IPad-Air en mails op laptop

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...
MaLoReg

08 mar 2015, 08:44

Telenet kwam een router plaatsen en werkte ook aan problemen IPad.
1) Als ik verstuur vanaf mijn laptop dan komt dit mailbericht NIET meer op IPad :( server accepteert afzendadres pandora.be NIET). Het bericht blijft dan staan in 'uitgaand' met rode cirkel.

2) Voordien kon ik berichten verwijderen via : markeer-markeer allen-verwijderen.
Dit systeem werkt nu anders en ik ben daardoor in de war. Nu krijg ik :
Annuleer-Markeer-Verplaats-Archiveer (klikken op 'markeer' geeft niet
meer zoals voordien 'markeer allen'.

paullamb

08 mar 2015, 09:16

Voor mij is het nog niet helemaal duidelijk hoor Maloreg.
kan uw laptop helemaal geen berichten verzenden OF ontvangt uw Ipad geen berichten?

en het overige probleem, is dat op uw laptop' of op uw Ipad?
MaLoReg

08 mar 2015, 09:44

Paul het gaat ENKEL over IPad-Air. (ik wou de uitleg summier houden anders zitten we seffens aan page 3).Maar goed, in t lang dan:
1) Vroeger kwam mijn mail op laptop en ook op IPad (versturen+verzenden).
FNAC heeft op mijn laptop dat systeem verandert dus al wat in mail op laptop kwam verscheen niet meer op IPad.
Telenet heeft nieuwe router geplaatst en die veranderde het systeem opnieuw (heb zowel in/out mails graag op beiden laptop EN IPad).
Ik heb nu zowél op laptop als op IPad dezelfde mails in en out.
Het probleepje NU: zie mijn vraag.

paullamb

08 mar 2015, 10:39

Verstuurt uw laptop wel normaal naar andere adressen? (U schrijft , het bericht komt in postvak UIT, dat betekent dat het helemaal niet verzonden is) of is het alleen maar naar "pandora.be" ?
MaLoReg

08 mar 2015, 10:59

Paul ik begrijp dat het verwarrend is maar ik heb het over mijn IPAD !!
(op laptop is nu alles normaal)

spelertje

08 mar 2015, 11:03

Ik denk dat u uw hostnaam op Ipad moet veranderen naar imap.telenet.be
MaLoReg

08 mar 2015, 11:30

Ja dat is wel mogelijk maar ik durf niets meer te doen vooraleer ik zeker ben, en ook weet Hoe ik dat moet doen want sorry mensen tis al de 8e dag dat ik allerlei problemen tracht op te lossen /laten oplossen en het grote deel van al die problemen in 't nabije verleden lag aan de router. Dat is nu een nieuwe maar ik ben voorzichtig om eigenhandig iets te ondernemen puur op 'gok' van het zal mss dat zijn.

Danny.

08 mar 2015, 11:54

MaLoReg, wie niet waagt ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

08 mar 2015, 12:20

Ik ga dan op IPad naar instellingen? Dan naar Mail/contact/agenda? Dan naar Berichten?
Dan staat er : sturen en ontvangen:.......@pandora.be
Apple-ID: .............@pandora.be
U bent bereikbaar voor imessage via............@pandora.be
(voeg e-maoiladres toe)
Er staat niets over inkomende en uitgaande mails apart.

Mails die ik ontvang is alles in orde onder @pandora.be.
Probleem ligt bij mails die ik VERSTUUR, die geraken NIET door en blijven staan op 'uitgaand'.

paullamb

08 mar 2015, 12:27

Sorry hoor Maloreg,en ook anderen die het wel door hebben. Ikben nog altijd niet mee
U schrijft;
Alsook verstuur vanop Laptop komt dit niet op Ipad
Het bericht blijft staan in "uitgaand" Waar ziet u dat bericht dan?

Danny.

08 mar 2015, 12:29

MaLoReg, ik ga hier niet die ganse zaak nog onverstaanbaarder maken, maar Pandora, dat is nu toch reeds enkele jaren dat al wie een Pandora mail adres hadden (ik ook) gewoon dit mochten wijzigen in Telenet.

Ik heb dat dus enkele jaren geleden gedaan, en kon noch een hele tijd berichtjes die naar mijn Pandora adres verstuurd werden, gewoon in mijn Telenet box terechtkwamen.

Je kan toch effekes proberen dat Pandora inlog gegeven te wijzigen in Telenet.

Krijg je nog steeds geen opgelost probleem, dan toch opnieuw veranderen in Pandora, we zijn dan wel geen stap verder, maar er is dan ook nog niemand verdronken :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

08 mar 2015, 13:02

Ik weet dat jullie allemaal je best doen mij te helpen maar ik zie (Paul bvb)
dat er verwarring is (In IPad Paul blijft dat bericht staan onder 'uitgaand' en niet onder verstuurt (heeft niks met laptop te maken).
Denkelijk is het beter dat ik terug naar FNAC stap want we komen er hier niet uit.
Danny: idd wat jij zegt is juist maar mijn 'Inkomende mails' komen wél onder pandora.be--het gaat dus enkel over 'uitgaande' mail.
Ik zal het topic maar afsluiten en jullie bedanken voor de geboden hulp.
Anders gaat het hélemaal in 't slop lopen en ben ik geen stap verder.
Denkelijk kan enkel iemand helpen die ook IPad-Air heeft.

spelertje

08 mar 2015, 14:05

Ik heb ook een ipad air en heb mijn account vernieuwd en als hostnaam imap.telenet of proximus ingevuld en alles was ok .daarna oude adres weggedaan .geleerd in een cursus werken met I pad .
Groeten

paullamb

08 mar 2015, 14:26

Oef, Maloreg, ik heb het eindelijk door.

Nu hoop ik maar dat het op uw Ipad zo ook te vinden is.
Instellingen
Mails, contacten
Onder accounts, ziet u daar Pandora staan?
Pijltje. Server uitgaande post
Hier zou moeten SMTP uit.pandora.be moeten staan
U kan dan nog eens op het rechtse pijltje klikken
Daar zal bij hoofdserver ook dat adres moeten staan, anders klik op toevoegen en vul dat adres in.
Als het er staat , kan u ook op toevoegen klikken en vul in uit.telenet.be en u mag er nog een toevoegen smpt.telenet.be
Een van die drie gaat uw pad wel vinden
Succes
MaLoReg

08 mar 2015, 14:27

Begrepen maar inkomend gaat via pandora.
Ga topic sluiten.