TO BASH OR NOT TO BASH: that is the question!

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Gast

16 apr 2016, 19:54

Wilsophie schreef:Kijk, jij bent nu een voorbeeld van zo een meeuw die langs vliegt en een flodder neer kwakt, waar niemand wat aan heeft, en niet in het minst de indruk geeft van kritiek iets te willen leren.

Zo was je vandaag weer een last bij de computerhulp waar je een uitwerpsel achterlaat en anderen voor de voeten loopt en zo kom je hier aanwaaien en zo fladderen mensen door het leven blijkbaar.
Misschien valt dat onder bashen? Of is dat nu Flaming?

Ik vind zo een intermezzo'ke, zoals dat van sacho best leuk. Moet iedere zin nu uitéén spatten van geleerdheid? Leve de eenvoud.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

16 apr 2016, 19:57

*Leah* schreef:Ik heb geen interesse in filosofie, wel in psychologie, wie heeft mij dan te zeggen "blijf hier weg"!
Dat was bij wijze van spreken *Leah*. Een soort raadgeving: als je je ergert is het misschien beter van weg te blijven. Dat is beter voor de bloeddruk.
Natuurlijk heb ik er niets aan te zeggen wie mag komen schrijven.
Neem het aub niet persoonlijk op.
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

16 apr 2016, 19:58

Wilsophie schreef:


Ik krijg geen hoofdpijn van een halve noch een hele volzin, wel van taalfouten van lagere school niveau. Zoek de fout en kleur de plaatjes!
Vesselin schreef:Het woord "God" vindt ik eigenlijk onbruikbaar, omdat het zo beladen is met ontelbare tegenstrijdige connotaties.
Weer zo typisch: Vesselin doet de zoveelste poging om een topic dat veel mensen aanspreekt,te openen. Het enige wat gevraagd wordt: een eerlijke mening over het onderwerp en lap ... in 1,2,3 is het weer om zeep!!!

Even later... natuurlijk: een ander de schuld geven! Een énige strategie!

A propos, wie vliegt er hier van het ene naar het andere topic om mevrouw Bemoeiziek ze spelen?

Geen bashing, flaming of wat dan ook; gewoon " ziekelijk"!

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

16 apr 2016, 19:59

Wilsophie schreef:Kijk, jij bent nu een voorbeeld van zo een meeuw die langs vliegt en een flodder neer kwakt, waar niemand wat aan heeft, en niet in het minst de indruk geeft van kritiek iets te willen leren.

Zo was je vandaag weer een last bij de computerhulp waar je een uitwerpsel achterlaat en anderen voor de voeten loopt en zo kom je hier aanwaaien en zo fladderen mensen door het leven blijkbaar.
Misschien valt dat onder bashen? Of is dat nu Flaming?

Kenmerkend voor U, een voorbeeld van opbouwende kritiek :roll:
Gast

16 apr 2016, 20:03

Nee Vesselin, ik blijf hier niet weg. Ik mag mij ergeren van mezelf, mijn bloeddruk is 12/8, super dus.
Ik erger mij op dit moment niet aan jou, je bent precies meer volwassen geworden, houden zo aub.
Misschien heeft je nieuwe huis een positieve invloed op je, ik ben ook verhuisd, voel me hier heel happy.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

16 apr 2016, 20:05

Ik heb het topic "Wat geeft de beste kwaliteit aan mijn leven" maar laten afsluiten.

Ten eerste was het opzet nogal krakkemikkig en dubbelzinnig en veel te vaag.
En ten tweede is het ongeveer "verzopen" in gelamenteer over persoonlijke gekwetstheden, wat maar bleef duren.

Toen ik zat na te denken, hoe het gesprek verder te zetten, kon ik eigenlijk geen geschikte manier meer vinden.
Vandaar dus....

Beter om met een schone lei te herbeginnen. Maar wanneer dat zal zijn, weet ik niet. Ik moet er gemotiveerd en klaar voor zijn...
The difference between a Miracle and a Fact is exactly the difference
between a mermaid and a seal.
-- Mark Twain

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

16 apr 2016, 20:08

Vesselin schreef:Hahahahahaha! "vindt" ik.

Vermoeidheid waarschijnlijk.

Waar heb jij, bij mijn ellenlange schrijfsels, nog een schrijffout van mij gevonden?
Ik daag je uit! Als je je tenminste met zulke kinderachtigheden wil bezig houden!

Heeft trouwens in het geheel geen verband met waar dat bericht over ging.

Het gaat over zinvolle gesprekken.
En díé zijn meestal ver te zoeken hier!
Natuurlijk zijn het schrijffouten, maar het bewijst meestal dat men zijn bericht niet even kritisch naleest, niet op schrijffouten, die zie je vanzelf wel, maar op inhoud. En ik denk als je het even terugleest dat een aantal impulsieve post weer gedeleted wordt ( gut hoe schrijf je dat?)
Nu is hier de luxe op dit forum dat je heel lang een kruisje blijft zien als er geen post op jouw post is gevolgd en dan kun je het vrij lang na het plaatsen nog weghalen.

Kijk jij sluit je post dus heel onaardig af en plaatst mijn correctie onder de categorie "je met kinderachtigheden bezighouden". Terwijl een beetje kennis van de Nederlandse taal en ook interesse een streven zou moeten zijn om dat zo goed mogelijk te schrijven en te omschrijven.

Ik heb vele malen kritiek uitgesproken op de titel van een topic over rente van YYZ omdat een zelfstandig naamwoord wordt gebruikt als werkwoord waardoor je eigenlijk de zin van het topic niet begrijpt.
Die kritiek spreek ik uit opdat de blikvanger van het topic n.l. het onderwerp helder moet zijn.
En iemand zoals jij die zulke moeilijke teksten schrijft (en ik kan me Leah goed voorstellen want ik begrijp er meestal geen hout van, ook niet van YYZ, terwijl ik Socrates goed kan volgen), daarvan verwacht ik ook eigenlijk foutloze geschreven teksten, binnen je volzinnen.

En ik moet eerlijk zeggen, ik meet inderdaad bepaalde intelligentie af een volzinnen en foutloos Nederlands.
Wij hebben zoveel eisen t.a.v. de buitenlanders die inburgeringscursussen moeten volgen en de taal goed moeten spreken, maar als ik de kennis van onze taal soms beluister bij onze eigen burgers dan is dat triest gesteld.

Ons hele gezin is actief in het onderwijs en bij inburgeringscursussen dus ligt daar een beetje mijn aandacht en als je dat een kinderachtige bezigheid vindt dan is dat maar zo. Dat zegt meer over jouw incasseringsvermogen dan over mijn gerichtheid.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

16 apr 2016, 20:09

*leah* schreef:Nee Vesselin, ik blijf hier niet weg. Ik mag mij ergeren van mezelf, mijn bloeddruk is 12/8, super dus.
Ik erger mij op dit moment niet aan jou, je bent precies meer volwassen geworden, houden zo aub.
Misschien heeft je nieuwe huis een positieve invloed op je, ik ben ook verhuisd, voel me hier heel happy.
Dat lijkt me ongezond Leah. misschien 120 over 80?
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 apr 2016, 20:10

Ik weet niet of de schrijfwijze dezelfde is maar fonetisch hoor ik in "Flaming" (Flamain) het scheldwoord dat Franstalige landgenoten wel eens smalend hanteren ten aanzien van Vlamingen. Ik weet niet of het dezelfde draagkracht heeft als bv. "kaaskop" voor Hollander, het is in elk geval onvriendelijk bedoeld, meestal voorafgegaan van het woordje "sale".
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

16 apr 2016, 20:11

Wilsophie schreef:
Zo was je vandaag weer een last bij de computerhulp waar je een uitwerpsel achterlaat en anderen voor de voeten loopt en zo kom je hier aanwaaien en zo fladderen mensen door het leven blijkbaar.
Misschien valt dat onder bashen? Of is dat nu Flaming?
Hoe durft u!!! Dat is er echt méér dan over! Ik heb al vaker gemerkt dat sacho zijn uiterste best doet om mensen met computerproblemen te helpen!
We hebben daar trouwens veel degelijke helpers!

U zou beschaamd moeten zijn!!!!!

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

16 apr 2016, 20:11

*leah* schreef:

Ik vind zo een intermezzo'ke, zoals dat van sacho best leuk. Moet iedere zin nu uitéén spatten van geleerdheid? Leve de eenvoud.
Natuurlijk mag jij dat leuk vinden, dat zegt ook iets over jou. Ik zie geen verband met 'eenvoud'.
Eenvoud is een prachtige eigenschap en een hoog goed.
'Eenvoud is het kenmerk van het ware'. En leve de eenvoud.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 16 apr 2016, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

16 apr 2016, 20:14

edit..
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 16 apr 2016, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

16 apr 2016, 20:18

Wilsophie schreef:
Wiana schreef:
Wilsophie schreef:
Zo was je vandaag weer een last bij de computerhulp waar je een uitwerpsel achterlaat en anderen voor de voeten loopt en zo kom je hier aanwaaien en zo fladderen mensen door het leven blijkbaar.
Misschien valt dat onder bashen? Of is dat nu Flaming?
Hoe durft u!!! Dat is er echt méér dan over! Ik heb al vaker gemerkt dat sacho zijn uiterste best doet om mensen met computerproblemen te helpen!
We hebben daar trouwens veel degelijke helpers!

U zou beschaamd moeten zijn!!!!!
Nee dat ben ik in het geheel niet. Ik ben het met je eens dat er heel veel fantastische helpers zijn. Maar er zijn ook al veel afgehaakt doordat prutsers het beter menen te weten. En dat is daar een voortdurende strijd waar meneer Verhaegen het moeilijk mee heeft.
Het gaat niet om "uiterste best" doen, het gaat om kennis van zaken.
Ik spreek regelmatig goede helpers daar dus weet echt wel waar ik het over heb. Maar er zijn zoveel computerforums voor goede hulp, het aanbod is zeer groot gelukkig. Maar ik ben altijd fantastisch geholpen door een aantal zeer deskundige helpers.

Uw besluit dus: Sacho is niet competent !!!!!!!

Wilsophie
Lid geworden op: 09 mei 2013, 15:24

16 apr 2016, 20:21

Laten we er maar over ophouden, want als jij in een andere kleur gaat schrijven ga ik liever een blokje om.

Sacho wil graag bijleren, dus kan hij zijn voordeel ermee doen zodat zijn bijdragen opbouwend en nuttig zijn.
Die kritiek neem ik zelf ook ter harte.

Maar als we lange tenen blijven tonen wordt het nooit wat.
Win10Home-32bit-RAM4GB-IE11-FF-Chrome-MBAM-AdwCleaner-Ccleaner

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

16 apr 2016, 20:23

Wilsophie schreef:
Sacho wil graag bijleren, dus kan hij zijn voordeel ermee doen .
Aha, sorry, ik neem aan dat u sacho persoonlijk kent dan? Hij heeft me nochtans al vaker én met kennis van zaken, geholpen hoor .