Kan een 'directe stem' apparaat bestaan?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Het is of zal mogelijk zijn een directe stem apparaat te bouwen en te communiceren met de overledenen.

Absoluut
6
30%
Zeer waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Waarschijnlijk wel
0
Geen stemmen
Mogelijk
0
Geen stemmen
Niet waarschijnlijk
0
Geen stemmen
Zeer onwaarschijnlijk
0
Geen stemmen
Onmogelijk
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

04 dec 2012, 11:53

Evolutie, is dat dan materie?
Er is immers niks anders dan materie?

En dat werk dat aan de winkel is, wordt dat gedaan door materie?
Denkt materie dat er nog werk aan de winkel is?
Ik zal 's aan m'n terras vragen hier achter het huis..

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

04 dec 2012, 13:16

Henriette 2 schreef:Evolutie, is dat dan materie? [...]
Ja.
Ni Dieu, Ni Maître

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

04 dec 2012, 13:48

Dat zeiden m'n terrastegels ook al. :D

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

04 dec 2012, 17:32

Laten we hierbij ook even helder zijn over het feit dat vele wetenschappers meer weten dan ze tot nog toe voor de camera of in boekvorm durven toe te geven want er is nog altijd spijtig genoeg de angst om voor gek verklaard te worden.

Ik ben er van overtuigd dat als je heel wat wetenschappers de vraag zou stellen of er een intelligentie, God of hoe je het ook noemen wilt bestaat, dat hun antwoord 'JA' zal zijn. Laten we hierbij ook niet vergeten hoeveel er van overtuigd zijn van het bestaan van andere dimensies, parallelle universums, enz...

Persoonlijk volg dit op de voet via vele kanalen en men doet deze uitspraken ook niet als er nergens 'logisch' bewijs voor lijkt te zijn of men zou door iedereen als TOTAAL onlogisch waargenomen worden.

Wanneer men dit eens durft inzien dan ligt de lijn wel erg dun om te gaan aannemen dat onze 'energie' wel eens na het stoffelijk sterven wel eens in een andere dimensie verder zou kunnen gaan. Nog niet zo een gek :idea:

Zelfs Einstein was hier ook van overtuigd in zijn eigen intellectuele denken: Wet van behoud van energie en zijn persoonlijke visies hierbij. Hij kon natuurlijk ook ongelijk hebben in zijn uitspraken maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij een zwammer was. Je weet wel, zo van die kabouters die niet eens van hun eigen zwam durven af te komen. :)

De wetenschap van vandaag weet dit zeer goed en iedereen die beweert dat materie zoals het eruit ziet door het stoffelijke oog en zo aanvoelt door de aanraking van onze handen en dat de werkelijkheid is, snapt geen snars van wat de wetenschap probeert te verklaren. Zo simpel is dit en natuurlijk zullen er weer gaan zijn die hierop gaan reageren als onzin en dat ik er niets van begrijp en weet ik veel wat voor onzinnig geleuter maar dat moeten zij dan maar weten. Als men nog niet genoeg heeft van het starre onbewuste egoïsche angstige geconditioneerde stoelen gedraai dat in stand wordt gehouden omdat men het eigen onbewuste-ego niet eens langs de kant durft te smijten zodat de ogen eens werkelijk open zouden gaan, draai dan gerust nog maar een paar decennia door op dezelfde piepende stoel dat zo verlangt naar een beetje verse olie! In ieder geval zal er in zo een toestand onmogelijk ooit sprake kunnen zijn van vooruitgang in denken totdat men nu eens eindelijk de wil begint te krijgen om nu ook eens open te staan voor de rest van wereld om zich heen en niet te doen alsof men al alles weet en buiten dat eigen kortzinnige nietige denken er niets meer is en kan zijn. Dit noem ik niet volheid maar intellectuele leegheid. Voor mezelf durf ik te beweren dat ik ‘iets’ weet maar dat iets, in vergelijking met ‘alles dat er WERKELIJK is’, nog helemaal niets te betekenen heeft. Ziet men dit anders, nou dan is het ook goed en ga je gang maar zou ik zeggen en veel geluk ermee in de toekomst.

-----

Oké, dit was mijn geleuter en nu weer terug naar de ronddraaiende terugkerende reacties uit het verleden die dan ook zo voorspellend zijn omdat keer op keer de kern van het reactieve verhaal steeds hetzelfde blijft zodat er dan ook helemaal niets nieuws meer onder de zon van aan is.

Voor diegene die zich niet persoonlijk aangesproken voelen, houden zo :wink:

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

04 dec 2012, 17:35

Henriette 2 schreef:Wel raar zo'n denkende, pratende, bewegende, etende, slapende, wakker wordende en weer in slaap vallende materie.

En dan plots...op enig moment beweegt, eet, praat, denkt, slaapt en ontwaakt die materie niet meer..
Niets meer van dat alles..
Je moet eens iets lezen over chaostheorie, complexe processen, ...
Niet dat je dan hapklare antwoorden gaat krijgen, maar wel enig inzicht in de mogelijkheden.
Inzien dat ontstaan van iets levends niet onmogelijk is.
Jawatte

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 dec 2012, 23:24

cappa schreef:Inzien dat ontstaan van iets levends niet onmogelijk is.
Ik denk eerder dat het leven er is. De vraag die je dan kunt stellen is, wanneer en hoe zal deze zich kunnen openbaren in deze kosmos naast al het bekende?
Ook ten aanzien van de chaostheorie kun je je afvragen wat heeft er voor gezorgd dat in die 13,7 miljard jaren van bestaan van dit heelal, deze niet bij toeval ten onder is gegaan maar steeds is geëvolueerd?
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

05 dec 2012, 08:44

janx schreef:
cappa schreef:Inzien dat ontstaan van iets levends niet onmogelijk is.
Ik denk eerder dat het leven er is.
En ik denk dat morgen Sinterklaas komt.
Jawatte

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 dec 2012, 17:18

cappa schreef:En ik denk dat morgen Sinterklaas komt.
Ik was er al bang voor dat jij dat nog kan denken.... maare... veel plezier hoor. :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

05 dec 2012, 18:17

janx schreef:Ik was er al bang voor dat jij dat nog kan denken....
Aangestoken door Henriette? Of hebben alle hollanders dat, altijd maar bang zijn?
Jawatte

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 dec 2012, 18:39

cappa schreef:
janx schreef:Ik was er al bang voor dat jij dat nog kan denken....
Aangestoken door Henriette? Of hebben alle hollanders dat, altijd maar bang zijn?
Hm ... ik denk dat er best reden voor is om bang te zijn voor mensen die zeggen "En ik denk dat morgen Sinterklaas komt." Leven die gedachten dan nog in België ?
Alles is Één en die Éne is Alles.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 dec 2012, 19:46

Je moet pas bang zijn als Cappa zou schrijven: "morgen vermoord ik Sinterklaas. " :D

Schandalig hé Janneke, ik en een dt fout. Heb het alras verbeterd. :)
Volmaaktheid is niet van deze wereld....
Laatst gewijzigd door Reini op 06 dec 2012, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 dec 2012, 20:48

Je moet pas bang zijn als Cappa zou schrijven: "morgen vermoordt ik Sinterklaas. "
Moet dat? bedoel je met of zonder 't', of ben je zo lief om je aan te passen aan mijn schrijfstijl? :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

06 dec 2012, 13:32

Dianthus schreef:Laten we hierbij ook even helder zijn over het feit dat vele wetenschappers meer weten dan ze tot nog toe voor de camera of in boekvorm durven toe te geven want er is nog altijd spijtig genoeg de angst om voor gek verklaard te worden.

Ik ben er van overtuigd dat als je heel wat wetenschappers de vraag zou stellen of er een intelligentie, God of hoe je het ook noemen wilt bestaat, dat hun antwoord 'JA' zal zijn. Laten we hierbij ook niet vergeten hoeveel er van overtuigd zijn van het bestaan van andere dimensies, parallelle universums, enz...

Persoonlijk volg dit op de voet via vele kanalen en men doet deze uitspraken ook niet als er nergens 'logisch' bewijs voor lijkt te zijn of men zou door iedereen als TOTAAL onlogisch waargenomen worden.

Wanneer men dit eens durft inzien dan ligt de lijn wel erg dun om te gaan aannemen dat onze 'energie' wel eens na het stoffelijk sterven wel eens in een andere dimensie verder zou kunnen gaan. Nog niet zo een gek :idea:

Zelfs Einstein was hier ook van overtuigd in zijn eigen intellectuele denken: Wet van behoud van energie en zijn persoonlijke visies hierbij. Hij kon natuurlijk ook ongelijk hebben in zijn uitspraken maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij een zwammer was. Je weet wel, zo van die kabouters die niet eens van hun eigen zwam durven af te komen. :)

De wetenschap van vandaag weet dit zeer goed en iedereen die beweert dat materie zoals het eruit ziet door het stoffelijke oog en zo aanvoelt door de aanraking van onze handen en dat de werkelijkheid is, snapt geen snars van wat de wetenschap probeert te verklaren. Zo simpel is dit en natuurlijk zullen er weer gaan zijn die hierop gaan reageren als onzin en dat ik er niets van begrijp en weet ik veel wat voor onzinnig geleuter maar dat moeten zij dan maar weten. Als men nog niet genoeg heeft van het starre onbewuste egoïsche angstige geconditioneerde stoelen gedraai dat in stand wordt gehouden omdat men het eigen onbewuste-ego niet eens langs de kant durft te smijten zodat de ogen eens werkelijk open zouden gaan, draai dan gerust nog maar een paar decennia door op dezelfde piepende stoel dat zo verlangt naar een beetje verse olie! In ieder geval zal er in zo een toestand onmogelijk ooit sprake kunnen zijn van vooruitgang in denken totdat men nu eens eindelijk de wil begint te krijgen om nu ook eens open te staan voor de rest van wereld om zich heen en niet te doen alsof men al alles weet en buiten dat eigen kortzinnige nietige denken er niets meer is en kan zijn. Dit noem ik niet volheid maar intellectuele leegheid. Voor mezelf durf ik te beweren dat ik ‘iets’ weet maar dat iets, in vergelijking met ‘alles dat er WERKELIJK is’, nog helemaal niets te betekenen heeft. Ziet men dit anders, nou dan is het ook goed en ga je gang maar zou ik zeggen en veel geluk ermee in de toekomst.

-----

Oké, dit was mijn geleuter en nu weer terug naar de ronddraaiende terugkerende reacties uit het verleden die dan ook zo voorspellend zijn omdat keer op keer de kern van het reactieve verhaal steeds hetzelfde blijft zodat er dan ook helemaal niets nieuws meer onder de zon van aan is.

Voor diegene die zich niet persoonlijk aangesproken voelen, houden zo :wink:
...Zou je ze de mond gesnoerd hebben???? :wink:

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

06 dec 2012, 14:54

Dianthus schreef:Laten we hierbij ook even helder zijn over het feit dat vele wetenschappers meer weten dan ze tot nog toe voor de camera of in boekvorm durven toe te geven want er is nog altijd spijtig genoeg de angst om voor gek verklaard te worden. [...]
Laten we even helder zijn: een feit is pas een feit als het te bewijzen, aan te tonen is. Zoniet is het hoogstens een veronderstelling.
Net zoals je bewering dat vele wetenschappers ja zouden zeggen op de vraag of er een god of zoiets is. Laat die vraag nu gesteld zijn aan wetenschappers, en laat het antwoord van het merendeel van hen nu precies het omgekeerde te zijn van je overtuiging.
Wat parallelle universa aangaat en meerdere dimensies die hebben meer te maken met jouw onbegrip van de wetenschap dan met het bestaan van goden en intelligente designers onder welke vorm dan ook.
Dat Einstein ooit zou geloofd hebben dat de wet van behoud van energie iets te maken zou hebben met een overgaan naar een andere dimensie na de dood is gewoon te gek voor woorden.
Ni Dieu, Ni Maître

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

06 dec 2012, 16:21

Blijkbaar niet :D

Maar dat was ook niet bedoeling om iemand de mond te snoeren. Het is om eens verder durven te kijken dan ons eigen kleine stoffelijke ego-neusje groot is want wat weet dat neusje nu al waarlijk? Ga maar na hoeveel we zelf denken. Hoeveel van wat we denken zijn gewoon gecumuleerde gedachten van anderen die we hebben aangenomen en hebben zij altijd gelijk? Wanneer men waarlijk open naar zichzelf durft kijken kan men pas achter waarheid komen en zolang men dit nog niet wil doen blijft men gewoon ronddraaien op dezelfde stoel met dezelfde gedachten en met dezelfde voorspellende reacties…

Dit forum is er een prachtig bewijs van. Wil je maar eens volgen hoe waanzinnig het egoïsche verstandelijke intellectuele denken is. Steeds draaien in steeds dezelfde O O O en dit voor jarenlang aan één stuk door en niemand die er werkelijk gelukkiger door wordt. Hoe zou dit toch komen? Vervelen we ons niet iets te veel van het goede en denken we nog altijd door steeds maar te denken en te reageren in dezelfde OOO dat we waarlijk geluk ermee kunnen eigen maken of door andere steeds te kleineren terwijl men zelf aan een minderwaardigheidscomplex leidt? Wat is dan bedoeling van dit alles? Is het nog wel de moeite om energie te verspillen wanneer men steeds zichzelf vergeet en het eigen onbewustzijn dan ook steeds naar buiten projecteert om zo hun eigen sterkte te blijven ontkennen. Hoe waanzinnig kun je zijn?