Aansluiting smartphone Huawei met laptop

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

De Wachtegalen
Lid geworden op: 26 aug 2020, 18:50

26 aug 2020, 18:56

Beste,

Sinds ik mijn smartphone updatete, krijg ik geen verbinding maar met mijn laptop.
Nu staat er over mijn Hisuite icoon een Windowsschild. Iemand daar ervaring mee.
Hoe hef ik die beveiliging op ?
Bedankt op voorhand.

Nadine.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 aug 2020, 19:24

Open Instellingen op uw telefoon en voer "hdb" in het zoekvak in om te zoeken naar HiSuite toestaan HDB te gebruiken. Schakel vervolgens HiSuite toestaan HDB te gebruiken in. In het weergegeven dialoogvenster selecteert u Altijd HiSuite-verbinding toestaan vanaf deze computer en tikt u op OK.
Als het probleem blijft optreden, schakelt u USB-foutopsporing op uw telefoon in en probeert u uw telefoon in de ADB-modus met HiSuite te verbinden.
Ga als volgt te werk: Ga naar Instellingen > Systeem > Over telefoon en tik herhaaldelijk op Build-nummer totdat Opties voor ontwikkelaars is ingeschakeld. Keer terug naar Systeem, tik op Opties voor ontwikkelaars, schakel USB-foutopsporing in en selecteer Altijd toestaan vanaf deze computer in het weergegeven dialoogvenster.
Oef, t'is een hele boterham maar weet het niet anders te zeggen.
Misschien kan het op nog een eenvoudige manier , maar dat zal je dan wel merken aan de reacties

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

26 aug 2020, 20:34

.

Afbeelding


Afbeelding
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

De Wachtegalen
Lid geworden op: 26 aug 2020, 18:50

27 aug 2020, 15:33

Bedankt voor uw reacties, maar beiden lukken zelfs niet meer.
Met of zonder usb-foutopsporing (die ik ooit aangeraden kreeg door de helpdesk van Huawei ) en HDB-machtiging.
Juist die komt niet meer op mijn smartphone. Zodra hij inschakelt gaat hij naar afbeeldingen (foto's) of documenten om dan te melden dat de aansluiting mislukt.
Wat me meest zorgen baart is dat Windows-beveiligingsschild dat nu over mijn sneltoets staat.
Eerder nooit gezien en vind ook niet hoe ik dat kan verwijderen.
Ook via Bluetooth geen overzet van eender wat.
Is van 2016.
Als ik die beveiliging kon omzeilen zou het waarschijnlijk lukken, denk ik.
Iemand andere oplossing ?

De Wachtegalen
Lid geworden op: 26 aug 2020, 18:50

27 aug 2020, 15:36

Bij intikken op build-nr. komt de vermelding : niet nodig, u bent al ontwikkelaar !

De Wachtegalen
Lid geworden op: 26 aug 2020, 18:50

27 aug 2020, 15:47

Na melding "update ter beschikking" en uitgevoerd, komt er nu doodleuk : systeem is te oud !!
Voel me aangesproken : ook 65+ !!
Toch blijf ik zoeken, desnoods terug met helpdesk Huawei, maar daar zal het systeem zeker te oud zijn.
Wordt vervolgd...zelfs na oplossing.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

27 aug 2020, 15:58

Al eens je smartphone volledige uitgeschakeld even wachten, én opnieuw opstarten ?
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

De Wachtegalen
Lid geworden op: 26 aug 2020, 18:50

08 sep 2020, 16:12

Sorry voor late reactie, maar andere leuke dingen te doen. Ook bij volledig heropstarten van smartphone zelfde melding. Het is dat schild van Windows dat over mijn snelkoppeling staat. Daar zit de "fout". Productbescherming zeker :? Toch bedankt voor de reactie. Nadine.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

08 sep 2020, 17:45

Nadine ,
Wie weet ...
Eens rustig lezen

https://consumer.huawei.com/sa/support/hisuite/

Zou het anders ook niet weten .
Tenzij een Systeemherstel ?

Hoop dat er iemand bijspringt om je verder te helpen ..

Joy
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

De Wachtegalen
Lid geworden op: 26 aug 2020, 18:50

28 sep 2020, 15:40

Hallo Joy,

Heel erg bedankt voor alle tips, maar het enige wat mijn laptop weet te melden is dat het systeem verouderd is.
Smartphone is 4 jaar oud. Alle updates uitgevoerd en HDB werkte vroeger ook. Kan nu wel nog foto's importeren. Zal contact opnemen met Huawei zelf, hebben me al eens geholpen met de usb-probleemoplosser. Hopelijk helpt het met x-aantal malen ergens op te tikken :?
Groetjes, Nadine.

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

28 sep 2020, 16:08

Graag gedaan Nadine.
Hopelijk komt het in orde

Joy 🙂
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet