DE RELIGIEUZE ATHEIST

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie
Fazal

23 aug 2019, 12:59

Er zullen er wellicht niet zó veel geweest zijn, want als je daar gans uw vakantie moet naar luisteren, dan zullen er wel een paar zijn die er een digestie aan hebben overgehouden.
Maar goed, het is algemeen bekend dat vrouwen, meer dan mannen, benieuwd zijn naar hun toekomst.
Ik ken bvb een paar kaartlegsters (eentje in Gent en eentje in Lochristi) die meer vrouwelijke klanten hebben dan dokters patiënten. Maar van astrologie hebben ze natuurlijk niet veel kaas gegeten, al beweren sommigen van wel.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

23 aug 2019, 14:05

Afbeelding

American reader of tarot cards, a student of metaphysics. She began to develop her clairvoyant abilities in the mid-'80s.
After 20 years of marriage she divorced her husband, "a sadistic police officer."

Uit deze chart van een kaartlegster blijkt duidelijk dat de vaardigheden ervan aangeboren zijn. Jupiter oppositie Neptunus. Het is niet zo van ik ga tarotkaarten kopen en begin eraan.
Fazal

23 aug 2019, 19:09

Ha, misschien juist wel, als die vaardigheden aangeboren zijn!?

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

24 aug 2019, 10:31

ja als die voorspellende bekwaamheden aangeboren zijn dan gaat de betreffende persoon daar vroeg of laat wel mee in aanraking komen. Die vrouw heeft onder andere Pluto in het 7de huis (op de rand maar het wordt tot het 7de huis gerekend. Het 7de huis dat is de partner dat weet iedereen wel ondertussen neem ik aan. Pluto heerser van Schorpioen in 7 en vierkant Saturnus zij ontmoet wat later een sadistische politieman blijkt te zijn(After 20 years of marriage she divorced her husband, "a sadistic police officer.") Zij weet die negatieve Pluto aspecten om te zetten in positieve vaardigheden nl psychisch doordringen in anderen(het 7de huis) door middel van tarotkaarten
Fazal

24 aug 2019, 11:28

Kaartlegsters zullen u nooit veel goeds voorspellen.
Als blijkt dat ze fout waren, dan zijn hun klanten blij, en als het idd misgaat, dan zijn het goeie kaartlegsters.
Wie daar geld insteekt, zijn gewoon goedgelovige idioten.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

24 aug 2019, 12:18

men mag alles niet te zwart bekijken , ik zou ook nooit naar een kaartlegster gaan maar er zullen er ook wel
bonafide zijn. Jij overdrijft wel een beetje in het negatieve.
Fazal

24 aug 2019, 13:01

Ze zijn allemaal bonafide. Er zijn er wel die geloven in zichzelf.
Maar kaarten kunnen geen toekomst voorspellen!
En zoals ze vallen, kan men ervan vertellen wat men maar wil.
Gemakkelijk verdiend geld.
Fazal

24 aug 2019, 18:17

Ge ziet toch zelf dat het onmogelijk is uw hand volkomen stil te houden.
En dat wordt dan nog meestal door uw gedachten gestuurd, of je dat nu wil of niet.
Als een pendelaar 'denkt' dat het positief of negatief, of hier of daar moet zijn, dan laat hij/zij de pendel bewegen volgens zijn/haar gedachten en hij/zij moet al heel veel geluk hebben dat zijn/haar gedachten hem/haar eigen niet bedriegt.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

25 aug 2019, 00:41

Zelf ben ik een non-believer in de "edele" kunst van het kaartleggen. Ik heb echter wel meegemaakt (als bevoorrecht getuige) dat een mij goed bekende "Madame Soleil" regelmatig mensen waarschuwde voor op handen zijnde fysische problemen.
Ik geloof er zelf niet in maar weet dat dames er veel meer in geloven als heren. Ik zal er niet ver naast zijn als ik stel dat de kliënten van deze mensen eerder uit 90% dames bestaat. Er is trouwens heel wat (zwart) geld mee verdiend.
Fazal

25 aug 2019, 11:16

Dat het 'enkel' dames zijn die bij waarzegsters komen, heeft hier nooit iemand geschreven.
Dat ze wel in de meerderheid zijn, is een feit.

En al de rest over de voorspelde sterfdatum van David Bowie is rijkelijke fantasie, en aldus bullshit.
De ene URL is weer een nietszeggende filmpje over zijn optreden, en volgens de andere URL zou enkel Mike Garson het geweten hebben.

Mocht zoiets hebben plaatsgevonden dan zou het algemeen bekend zijn geweest.
En eigenaardig toch, buiten Mike Garson, wist er 'niemand' van.
'Achteraf' is het natuurlijk allemaal gemakkelijk, en kan iedereen schrijven wat hij/zij maar wil.
Het is dan niet meer zo gemakkelijk om de waarheid nog te achterhalen.

Ik heb het hier al naar voor gebracht: "alleen de toekomst welke al 'in het verleden' heeft plaatsgevonden, kan in het heden (zgz) worden voorspeld" terwijl het eigenlijk niet vóór- maar nadien wordt 'verteld'.

Dat de toekomst er niet rooskleurig uitziet, en dat zal voor iedereen gelden, alleen dàt, kan nu al 'met zekerheid' worden voorspeld. En slechts later, zal men kunnen zien en ervaren, of die voorspelling is uitgekomen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

26 aug 2019, 18:44

Kaartleggers , toekomstvoorspellers en kristallenbol kijkers werken allemaal via hetzelfde principe nl. zeer goed kijken naar de klant, peilende vragen, de lichaamstaal in het oog houden en dat allemaal gecombineerd met een gezonde mensenkennis.
Als iemand binnenkomt bij zo'n toekomstvoorspellende hansworst met sloffende tred, slordige kleding, wallen onder de ogen, geen trouwring en stinkend naar de drank moet je geen bovennatuurlijk getalenteerd iemand zijn om al een hele boel info te kennen zonder dat die klant zijn mond al heeft opengedaan... Cold reading noemt men dat in het Engels.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

26 aug 2019, 19:09

Iedereen die beweert bovennatuurlijke gaven te hebben - toekomstvoorspellers, kaartleggers, horoscoopuitleggers, telepathisch en telekinetisch begaafden, piskijkers, gedachtelezers, handopleggers, pendelaars en wat er nog allemaal mag wezen...Zij kunnen door gewoon hun geweldige gaven proefondervindelijk te gaan bewijzen bij SKEPP niet minder dan ...25.000€ verdienen. Die prijs staat daar al 11 jaar te blinken en jammer genoeg bleken alle zelfverklaarde paranormaal begaafden bedriegers of zelfbedriegers te zijn. Ik zou zeggen: waar wacht U op. In plaats van schimmige horoscoopjes van internet te plukken en daar dan allerlei gratuite nonsens bij te vertellen of in de keuken te pendelen of ...: ga het bewijzen en verdien een hoop geld! Hieronder het inschrijvingsbewijs!

https://skepp.be/sites/default/files/Re ... 202015.pdf

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

27 aug 2019, 06:44

De mens hoort en/of ziet, wat hij zelf prefereert.
Veelal zonder dat ook tenvolle te beseffen...
De Engelsen noemen zoiets selffulfilling prophecy & wishful thinking.

Ik had ooit een vriendin, die in o.a. de horoscoop geloofde ze volgde daarover zelfs cursussen.
Schafte zich bij de organisator van die "lessen" een stapel boeken en andere prullen aan.
Money makes the world go round 8)
Omdat zij (toen) een oogje had op mij, ging ze bij een helderziende te rade en blijkbaar wees alles wat ze daar vroeg over een mogelijke romance met één van haar vrienden...in mijn richting.

Pas veel later ontdekte ik bij haar thuis, een doos met brieven - die ik als vriend aan haar had geschreven -
En... dan viel me op hoe zij met een fluo-stift - in elke brief - heel wat passages had ingekleurd.
Zo las zij (enkel) wat ZIJ wenste te lezen en onthouden.
Ze bouwde uit mijn tekst haar eigen verhaal op. :idea:

P.s.: Indien al dat pendelen, helderziendheid en waarzeggen zou kloppen, had men o.a. heel de heisa rond de schurk Dutroux veel sneller kunnen oplossen en zouden er meerdere jonge levens gespaard geweest zijn. :cry:

Hobo