Om over na te denken

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

20 aug 2019, 11:15

Karel Devijver schreef:
21 jul 2019, 10:21
Om over na te denken.
Laten we beginnen met een denkbeeldig voorval.
Je gaat al gedurende 20 jaar bij dezelfde huisarts en je bent zeer tevreden over hem. Hij heeft je steeds weten te genezen wanneer je zwaar ziek was en heeft zelfs een paar keer je leven gered bij een levensgevaarlijke ziekte. Hij is heel sympathiek en is na al die jaren wat meer eigen geworden met je en vertelt soms persoonlijke zaken over zichzelf.
Zo kom je tot je verbijstering te weten dat hij er een wel heel speciale theorie op na houdt.
Hij gelooft n.l. niet dat de aarde een bol is, maar een grote platte schijf die op de rug rust van een enorme grote schildpad.
De vraag die zich nu stelt is, of je die arts nu nog als je huisarts blijft behouden of niet.

Op de vraag of ik de huisarts met zijn schildpad theorie als huisdokter blijf behouden , antwoord ik NEE.
Aangezien de man bewezen heeft dat hij een kei is in zijn vak, zou ik JA antwoorden. Indien mijn kat ziek is en ik ken een goede dierenarts, dan zal ik die aan haar toevertrouwen ook al denkt zij (de arts, niet de kat) dat de aarde een kubus is en Albert II zijn dochter wil erkennen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

04 okt 2020, 15:02

Over dom zijn of niet kan ik niet oordelen, vermoedelijk omdat ik daarvoor niet genoeg gestudeerd of het verkeerde vak geleerd heb, maar ik heb ooit een zin gehoord die me altijd bijgebleven is en waarvan de bevestiging nog dagelijks ons pad kruist.
"Domheid staat als een rots, niets valt haar aan zonder ertegen te pletter te lopen".
De zon is gratis voor iedereen

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

04 okt 2020, 18:36

BY THE WAY

Over idiote postings ( persoonlijke aanvallen ) gesproken

frits1955

Aantal berichten:

(0.29% van alle berichten / 1.93 berichten per dag)


URSULAMI

Aantal berichten:

(0.01% van alle berichten / 0.06 berichten per dag)

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

19 okt 2020, 08:31

Ook om over na te denken
Dat erover nadenken niet helpt
Dat geld de enige wet is
Maar dit nieuws is toch wel interessanter dan elke uitspraak van Trump

https://www.vpro.nl/zondag-met-lubach/k ... ing-4.html

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 okt 2020, 15:07

Bericht bovenaan op blz. 1 werd geplaatst op 21 jul 2019
en nu zijn we al op blz. 2 meer dan één jaar later.

Als ik daarover nadenk, zie ik iemand die in het midden van
de Atlantische Oceaan een keitje laat vallen en afwacht,
wanneer de cirkelvormige kringen een strand bereiken :idea:

Afbeelding

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

25 okt 2020, 19:50

Erg gevatte opmerking ... :) ....en afwachten ...Met veel geduld zekerst ... :idea: :wink:

mvg-werewoef
AMEN en AUM