UFO's: voer voor psychologen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Fazal

17 jan 2013, 14:15

Jaja, maar dat betekent hoegenaamd NIET dat het ook maar iets met een god of met engelen zou hebben te maken!

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

17 jan 2013, 14:25

Fazal schreef:Naar mijn bescheiden mening zullen wij op andere werelden nooit hoger leven dan het onze ontdekken, want zijzelf zouden ons al veel vroeger hebben ontdekt. [:quote]
En waarom denk je dat dit al niet gebeurd is ?
Ik zou dus niet durven uitsluiten dat zij hier al zijn geweest.
Wat zal het zijn, ja of nee ?
Dat betekent echter niet, dat ik alle zever hieromtrent zomaar geloof.
Ik ook niet, zeker niet.
Anderzijds, zijn wij zelf druk bezig de mogelijkheden tot ruimtereizen te onderzoeken en aan het experimenteren. Voor wezens op andere werelden, met een intelligentie gelijk aan die van de mens hier op aarde, of lager, zullen de (eventueel) passerende Voyager 1 en 2, eveneens als UFO's worden aanzien.
En met werelden die duizenden jaren op ons vooruit zijn, moeten die er misschien wel om lachen.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

17 jan 2013, 14:27

Fazal schreef:Jaja, maar dat betekent hoegenaamd NIET dat het ook maar iets met een god of met engelen zou hebben te maken!
Moet je wel héél naïef zijn dit hieraan te verbinden. :lol:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

17 jan 2013, 14:40

Tikt eens in Google " jehova's en ufo " dan weet je van waar dat de wind komt :D :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

17 jan 2013, 15:02

talisman schreef:
Ik schreef:Naar mijn bescheiden mening zullen wij op andere werelden nooit hoger leven dan het onze ontdekken, want zijzelf zouden ons al veel vroeger hebben ontdekt.
En waarom denk je dat dit al niet gebeurd is ?
Talisman schreef:
Ik schreef:Ik zou dus niet durven uitsluiten dat zij hier al zijn geweest.
Wat zal het zijn, ja of nee ?
Gezien ik het niet uitsluit, 'denk' ik dat het mogelijk is!
talisman schreef:
Ik schreef:Anderzijds, zijn wij zelf druk bezig de mogelijkheden tot ruimtereizen te onderzoeken en aan het experimenteren. Voor wezens op andere werelden, met een intelligentie gelijk aan die van de mens hier op aarde, of lager, zullen de (eventueel) passerende Voyager 1 en 2, eveneens als UFO's worden aanzien.
En met werelden die duizenden jaren op ons vooruit zijn, moeten die er misschien wel om lachen.
Denk ik dus ook.
Laatst gewijzigd door Fazal op 17 jan 2013, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

17 jan 2013, 15:06

rolija schreef:Tikt eens in Google " jehova's en ufo " dan weet je van waar dat de wind komt :D :D :D
Om maar te zwijgen van Scientology!
Ni Dieu, Ni Maître
Fazal

17 jan 2013, 15:17

Dat deze mogelijkheid door allerlei sektes wordt aangegrepen, lijkt mij nogal evident. Ze maken er 'bijna' tastbare bewijzen van om hun eigen onnozelheden kracht bij te zetten.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

17 jan 2013, 15:56

Fazal schreef:Dat deze mogelijkheid door allerlei sektes wordt aangegrepen, lijkt mij nogal evident. Ze maken er 'bijna' tastbare bewijzen van om hun eigen onnozelheden kracht bij te zetten.
Wat voor onzin komen die hier dan verkopen of dat de schepping maar 6000 jaar oud zou zijn ! Zouden daar bij de JG's en co. dan enkel mentaal andersvaliden worden toegelaten ?
Fazal

17 jan 2013, 18:30

talisman schreef:
Fazal schreef:Dat deze mogelijkheid door allerlei sektes wordt aangegrepen, lijkt mij nogal evident. Ze maken er 'bijna' tastbare bewijzen van om hun eigen onnozelheden kracht bij te zetten.
Wat voor onzin komen die hier dan verkopen of dat de schepping maar 6000 jaar oud zou zijn ! Zouden daar bij de JG's en co. dan enkel mentaal andersvaliden worden toegelaten ?
Het ziet er wel naar uit, dat de volgelingen van bepaalde sektes, geen gebruiksaanwijzing voor hun hersenen hebben meegekregen, hetgeen sommigen (zo te zien) nochtans broodnodig hadden. Voor de leiders daarentegen is dat natuurlijk een goeie zaak.

PS.: "mentaal andersvaliden"!? Mooi (en zacht) uitgedrukt. :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

17 jan 2013, 18:54

Fazal schreef: "mentaal andersvaliden"!? Mooi (en zacht) uitgedrukt. :wink:
Je weet toch dat ik hier extra moet uitkijken of hoe ik iets zeg. :lol:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 jan 2013, 10:57

Ben het volledig eens met BLUEVELVET , niet alleen in denken , maar ook overtuigend . Er is altijd al inmenging geweest van buitenaardse wezens , zowel positief ( engelen ) , als negatief ( demonen ) . En dat zal naar de toekomst toe , steeds meer gebeuren ( zie Openb. ) .
Wellicht dat Ufo's , of wat het ook moge zijn , daar al een voorteken van zijn . Lucifer was een machtige engel , vandaar de vreselijke boze dingen die hier kunnen gebeuren en gebeurt zijn , door mensen die zijn kant gekozen hebben ; maar God blijft de Almachtige , die op Zijn tijd orde op zaken zal stellen , en loon naar werken geven .
Aan ons de keuze , de tijd staat niet stil , dat willen die ' Ufo's ' ons misschien wel duidelijk maken , wie weet !
Ik vraag mij af of psychologen dat wel door hebben , want die kennen de Bijbel toch ook ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

18 jan 2013, 11:00

Tedju tedju, 't wordt hier langs om beter. 8O :D

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

18 jan 2013, 11:04

ebenhaezer schreef: Ik vraag mij af of psychologen dat wel door hebben , want die kennen de Bijbel toch ook ?
In elk geval hebben ze jou wel door. :lol:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

18 jan 2013, 11:23

Ben het volledig eens met BLUEVELVET , niet alleen in denken , maar ook overtuigend, schrijft E B

Hoe was dat spreekwoord ook alweer :?:

Soort zoekt soort :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."