschappelijke experimenten uitgevoerd hebben.

Het onderzoek, geleid door professor Archie Roy toont aan dat de veronderstelling dat mediums signalen oppikken van lichaamstaal, dingen gissen, en dingen die ze al wisten, niet waar blijkt te zijn. Roy zegt: "Er is geen twijfel mogelijk dat sommige mediums informatie kunnen verkrijgen anders dan met de vijf zintuigen die we hebben."

Bij de experimenten werd van verschillende wetenschappelijk verantwoorde technieken gebruik gemaakt, zoals de dubbel-blind test waarbij het medium en een bepaald anoniem persoon in verschillende ruimtes werden gezet. Het medium kende de persoon niet, en de identiteit van de persoon werd compleet geheim gehouden. Er werd slechts gecommuniceerd via een microfoon. Hiermee is volgens de Universiteit van Glasgow wetenschappelijk bewezen dat de mediums persoonlijke dingen die ze niet konden weten over de personen via paranormale wijze wisten te verkrijgen.

Roy zegt: "We moeten nu verder gaan dan deze bevindingen. Een theorie is dat het medium informatie uit andermans hersenen kan lezen, maar hoe vindt dit plaats? Dit moet verder onderzocht worden".

Mvg: Sigius
Kennis heeft geen waarde als u geen liefde bezit.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

17 nov 2012, 22:47

Anno 2003..... :roll: gaap!!

Heb in tussentijd nog wat graancirkels getrokken kwestie van Mr.Roy wat bezigheid te geven.


Mvg,
P.Siemons

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

01 dec 2012, 23:46

Hopelijk vinden ze Wayti ook terug, want die lijkt ook verdwenen van het forum. 8O
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

01 dec 2012, 23:50

rolija schreef:Hopelijk vinden ze Wayti ook terug, want die lijkt ook verdwenen van het forum. 8O
Je mist hem toch niet mag ik hopen.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

01 dec 2012, 23:54

talisman schreef:
rolija schreef:Hopelijk vinden ze Wayti ook terug, want die lijkt ook verdwenen van het forum. 8O
Je mist hem toch niet mag ik hopen.
Nee nee, zal hier wel ergens rond hangen met een andere naam. :wink:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

02 dec 2012, 08:32

rolija schreef:
talisman schreef:
rolija schreef:Hopelijk vinden ze Wayti ook terug, want die lijkt ook verdwenen van het forum. 8O
Je mist hem toch niet mag ik hopen.
Nee nee, zal hier wel ergens rond hangen met een andere naam. :wink:
Dat zeg je nu wel Rolija, maar ik denk dat je Wayti toch wel een beetje mist.
Mist? Oh ja, ik zie het nu voor mij, vanuit een mistige dampend apparaat aangedreven door nucleaireprocessen klinkt de stem, 'aardbewoners....., hier is uw eerste directe verbinding met het hiernamaals......, zeg uw vreinden op het Seniorennet.be, er is leven na het aardse.' :lol: :lol: :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Sigius
Lid geworden op: 17 jun 2009, 19:03

03 dec 2012, 23:27

De meeste mensen op dit forum zoeken iets wat in hun straatje past maar de echte verklaring willen ze blijkbaar niet weten... Kan een stem-apparaat bestaan één derde zegt ja twee derde nee.. De toekomst zal het uitwijzen wie gelijk heeft..

Niet alleen Jozef Rulof of Constantin Raudive of Leslie Flint maken gewag van zulk een apparaat. Ook Antony Borgia die in contact stond met de zoon van een aartsbisschop R.B.Benson maakt er gewag van en schrijft in zijn boek: De dag zal echter komen , dat beide werelden nauw verbonden zullen zijn, wanneer communicatie tussen beide werelden de gewoonste zaak van de wereld zal wezen... Dan zal de grote bronnenrijkdom van gene zijde openstaan voor de aarde om er uit te putten tot heil van het gehele mensenras.. Hij spreekt ook (net als Rulof) dat iedere uitvinding eerst aan gene zijde is uitgevonden voor zij doorgegeven is aan de aarde. Aan gene zijde bestaat het toestel dus al, alleen moeten er nog nieuwe uitvindingen komen op aarde om ook het toestel hier te kunnen doen werken. Het is dus gewoon afwachtten..

Mvg: Sigius
Kennis heeft geen waarde als u geen liefde bezit.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 dec 2012, 00:09

Straf is dat !
Tot stof en as vergaan, gaan die afgestorvenen daar toch een fabriekje uitbaten om radio's ter onzer glorie ineen te prutsen zeker?
Ik kan niet wachten om contact te krijgen met een goede bekende....

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 dec 2012, 00:32

Beste Sigius, het valt niet mee voor onze mede forumleden omdat te kunnen aannemen.
Maar dat is niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat de huidige wetenschap zelf zegt, er 5 á 6 keer meer donkere materie dan het zichtbare is, en men geen idee heeft wat het kan zijn. Dus, en dat vind ik persoonlijk wel treffend, wij zijn dus nu in het deel, als je die bij het onbekende optelt, dat we dan op een totaal van 6 á 7 delen uitkomen. Wetend dat we pas 4% ( dus 96% onbekent) van onze eigen deel weten en daarbij genomen dat, volgens de wetenschap, het heelal al 13,7 miljardjaar bestaat, wat weten we dan eigenlijk? Daarom vind ik het al krom van de z.g.n. materialisten om zaken met zekerheid te kunnen stellen, beter gezegt, te ontkennen, wat jij aanvoert. Maar best wel begrijpelijk als je de volle omvang van de bovenstaande gegevens probeert in je op te nemen.
Dus gewoon blijven vertrouwen in wat je weet denk ik dan maar.
Laatst gewijzigd door janx op 04 dec 2012, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 dec 2012, 00:38

Reini schreef:Straf is dat !
Tot stof en as vergaan, gaan die afgestorvenen daar toch een fabriekje uitbaten om radio's ter onzer glorie ineen te prutsen zeker?
Ik kan niet wachten om contact te krijgen met een goede bekende....
Beste Reini, dit kun je alleen schrijven als je niet meer kunt bevatten dan dat de mens enkel materie is. En inderdaad het tot stof vergane lichaam zal ook nooit weer tot iets instaat zijn daar ga ik geheel met je in mee hoor.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 dec 2012, 11:31

De mens is inderdaad énkel materie, of je dat nu wil of niet, JohnnyX.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

04 dec 2012, 11:41

Wel raar zo'n denkende, pratende, bewegende, etende, slapende, wakker wordende en weer in slaap vallende materie.

En dan plots...op enig moment beweegt, eet, praat, denkt, slaapt en ontwaakt die materie niet meer..
Niets meer van dat alles..

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 dec 2012, 11:51

Henriette 2 schreef:Wel raar zo'n denkende, pratende, bewegende, etende, slapende, wakker wordende en weer in slaap vallende materie.

En dan plots...op enig moment beweegt, eet, praat, denkt, slaapt en ontwaakt die materie niet meer..
Niets meer van dat alles..
Zo is dat lieveke: ons peceeke geeft het op.
Je reactie geeft duidelijk aan dat je er geen benul van hebt hoelang de evolutie erover deed om tot de huidige situatie te komen in dat brein, en zelfs nu is het nog niet goed afgestemd: denk maar een aan de vecht- of vluchtreactie die onnodig in ons vege lijf optreedt en ons doet panikeren waar het niet nodig is.
Er is nog werk aan de winkel....