e-mail

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

21 mei 2024, 14:43

ik heb een pc en een smartphone (samsung A54). Als ik op mijn pc een e-mail schrijf en deze verstuurt naar mijn eigen e-mail adres, dan krijg ik dit bericht niet op mijn smartphone en ook niet op pc(postvak in). Als ik op mijn smartphone een e-mail schrijf en deze verstuurt naar mijn eigen adres, dan krijg ik dat bericht niet op "postvak in" op mijn pc , wel op mijn mail van smartphone.
Iemand enig idee?
Groetjes
Laatst gewijzigd door Floppy op 23 mei 2024, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

21 mei 2024, 19:39

kijk eens na of je een pop of een imap hebt
https://support.microsoft.com/nl-nl/off ... ca85d5b1c9

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

22 mei 2024, 09:42

Verhaegen,
Server voor binnenkomende e-mail: imap.skynet.be Poort:143
" " uitgaande " : relay.skynet.be Poort:25
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

22 mei 2024, 11:08

Afbeelding


Afbeelding

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

23 mei 2024, 10:26

uw gegevens ingevoerd , maar het resultaat is nog altijd hetzelfde
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 mei 2024, 10:34

heel die acount der uit gooien (verwijderen)
dan thunderbird zelf alles automatisch laten invullen (dat doet hij wanneer je een acount aanmaakt , wél uw origineel mailadres invullen en paswoord )

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

23 mei 2024, 14:14

Even dit: vroeger had ik een pack (tel. +internet) bij proximus (is afgezegd) en heb nu een pack (tel.+internet) bij internet.
Heb 2 adressen nl. xxxxx@hotmail.com en xxxx@skynet .be
Bij MAIL (hotmail) krijg ik al lang volgende info "probleem bij het verzenden van berichten vanaf xxxx@hotmail.com. Neem contact op met uw provider voor meer info" (???)
Eerst alle gegevens opgeschreven, dan skynet account verwijdert , dan "nieuw account" met dezelfde gegevens als vorige account gemaakt, maar krijg dan volgende info "er zijn geen instellingen gevonden voor xxx@skynet.be, voor gegevens contact opnemen met je provider" (???)
Nieuw account lukte dus niet meer ?? Heb dan systeemherstel uitgevoerd om terug te kunnen werken zoals eerder.
Groetjes
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 mei 2024, 14:34

hotmail laat ik buiten beschouwing

als hij uwe skynet niet vind , kan je handmatig de juiste dingen invullen
inlog
paswoord
imap
inkomende poort invulle en uitgaande (staat in vorig bericht )

maar bent ge wel zeker dat ge nog een skynet hebt , volgens ik lees heb je een tijdje geleden veranderd
dan moet je inplaats van skynet , proximus.be invullen
ik denk dat het dat wél eens kan zijn bij jouw

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

23 mei 2024, 15:47

Zelf met "proximus" invulling lukt het niet.
"contact opnemen met je provider" wie is dan mijn provider?
N. B. proximus is wel allang afgezegd, heb nu telenet
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

23 mei 2024, 16:44

ja
logisch dat die thunderbird géne acount vind met skynet of proximus
als ge telenet hebt
dus telenet is uw provider
als ge een nieuwe acount (die der nu instaat laat die maar staan ) aanmaakt vul dan uw telenet inlog en wachtwoord in , dan zal die thunderbird alles wél automatisch aanmaken
als het dan oké is , kan je die acount skynet/proximus verwijderen

Floppy
Lid geworden op: 02 feb 2005, 17:55
Locatie: Zele

23 mei 2024, 18:39

Vroeger: een e-mail kreeg ik zowel op mijn pc als op mijn smartphone.
Zou er iets mis zijn met de synchronisatie ?
Ook een waarheid--Na zonneschijn komt regen.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

24 mei 2024, 09:07

waarschijnlijk omdat je een pop acount staan hebt in je mailconfiguratie ,hebt inplaats van een imap acount

Tedytwit
Lid geworden op: 17 mei 2020, 16:37

24 mei 2024, 18:19

Ik heb @telenet.be en gebruik imap


Afbeelding