Smartphone en My orange

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

07 sep 2020, 13:53

Een tijdje geleden kocht ik, naast mijn gewone gsm, een smartphone, die ik uiteraard liet registeren in een Orange filiaal. Omdat ik weinig bel, kocht ik een sim kaart met 15 eu beltegoed.
Nu heb ik getracht om online weer een tegoed op te zetten, en ook via : "een andere kaart opladen," en daar mijn smartphone nummer doorgegeven, maar alles komt dus te staan op mijn oudere gsm nummer. Eerst dacht ik, dat ik de fout maakte, dus 2de maal had ik zeker mijn juiste smart nr, bij de hand, maar Orange blijft hardnekkig mijn gsm nummer gebruiken ter oplading.
Mijn ander nummer, dat van mijn Smartphone, is ook niet zichtbaar op My Orange. Iemand raad?
Dank bij voorbaat.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 sep 2020, 08:07

Zo is het bij Proximus:.
Een nieuw account aanmaken met het nieuwe nummer, dan kan je uw smartphone opladen via het nieuwe account.
Bij Proximus zie je ook maar 1 toestel met herlaad kaart
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 sep 2020, 10:00

benq schreef:
08 sep 2020, 08:07
Zo is het bij Proximus:.
Een nieuw account aanmaken met het nieuwe nummer, dan kan je uw smartphone opladen via het nieuwe account.
Bij Proximus zie je ook maar 1 toestel met herlaad kaart
Dank je Benq.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 sep 2020, 10:23

Reini schreef:
Een tijdje geleden kocht ik, naast mijn gewone gsm, een smartphone, die ik uiteraard liet registeren in een Orange filiaal. Omdat ik weinig bel, kocht ik een sim kaart met 15 eu beltegoed.
Nu heb ik getracht om online weer een tegoed op te zetten, en ook via : "een andere kaart opladen," en daar mijn smartphone nummer doorgegeven, maar alles komt dus te staan op mijn oudere gsm nummer. Eerst dacht ik, dat ik de fout maakte, dus 2de maal had ik zeker mijn juiste smart nr, bij de hand, maar Orange blijft hardnekkig mijn gsm nummer gebruiken ter oplading.
Mijn ander nummer, dat van mijn Smartphone, is ook niet zichtbaar op My Orange. Iemand raad?
Dank bij voorbaat.
Wij zijn ook bij orange via herladen. Mijn echtgenote heeft vorig jaar haar Nokia ingeruild voor een Apple IPhone. Wij zijn als volgt te werk gegaan:
1.- kleine Sim-kaart aangevraagd bij Orange.
2.- Nieuwe Sim-kaart geregistreerd via pc bij Orange..
3.- Omdat dit niet onmiddellijk lukte contact genomen met Orange.
4.- Orange heeft nieuwe Sim-kaart geactiveerd/gekoppeld aan haar telefoonnummer want die bleef behouden.
5. De resterende belwaarde (van haar Nokia-gsm) bleef ook behouden omdat de belwaarde gekoppeld is aan het telefoonnummer en niet aan de Sim-kaart.

Dus best nog eens contact opnemen met Orange of de koppeling nieuwe Sim-kaart/ tel.nummer wel degelijk gelukt is.
Nadien test gedaan ( 10-tal min. na contactname Orange) met een herlading en alles picco-bello.

https://www.orange.be/nl/e-services/login

Dit is de website die ik gebruikt had om de nieuwe sim-kaart te koppelen.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

08 sep 2020, 20:37

Punt 1 , 2, en 3 waren natuurlijk al in orde, en "zogenaamd" geregistreerd.
Dat blijkt dus niet gelukt te zijn, en ik heb natuurlijk al zitten zoeken vooral op de link die u doorgaf.
Ik zal naar een filiaal gaan en me daar laten helpen, anders blijf ik sukkelen.
Bedankt voor de vlotte uitleg , alle hulp is welkom. :)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

08 sep 2020, 21:30

Reini schreef:
Punt 1 , 2, en 3 waren natuurlijk al in orde, en "zogenaamd" geregistreerd.
Dat blijkt dus niet gelukt te zijn, en ik heb natuurlijk al zitten zoeken vooral op de link die u doorgaf.
Ik zal naar een filiaal gaan en me daar laten helpen, anders blijf ik sukkelen.
Bedankt voor de vlotte uitleg , alle hulp is welkom. :)
Hieronder nog enige uitleg en dan kun je het zelf controleren of je nieuwe sim-kaart geactiveerd werd.
Als je inlogt op die link krijg je het volgende scherm:

Afbeelding

Dan klik je op toestellen en krijg je dit:

Afbeelding


Klik op de omcirkelde link en krijg je dit:

Afbeelding

Nu kan je zien in het vakje 'HUIDIG SIMKAARTNUMMER' of je nieuwe simkaart wel degelijk gekoppeld is. Is dit niet het geval dan zul je contact moeten opnemen met Orange. Ik heb dat ook voor gehad. Dan klikken op de oranje balk.

Veel succes nog. :wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

09 sep 2020, 09:45

Ik vrees dan dat ze de sim kaart van mijn gsm gaan vervangen door die van de smartphone Dicksy. Ik zal het wel eens nakijken.
Bedankt voor de moeite!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 sep 2020, 12:07

Reini schreef:
Ik vrees dan dat ze de sim kaart van mijn gsm gaan vervangen door die van de smartphone Dicksy. Ik zal het wel eens nakijken.
Bedankt voor de moeite!
Inderdaad, het klopt wat u schrijft. Ik heb uw aanvankelijke posting verkeerd geïnterpreteerd en was in de veronderstelling u uw 'gewone gsm' van de hand ging doen en vervangen door een smartphone.
Maar u schreef wel degelijk:
Een tijdje geleden kocht ik, naast mijn gewone gsm, een smartphone, die ik uiteraard liet registeren in een Orange filiaal.
Mijn excuses. :wink: