Profielfoto Whtasapp

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 jun 2019, 13:58

Ik ben nog niet zo een Whatsapp freak, maar had toch graag een profielfoto in mijn account geplaatst. Ik bezit een prachtige handleiding hoe dit moet, maar ik wil een foto die met de computer gescand werd, gebruiken voor dit doel.

Die gescande foto kan ik vlotjes kopiëren naar de smartphone Wiko Harry 2, maar met de beste wil van de wereld vind ik die foto niet terug op de smartphone.

Kan er iemand helpen aub ? :?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

09 jun 2019, 14:26

Toby,

Klik bovenaan op de 3 puntjes naast het vergrootglas.
klik op instellingen ….
klik terug op het rondje waar je foto moet staan ….
Zie voorbeeld


Afbeelding

klik op het cameraatje en daar heb je de mogelijkheid om te kiezen uit je galerij !!
Dus moeilijk is het niet hé,

Suc6 :wink:

Hier dus nog een voorbeeld …

Afbeelding
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 jun 2019, 16:49

Bedankt voor de informatie, maar zover was ik ook al geraakt.
Het probleem is dat ik de bedoelde foto niet vind op de smartphone, niet in het telefoongeheugen niet in het bijgevoegde data kaartje.
Dat is toch eigenaardig ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

09 jun 2019, 18:01

Met welk toestel werk je?
Staan je instellingen wel juist?


Afbeelding

Afbeelding

Kijk eens in je systeem …
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 jun 2019, 18:52

Die procedure liep het toestel - Wiko Harry 2 - ook al door, maar ik vond de foto in kwestie niet terug.
Dan ging ik via de apps die op het toestel geïnstalleerd staan, te weten :

- "Bestanden" (witte pijl naar beneden op zwarte achtergrond in cirkel), ook daar een lege map.

- " Bestandsbeheer" (witte bladen op oranje achtergrond in cirkel), dan kreeg ik een scherm met zes vakken te zien, resp. in oranje - blauw - turkoois - rood - hemelsblauw en groene rechthoek met resp. vermeldingen : afbeeldingen - muziek - video's - documenten - APK's en zip; ik heb die stuk voor stuk elk bestand bekeken en de foto staat er niet bij.

Ik ga nu nog een proberen de foto over te zetten van de computer naar de smartphone.
De fout kan alleen maar daar in zitten denk ik.

Eigenlijk jammer dat die smartphone niet rechtsreeks die foto van de computer kan installeren in Whatsapp.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

09 jun 2019, 20:00

Afbeelding

Als ik naar mijn galerij ga heb ik alle mogelijkheden om er een foto uit te kiezen.
Ja ...raar !!!
Verder kan ik je niet helpen ..
Wie weet iemand anders?
Of wie weet ...kom je er zelf nog achter hé.

Nog een fijne avond verder,
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

09 jun 2019, 20:38

In ieder geval bedankt voor de moeite, je hebt toch enkele mogelijkheden naar voor gebracht en ik zoek verder.
Ik laat zeker iets weten hoor. :wink:
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

09 jun 2019, 20:44

Graag gedaan hoor !!🙂
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 jun 2019, 21:05

Die gescande foto kan ik vlotjes kopiëren naar de smartphone Wiko Harry 2, maar met de beste wil van de wereld vind ik die foto niet terug op de smartphone.
- Vlotjes gekopieerd maar waarschijnlijk niet aangekomen 8O probeer nog eens.
- Een scan van een foto is geen foto maar een 'gewoon' bestand 8O mogelijks opgeslagen in je downloads.
- Ik weet niet zeker of je een scan als profielfoto kan gebruiken. :wink: Probeer als .jpg op te slaan

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

10 jun 2019, 00:13

E.T. schreef:
09 jun 2019, 21:05
Die gescande foto kan ik vlotjes kopiëren naar de smartphone Wiko Harry 2, maar met de beste wil van de wereld vind ik die foto niet terug op de smartphone.
- Vlotjes gekopieerd maar waarschijnlijk niet aangekomen 8O probeer nog eens.
- Een scan van een foto is geen foto maar een 'gewoon' bestand 8O mogelijks opgeslagen in je downloads.
- Ik weet niet zeker of je een scan als profielfoto kan gebruiken. :wink: Probeer als .jpg op te slaan
Daar zit wel wat waarheid in dacht ik.
De foto die ik beoogde was een gescande foto en mogelijks ligt het probleem daar in.
Toch bleef ik zoeken en op een bepaald moment zou het kunnen lukken (althans na opzoeken in Google) met een nieuw aan te leggen fotoalbum in Whatsapp.

Zo gezegd, zo gedaan en na aanleg van het album (met één foto voorlopig) kon ik die ene bepaalde foto als een fluitje van een cent gebruiken voor de profielfoto.

Probleem opgelost, misschien onorthodox. Ik zoek nog wel even verder hoe het in de praktijk eenvoudiger kan en indien nodig laat ik nog iets weten.
Dank aan allen die meewerkten. 8)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

16 jun 2019, 17:05

.... ik wil toch nog even terug komen op het probleem van foto opslag.

Ik maakte zonet een 10-tal foto's met diezelfde smartphone.
Plugde dit toestel aan een desktop computer met Windows 10 en in de verste verte zijn die
foto's niet te bespeuren wanneer de verbinding smartphone en computer tot stand gekomen is (via usb kabel).

Na veel zoeken en sakkeren, vond ik die foto's terug in een map, "Camera" genaamd.
Nu ben ik toch even de pedalen kwijt.

Ik dacht steeds alle foto's terug te vinden onder Google foto's, maar neen, ik herinner me zelfs niet eens hoe ze terug te zien zoals hierboven al vermeld. Natuurlijk is mijn gebrekkige kennis van een smartphone een
serieuze handicap.

Is de manier van werken voor die foto's voor alle smartphones universeel ?
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 jun 2019, 19:39

Afbeelding

Inderdaad ...die staan in je OnDrive Toby...
Camera album.

Klik op de map afbeeldingen ..en daar staan ze.
Ingewikkeld hé
Maar in google foto's vindt je ze toch ook als je daar mee werkt?
Ik heb de twee,
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

16 jun 2019, 19:55

Afbeelding

Heb de App geïnstalleerd
Zoek in je Play Store,


Afbeelding

Allé ik zeg maar zoiets hé …
Er zijn zoveel mogelijkheden hé

Dan hoef je met geen kabeltjes meer te werken …
Je hebt ze op je Pc én Smart ..

Groetjes, :wink:
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

17 jun 2019, 08:51

@*Joy* : ik apprecieer je medewerking heel erg.
Het is in feite allemaal heel simpel maar het is een kwestie van inzien en dat is er bij mij (nog) niet aanwegzig. :oops:

Ik ga je informatie eens opnieuw grondig bekijken en laat iets weten of ik er uiteindelijk in slaag zoiets eenvoudigs
te beheersen.

Ik ben nog maar een groetnje in het gebruik van een smartphone.
Bellen gaat al .... :lol: , Whatsapp, Google Chrome, Google Mail en enkele apps ook.

Zo ook sukkel ik af en toe met Open Document Reader om odt bestanden te openen.
Maar daar kom ik later nog wel eens op terug.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

17 jun 2019, 09:33

Afbeelding

Toby

Installeer deze app ..voor bestaande en documenten enz..
Zoek in je play store.
Heb ook alles zelf moeten zoeken.
Het lukt je ook wel.

Zonnig groetjes.
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet