Wat geeft de best mogelijke kwaliteit aan mijn leven

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 apr 2016, 11:28

Wiana schreef:
Reini schreef:Tamme ratten zijn slimme en zeer lieve diertjes , zitten op je schouder en snuffelen aan je oor zonder erin te bijten.
Dat kan je van elke man niet zeggen !
En ratten bestempelen als minderwaardige dieren, WS, is je Schepper verloochenen.
Leuke én correcte reactie, Reini :)
Dit wilde ik bereiken Wiana ; een glimlach .
Socrates heeft gewoon TE veel fantasie. Ik moet die niet in zijn oor bijten maar eens aan trekken misschien .
🐁 🐀 😊

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

06 apr 2016, 11:35

Reini schreef: Socrates heeft gewoon TE veel fantasie. Ik moet die niet in zijn oor bijten maar eens aan trekken misschien .
🐁 🐀 😊
Misschien zou hij het nog graag hebben ook :lol:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 11:53

Reini schreef:Tamme ratten zijn slimme en zeer lieve diertjes , zitten op je schouder en snuffelen aan je oor zonder erin te bijten.
Dat kan je van elke man niet zeggen !
En ratten bestempelen als minderwaardige dieren, WS, is je Schepper verloochenen.
Ik vrees dat je gezien deze reactie mijn post niet hebt begrepen.
Bovendien mag ik beesten best eng of griezelig vinden. Maar ik plaats een rat niet gelijkwaardig aan een mens.
Geloof jij in God als jouw Schepper?
Zo ja dan praten we verder en zo nee, dan verloochen jij Hem.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

06 apr 2016, 12:15

Wilsophie schreef:
Reini schreef:Tamme ratten zijn slimme en zeer lieve diertjes , zitten op je schouder en snuffelen aan je oor zonder erin te bijten.
Dat kan je van elke man niet zeggen !
En ratten bestempelen als minderwaardige dieren, WS, is je Schepper verloochenen.
Ik vrees dat je gezien deze reactie mijn post niet hebt begrepen.
Bovendien mag ik beesten best eng of griezelig vinden. Maar ik plaats een rat niet gelijkwaardig aan een mens.
Geloof jij in God als jouw Schepper?
Zo ja dan praten we verder en zo nee, dan verloochen jij Hem.
Sorry, maar nu denk ik toch wel dat net u Reini's schrijven niet begrijpt!
Ik lees nergens dat dieren gelijkwaardig zijn aan mensen! Wat niet betekent dat men soms beter af is met een dier dan met "sommige" mensen!
Voor een gelovige heeft God ook dieren geschapen, ja toch?

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 12:35

Wiana schreef:Ik lees nergens dat dieren gelijkwaardig zijn aan mensen!
Dan heb je toch iets gemist.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

06 apr 2016, 12:47

Het is niet, omdat hun gedrag gelijkenissen vertoont, dat ze gelijkwaardig zijn.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 13:21

Wiana schreef:Het is niet, omdat hun gedrag gelijkenissen vertoont, dat ze gelijkwaardig zijn.
Reini schreef:Voor ik mezelf en mijn medemensen als "ratten" ga omschrijven...."[....]"
.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 apr 2016, 13:51

Wiana schreef:
Reini schreef: Socrates heeft gewoon TE veel fantasie. Ik moet die niet in zijn oor bijten maar eens aan trekken misschien .
🐁 🐀 😊
Misschien zou hij het nog graag hebben ook :lol:
Socrates, die wijze filosoof, zou zich een hoedje schrikken.

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 13:59

Welnee de man merkte niet eens wat er om hem heen gebeurde.
Socrates is de eerste filosoof die meer naar binnen kijkt dan om zich heen om de wereld te verklaren. De innerlijke wereld van de mens schat hij hoger in dan de buitenwereld als basis voor zijn filosofie. Hij filosofeert hoofdzakelijk over het menselijk gedrag. Filosoferen is voor hem zoeken naar waarheid. Maar dat zoeken naar waarheid heeft hij wel met de dood moeten bekopen.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 apr 2016, 14:08

Wilsophie schreef:
Reini schreef:Tamme ratten zijn slimme en zeer lieve diertjes , zitten op je schouder en snuffelen aan je oor zonder erin te bijten.
Dat kan je van elke man niet zeggen !
En ratten bestempelen als minderwaardige dieren, WS, is je Schepper verloochenen.
Ik vrees dat je gezien deze reactie mijn post niet hebt begrepen.
Bovendien mag ik beesten best eng of griezelig vinden. Maar ik plaats een rat niet gelijkwaardig aan een mens.
Geloof jij in God als jouw Schepper?
Zo ja dan praten we verder en zo nee, dan verloochen jij Hem.
Het is geen kwestie van gelijkwaardigheid, maar een vergelijking Wilsophie.
Duidelijk verschil toch . Ken je het gezegde : (geen ) appelen met citroenen vergelijken .
Ik geloof niet in een god als schepper van eender wat, dus insinueer je dat we niet verder praten en ik het hier moet afbollen ?
Bah neen, je moet weerwerk krijgen anders zit je de kortste keren tegen jezelf te praten of tegen andere religieuzen, en dan hoor je in de "gemeente" thuis , en niet op een forum.
Het verschil tussen religieuzen en vrijdenkers, viel me al lang op, is, dat de eersten zich beledigd voelen en aangevallen.
Terwijl vrijdenkers stevig in hun schoenen staan.
Is dat een gevolg van het feit dat aanbidders deep down beseffen dat het slechts fantasieën in het brein zijn waar zij zich aan vastklampen ?
Ook daar kan je eens over nadenken.
:wink:

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 14:09

Reini schreef:
Wiana schreef:
Reini schreef: Socrates heeft gewoon TE veel fantasie. Ik moet die niet in zijn oor bijten maar eens aan trekken misschien .
🐁 🐀 😊
Misschien zou hij het nog graag hebben ook :lol:
Socrates, die wijze filosoof, zou zich een hoedje schrikken.
Hij was nog analphabeet ook. Je zult daar maar een hoge pet van op hebben, dan schrik je je pas een hoedje denk ik.
En dan zeuren wat de Bijbel over vrouwen zegt.


http://home.zonnet.nl/minkemasofie/socrates1.html
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

06 apr 2016, 15:37

Hopeloos!!!.... Hopeloos off topic!!!....

IK bol het hier weer af...

Degenen die hier hun verstand niet willen gebruiken, zullen het waarschijnlijk nergens willen gebruiken.

En degenen die hun verstand wel willen gebruiken, hebben mijn belerend gezwets niet nodig!

Zoek het dus verder zelf maar uit jongens en meisjes!

Opa Vesselin gaat een hééééél lang dutje doen!
Afbeelding
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 22:14

Het is jouw topic Vesselin, dus laat het dan sluiten als je zelf afhaakt. Wel zo handig.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

06 apr 2016, 22:26

Hij was nog analphabeet ook. Je zult daar maar een hoge pet van op hebben, dan schrik je je pas een hoedje denk ik.
En dan zeuren wat de Bijbel over vrouwen zegt.
De virtuele realiteitsfiguur die aan Mozes de stenen tafelen met daarop tien geboden overhandigde, kan alleszins geen analfabeet geweest zijn, hij/zij was wellicht een van de eerste polyglotten. Een geletterd iemand die kon schrijven in een taal die elke jood begreep.
Van Jezus de messias die pas veel later opdaagde kan men zich ook afvragen of dat geen analfabeet was, van hem zijn immers ook geen geschriften gevonden.
Van Socrates is het vrijwel zeker dat hij kon lezen, analfabeet zal hij dus allicht niet zijn geweest. Wat hij vertelde leek anderen wel belangrijk genoeg om het voor het nageslacht vast te leggen op schrift. Socrates was, behalve een obsessionele bevrager, een antieke "Julian Assange". Hij werd een "voorbeeldig" slachtoffer van een gerechtelijke dwaling maar zou volgens Plato nooit een hoge pet of hoed hebben gedragen. :wink:

PS: Mag analphabeet in de 21ste eeuw niet met "f" worden geschreven ? :idea:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

06 apr 2016, 22:30

Ja hoor, het mag met een "f" geschreven worden, maar jammer voor jou, het verandert niets aan de betekenis van het woord.
Hoe je deze analfabeet ook verdedigt, jij blijft een nepuitvoering. Dus maak je geen zorgen. :lol:
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner