UFO's: voer voor psychologen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

15 jan 2013, 11:21

Dat kan je dus niet weerleggen, net zo min als je het bestaan van een god kan weerleggen. Het past perfect op elke conspiratie-theorie: er zijn geen bewijzen want die worden weggemoffeld door de conspiratie, dus er is een conspiratie die de bewijzen wegmoffeld, dus er zijn wel degelijk aliens want de bewijzen zijn weggemoffeld.
Zo wordt het ontbreken van bewijs als bewijs aangevoerd...
Zie ook: cognitieve dissonantie.
Ni Dieu, Ni Maître

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 jan 2013, 15:37

Vesselin schreef:Wat aliens en de bijbel betreft:
Ik vond een heel bizarre theorie van een Welshe theoloog en pastor... ene dr. Thomas.
Die heeft een boek geschreven, getiteld: "The Omega Conspiracy: Satan's Last Assault On God's Kingdom" waarin hij het verschijnen van aliens verbindt met een vers in genesis (Genesis 6:1–4):

"Toen de mensen in aantal begonnen toe te nemen op de aarde en er dochters uit hen geboren werden, zagen de 'zonen van God' dat de dochters van de mensen mooi waren en zij trouwden ieder van hen die zijn kozen."

Volgens deze dr. Thomas waren die 'zonen van god' in werkelijkheid gevallen engelen en uit hun gemeenschap met aardse vrouwen werden de 'Nephilim' geboren, verkeerdelijk vertaald als 'Reuzen' volgens Thomas. Het betekent: 'de gevallenen'.
God besloot dit gemengde ras uit te roeien met de zondvloed en spaarde de familie van Noah omdat die genetisch zuiver was, dus geen nakomelingen van een gemengd huwelijk tussen de gevallen engelen en de mensen.
De terugkeer van de aliens is dus, volgens dr. Thomas een ultieme poging van Satan om de mensheid in zijn greep te krijgen.
Aliens zijn dus demonen, gevallen engelen en te mijden als de pest... ze gaan nog een keer proberen onze meisjes en vrouwen te verleiden en te bevruchten. Maar gelukkig gaat Jezus daar een stokje komen voor steken bij zijn tweede wederkomst.

Ge kunt de dominee bezig horen op http://www.youtube.com/watch?v=80FI5zM5ndo
Er is het boek van Henoch, die uitvoerig schrijft over de gevallen engelen of Nephilim. Al hoewel dit boek bekend stond bij de eerste christenen werd het niet opgenomen in de bijbel of er later weer uit verwijderd. Men spreekt éénmalig in Genesis van Henoch, waarvan gezegd wordt dat "hij wandelde met God, hij was niet meer, hij werd door God opgenomen.......".

Uit de schrift kan opgemaakt worden dat de Nephilim een buitengewoon grote gestalte hadden en uiterst verdorven waren. (Deut. 2:10, Numeri 13:33)
Nephilim is een Hebreeuws woord wat vertaald kan worden door reuzen. Het woord nephilim komt van het werkwoord naphal, wat vallen betekent; gevallene. Overal ter wereld schijnen reuzen te hebben bestaan. Goliath is de meeste bekende.
Onze planeet staat vol met reusachtige bouwwerken waarvan wij o­ns afvragen hoe men die in die tijd gebouwd heeft, naar waarschijnlijkheid, met de hulp van de gevallen engelen, zou dit een en ander kunnen verklaren.

Gelovigen en niet-gelovigen denken dat de vermenging van de ‘aliens’ en de mens weer zal gebeuren of al bezig is omdat de wetenschap voor diverse vraagtekens staat over de kracht, macht en intelligentie die sommige mensen hebben; wat niet met menselijke maatstaven gemeten kan worden.

Nieuwe genetische technologieën zouden weleens de deur kunnen open voor een terugkeer van de angstwekkende 'reuzen' die in het bijbelboek Genesis worden omschreven, zo waarschuwt in zijn bestseller 'Nephilim Stargates: The Year 2012 and the Return of the Watchers' Thomas Horn
Gentechnologie kan bijbelse reuzen terugbrengen
De technologie om uitgestorven soorten opnieuw tot leven te wekken bestaat. Studies worden verricht naar het terugbrengen van bijvoorbeeld de Tasmanische tijgers en de mammoeten.
Laatst gewijzigd door bluevelvet op 16 jan 2013, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

16 jan 2013, 16:12

bluevelvet schreef:[…] Gelovigen en niet-gelovigen denken dat de vermenging van de ‘aliens’ en de mens weer zal gebeuren of al bezig is omdat de wetenschap voor diverse vraagtekens staat over de kracht, macht en intelligentie die sommige mensen hebben; wat niet met menselijke maatstaven gemeten kan worden. […]
Dan heb jij uiteraard een aantal gedocumenteerde gevallen van zulke mensen? Bij voorkeur nog levende exemplaren. Of zwam je maar een beetje in het rond?
Ni Dieu, Ni Maître

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

16 jan 2013, 16:59

Zondervrees schreef:
bluevelvet schreef:[…] Gelovigen en niet-gelovigen denken dat de vermenging van de ‘aliens’ en de mens weer zal gebeuren of al bezig is omdat de wetenschap voor diverse vraagtekens staat over de kracht, macht en intelligentie die sommige mensen hebben; wat niet met menselijke maatstaven gemeten kan worden. […]
Dan heb jij uiteraard een aantal gedocumenteerde gevallen van zulke mensen? Bij voorkeur nog levende exemplaren. Of zwam je maar een beetje in het rond?
Lees de posting van Vesselin nog eens na :wink:

De terugkomst van de aliens :
Steeds meer mensen hebben het over Ufo-verschijningen waar zij reuzen uit hebben zien komen.
Vaticaans plan voor komst aliens
Bezocht door de greys

enz....enz..... :lol:

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

16 jan 2013, 20:40

bluevelvet schreef:
Zondervrees schreef:
bluevelvet schreef:[…] Gelovigen en niet-gelovigen denken dat de vermenging van de ‘aliens’ en de mens weer zal gebeuren of al bezig is omdat de wetenschap voor diverse vraagtekens staat over de kracht, macht en intelligentie die sommige mensen hebben; wat niet met menselijke maatstaven gemeten kan worden. […]
Dan heb jij uiteraard een aantal gedocumenteerde gevallen van zulke mensen? Bij voorkeur nog levende exemplaren. Of zwam je maar een beetje in het rond?
Lees de posting van Vesselin nog eens na :wink:

De terugkomst van de aliens :
Steeds meer mensen hebben het over Ufo-verschijningen waar zij reuzen uit hebben zien komen.
Vaticaans plan voor komst aliens
Bezocht door de greys

enz....enz..... :lol:
Jij hebt het over mensen die erfelijke trekjes zouden vertonen van buitenaardse wezens. Als 'bewijs' kom je met de uitspraken van een of andere pastoor die ook geen enkel bewijs heeft en een paar 'voorspellingen' van het Vaticaan.
Je hebt geen enkel bewijs dus. Je kletst maar wat.
Ni Dieu, Ni Maître

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

17 jan 2013, 00:12

Zondervrees schreef: ]Jij hebt het over mensen die erfelijke trekjes zouden vertonen van buitenaardse wezens. Als 'bewijs' kom je met de uitspraken van een of andere pastoor die ook geen enkel bewijs heeft en een paar 'voorspellingen' van het Vaticaan.
Je hebt geen enkel bewijs dus. Je kletst maar wat.
Ik schreef : 'gelovigen en niet gelovigen denken....... '
wat jij ervan denkt moet jij weten !
Voor mij zijn ook wetenschappers vrij om te denken wat zij willen over de 'terugkomst van de aliens'.
Werden mensen onderzocht naar kracht en intelligentie die niet eigen aan de mens zouden zijn ? Heb jij misschien de antwoorden op wie de bouwers kunnen zijn van de pyramides of andere megalitische bouwwerken ?
Ieder kent wel de film "Exorcist", waarin we ons een idee kunnen geven van wat een bezetene aan 'duivelse krachten' bezit. Op wat baseert men zich om dat te 'DENKEN' en het vast te leggen op film ? Op wat te lezen staat in de bijbel ? 2 Petrus 2:11 beschrijft dat engelen in sterkte en in kracht zoveel groter zijn.... zie ook Psalm 103:20.

Een bekende acteur Tom Cruise denkt dat hij beschikt over bovennatuurlijke krachten, zo blijkt uit een lijvig stuk in de New York Post .
BRON Tom Cruise

Ook politiekers denken dat buitenaardsen onder ons leven. Klikje

En Robbie Williams koopt eiland om 'buitenaardse schepen te spotten' .... :lol:

Ik heb onlangs nog op een site gelezen hoe vrouwen verklaarden ontvoerd te zijn geweest door 'greys' en zwanger werden, maar na drie maanden de vrucht verloren, of werd de vrucht misschien mee genomen door de buitenaardsen ?

Tja, wat moeten we er ons allemaal bij voorstellen ? De bijbel verklaart dat op het einde der tijden de mensen zullen leven als in de dagen van Noach, maar komen daarom de Nephilim of Aliens terug op aarde ?
Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen !

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

17 jan 2013, 09:27

bluevelvet schreef:Een bekende acteur Tom Cruise denkt dat hij beschikt over bovennatuurlijke krachten,
Tom Cruise? Is dat die van Scientology niet?
Jawatte

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

17 jan 2013, 10:56

Dubbele post
Laatst gewijzigd door Zondervrees op 17 jan 2013, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

17 jan 2013, 10:57

bluevelvet is een pracht voorbeeld van de ware gelovige: zelfs de grootste onzin gaat er in als warme koek zolang het maar lijkt te passen in haar wereldbeeld.
Vrouwen die in verwachting zijn van een alien, een zogenaamde 'grijze'. Ook maar één gedocumenteerd geval? Eén echografie of röntgenfoto? Eén zo'n misgeboorte?
Neen. Niks. Bewijskracht: nul.
Laatst gewijzigd door Zondervrees op 17 jan 2013, 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

17 jan 2013, 10:59

Inderdaad ZV.
Mijn besluit was nog korter dan het uwe : een hoop zever in pakskes, als je enkele artikels leest.
De nieuwe sprookjes blijkbaar, de oude zijn uitgemolken.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

17 jan 2013, 11:00

Zondervrees schreef:
Zondervrees schreef:bluevelvet is een pracht voorbeeld van de ware gelovige: zelfs de grootste onzin gaat er in als warme koek zolang het maar lijkt te passen in haar wereldbeeld.
Vrouwen die in verwachting zijn van een alien, een zogenaamde 'grijze'. Ook maar één gedocumenteerd geval? Eén echografie of röntgenfoto? Eén zo'n misgeboorte?
Neen. Niks. Bewijskracht: nul.
Noem jij dat een "ware gelovige" Daar heb ik andere woorden voor :roll: :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

17 jan 2013, 12:05

rolija schreef:[…] Noem jij dat een "ware gelovige" Daar heb ik andere woorden voor :roll: :roll:
Ik heb me beleefd uitgedrukt. Maar de vraag is of elke gelovige inderdaad in staat is om klakkeloos de grootste onzin aan te nemen. Ik vrees dat ik het antwoord weet.
En daarom zal ik welk geloof dan ook bestrijden, ook als is dat geloof voor een heleboel gelovigen niet meer dan een op het eerste zicht onschadelijk troostdekentje.
Ni Dieu, Ni Maître
Fazal

17 jan 2013, 13:01

Naar mijn bescheiden mening zullen wij op andere werelden nooit hoger leven dan het onze ontdekken, want zijzelf zouden ons al veel vroeger hebben ontdekt.
Ik zou dus niet durven uitsluiten dat zij hier al zijn geweest.
Dat betekent echter niet, dat ik alle zever hieromtrent zomaar geloof.
Anderzijds, zijn wij zelf druk bezig de mogelijkheden tot ruimtereizen te onderzoeken en aan het experimenteren. Voor wezens op andere werelden, met een intelligentie gelijk aan die van de mens hier op aarde, of lager, zullen de (eventueel) passerende Voyager 1 en 2, eveneens als UFO's worden aanzien.

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

17 jan 2013, 13:26

Zondervrees schreef:bluevelvet is een pracht voorbeeld van de ware gelovige: zelfs de grootste onzin gaat er in zolang het maar lijkt te passen in haar wereldbeeld.
Vrouwen die in verwachting zijn van een alien, een zogenaamde 'grijze'. Ook maar één gedocumenteerd geval? Eén echografie of röntgenfoto? Eén zo'n misgeboorte?
Neen. Niks. Bewijskracht: nul.
Nikske prachtig voorbeeld !
Waar heb ik geschreven dat ik geloof in die verhalen ? Van die vrouwen heb ik gelezen ja, en ik breng het gewoon even ter sprake.
Het internet staat vol van getuigenissen van aliens-ontmoetingen. Zo zijn er nog de ontmoetingen met BEKs = Black Eyed Kids. Deze 'schepsels' hebben geen gekleurde iris, gewoon een paar grote zwarte haai-achtige ogen.....
Och, er zijn zo van die mensen die zelfs als je hun zwart op wit bewijs zou leveren ze het nog niet voor waarheid zullen aanvaarden, want gefoefel met bewijsmateriaal, edm....

Ieder gelooft voor mij wat hij wilt, ik geef maar aan wat er zoal verspreid wordt over buitenaardsen.

Jenny Randels doet al jaren onderzoek naar UFO's en schreef meer dan 50 boeken aangaande vreemde fenomenen.
Zij deed bv. onderzoek naar 'Sterrenkinderen'

bluevelvet
Lid geworden op: 28 aug 2005, 02:10
Locatie: Gent

17 jan 2013, 13:36

Fazal schreef:Naar mijn bescheiden mening zullen wij op andere werelden nooit hoger leven dan het onze ontdekken, want zijzelf zouden ons al veel vroeger hebben ontdekt.
Ik zou dus niet durven uitsluiten dat zij hier al zijn geweest.
Dat betekent echter niet, dat ik alle zever hieromtrent zomaar geloof.
Anderzijds, zijn wij zelf druk bezig de mogelijkheden tot ruimtereizen te onderzoeken en aan het experimenteren. Voor wezens op andere werelden, met een intelligentie gelijk aan die van de mens hier op aarde, of lager, zullen de (eventueel) passerende Voyager 1 en 2, eveneens als UFO's worden aanzien.
Voilà sé, zelfs wetenschappers 'geloven' er in, anders zouden ze niet zo naarstig op zoek gaan, en hebben ze er miljoenen dollars voor over, dat is nog het ergste. Hetzelfde geld kon/kan de armoede voor een groot deel uit de wereld helpen !

Wat zou Zondervrees deze wetenschappers bestrijden :roll: hij ziet bijna overal troostdekentjes maar hij bezit er zelf eentje :P