Wetenschappelijk onderzoek naar leven na dit leven

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

10 sep 2014, 17:45

Jouw laatste woorden zijn inderdaad de juiste conclusie , dat God eeuwig van ons houdt en trouw blijft tot in eeuwigheid ! Dat is het mooiste wat er bestaat !



En als je ziet hoe dat god zorg draagt voor de wereld, moet dat een wijze man geweest zijn :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

11 sep 2014, 11:11

rolija schreef:Jouw laatste woorden zijn inderdaad de juiste conclusie , dat God eeuwig van ons houdt en trouw blijft tot in eeuwigheid ! Dat is het mooiste wat er bestaat !



En als je ziet hoe dat god zorg draagt voor de wereld, moet dat een wijze man geweest zijn :D

Ja ROLIJA , niet alleen WIJS , maar ook GEDULDIG en vol LIEFDE !
Leer Hem eens beter te kennen jongen , echt de moeite waard hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

11 sep 2014, 12:01

Ik zal hem eens bellen vanavond.
Ter info: volgens de 1207 is het nr v/z GSM: 0000 00 00 00.

Gezien op een affiche in Florida...:

"Als je tot God wilt spreken, zoek dan een rustige plaats en bid tot hem...

Als je Hem wil zien, zend Hem dan een SMS terwijl je aan het rijden bent..." :wink:

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 sep 2014, 17:06

Fazal schreef:Ik zal hem eens bellen vanavond.
Ter info: volgens de 1207 is het nr v/z GSM: 0000 00 00 00.

Gezien op een affiche in Florida...:

"Als je tot God wilt spreken, zoek dan een rustige plaats en bid tot hem...

Als je Hem wil zien, zend Hem dan een SMS terwijl je aan het rijden bent..." :wink:

FAZAL , dat laatste moet je vooral niet doen ! Maar het kost je leven niet en het is ook nog goedkoper , als je eenvoudig in stilte met God spreekt , ook al ken je Hem niet .
Als je hart OPRECHT is , zal Hij je zeker niet teleurstellen , zeker weten .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

12 sep 2014, 17:12

ebenhaezer,

De Kinderen dit alle dagen lastig gevallen worden van god zijn dienaars, heb je daar al aan gedacht ?
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Fazal

12 sep 2014, 18:47

Sorry hoor rolija, maar dat heeft niets met de god van ebenhaezer te maken. Ebenhaezer gelooft in een god, niet in de mensen die er een boeltje van maken. En door de mens een vrije wil mee te geven, kon hij in de toekomst, alle verantwoordelijkheid van zichzelf afschuiven. Om zichzelf wat rust te gunnen na die 6 eerste vermoeiende dagen, was dat eigenlijk het beste wat hij kon doen. Nadien heeft hij slechts geamuseerd toegekeken en geen klop meer gedaan. Hij is gewoon met vervroegd pensioen gegaan. En binnen een tiental miljoenen jaren, ben ik van plan hem daarin te volgen. Want al dat gediscussieer over god en de bijbel, begint stilaan ook aan mij te knagen. :wink:

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

13 sep 2014, 13:18

Fazal schreef:Sorry hoor rolija, maar dat heeft niets met de god van ebenhaezer te maken. Ebenhaezer gelooft in een god, niet in de mensen die er een boeltje van maken
Tot zover geheel juist Fazal, getuigt van een goed inzicht, helaas doe je dat een beetje te niet met het overige van je betoog.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

13 sep 2014, 14:42

Fazal schreef:Sorry hoor rolija, maar dat heeft niets met de god van ebenhaezer te maken. Ebenhaezer gelooft in een god, niet in de mensen die er een boeltje van maken. En door de mens een vrije wil mee te geven, kon hij in de toekomst, alle verantwoordelijkheid van zichzelf afschuiven. Om zichzelf wat rust te gunnen na die 6 eerste vermoeiende dagen, was dat eigenlijk het beste wat hij kon doen. Nadien heeft hij slechts geamuseerd toegekeken en geen klop meer gedaan. Hij is gewoon met vervroegd pensioen gegaan. En binnen een tiental miljoenen jaren, ben ik van plan hem daarin te volgen. Want al dat gediscussieer over god en de bijbel, begint stilaan ook aan mij te knagen. :wink:

FAZAL , je kent me al een beetje , maar de rest is wel allemaal uit je duim gezogen , maar goed , die ' wink ' neem ik er dan maar bij !
't Is duidelijk dat je God niet kent , denk eens na , een God die met bovenmenselijke wijsheid , macht en liefde zoveel moois schiep , en zijn schepselen een vrije wil gaf zodat ze zichzelf konden zijn , zou zo'n God dan eigen verantwoordelijkheid van zich afschuiven ? Een raar bedenksel hoor ! Maar blijkbaar vond je niets anders denk ik .
Maar dit forum gaat wel over dergelijke dingen dacht ik hé ? Je hoeft het natuurlijk niet te lezen hoor .
Toch ben ik van mening dat je daar nooit genoeg kunt van weten , omdat ons leven en alles er om heen daarmee te maken heeft .
Waarom denk je dat Wetenschappers er zo op gebrand zijn , te weten waar het leven vandaan komt ? Omdat dit de grote levensvraag is natuurlijk , alleen weten ze ( nog ) niet , dat het TOCH God is die boven alles staat ! Maar ze zijn er al heel dichtbij denk ik .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

13 sep 2014, 17:24

Ebenhaezer schreef:Ja VESSELIN , dat machientje bestaat allang , dat is gewoon de duivel ! hij kan de mens van alles wijsmaken , maar is ook in staat echte dingen te laten zien en te laten gebeuren , zoals in dat filmpje .
Komaan zeg... de duivel... Het gaat over een opnameapparaat waarmee een dialoog kon gevoerd worden met de 'entiteiten'.
Bekijk de video tot het einde!
Reini gaf het al op na twee minuten! Terwijl één van de waarnemers van het experiment een top-goochelaar was en die man gaf grif toe dat hij het met goocheltrucs niet kon verklaren. "Geen enkele goochelaar kan dit nadoen", beweerde hij.

'Aan de vruchten zult ge de boom kennen'.
De entiteiten die aan het experiment deelnamen wilden maar één ding: de angst van de mensen voor de dood wegnemen, door aan te tonen dat de fysieke dood slechts een overgang is en niet het einde van de persoonlijkheid.
Of dit is waar, of de mediums in kwestie zijn in staat tot buitengewone psycho-kinetische prestaties.
Dat laatste moet dan ook nog wetenschappelijk verklaard kunnen worden.
Maar alle onderzoekers - en dat waren niet de eerste de beste - waren het er over eens dat het niet om bedrog ging.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 sep 2014, 18:17

Vesselin schreef: Maar alle onderzoekers - en dat waren niet de eerste de beste - waren het er over eens dat het niet om bedrog ging.

"Gaap" ...... het aangekondigde machieneke van ene zekere J. Rulof nu nog niet in gang gekregen .. :roll: :roll: :roll:

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

13 sep 2014, 18:38

Ja... ja... geeuw, geeuw...
En maar commentaar geven, maar wel de video niet bekijken.
Fazal

13 sep 2014, 19:48

janx schreef:
Fazal schreef:Sorry hoor rolija, maar dat heeft niets met de god van ebenhaezer te maken. Ebenhaezer gelooft in een god, niet in de mensen die er een boeltje van maken
Tot zover geheel juist Fazal, getuigt van een goed inzicht, helaas doe je dat een beetje te niet met het overige van je betoog.
Och, een grapje kon er wel af dacht ik!? :oops:
Fazal

13 sep 2014, 19:54

ebenhaezer schreef:Waarom denk je dat Wetenschappers er zo op gebrand zijn , te weten waar het leven vandaan komt ? Omdat dit de grote levensvraag is natuurlijk , alleen weten ze ( nog ) niet , dat het TOCH God is die boven alles staat ! Maar ze zijn er al heel dichtbij denk ik .

Mochten de wetenschappers de gelovigen geloven, ze zouden er niet meer hoeven naar te zoeken. Want de gelovigen, weten veel meer, en weten het allemaal veel beter dan de wetenschappers. :idea:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 sep 2014, 19:56

Vesselin schreef:Ja... ja... geeuw, geeuw...
En maar commentaar geven, maar wel de video niet bekijken.
Volwassen personen die ze met zulke onnozelheden vangen astemblieft zeg ....

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

13 sep 2014, 21:20

Dank voor het posten van de documentaire. Heb de docu nog eens bekeken maar had hem al eens gezien. Het boek van Eben Alexander en ook dat van Pim Van Lommel over dit onderwerp zijn ook interessant. Het gegeven dat de dood slechts een overgangsfase is naar een andere (immateriële) levensvorm wordt steeds meer aanvaard, ook in wetenschappelijke kringen. Maar je kan niemand overtuigen, zelfs niet met de sterkste argumenten. Zelfs bewijzen (zoals deze) zullen als hocus pocus en kwakzalverij van tafel worden geveegd door diegenen die hier totaal niet voor openstaan.
Boeiende docu. Het onderwerp boeit me zonder meer en ik zelf ben overtuigd van een andere levensvorm na de overgangsfase van het overlijden. Je kan anderen echter niet overtuigen, de ene is bereid zich hiervoor open te stellen en de andere niet... ieder is hier vrij in...
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer