Google Assistent

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

02 jun 2019, 10:49

Hallo

Ik heb mij gisteren eens verdiept in "Google Assistent" dit stond al een tijdje op mijn "Android Smartphone" na de instelling klikt men gewoon op de microfoon die bij google staat, dat is zo een grijze balk daar staat links "icoontje google" in en rechts "het microfoontje" je klikt op het microfoontje en er komt een bewegend lijntje met daaronder de tekst "ik ben aan het luisteren".

Je spreekt gewoon in wat je wilt en het komt te voorschijn vb: weerbericht van .........de stad of gemeente waar je woont.
Je spreekt gewoon in bel naar jan of piet enz.... de telefoon nrs moeten wel in je contacten staan. Als er maar 1 tel nr staat van de persoon dan heb je direct verbinding, zijn er meer tel nrs naar dezelfde persoon zijn,vb : jan thuis en jan werk moet je dan nog zelf kiezen. Maar dit heb ik handig opgelost met in mijn contacten een extra lijst in te vullen maar met een nr.
vb : in contacten staat jan thuis - jan werk - jan smartphone dan heb ik het volgende gedaan.
In mijn contacten heb extra bij toegevoegd, het zijn voorbeelden.
1 jan thuis
2 jan werk
3 jan smartphone
uiteraard met de passende tel nrs erbij en hetzelfde e-mail dat in jan thuis en jan werk enz.. staat en het werkt prima
zodus ik zeg heel eenvoudig "bel naar 1 jan thuis" en automatisch gaat de telefoon zonder zoek werk van mij zelf.

Ik kan ook mijn google agenda vragen en komt netjes te voorschijn. Het is een beetje wennen maar vindt het handig.

Groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

03 jun 2019, 15:31

Hallo wd , is die Google assistent er vanzelf opgekomen of heb je die moeten downloaden van Play store ? Staat er ook een appje op je smartphone ? Je uitleg is schitterend .
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

03 jun 2019, 19:09

Hallo Beed

Dit stond opeens op mijn smartphone
Een witgrijze balk links staat icoon van google en rechts icoon micro

groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Beed
Lid geworden op: 20 okt 2007, 13:33
Locatie: Zaventem

06 jun 2019, 17:42

Hallo wd , als ik in die witte balk rechts op microfoontje klik werkt het bij mij ook .
Groetjes
Beed
Laptop HP Pavillion DV6- 7050 sb
Windows 10 64 bits
8 Gb geheugen
Snelheid 2,3 GHZ
Quad core
Harde schijf 500Gb
Office 2003
Avast
C Cleaner

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

21 jun 2019, 18:38

Afbeelding

:D
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet